Alleen op vakantie?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:04

poes schreef:
Ja allee vooruit wij slapen nooit ergens bijzonder en missen de bijzondere plekken :D het zal wel. Om moe van te worden van die mensen die altijd commentaar hebben op hoe een ander reist.

Ik probeer je slechts een beetje te kietelen met aardige voorbeelden.

Als je tussen de regels door leest, had die stunt in het Peak-district ook aardig fout kunnen gaan.
Met een lekkende cabrio door Britse zeikregen rijden heeft ook mindere kanten.

Het was ook niet de bedoeling, maar soms gaan dingen wat anders dan gepland.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:09

Ja ik moet niet zo kattig reageren :+

Wat ik eigenlijk wou zeggen: mijn ervaring met op de bonnefooi reizen is dat het de ene keer mega bijzonder is, vaak gewoon heel gemiddeld en ook regelmatig tegenvalt. Bovendien worden wij erg chagrijnig als we tegen de avond nog een plek moeten zoeken dus dat doen wij zelf liever niet.

Ik beleef er juist veel plezier aan om uren en uren naar de beste plek te zoeken (en vandaag staat toch wel heeeeeeel veel ergens op internet) voor een leuke prijs. Gevolg is dat op een reis van 25 dagen met Max 2 nachten op dezelfde plek er hoogstens 2 plaatsen middelmatig zijn en de rest gewoon top tegen de prijs die ik wil geven. En ja ook al in kastelen/herenhuizen uit de 17e eeuw/allerlei pareltjes gehad.

Voor mij werkt dat prettiger omdat ik middelmatige plekken haat en ik geen tijd wil verspillen met zoeken of twijfelen (wat ik dan ga doen) ter plaatse :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:17

poes schreef:
Ja ik moet niet zo kattig reageren :+

Wat ik eigenlijk wou zeggen: mijn ervaring met op de bonnefooi reizen is dat het de ene keer mega bijzonder is, vaak gewoon heel gemiddeld en ook regelmatig tegenvalt. Bovendien worden wij erg chagrijnig als we tegen de avond nog een plek moeten zoeken dus dat doen wij zelf liever niet.

Ik beleef er juist veel plezier aan om uren en uren naar de beste plek te zoeken (en vandaag staat toch wel heeeeeeel veel ergens op internet) voor een leuke prijs. Gevolg is dat op een reis van 25 dagen met Max 2 nachten op dezelfde plek er hoogstens 2 plaatsen middelmatig zijn en de rest gewoon top tegen de prijs die ik wil geven. En ja ook al in kastelen/herenhuizen uit de 17e eeuw/allerlei pareltjes gehad.

Voor mij werkt dat prettiger omdat ik middelmatige plekken haat en ik geen tijd wil verspillen met zoeken of twijfelen (wat ik dan ga doen) ter plaatse :)
Ik heb me altijd afgevraagd waarom ik wel vrij avontuurlijk ben, maar m'n overnachtingen wel graag wil vastleggen en jij slaat de spijker echt op z'n kop met hoe ik het ook voel. :j Ik vind het ook heerlijk om te zoeken naar overnachtingen en als ik ergens chagrijnig van word, is het van meh-overnachtingen. Komt ook nog bij dat ik als jonge vrouw alleen toch ook wat voorzichtiger ben, ook omdat ik regelmatig ongewenste aandacht krijg van mannen, dus het is ook een stukje veiligheid. :=

Ik heb mijn solo-trip voor over een paar weken alweer half besloten: ik wil van Avignon via Arlès naar Montpellier gaan wandelen.

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:29

poes schreef:
Ja ik moet niet zo kattig reageren :+

Wat ik eigenlijk wou zeggen: mijn ervaring met op de bonnefooi reizen is dat het de ene keer mega bijzonder is, vaak gewoon heel gemiddeld en ook regelmatig tegenvalt. Bovendien worden wij erg chagrijnig als we tegen de avond nog een plek moeten zoeken dus dat doen wij zelf liever niet.

Ik beleef er juist veel plezier aan om uren en uren naar de beste plek te zoeken (en vandaag staat toch wel heeeeeeel veel ergens op internet) voor een leuke prijs. Gevolg is dat op een reis van 25 dagen met Max 2 nachten op dezelfde plek er hoogstens 2 plaatsen middelmatig zijn en de rest gewoon top tegen de prijs die ik wil geven. En ja ook al in kastelen/herenhuizen uit de 17e eeuw/allerlei pareltjes gehad.

Voor mij werkt dat prettiger omdat ik middelmatige plekken haat en ik geen tijd wil verspillen met zoeken of twijfelen (wat ik dan ga doen) ter plaatse :)

Past wel bij je naam :D :D

Het is ook leuk om op afstand te zoeken. Doen we ook.
Als we op de bonnefooi gaan, zoeken we ook vanaf de middag een plek. Dan kun je ook een plek afwijzen. We kiezen ook vooraf een omgeving, bijvoorbeeld omdat we daar wat willen bezoeken. Dan rijden we die kant op en houden de bordjes in de gaten.

Maar we hebben ook eens geboekt op voorhand (hadden we een reden voor) om vervolgens door een stomme verkeerssituatie de catamaran in Hoek van Holland te missen.
Dat was knap onhandig maar was gelukkig geen punt bij de B&B, waar we rond middernacht aan kwamen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Nathalie18x
Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:42

Ik weet niet of ik hier binnen mag vallen of het andere alleen op vakantie topic moet gebruiken, maar ik vroeg me af wat jullie doen met waardevolle spullen als je bijvoorbeeld aan het zwembad/strand ligt. Ik vertrek zondag en wil dus bijvoorbeeld mn ereader en mobiel meenemen naar het zwembad, maar ook rustig kunnen zwemmen.

Life is a mirror

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 19:45

Ik reis graag alleen, maar doe uberhaupt graag dingen alleen. Hou niet zo van (veel) mensen om me heen en slaap dus ook absoluut niet graag in hostels, maar liefst in een appartement zodat ik zo min mogelijk mensen tegen kom :+ Vind het persoonlijk vaak niet fijn om aanspraak te hebben als ik alleen weg ben (ga juist alleen weg omdat ik rust wil).
Ik reis het liefst met de auto of met de trein. Of boek een vliegticket en huur daar dan een auto. Met een auto voel ik me toch een stuk vrijer en minder afhankelijk: je kunt gaan en staan waar je wilt, wanneer je wilt. :j Een slaapplek boek ik altijd van te voren want vind het vreselijk om dat in de avond nog te moeten regelen en kan dan niet van mijn dag genieten, wetende dat ik dat nog niet heb geregeld.

Wirobelgje: Ja zeker! Wij zijn getrouwd, maar gaan alletwee ook zonder elkaar op reis. We vinden samen reizen ook heel erg leuk en doen dat ook vaak, maar soms moet ik even opladen (introvert) en dan wil ik liever eventjes in mn eentje weg zodat ik de ruimte heb. Mijn man vindt het gewoon leuk en avontuurlijk om er in zn eentje op uit te gaan, dus dat doet hij ook lekker. We hebben wel altijd afspraken over wanneer we even bij elkaar inchecken/contact hebben.
Sinds we in Italie wonen, reizen we wel weer vaker samen dan alleen. Er is hier nog veel te ontdekken en dat is samen toch wel erg leuk.

Nathalie18x: ik neem altijd een rugtas mee met heel veel vakjes/ritsen en stop alles op verschillende plekken. Dan leg ik mijn rugtas tussen mijn bedje en het tafeltje in en ik zorg altijd dat mijn bedje niet te ver van het zwembad is. Op het strand huur ik een bedje met een locker erbij (die zijn hier vaak bij je bedje onder de parasol en daar heb je dan een armbandje met sleutel van). Behalve mijn pinpas en telefoon heb ik niets bij me als ik naar het strand of zwembad ga (ik lees graag uit een gewoon boek :D ).

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 21:49

Nathalie18x schreef:
Ik weet niet of ik hier binnen mag vallen of het andere alleen op vakantie topic moet gebruiken, maar ik vroeg me af wat jullie doen met waardevolle spullen als je bijvoorbeeld aan het zwembad/strand ligt. Ik vertrek zondag en wil dus bijvoorbeeld mn ereader en mobiel meenemen naar het zwembad, maar ook rustig kunnen zwemmen.


Aan het zwembad doe ik het onder in me tas en hou ik het in de gaten. Maar ik zit altijd in kleine hotels. Dus geen probleem. Op het strand heb ik een waterdichte heuptasje. Waar ik
Gewoon mee de zee in ga

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

joke165
Berichten: 519
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-21 23:00

Nathalie18x schreef:
Ik weet niet of ik hier binnen mag vallen of het andere alleen op vakantie topic moet gebruiken, maar ik vroeg me af wat jullie doen met waardevolle spullen als je bijvoorbeeld aan het zwembad/strand ligt. Ik vertrek zondag en wil dus bijvoorbeeld mn ereader en mobiel meenemen naar het zwembad, maar ook rustig kunnen zwemmen.


Of iemand die in de buurt zit/ligt even vragen een oogje in het zeil te houden als je gaat zwemmen. Op diverse type vakanties zelf gevraagd of is aan mij/ons gevraagd. Ook als je als stel gaat zwemmen zit je met je waardevolle spullen die achterblijven op het strand. Niet je hele portemonnee meenemen dus. Vooral ook een pasje achterlaten in de kluis in je hotel/appartement.

If you want a stable friendship, get a horse

SOLD Eclipse: Z2 +9, ZZ-licht +1, ZZ-zwaar +10, PSG +1 :-)
Venice: Negro x Rubinstein I, 2002, met pensioen

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 05:57

Ik neem altijd wat contant geld mee. Verder doe ik alles gewoon in mijn strandtas op hoop van zegen := Ik ga uit van de goedheid vd mens.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nathalie18x
Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 06:10

Bedankt voor de tips. Genoeg mogelijkheden dus! Zondag vlieg ik, dat ga ik dus ook voor het eerst alleen doen haha.

Life is a mirror

Anoniem

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 06:46

Goeie reis en alvast heel veel plezier, Nathalie! Komt allemaal wel goed!

Peuk
Berichten: 6078
Geregistreerd: 29-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 17:51

Ik nam naar het strand alleen contant geld mee en op mijn telefoon heb ik een foto van mijn ID (mocht er iets gebeuren). Wil je het nog beter doen kan je beter een kopietje op papier maken. :7 Als ik ging zwemmen dan vroeg ik of iemand op mijn spullen wilden letten.

Vorige week ben ik voor het eerst naar Barcelona geweest. Ik vond het erg leuk. *\o/* Zou zeker nog een keer alleen gaan.

Each day's a gift, not a given right

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-21 21:07

Nathalie18x schreef:
Bedankt voor de tips. Genoeg mogelijkheden dus! Zondag vlieg ik, dat ga ik dus ook voor het eerst alleen doen haha.

Goede reis. Zorg dat je een beetje op tijd bent, zodat je rustig kunt uitzoeken waar je moet zijn. Mijn ervaring dat het meestal wel goed is aangegeven en anders grijp je een uniform bij z'n kladden; tien tegen een is dat een beveiliger die je wel op weg kan helpen :D

Voor de rest heb ik een hekel aan vliegen. Het kost me te veel tijd en je mag niks. Probeer maar eens een blik motorolie mee te nemen op een vliegtuig (soms is motorolie in GB meer dan de helft goedkoper dan in NL) of twee zijschermen van een twee-deurs classic, zoals ik enkele jaren geleden op de kop tikte op de beurs. Twee voor de prijs van minder dan eentje.
Wat denk je dat de douane zou zeggen als je vier koplampen op de balie legt als handbagage? Om maar te zwijgen van een versnellingsbak of vier frames van deuren.

Dat heb ik allemaal moeiteloos met de auto uit GB gehaald. Werd ik er door de douane uit gepikt; auto doorzocht (vol auto-onderdelen, etenswaren in blik en wat drank) maar dat vonden ze allemaal geen punt. Oh, you were on the show this weekend? Yes. Have a safe trip home.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 00:59

Ik hou van vliegen :) de belofte op nieuwe ervaringen, nieuwe plekken, avontuur!

Bovendien ben ik zelf altijd zo druk en op een vliegtuig moet ik verplicht even lekker niks doen. Wachten op rare bakjes met eten en films kijken, heerlijk!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 08:05

poes schreef:
Ik hou van vliegen :) de belofte op nieuwe ervaringen, nieuwe plekken, avontuur!

Bovendien ben ik zelf altijd zo druk en op een vliegtuig moet ik verplicht even lekker niks doen. Wachten op rare bakjes met eten en films kijken, heerlijk!

Zo kun je er ook tegenaan kijken :j :D Mijn laatste trip was naar Kopenhagen. Dan krijg je nog net koffie want zodra je op hoogte bent, ga je alweer dalen :D Moest vliegen van de baas maar ik was net zo lief met de auto gegaan; had me uiteindelijk net zoveel tijd gekost.

Ik combineerde m'n vakantie vaak met autobeurzen in GB (tot corona).

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 09:25

poes schreef:
Ik hou van vliegen :) de belofte op nieuwe ervaringen, nieuwe plekken, avontuur!

Bovendien ben ik zelf altijd zo druk en op een vliegtuig moet ik verplicht even lekker niks doen. Wachten op rare bakjes met eten en films kijken, heerlijk!


Ik heb precies hetzelfde, ik vind het heerlijk en de sfeer/gevoel op zo'n vliegveld geweldig.

Voor mijn werk ook een tijdje gevlogen en nu ik op kantoor zit mis ik het steeds meer.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 16:08

Vroeger vond ik het heerlijk, maar sinds ik in één jaar tijd richting de 30 vluchten ging een paar jaar terug, ben ik er wel redelijk van genezen. :') Als het even kan, pak ik liever de trein of de bus. Ik krijg ook altijd wat last van m’n darmen na het vliegen, dus als ik er onderuit kan komen, doe ik dat met liefde. :))

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-21 19:36

Ik vond vliegen vroeger echt niks. Maar nu is het prima. Vind het uitzicht altijd echt prachtig . Maar ook fijn als we weer aan de grond staat.
Ik mag as vrijdag weer na 1 jaar.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-21 23:32

Herkenbaar. Ook een tijd veel gevlogen. Soms tot twee keer per week. Ik noemde het toen de Alpenbus :D

Maar ik hou ervan. De mogelijkheden die het biedt. Ik krijg er nooit genoeg van.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ThioroJarig
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 12:09

Ben wel al vaker alleen op vakantie geweest en vind dat geen probleem.

Enige keer echt alleen alleen was naar IJsland, was een leuke reis, veel dingen gezien en ben blij dat ik het gedaan heb. Maar dat hele 'als je alleen reist heb je meer aanspraak' was niet echt het geval. Of dat aan de ijslanders lag of aan mijn 'talk to me and you're dead' ochtendkop laat ik in het midden :+ . Logeerde toen wel in een hostel maar echt iedereen ging stug alleen aan z'n tafeltje eten.

Verder nog wel vaak alleen gereisd maar op bestemming dan op bezoek bij kenissen/familie. Heb bvb geluk met een zus die voor haar werk in tropische oorden woont, moet ik uiteraard bezoeken O:) . Dus buiten het reizen zelf ben ik dan niet alleen eigenlijk.

Over dat vliegen: ik vind het leuk, een beetje zoals poes omschrijft. Maar na mijn laatste vliegreis wel besloten dat ik op lange vluchten toch echt eersteklas ga vliegen. Dat 9u in een krappe stoel gepropt zitten wordt ik te oud voor.

Iig, als ik een bepaalde bestemming wil zien, zal het me niet tegenhouden als ik er alleen naartoe 'moet'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 18:52

Thioro schreef:
Ben wel al vaker alleen op vakantie geweest en vind dat geen probleem.

Enige keer echt alleen alleen was naar IJsland, was een leuke reis, veel dingen gezien en ben blij dat ik het gedaan heb. Maar dat hele 'als je alleen reist heb je meer aanspraak' was niet echt het geval. Of dat aan de ijslanders lag of aan mijn 'talk to me and you're dead' ochtendkop laat ik in het midden :+ . Logeerde toen wel in een hostel maar echt iedereen ging stug alleen aan z'n tafeltje eten.

Verder nog wel vaak alleen gereisd maar op bestemming dan op bezoek bij kenissen/familie. Heb bvb geluk met een zus die voor haar werk in tropische oorden woont, moet ik uiteraard bezoeken O:) . Dus buiten het reizen zelf ben ik dan niet alleen eigenlijk.

Over dat vliegen: ik vind het leuk, een beetje zoals poes omschrijft. Maar na mijn laatste vliegreis wel besloten dat ik op lange vluchten toch echt eersteklas ga vliegen. Dat 9u in een krappe stoel gepropt zitten wordt ik te oud voor.

Iig, als ik een bepaalde bestemming wil zien, zal het me niet tegenhouden als ik er alleen naartoe 'moet'.
Ik dacht dat je ongeveer mijn leeftijd had, maar gelukkig, ik heb nog 9 jaar Economy voor de boeg. _O-

Lange vluchten vind ik overigens wel minder erg dan korte vluchten waarbij ik zoveel mogelijk in een rugtas prop, zodat ik niet een extra ticket hoef bij te betalen voor m'n ruimbagage. :))

ThioroJarig
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:05

Ik neem altijd alleen maar handbagage mee. Heb zo'n reiskoffertje dat zelfs volgepropt nèt binnen de cabineafmetingen blijft. Laatste reizen waren 2 weken Dominicaanse en 10 dagen Botswana, ook toen enkel mijn handbagage koffertje mee. Heerlijk om niet meer aan die bagage band te staan koekeloeren.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:08

Ik vind vluchten van 3-6 uur het ergst. Te lang om zo voorbij te zijn maar geen films, eten, kleinere zitjes etc.
Laatst bijgewerkt door poes op 30-08-21 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

ThioroJarig
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:19

Ik vind die lange vluchten best wel tof. Slapen doe ik toch amper dus heb dan meestal wel een film of 3-4 gezien. Eten valt best ook mee.
Alleen die krappe ruimte is killing.
De laatste vluchten hadden we serieus nagedacht om voor de terugvlucht om te boeken naar eersteklas. Eersteklas hadden echte lounges met lange zetels. En wij, sja, cattleclass :+ .

Ergste vlucht die ik ooit gehad heb was een korte vlucht naar Londen. Een halfuurtje. In een klein 2 motorsvliegtuigje en flinke luchtzakken. Ben toen echt zó misselijk geweest. Ogen dicht en volle concentratie om alles binnen te houden :') .

En ik vlieg al vanaf peuter de halve wereld over. Maar die vlucht was echt hel

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 19:21

Ja sommige vluchten zijn echt vreselijk. Maar lange vluchten vind ik ook chill. Ook in de gewone zitjes. Heb het geld echt niet over zoveel extra voor een klein beetje meer. Staat voor mij totaal niet in verhouding. En ik ben toch echt lang.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dyphusion en 54 bezoekers