Canarische Eilanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-22 10:19

Ik wil dit topic graag weer een schopje geven :D

Nadat ik vorig jaar op Fuerteventura en Gran Canaria ben geweest, gaan we dit jaar weer 10 dagen naar Gran Canaria *\o/*

Afbeelding

We gaan weer naar Maspalomas - Playa des Ingles. We hebben via Booking een heel leuk appartement gehuurd vlakbij het Yumbo winkelcentrum.

Vorig jaar hebben we bezocht:
- De zandheuvels van Maspalomas
- Palmito's natuurpark
- Roque Nublo
- Puerto Rico
- Poema Del Mar (echt een aanrader trouwens!)
- Pico De Las Nieves

Voor de rest zijn we met de auto door de natuurgebieden en gebergtes gereden en hebben hier en daar bij een restaurantje gegeten. Maar die plekken weet ik allemaal niet meer.

Wat willen we gaan doen?

We gaan weer een auto huren voor 6 dagen. We zoeken dus activiteiten die zowel in Maspalomas als op de rest van het eiland zijn.

- Mooie wandelingen (korte routes als er veel hoogteverschil in zit en wat langere routes als het wat vlakker is)
- Ik lees op internet hele gemengde reacties over de waterparken. Het lijkt me leuk maar is het de kosten waard?
- Bij welke quadboer kan je leuke (dag)tochten maken?
- We hebben zelf al een aantal favoriete restaurantjes en bars maar meer tips zijn welkom! We eten beide ook vlees.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 21:23

Hier in Oktober voor 3e jaar richting Playa del Ingles ook 10 daagjes.
Zoals altijd vlakbij Yumbo Centre want elke avond lekker drankjes en dansjes doen bij de dragqueens :D

Ik ben niet zo’n waterpark iemand door al die trappen haha maar vriendin was er geweest vorige maand en vond het geweldig.
Ik vind de zomer marktjes altijd erg leuk en die zijn er daar zat.
De shopping outlets vind ik ook altijd leuk.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-22 22:15

Hopelijk volgend jaar weer naar Maspalomas! Aan de boulevard bij de vuurtoren.

merel_gomez
Berichten: 10041
Geregistreerd: 14-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:01

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 08:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16231
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 15:03

Ik ga aankomende dinsdag naar Gran Canaria :D

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:26

Lekker! Ik ga in november nog een week naar Tenerife. Nog tips, behalve de Teide?

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 16:43

Fitzroy schreef:
Lekker! Ik ga in november nog een week naar Tenerife. Nog tips, behalve de Teide?


Als je zeebenen hebt: boottochtje richting los Gigantes?

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 17:33

Fitzroy schreef:
Lekker! Ik ga in november nog een week naar Tenerife. Nog tips, behalve de Teide?


Ik vond Loro Park heel leuk!

Cowboy55
Berichten: 8490
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 18:46

Jildau schreef:
Fitzroy schreef:
Lekker! Ik ga in november nog een week naar Tenerife. Nog tips, behalve de Teide?


Ik vond Loro Park heel leuk!


Was ook niet verkeerd. En het stadje Puerto de la Cruz is ook niet verkeerd. Ben zelf overigens helemaal geen fan van de Teide, maar dat terteide. :D

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-22 20:46

Ik vond met die kabelbaan de Teide op echt een onvergetelijke ervaring. Heel bijzonder. Maar ook gewoon de rit erheen. Siam Park vond ik trouwens ook erg leuk. Wij hadden zo'n combi ticket voor beide parken (Loro en Siam). Verder is met een boot dolfijnen spotten ook erg leuk alleen ik neem dan wel een reistablet anders is het niet zo leuk. :')

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-22 21:17

Ik vond op Tenerife het Masca gebied erg mooi om doorheen te rijden/wandelen.
Foto's heb ik eerder hier geplaatst.

Sodera

Berichten: 5303
Geregistreerd: 25-09-04
Woonplaats: Ireland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-22 13:22

Ik lees ook even mee, wij gaan over 3 weken een week naar Lanzarote. Zitten ergens in Puerto del Carmen in het huis van mijn vriend zijn baas. Hebben iig voor de hele week een auto gehuurd.

We zijn er 3 jaar geleden ook geweest en toen wel wat dingen bezocht, beetje de standaard dingen dus nu nog even op zoek naar wat anders!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:51

Ik geef dit topic een schopje… Ik heb namelijk een vraag :D

We overwegen begin juli naar Gran Canaria te gaan (Maspalomas Resort by Dunas). Maar… wat zijn jullie ervaring mbt kakkerlakken? Ik ben niet zo’n onwijze held zegmaar… In Turkije wel eens een kakkerlak gehad op het balkon en daar een trauma opgelopen doordat er een van het plafond op mij viel :=

Dus… wel of geen Gran Canaria in juli? :')

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 12:55

Kakkerlakken wonen nou eenmaal in warmere gebieden en waar mensen wonen. Dus waar zul je de meeste vinden? Juist ja, de hutje-mutje badplaatsen.
Om ze te voorkomen gewoon lekker afgelegen huisje huren, hoger op bergen doorgaans minder kakkerlakken.

Er word trouwens overal gif gespoten. Dat MOET zelfs in hotels, restaurants e.d
Persoonlijk ben ik daar juist nietblij mee. Als veel mensen gewoon hun troep opruimen en niet alles overal laten liggen (eten) heb je direct minder beestjes en dus geen gif nodig.

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 13:51

Vorige keer dat in Maspalomas was heb ik geen kakkerlak gezien. Maar zat toen wel in een groot 5 sterrenhotel. Paar jaar daarvoor had ik een bungalow op Lanzarote maar dat stikte het van de kakkerlakken, echt enorm grote. Ik heb meteen omgeboekt naar een hotel verderop. Ik wilde daar niet meer zitten.
Mijn ervaring met hotels is dus prima.
Ik ga dit jaar weer naar Maspalomas eind juli.

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 16:53

Ik heb ondanks dat de Canarische weilanden erom bekend staan, daar nog nooit een kakkerlak gezien. Maar ben altijd in de winter die kant op geweest, misschien dat dat scheelt? In Griekenland wel 2 x.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-23 23:15

Ik heb ze nog nooit gezien. Ja 1x op vakantie in alicante. Maar verder nog nooit en ben op genoeg plekken geweest

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 08:24

Wij zagen toen we naar het strand liepen bij een hotel enorm veel kakkerlakken lopen,waren vast gif aan het spuiten daar,zoveel bah.
Soms kom je er 1 tegen maar meer als je op begane grond zit.

Niqui

Berichten: 2169
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 14:41

Ze komen zeker voor op de Canarische eilanden. Ik heb ze een keer in een huisje gehad waar ze uit het doucheputje konden komen. We moesten van de verhuurder daarom een glas over het putje zetten als we de douche niet gebruikten. De laatste jaren zitten we in een hotel en hebben we geen last van ze gehad. Waarschijnlijk wordt daar flink gespoten inderdaad.

happytime

Berichten: 1242
Geregistreerd: 23-11-06
Woonplaats: haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 17:26

Moet me denken aan 2 meiden in het hotel : die hadden een bekertje over de kakkerlak gedaan,kakkerlak ging met beker en al door de kamer en de meiden hebben gillend op de tafel de receptie gebeld! Die hebben ze verlost van de kakkerlak _O-

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:20

happytime schreef:
Moet me denken aan 2 meiden in het hotel : die hadden een bekertje over de kakkerlak gedaan,kakkerlak ging met beker en al door de kamer en de meiden hebben gillend op de tafel de receptie gebeld! Die hebben ze verlost van de kakkerlak _O-


Nou ik heb toen een handdoek gegooid op eentje en ben erop gaan springen. Handdoek durfde ik niet meer weg te halen. De kakkerlakken daar waren zo groot als muizen. Echt heel erg brrrr.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 20:10

Ik heb ze ook wel eens gezien maar wat is er zo gevaarlijk aan? :o

Suzanne F.

Berichten: 49213
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:36

Jildau schreef:
Ik heb ze ook wel eens gezien maar wat is er zo gevaarlijk aan? :o


Ze zijn gewoon eng. Met die grote voelsprieten. En ze zeggen krak als je erop staat.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-23 20:41

Suzanne F. schreef:
Jildau schreef:
Ik heb ze ook wel eens gezien maar wat is er zo gevaarlijk aan? :o


Ze zijn gewoon eng. Met die grote voelsprieten. En ze zeggen krak als je erop staat.


Haha oke ik vroeg me even af of ik ook weg had moeten rennen.. :')

Momo94
Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-23 12:45

Ik heb geboekt voor Gran Canaria van 10 tot en met 17 september. Dit jaar ga ik alleen en ik ben eigenlijk wel heel benieuwd. Stieken ook wel een beetje nerveus voor de eerste keer alleen op vakantie. :D