Canarische Eilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-21 11:20

Nu het erop lijkt dat onze vakantie toch door kan gaan, durf ik een beetje te beginnen met de voorpret. :D

Ik ben nu één keer naar La Palma en twee keer naar Tenerife geweest en eind augustus hebben we een vakantie staan naar Gran Canaria. De vorige vakanties naar de Canarische Eilanden waren fantastisch en daar hopen we natuurlijk nu weer op.

Zijn er medestanders hier die fan zijn van deze eilanden? Het lijkt me leuk om tips uit te kunnen delen van leuke uitjes, mooie natuurgebieden, de lekkerste restaurants enzovoorts. Nog meer mensen die een vakantie in het vooruitzicht hebben?


Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 16:13

Wij zitten 6-17 september op Gran Canaria :D Zooooveel zin in!
En ik lees met je mee wat betreft uitjes!

Ik las al over dolfijnen excursies, maar denk wel dat je dan moet opletten dat de zee die dag niet te wild is, veel mensen worden dan zeeziek.

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-21 18:40

Monchou schreef:
Wij zitten 6-17 september op Gran Canaria :D Zooooveel zin in!
En ik lees met je mee wat betreft uitjes!

Ik las al over dolfijnen excursies, maar denk wel dat je dan moet opletten dat de zee die dag niet te wild is, veel mensen worden dan zeeziek.


Ja leuk! Wij hebben gisteren de tweede prik gehad dus hopen dat dat gedoe scheelt met testen enzo.

Oh dat heb ik op Tenerife eens gehad. Suuuuper ziek werd in ervan. Op La Palma ook dolfijnen gezien vanaf een boot maar toen viel het mee.

Omdat mijn vriend erg van snorkelen houdt wilden wij wel met een boot mee welke dan onderweg ergens stopt waar je kunt snorkelen. Enige wat mij tegen staat is dat zeeziek kunnen worden. :o

Ga je ook voor het eerst naar Gran Canaria?

xDenies
Berichten: 13492
Geregistreerd: 29-01-08

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 18:58

Ooh ik hoop dat je er van mag genieten! :)
Vroeger altijd naar Tenerife en Gran Canaria geweest. Later honden gekregen dus niet meer naar het buitenland op vakantie geweest haha.

Ik heb toentertijd een papegaaienpark bezocht, in de Atlantische oceaan gezwommen, was echt wel genieten toen. Wel enorm zeeziek geweest op het bootje :') Maar dat ben ik overal op.

Veel plezier!

S H I N E L I K E A S T A R
L U P A ⋆ ~ B O D H I ~ M E R A
HamsterScapingLittle Paws Pet Shop
voor al je producten voor HamsterScaping

theadora99
Berichten: 3628
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:00

Ik ben net gisteren teruggekomen van mijn derde keer Gran Canaria. Ook op Lanzarote en Tenerife geweest, maar Gran Canaria is echt mijn favoriet. Derde keer nog steeds nieuwe dingen kunnen doen. Ik wil je onze planning best doorsturen en eventueel meningen over bepaalde dingen! Je mag me eventueel ook een PB sturen

jiehaaa
Berichten: 5069
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:19

Tenerife is bij mij favoriet. Vooral als er nog sneeuw ligt op grote hoogte in het nationaal park rondom de Teide en je de rest van de dag weer aan het strand kan zitten. Dat verschil is zo bijzonder.

Tegen zeeziekte kan je primatour slikken. Handigste is om dat mee te nemen uit Nederland, dan hoef je daar niet op het laatst nog naar op zoek op je vakantie. Het werkt prima (zoals de naam als zegt :+ ), wel innemen voor je vertrekt en niet pas als je misselijk begint te worden. Als bijwerking kan je wel krijgen dat je de rest van de dag wat suf bent, dus plan niet teveel inspannende activiteiten na de boottour.

Suzanne F.
Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-21 19:25

Hier ook iemand die graag naar Gran Canaria gaat. Ik zou dit jaar ook gaan maar het hotel is ineens gesloten tot 1 september dus de reis werd geannuleerd. Op zich vind ik dit niet heel erg want ik ga nu niet graag op vakantie in deze tijd. Ik wil geen gedoe op vakantie en het risico van positief testen en dan vast komen te zitten daar lijkt me vreselijk en geeft al stress voordat ik ook maar ga. Dus ik hoop maar (weer) op volgend jaar.
Ik ga graag naar Maspalomas trouwens.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-08-21 19:55

Suzanne F. schreef:
Hier ook iemand die graag naar Gran Canaria gaat. Ik zou dit jaar ook gaan maar het hotel is ineens gesloten tot 1 september dus de reis werd geannuleerd. Op zich vind ik dit niet heel erg want ik ga nu niet graag op vakantie in deze tijd. Ik wil geen gedoe op vakantie en het risico van positief testen en dan vast komen te zitten daar lijkt me vreselijk en geeft al stress voordat ik ook maar ga. Dus ik hoop maar (weer) op volgend jaar.
Ik ga graag naar Maspalomas trouwens.


Dit begrijp ik heel goed. Ons is nu verteld dat we niet hoeven te testen omdat we beide volledig gevaccineerd zijn. Als dit niet zo is of nog veranderd voor ons vertrek dan gaan wij ook nog even goed nadenken over of we wel gaan.

Die tabletjes is misschien toch wel een heel goed idee. Het is al 10 jaar geleden dat ik ziek was op Tenerife maar ik vergeet het nooit weer. :') Wij vonden Tenerife, en dan inderdaad vooral El Teide, echt fantastisch! Zijn toen ook nog met zo'n liftbakje naar boven geweest. Echt een aanrader!

Theadora ik stuur jou even een pb!

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:20

Jildau schreef:
Monchou schreef:
Wij zitten 6-17 september op Gran Canaria :D Zooooveel zin in!
En ik lees met je mee wat betreft uitjes!

Ik las al over dolfijnen excursies, maar denk wel dat je dan moet opletten dat de zee die dag niet te wild is, veel mensen worden dan zeeziek.


Ja leuk! Wij hebben gisteren de tweede prik gehad dus hopen dat dat gedoe scheelt met testen enzo.

Oh dat heb ik op Tenerife eens gehad. Suuuuper ziek werd in ervan. Op La Palma ook dolfijnen gezien vanaf een boot maar toen viel het mee.

Omdat mijn vriend erg van snorkelen houdt wilden wij wel met een boot mee welke dan onderweg ergens stopt waar je kunt snorkelen. Enige wat mij tegen staat is dat zeeziek kunnen worden. :o

Ga je ook voor het eerst naar Gran Canaria?


Ik ben al eens eerder op Gran Canaria geweest toen ik een jaar of 16 was. Maar toen werd alles voor me geregeld, en kan me ook niet meer herinneren waar we allemaal gegeten hebben enzo.
Ik weet wel dat we een dagje naar een mooi waterpark zijn geweest met heel veel glijbanen, dus dat staat nu misschien ook wel op het programma :D

jiehaaa schreef:
Tenerife is bij mij favoriet. Vooral als er nog sneeuw ligt op grote hoogte in het nationaal park rondom de Teide en je de rest van de dag weer aan het strand kan zitten. Dat verschil is zo bijzonder.

Tegen zeeziekte kan je primatour slikken. Handigste is om dat mee te nemen uit Nederland, dan hoef je daar niet op het laatst nog naar op zoek op je vakantie. Het werkt prima (zoals de naam als zegt :+ ), wel innemen voor je vertrekt en niet pas als je misselijk begint te worden. Als bijwerking kan je wel krijgen dat je de rest van de dag wat suf bent, dus plan niet teveel inspannende activiteiten na de boottour.


Dat is wel een goede tip, ga ik even halen :)

sunny16
Berichten: 271
Geregistreerd: 06-01-09
Woonplaats: Zwiggelte

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 12:28

Ik ga 15-22 september naar Tenerife *\o/*
Nog tips wat we absoluut niet kunnen missen? We gaan sowieso een dagje naar het nationaal park. We zitten in Puerto de la Cruz.

Lugano VDS (LaromexContenderxCapitol)
Zazcha Dulee Satt (JazzxHillHawkxDuden)
Kentucky SDO (FairytalexJazzxHill Hawk)
Celano SDO

Freek&DJ&Daisy&Lily&Bumblebee de shettenbende

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 13:33

sunny16 schreef:
Ik ga 15-22 september naar Tenerife *\o/*
Nog tips wat we absoluut niet kunnen missen? We gaan sowieso een dagje naar het nationaal park. We zitten in Puerto de la Cruz.


Wij zaten twee jaar geleden ook in Puerto de la Cruz. Wij vonden Siam en Loro Park heel leuk! Als je een combi ticket koopt kun je naar beide parken en dat is goedkoper dan als je voor elk een ticket koopt.

Verder vonden wij het nationaal park fantastisch en dan ook zeker de kabelbaan nemen.

happytime
Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:55

30 aug eindelijk naar playa d ingless na 5x omgeboekt te hebben ivm corona,super veel zin in .echt na 7x mijn favoriete eiland.

moonsparkle
Berichten: 21702
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 13:56

Op Tenerife : rij naar het noorden <3


[ img ]

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Joki
Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:08

Ik ga eind augustus voor het eerst naar lanzarote ik ben heel benieuwd hoe het bevalt

jiehaaa
Berichten: 5069
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 08:32

Joki schreef:
Ik ga eind augustus voor het eerst naar lanzarote ik ben heel benieuwd hoe het bevalt


Cueva de las Verdas vond ik erg mooi. En Timanfaya is ook een must see.

Suzanne F.
Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:27

Ik had niet zoveel met Lanzarote. Ik vond het een grote zwarte rots.
Gran Canaria vind ik zelf leuker maar viel me ook op hoe vlak en dor het geworden was toen ik met de bus van het vliegveld naar het zuiden reed.
Als je echt een mooi eiland wil dan moet je naar Ibiza gaan, dat is echt een mooi groen eiland. Bos, bergen, strand, het heeft echt alles. Het is by far het mooiste eiland waar ik geweest ben.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

marleen_88
Berichten: 14040
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:42

Nu 2x op Tenerife en 1x op Gran Canaria geweest.
Wij vonden Tenerife stuk levendiger/toeristiser en dus leuker. De 4x4 jeep Safari is top, zijn met een catamaran dolfijnen wezen spotten, zijn op/naar El Teide geweest, Siampark (waterpretpark) en Loro Parque (dierentuin) zijn ook top. Los Gigantes zijn bijzonder om te bekijken.
Een auto huren en naar het Noorden van Tenerife is ook echt een aanrader. Prachtig oude (vissers)dorpjes met mooie rotsformaties, indrukwekkende uitzichten en leuke terrasjes.

Doe wel en zie niet om

Sabri
Berichten: 1387
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 19:59

Joki schreef:
Ik ga eind augustus voor het eerst naar lanzarote ik ben heel benieuwd hoe het bevalt


Je hebt daar een geweldig mooi natuurpark, ik dacht allemaal van oud lava, echt zeer indrukwekkend maanlandschap!! Echt doen!
Daarbij heb je kliffen met geweldig water. Auto huren is goedkoop en zo kun je overal makkelijk naartoe of via een excursie
En wat ook heel mooi is, is naar de grot met erin bijzondere witte kreeften die alleen daar leven, en buiten heb je een geweldig kunstwerk van blauw water in witte stenen van een bekende kunstenaar op dat eiland. Zo mooi!
Echt Lanzarote is zeer indrukwekkend.

jiehaaa
Berichten: 5069
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:41

Sabri schreef:
Joki schreef:
Ik ga eind augustus voor het eerst naar lanzarote ik ben heel benieuwd hoe het bevalt


Je hebt daar een geweldig mooi natuurpark, ik dacht allemaal van oud lava, echt zeer indrukwekkend maanlandschap!! Echt doen!
Daarbij heb je kliffen met geweldig water. Auto huren is goedkoop en zo kun je overal makkelijk naartoe of via een excursie
En wat ook heel mooi is, is naar de grot met erin bijzondere witte kreeften die alleen daar leven, en buiten heb je een geweldig kunstwerk van blauw water in witte stenen van een bekende kunstenaar op dat eiland. Zo mooi!
Echt Lanzarote is zeer indrukwekkend.


Dat natuurpark is Timanfaya, en die grotten zijn Cueva de las Verdes. <3

Suzanne F.
Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 20:45

Ik ben op Lanzarote toen naar een een dierenpark gegaan waar ze ook een witte tijger hadden. Was ook een roofvogelshow.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Electra63
Berichten: 17821
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:16

Wij zijn een paar keer 's winters naar Gran Canaria en Tenerife geweest.
Mijn man is voor zijn werk op alle eilanden geweest en wil het liefst naar Tenerife.
Begin 2022 willen we weer naar Tenerife voor een dag of 10.
Wij gaan altijd een dagje varen, dolfijnen spotten en omdat we erg van varen houden.
En een paar dagen een auto huren en lekker toeren.

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-21 17:30

Mag ik dit topic een schopje geven? Zie het nu pas. Ik heb een vakantie geboekt in September naar Tenerife, heel veel zin in. *\o/*
Momenteel ben ik bezig met (vrij banen) zwemmen om een goede conditie op te bouwen want ik wil o.a. een kajak/snorkel excursie doen. Vandaag voor het (even) eerst snorkelbril opgehad in het zwembad, ook even onder water.
Andere tips zijn trouwens welkom, het hotel zit in playa de americanas.

Eerder ben ik met een vriendin naar Mallorca geweest in beging September. Dat was heel erg geslaagd, vond ik ook erg leuk, kan het zeker aanraden! In de toekomst zou ik misschien nog wel een keer naar Ibiza willen maar ik denk dat Mallorca en Ibiza best veel op elkaar lijken?

jiehaaa
Berichten: 5069
Geregistreerd: 28-08-05

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 20:59

Veel plezier gewenst E4D! Je gaat je vast goed vermaken. Sla de Teide niet over, daar moet je een keer geweest zijn.

Suzanne F.
Berichten: 49162
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-21 21:03

E4D schreef:
In de toekomst zou ik misschien nog wel een keer naar Ibiza willen maar ik denk dat Mallorca en Ibiza best veel op elkaar lijken?


Nee, zijn toch echt wel verschillend. Ibiza is mooier en luxer. Heeft veel groen, bossen, bergen, wel net als Mallorca prachtige baaien met wit zand.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Jildau
Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-08-21 21:23

jiehaaa schreef:
Veel plezier gewenst E4D! Je gaat je vast goed vermaken. Sla de Teide niet over, daar moet je een keer geweest zijn.


Mee eens. Te zonde om je hele vakantie in het zuiden te blijven als je op Tenerife bent. Je ziet echt waanzinnig mooie natuur als je ook naar de Teide en het noorden gaat. <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Just_Natural en 100 bezoekers