Alleen op vakantie?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Love_Rosie
Berichten: 1482
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-21 20:17

Iemand die hier meeleest die ervaring heeft met Sevilla alleen?


Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:41

Wat een ontzettend leuk topic! Ik ga aankomende vrijdag en zaterdag alleen weg. Wellis waar geen vakantie, maar ik loop een lang afstandspad in mijn eentje en heb nu tijd voor meerdere etappes, dus B&B geboekt. Ik zag/zie er best tegen op. Maar door dit topic wordt ik helemaal blij! *\o/*

topsylover
Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:46

Nature93 schreef:
Wat een ontzettend leuk topic! Ik ga aankomende vrijdag en zaterdag alleen weg. Wellis waar geen vakantie, maar ik loop een lang afstandspad in mijn eentje en heb nu tijd voor meerdere etappes, dus B&B geboekt. Ik zag/zie er best tegen op. Maar door dit topic wordt ik helemaal blij! *\o/*

Gaaf! Welk pad ga je lopen?
Ik loop het Pieterpad samen met mijn zus, maar het is vaak zo'n geregel en gepland dat ik de volgende liever in mijn eentje ga lopen :=

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:51

poes schreef:
Leg alles klaar. Leg de helft van de kleren terug en alle speciale dingen zoals haarverzorging, complete make up etc. Klaar!

Dit. Eerst klaarleggen, daarna pas je koffer/tas pakken. Anders ga je pakken om de koffer vol te krijgen.

Tipje tegen zware flessen shampoo: Stap over op shampoobars ;)

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:52

topsylover schreef:
Nature93 schreef:
Wat een ontzettend leuk topic! Ik ga aankomende vrijdag en zaterdag alleen weg. Wellis waar geen vakantie, maar ik loop een lang afstandspad in mijn eentje en heb nu tijd voor meerdere etappes, dus B&B geboekt. Ik zag/zie er best tegen op. Maar door dit topic wordt ik helemaal blij! *\o/*

Gaaf! Welk pad ga je lopen?
Ik loop het Pieterpad samen met mijn zus, maar het is vaak zo'n geregel en gepland dat ik de volgende liever in mijn eentje ga lopen :=


Ik loop het Drenthe pad. Het vergt inderdaad wel wat planning en puzzelen als je in etappes loopt met vervoer. Ik reis naar het eindpunt, ga met de bus naar het begin punt en wandel naar het eindpunt. Ik loop ook wel eens met mijn moeder en zij vindt het best wel 'n gedoe voor een wandeling.

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:54

Ik ga straks mijn rugtas halen en kijken of m'n bagage + eten voor onderweg er in past. En voelen hoe zwaar het voelt met lopen..

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:56

Wat een leuk topic! Ik ben net voor corona uitbrak in mijn semi-eentje naar Zweden geweest. Een vriendin van mij woont daar dus ben ik naar haar toegegaan. Zij moest alleen overdag wel gewoon naar school en studeren dus ben ik er alleen op uit getrokken. Heerlijk vond ik dat, in mijn eentje door de sneeuw en bossen banjeren. Ik heb me toen ook voorgenomen om dat vaker te doen, gewoon een weekendje naar de Veluwe, Duitsland enz. Niet al te ver en moeilijk maar gewoon mooie wandelgebieden. Helaas kwam toen corona en is dat allemaal niet meer gelukt. Ik wil het komend jaar wel weer gaan doen. Inmiddels heb ik 2 poezels die mee op "reis" mogen!

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:39

Leuk topic!
Ik ben 3-27 okt ‘alleen’ op roadtrip gegaan. Met de auto door Frankrijk, logeerde bij Airbnb, huizen van familie en vrienden.
Picardië, Ardèche, Côte d’Azur, Ardèche!
Ik zeg ‘alleen’ omdat halverwege mijn vriend overvloog voor 9 dgn samen.
Succes met je testwandeling Nature93!
Ondertussen heb ik zin in de volgende roadtrip al is het weer een stuk minder mooi en je dan weer met winterbanden en sneeuwkettingen zit te klooien.

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 10:45

Ohh ik krijg door dit topic echt een gevoel van 'och waarom ga ik niet vaker een paar dagen op reis alleen?'

Ik krijg niet veel negatieve reacties. Wel veel mensen die zeggen 'goh ga je alleen?' 'doe je dat helemaal alleen?'

Moirin
Berichten: 1368
Geregistreerd: 05-11-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 12:01

Wat een leuk topic!
Ik ga ook graag in mijn eentje op pad. Een beetje uit nood geboren omdat ik single ben en vriendinnen vaak met hun eigen gezin op vakantie gaan, of moeten werken als ik vakantie heb. Maar ik wilde toch ergens heen, dus dan maar alleen!

Afgelopen augustus ben ik een midweekje naar Frankrijk geweest, vlakbij de stad Angers in de Loire. Heerlijk om mijn eigen tijd in te delen en een middagdutje te doen als ik dat wil haha. Maar ook alles zelf regelen, van vervoer tot boodschappen tot de dagelijkse planning.

Geen reacties gekregen van 'wat raar', maar vooral 'wat dapper' dat ik rustig 700 km op een dag reed in mijn eentje haha. Vooral mijn moeder vindt dat erg spannend :P

Eerder ben ik ook al eens met een single reis naar Marokko geweest, en ik ben naar Nice in Frankrijk geweest voor een yoga retreat met vooral Engelse en Amerikaanse mensen. Was ook een bijzondere ervaring!

Voor volgend jaar denk ik aan Slovenië, maar alles staat nog open eigenlijk, voor zover het kan :)
Maar eerst komende week een midweekje CenterParcs met familie :D

We speak of stories ending, when in truth it is we who end.
The stories go on and on.

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:18

Ik heb een klein vraagje voor de mensen die in een B&B overnachten: hoe doen jullie dat met het avond eten? Dat is niet gebruikelijk toch in een B&B? Ik wil iets opzoeken voor ik naar de B&B ga, niet dat de gastvrouw met een maaltijd staat te wachten haha.

topsylover
Berichten: 5637
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Rotterdam

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 17:49

Gewoon lekker jezelf mee uit eten nemen Y)(^) Niemand met wie je de frietjes hoeft te delen!

@Nature93, wat leuk dat je het Drenthepad gaat lopen! Ik wil deze gaan doen zodra we met het Pieterpad klaar zijn, of als mijn zus weer drachtig is. Wil je na het weekend delen welke etappes je hebt gelopen en hoe het was?

jojoleinee
Berichten: 2633
Geregistreerd: 11-05-10

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 18:34

Of thuisbezorgd als je lekker lui wilt doen!

Reizende poezen: milo.and.lola.catventures
https://www.instagram.com/milo.and.lola.catventures/

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 08:04

Nou het hele gebeuren gaat niet door. Corona gooit roet in het eten. Dinsdag in contact geweest met iemand die besmet is geraakt. Zelf ben ik gevaccineerd en in principe hoef ik niet thuis te blijven. Maar de GGD zei wel dat ik heel alert moet zijn op klachten, mensen ontwijken (drukte), altijd 1,5 meter afstand, niet in de buurt van mensen met onderliggende ziekten. Mijn vader zou taxi zijn dit weekend en hij heeft heeft dus onderliggende ziekte. Dus dat gaat al niet en ik vind het vervelend naar de gastvrouw van de B&B (dat ik een risico ben) en dat ik zo alert moet zijn. Daar heb ik geen trek in op m'n eerste trektocht. Dus verplaatst naar volgend weekend.

Ik baal echt gigantisch. :n
En het voelt ook wel dubbel. Ik ben immers gevaccineerd..

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:13

Moirin schreef:
Wat een leuk topic!
Ik ga ook graag in mijn eentje op pad. Een beetje uit nood geboren omdat ik single ben en vriendinnen vaak met hun eigen gezin op vakantie gaan, of moeten werken als ik vakantie heb. Maar ik wilde toch ergens heen, dus dan maar alleen!

Afgelopen augustus ben ik een midweekje naar Frankrijk geweest, vlakbij de stad Angers in de Loire. Heerlijk om mijn eigen tijd in te delen en een middagdutje te doen als ik dat wil haha. Maar ook alles zelf regelen, van vervoer tot boodschappen tot de dagelijkse planning.

Geen reacties gekregen van 'wat raar', maar vooral 'wat dapper' dat ik rustig 700 km op een dag reed in mijn eentje haha. Vooral mijn moeder vindt dat erg spannend :P

Eerder ben ik ook al eens met een single reis naar Marokko geweest, en ik ben naar Nice in Frankrijk geweest voor een yoga retreat met vooral Engelse en Amerikaanse mensen. Was ook een bijzondere ervaring!

Voor volgend jaar denk ik aan Slovenië, maar alles staat nog open eigenlijk, voor zover het kan :)
Maar eerst komende week een midweekje CenterParcs met familie :D


Wat goed van je! En leuke plannen, Slovenië is mooi!
Ik had een avond een zak soep mee, die ik in de magnetron opwarmde en ook eens een pizza die ik in haar keuken in de oven deed. Ik ben ook een avond uitgenodigd om mee te eten. Ik heb een fles wijn gegeven en gezellig samen met haar en haar vriendin die langskwam gegeten.
Verder at ik ook rustig alleen op een terras, nog leuk gekletst!
Jammer, Nature93!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 13:55

Nature93 schreef:
Nou het hele gebeuren gaat niet door. Corona gooit roet in het eten. Dinsdag in contact geweest met iemand die besmet is geraakt. Zelf ben ik gevaccineerd en in principe hoef ik niet thuis te blijven. Maar de GGD zei wel dat ik heel alert moet zijn op klachten, mensen ontwijken (drukte), altijd 1,5 meter afstand, niet in de buurt van mensen met onderliggende ziekten. Mijn vader zou taxi zijn dit weekend en hij heeft heeft dus onderliggende ziekte. Dus dat gaat al niet en ik vind het vervelend naar de gastvrouw van de B&B (dat ik een risico ben) en dat ik zo alert moet zijn. Daar heb ik geen trek in op m'n eerste trektocht. Dus verplaatst naar volgend weekend.

Ik baal echt gigantisch. :n
En het voelt ook wel dubbel. Ik ben immers gevaccineerd..


Dat is inderdaad balen. Ik zou ook gewoon thuis blijven hoor.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:03

baudyh schreef:
Nature93 schreef:
Nou het hele gebeuren gaat niet door. Corona gooit roet in het eten. Dinsdag in contact geweest met iemand die besmet is geraakt. Zelf ben ik gevaccineerd en in principe hoef ik niet thuis te blijven. Maar de GGD zei wel dat ik heel alert moet zijn op klachten, mensen ontwijken (drukte), altijd 1,5 meter afstand, niet in de buurt van mensen met onderliggende ziekten. Mijn vader zou taxi zijn dit weekend en hij heeft heeft dus onderliggende ziekte. Dus dat gaat al niet en ik vind het vervelend naar de gastvrouw van de B&B (dat ik een risico ben) en dat ik zo alert moet zijn. Daar heb ik geen trek in op m'n eerste trektocht. Dus verplaatst naar volgend weekend.

Ik baal echt gigantisch. :n
En het voelt ook wel dubbel. Ik ben immers gevaccineerd..


Dat is inderdaad balen. Ik zou ook gewoon thuis blijven hoor.


Ik zit de hele tijd te twijfelen of ik hier wel goed aan heb gedaan of het niet wat overtrokken was. Ik vind dit soort dingen wel lastig..

Maflinger_S
Berichten: 12142
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 14:08

Het is ook lastig want je zit in tweestrijd: je wilt zo graag en je had je er zo op verheugd, maar ja, de hele tijd alert moeten zijn op afstand houden en dan ook het feit dat je voorzichtig wilt zijn met/voor je vader.

Ik denk dat je er goed aan doet je plan een week uit te stellen. Dan kan je er veel meer van genieten.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 21:55

Love_Rosie schreef:
Iemand die hier meeleest die ervaring heeft met Sevilla alleen?


Yess! De eerste keer dat ik alleen op reis ging was 5 dagen naar Sevilla. Heerlijk! En sindsdien nog andere reizen in m’n eentje gemaakt.

Het Koninklijk Paleis is een echte aanrader, net als de Plaza de España! Ook een excursie per fiets kan ik je aanbevelen. En als je toevallig van voetbal houdt dan kan ik je een rondleiding door het stadion van Real Betis aanraden!

Let in Sevilla alleen wel een beetje op je tas, er zijn veel zakkenrollers actief (net zoals dat in andere steden ook het geval is).

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:06

Net weer geboekt . In sept lekker alleen naar Zakynthos

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:23

baudyh schreef:
Net weer geboekt . In sept lekker alleen naar Zakynthos
Heerlijk! :D Ik ben net terug uit Georgië. <3 Echt een aanrader voor de wat meer avontuurlijke soloreizigster!

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:29

Ik kom mij ook even melden vanuit meeleesmodus.

Ook ik wil graag solo gaan reizen, tot nu toe steeds meerdere keren per jaar met mijn ouders op vakantie geweest maar het wordt nu ook tijd om alleen de wereld te gaan verkennen!

Ben vorig jaar voor het eerst alleen in Nederland weg geweest. 1x een nachtje en laatst in december een weekendje weg. Dit bevalt me eingelijk wel heel goed.

Maar waar ga je heen, de eerste keer alleen? Zit te kijken naar iets van frankrijk of Spanje, in die landen ben ik vertrouwd. Voor de eerste keer voelt dat vertrouwd.Wil eingelijk volgende maand of in maart een dag of 5 even er tussenuit.

Zat ook te kijken naar groepsreizen, zitten wel hele leuke reizen tussen. Maar ben je natuurlijk wel weer minder onafhankelijk.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Emj_23
Berichten: 1153
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 22:57

Mijn eerste langere vakantie alleen (lang geleden) ging naar Ierland. Aanrader! Veel mensen die er alleen reizen/backpacken en de Ieren zijn gezellig. Je hebt zo aanspraak.

Anoniem

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-22 23:17

Ik ben in het begin, zo tussen m'n 18de en m'n 20ste, een paar keer naar Wales gegaan nadat ik daar een paar maanden gestudeerd had en af en toe weer vrienden ging bezoeken. Van daaruit heb ik het langzaam uitgebouwd door af en toe een nachtje ergens anders heen te gaan, of er een paar dagen Cardiff aan vast te plakken. Inmiddels sjouw ik in m'n eentje de hele wereld over. :))

Wales is ook erg leuk! Net als de Ieren erg vriendelijk, dus je hebt snel aanspraak en mensen zijn ook heel behulpzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 00:49

Ik had/heb vliegangst en ben onder het mom, overwin je angsten op een vlucht naar Bali gestapt in mijn eentje. Ik kwam er achter dat ik zelfredzamer ben dan ik dacht. Op Bali 3 hotels geboekt en met wat andere gasten opgetrokken en verder een privechauffeur gehuurd die ook alle mooie plekjes wist.
Ik moet zeggen, het was prachtig, ondanks een heftige aardbeving en mijn hotelkamer voorzien van talloze gekkos, maar ik vind het gezelliger als man mee is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, darkangel23, fohadie, Gabortje, Ineke2, Karma_k, LuCa88, MissMarije, moonsparkle, mvdende, NadjaNadja, purny, Sannens, Travel_me en 62 bezoekers