Canarische Eilanden

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-23 14:26

Leuk. Gran Canaria is een heel relaxed eiland waarje prima alleen heen kunt. Je kunt je evt. even aanmelden voor de FB pagina Vrienden van Gran Canaria. Dan zie je wat waar te doen is. En daar zou je ook een oproepje kunnen doen om samen iets te ondernemen.


Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:33

Vanaf volgende week zijn we weer op Gran Canaria. Zo'n zin in! Nog meer mensen die gaan of zijn geweest?

Momo94
Berichten: 1105
Geregistreerd: 05-07-18
Woonplaats: Oss

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 10:57

Veel plezier! Ik was er afgelopen september en heb het er goed naar mijn zin gehad! :D

Mandarijn
Berichten: 9052
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:09

Ik ga eind januari die kant op voor het eerst. We twijfelen tussen Tenerife en Gran Canaria, wat zouden jullie aanraden?
Volgens mij is op beide eilanden genoeg te doen en zien als ik het zo op Google zie.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-23 12:28

Ja op beide eilanden is zeker genoeg te doen en ze zijn allebei leuk. Wij zijn er vaak geweest en hebben zelf een lichte voorkeur voor Gran Canaria. Gewoon net even gezelliger vinden wij. En je rijdt wat makkelijker overal naar toe.

Als je van natuur houdt dan is Tenerife wat mooier. Vooral in het noorden. Puerto de la Cruz is een leuke stad, waar we meerdere keren hebben gezeten in de winter. Het is daar wat authentieker Spaans en minder toeristisch. Maar: het is er ook wat minder warm dan in het zuiden en het regent wat vaker. Anders zouden we daar zeker weer voor kiezen.

Mandarijn
Berichten: 9052
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:14

Het is Tenerife geworden. :D
Hotel geboekt in het noorden uiteindelijk, gaan een auto huren dus zijn dan ook zo in het zuiden.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-23 15:14

Goede keuze!

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 10:21

Wat is jullie ervaring met temperaturen half jan? Welk eiland is dan warmste en meeste kans op mooi weer?

Vorig jaar eind nov. naar Lanzarote geweest, eerste week prachtig weer maar de tweede week erg wisselend en ook vaak regen...

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 11:42

Je moet denk ik een beetje geluk hebben, ik heb op Tenerife gezeten in de winter met schitterend weer en korte broek en ook een keer met veel regen/ bewolking en trui

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-23 21:07

moonsparkle schreef:
Je moet denk ik een beetje geluk hebben, ik heb op Tenerife gezeten in de winter met schitterend weer en korte broek en ook een keer met veel regen/ bewolking en trui


Ja dacht ik ook. We zijn nu toch maar aan het kijken voor begin november..

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 18:55

Begin November hebben we op Tenerife en Gran Canaria altijd prima weer gehad. Op Lanzarote was t een beetje wisselvallig.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:08

Iris82 schreef:
Begin November hebben we op Tenerife en Gran Canaria altijd prima weer gehad. Op Lanzarote was t een beetje wisselvallig.


is er op Tenerife en Gran Canaria beter kans op mooi weer dan
Fuerteventura? (als ik google moet geloven is dat namelijk het warmste eiland rond die tijd?)

Welke plekken zijn aanraders?

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 20:49

Puerto de Mogan is een leuk plaatsje op Gran Canaria. Het ligt in het meest zuidelijke puntje en daar is het iets warmer dan op de rest van het eiland.

Fuerteventura is een droog, kaal met vooral veel wind.

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:29

In Lanzarote waait het wat meer waardoor het sneller wat koeler aanvoelt.

Fuerteventura is inderdaad wat saaier.

Tenerife is superleuk om rond te rijden echt hele bizarre bochten en steile wegen.

Gran Canaria is gewoon van alle markten thuis.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Mandarijn
Berichten: 9052
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:30

Bizarre bochten? Tell me more. :')
We gaan een auto huren daar dus dan kan ik me vast even voorbereiden. :+

Iris82
Berichten: 39833
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 21:35

Van die bochten waarvan je denkt dat je door de koppeling heen trapt.

Van die hellingen waarbij je de weg niet meer ziet.

Van die smalle weggetjes zonder vangrail waarbij je bidt dat je geen tegenligger tegenkomt.

Ik vond het echt een cadeautje om daar te rijden. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Mandarijn
Berichten: 9052
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:22

Iris82 schreef:
Van die bochten waarvan je denkt dat je door de koppeling heen trapt.

Van die hellingen waarbij je de weg niet meer ziet.

Van die smalle weggetjes zonder vangrail waarbij je bidt dat je geen tegenligger tegenkomt.

Ik vond het echt een cadeautje om daar te rijden. :)

Ik lees op google dat die weggetjes vooral richting het noorden zijn, klopt dat? Lijkt mij echt top om die te doen als ik zelf rijd, maar we gaan afwisselen en als passagier ben ik niet zo'n held. _O-

Heeft iemand nog een aanrader om de auto bij te huren trouwens? Wil het liefst (vlak)bij het vliegveld kunnen ophalen en inleveren.

stalxpaard
Berichten: 1109
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:48

@mandarijn
Ik kom hier even binnen gevallen. Tenerife is echt een aanrader als je van autorijden en de natuur houd inderdaad. Kies vooral de binnendoor wegen en je vind inderdaad steile kronkelige smalle wegen. Bijvoorbeeld richting Masca.
Als je daar een bus tegen komt loop je kams achteruit terug de berg op te moeten. Wij huren altijd via sunnycars.nl. Niet duur. 24/7 nederlands contact. Auto ophalen/inleveren op de parkeerplaats van het vliegveld. Ideaal.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-23 22:55

stalxpaard schreef:
@mandarijn
Ik kom hier even binnen gevallen. Tenerife is echt een aanrader als je van autorijden en de natuur houd inderdaad. Kies vooral de binnendoor wegen en je vind inderdaad steile kronkelige smalle wegen. Bijvoorbeeld richting Masca.
Als je daar een bus tegen komt loop je kams achteruit terug de berg op te moeten. Wij huren altijd via sunnycars.nl. Niet duur. 24/7 nederlands contact. Auto ophalen/inleveren op de parkeerplaats van het vliegveld. Ideaal.

Vergeet La Palma niet. Minder groot, meer bochten en spectaculaire natuur.

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 07:26

@mandarijn: via Sunnycars (is een bemiddelaar) kom je vaak terecht bij Cicar. Die zit o.a. op het vliegveld en verhuurt al ruim 50 jaar auto's op de Canarische eilanden en sinds kort ook op het vasteland van Spanje.

Wij kiezen altijd een van de onderstaande bedrijven. Het wisselt nog wel eens welke het goedkoopste is. Ze zijn allemaal prima met goede (verzekerings)voorwaarden en benzinebeleid. Geen extra verborgen kosten.

Cicar: https://www.cicar.com/EN/tenerife-car-hire
voor Cicar kan je ook terecht bij Cabrera Medina en Payless.es. Bij alledrie krijg je een prima auto van Cicar mee met meestal een upgrade. Gewoon alle drie even checken voor de laagste prijs)

Payless: https://www.payless.es/en/tenerife-car-hire

Pluscar: https://www.pluscar-tenerife.com/booking.php?lang=en (houden kantoor op de parkeerplaats)

Autoreisen is trouwens ook een aanrader met dezelfde goede voorwaarden. https://www.autoreisen.com/car-hire/tenerife/

Pas op voor Orlando en Goldcar.

Mandarijn
Berichten: 9052
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Canarische Eilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-23 12:34

Bedankt voor de tips! :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cowgirl, Earth, F_inley, Kimmie235, lucifertje, mvdende, redbutton, Sannek90, secricible, sietske83 en 80 bezoekers