Kerstmarkt 2021

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-21 20:53

Nu het er met de corona maatregelen toch wel voorzichtig oke uit ziet (oa VS die de travelban ook weer opheft)
Durf ik wel een topic te openen voor de kerstmarkten.

Ikzelf heb weinig met kerst (het verplichte 'gezellig met familie aan tafel') Maar het struinen over kerstmarkten, de stad zien, alle lampjes erbij etc. vind ik heerlijk!
Zo ben ik voordat C om de hoek kwam kijken nog in Valkenburg geweest in de grotten.

Dit jaar zou ik graag naar Duitsland gaan (Düsseldorf bijvoorbeeld) en het leek me wel leuk om er een topic over te openen zodat we elkaar tips kunnen geven over leuke markten en plekken waar je echt wel of echt niet moet zijn.
Ook voor bijvoorbeeld overnachtingen die dichtbij de markten zijn.


Dusssss, brand los!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(


x_Rebecca
Berichten: 5794
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:01

Jaa, kerstmarkten <3.
Ik woon vlak bij de Duitse grens, dus meestal gaan wij wel naar één of meerdere markten. Afgelopen jaar gemist!
Zelf vind ik die van Essen en Düsseldorf heel leuk. Absoluut aanraders!

Munster is ook leuk, maar lang niet zo groots, die viel mij wat tegen. Moet zeggen dat de wat kleinere marktjes ook prima en super gezellig zijn, zoals Bad Bentheim of Bocholt. Met overnachtingen erbij heb ik geen ervaring, omdat de markten waar wij meestal heen gaan dus niet zo heel ver weg zijn.

De kerstmarkt in Straatsburg lijkt mij altijd nog een keer leuk, maar dat is vanaf hier dan weer een heel stuk verder!

You breathe oxygen? Oh my! We have so much in common! :')


ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-21 07:32

Straatsburg lijkt mij ook gaaf maar dat is inderdaad beetje ver.

Ik woon in omgeving Eindhoven dus opzich valt de afstand wel mee maar zo'n overnachting maakt het wel af natuurlijk :o

Ik denk dat het dus Düsseldorf wordt. Welke dagen kan je daar het beste heen? Weekend is denk ik af te raden ivm drukte?

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:47

Ik lees mee want ik wil ook graag dit jaar :D
Nog nooit geweest, dus ben heel benieuwd.

Fearn
Berichten: 4746
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 11:53

Ik vind Bremen altijd heel leuk :D en in Berlijn ook wel eens geweest. Berlijn is op zichzelf natuurlijk al een hele leuke stad, dus zeker geschikt om meerdere nachten te blijven. Er was daar (wel jaren terug) toen ook een groot reuzenrad en een ijsbaan. En allemaal van die vuurkorven waar je omheen kunt staan te eten/glühwein drinken enzo <3

Verder zou ik dit jaar misschien naar Maastricht willen. Is die aan te raden?

Siesjuh
Berichten: 1683
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 13:21

ApplePapple schreef:
Straatsburg lijkt mij ook gaaf maar dat is inderdaad beetje ver.

Ik woon in omgeving Eindhoven dus opzich valt de afstand wel mee maar zo'n overnachting maakt het wel af natuurlijk :o

Ik denk dat het dus Düsseldorf wordt. Welke dagen kan je daar het beste heen? Weekend is denk ik af te raden ivm drukte?

Door de week en dan het beste op dinsdag/woensdag. In het weekend kun je over de hoofden lopen. Maar heel eerlijk, hier in Münster staat het altijd vol met bussen met mensen, dus rustig is het echt nooit :')

Ik hoop echt dat het dit jaar door gaat, want het is nog steeds onzeker. Als het doorgaat, denk ik dat het toch wel een iets ander concept gaat worden (max aantal bezoekers/2G/3G). En nog meer hoop ik dat ze het niet kort van tevoren toch afzeggen :(

Ow ja, Münster heeft ook een hele leuke kerstmarkt!


Ieder einde is een nieuw begin :-)

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-21 14:41

Ik lees even mee aangezien ik eind November naar Valkenburg ga voor een aantal dagen.
We gaan zo wie zo een dag richting Duitsland of België.

Nou las ik dat de kerstmarkt in de grotten van Valkenburg meer een braderie is dan kerstmarkt? Iemand ervaring mee?

ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-10-21 11:35

paddington schreef:
Ik lees even mee aangezien ik eind November naar Valkenburg ga voor een aantal dagen.
We gaan zo wie zo een dag richting Duitsland of België.

Nou las ik dat de kerstmarkt in de grotten van Valkenburg meer een braderie is dan kerstmarkt? Iemand ervaring mee?



Ik ben er 2 jaar geleden geweest en alleen in 1 grot, want er zijn in verschillende grotten dingen maar daar hadden we echt niet genoeg tijd voor.
Het was voornamelijk veel kraampjes inderdaad maar vond het wel gezellig, ook gezellig aangekleed met lampjes en kerst attributen.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Josje_D
Berichten: 135
Geregistreerd: 16-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:55

Jaa kerstmarkten <3

Ik vind Keulen altijd heel gezellig.

Dit jaar zitten we het weekend voor Kerst waarschijnlijk in Parijs. Hopelijk hebben ze daar ook kerstmarkten :)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:09

Mijn favoriete kerstmarkt so far was Bremen, alles lekker centraal geconcentreerd en ook in thema. Was tijdens de laatste editie in ieder geval uitgeroepen tot de beste van Duitsland. Ik heb jaren in Hamburg gewoond, dat vond ik ook heel leuk. Er is zelfs een speciale naughty Christmas market *D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:31


DoretteK
Berichten: 843
Geregistreerd: 12-04-15

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:34

Zijn er nog andere leuke Kerstmarkten in Nederland? Of zijn die in Duitsland toch wel echt veel leuker?

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 15:37

ApplePapple schreef:
paddington schreef:
Ik lees even mee aangezien ik eind November naar Valkenburg ga voor een aantal dagen.
We gaan zo wie zo een dag richting Duitsland of België.

Nou las ik dat de kerstmarkt in de grotten van Valkenburg meer een braderie is dan kerstmarkt? Iemand ervaring mee?



Ik ben er 2 jaar geleden geweest en alleen in 1 grot, want er zijn in verschillende grotten dingen maar daar hadden we echt niet genoeg tijd voor.
Het was voornamelijk veel kraampjes inderdaad maar vond het wel gezellig, ook gezellig aangekleed met lampjes en kerst attributen.

Valkenburg is dit jaar anders van opzet. Voor toegang tot de grotten moet je van tevoren een tijdslot reserveren. Je kunt niet bij de ingang een kaartje kopen. Ik weet niet zeker of de Parades wel doorgaan.

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 17:39

Ik denk dat wij dan gaan uitwijken naar Duitsland voor de kerstmarkten.
Aken staat al zo wie zo op de programma.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 11:48

Ik heb er zin in *\o/* Heb al meerdere op mijn lijstje staan en dat combineren we dan met het bezoeken van vrienden zodat we niet alleen voor een kerstmarkt heel Duitsland doorrijden :)) Op het moment staan op het lijstje:
- Berlijn
- Braunschweig
- Hannover
- Koblenz
- Keulen
- Winningen

Sommige kerstmarkten doen wel alleen 2G, dat is misschien iets om rekening mee te houden voor sommigen hier in het topic :)

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:31

Destination schreef:
Ik heb er zin in *\o/* Heb al meerdere op mijn lijstje staan en dat combineren we dan met het bezoeken van vrienden zodat we niet alleen voor een kerstmarkt heel Duitsland doorrijden :)) Op het moment staan op het lijstje:
- Berlijn
- Braunschweig
- Hannover
- Koblenz
- Keulen
- Winningen

Sommige kerstmarkten doen wel alleen 2G, dat is misschien iets om rekening mee te houden voor sommigen hier in het topic :)

En voor de mensen die willen overnachten: afgelopen weekend in Duitsland in het hotel mondkapje in openbare ruimtes verplicht en corona check app tonen bij inchecken. Bij een beurs ook corona check-app, mondkapje en een verklaring met je gegevens en van wanneer tot wanneer je in Dld bleef. Kan natuurlijk in december weer anders zijn.

Silly1972
Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 14:50

3 jaar geleden in Edinburgh geweest begin december, dat vond ik erg gezellig met de kerstmarkten, lichtshows, botanische tuinen compleet verlicht en verschillende winkels met puur alleen kerstartikelen.
Wij hebben dat gecombineerd met een paar dagen vakantie.
Ik vond dat geweldig.

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:45

Ik wil ook graag en dagje kerstmarkt doen. Duitsland heeft wel de voorkeur en ik ben al eens in oberhausen geweest. Was ook erg leuk en met slecht weer kun je het winkelcentrum in.

Ik zit te denken aan keulen maar lees ook even mee.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

nuscaniels
Berichten: 1967
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 15:53

paddington schreef:
Ik lees even mee aangezien ik eind November naar Valkenburg ga voor een aantal dagen.
We gaan zo wie zo een dag richting Duitsland of België.

Nou las ik dat de kerstmarkt in de grotten van Valkenburg meer een braderie is dan kerstmarkt? Iemand ervaring mee?


Ben er 3 jaar geleden geweest in beide grotten en vond het tegenvallen. Was wel leuk aangekleed maar ik heb andere verwachtingen van een kerstmarkt. Sommige kramen waren in beide grotten identiek en o.a. werden er spullen verkocht die Kruidvat het jaar ervoor in de uitverkoop had.

In Duitsland vond ik Monschau geweldig, dat stadje heeft van zichzelf al veel sfeer

Het leven is als een kerstmuts

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:32

nuscaniels schreef:
Ben er 3 jaar geleden geweest in beide grotten en vond het tegenvallen. Was wel leuk aangekleed maar ik heb andere verwachtingen van een kerstmarkt. Sommige kramen waren in beide grotten identiek en o.a. werden er spullen verkocht die Kruidvat het jaar ervoor in de uitverkoop had.

In Duitsland vond ik Monschau geweldig, dat stadje heeft van zichzelf al veel sfeer


We gaan de kerstmarkt in Valkenburg overslaan en een dagje kerstmarkt in Duitsland doen.
Ik denk zelf richting Aken maar ik moet nog even bekijken of die met tijdslot gaan werken.

purny
Berichten: 27385
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 19:53

Ik ga kerstmarkten in New York bezoeken :D

Ook ga ik naar een wijk in NY waar veel huizen met kerstversiering versierd zijn.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Re: Kerstmarkt 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:00

Ben Jalours!
Maar met mijn budget ga ik dat niet redden hihi.

purny
Berichten: 27385
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 20:30

paddington schreef:
Ben Jalours!
Maar met mijn budget ga ik dat niet redden hihi.

In eerste instantie zou ik vorig jaar gaan, maar toen kwam Corona...
Maar sowieso NY in kerstsfeer lijkt me gaaf...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 20:37

purny schreef:
Ik ga kerstmarkten in New York bezoeken :D

Ook ga ik naar een wijk in NY waar veel huizen met kerstversiering versierd zijn.


Haha kijk jij hebt het beter bekeken! Veel plezier!

@estja bedankt voor het delen, iets om rekening mee te houden!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

paddington
Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 03:27

purny schreef:


In eerste instantie zou ik vorig jaar gaan, maar toen kwam Corona...
Maar sowieso NY in kerstsfeer lijkt me gaaf...[/quote]

Wij zouden naar de UK gaan dit jaar om de kerstsfeer te snuiven maar door de vele regeltjes en testen etc heb ik dat omgezet maar naar paar dagen zuid limburg.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 bezoekers