Alleen op vakantie?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 08:42

Mkango schreef:
Ik ben in het begin, zo tussen m'n 18de en m'n 20ste, een paar keer naar Wales gegaan nadat ik daar een paar maanden gestudeerd had en af en toe weer vrienden ging bezoeken. Van daaruit heb ik het langzaam uitgebouwd door af en toe een nachtje ergens anders heen te gaan, of er een paar dagen Cardiff aan vast te plakken. Inmiddels sjouw ik in m'n eentje de hele wereld over. :))

Wales is ook erg leuk! Net als de Ieren erg vriendelijk, dus je hebt snel aanspraak en mensen zijn ook heel behulpzaam.

:j
Mijn eerste trip alleen was naar Wales. Op enig moment moet je ook wat eten en ik zag een pub dus stap naar binnen. Tent helemaal leeg :D Was net voor zes uur en in die tijd mocht je pas vanaf zes uur eten bestellen en serveren dus ik moest even geduld hebben. Klokslag zes uur, tent vol.

Ik zat blijkbaar aan een stamtafel maar in plaats van dat men er wat van zei (wat in NL nog wel zou gebeuren) wilde men weten wie ik was, of die "dutch car" van mij was, waar ik dan vandaan kwam en wat ik van Wales vond.
Maar ook: waar de hele tent Welsh met elkaar sprak, werd aan "mijn" tafel engels gesproken, want men wilde wel dat ik mee deed in het gesprek.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:16

Mkango schreef:
baudyh schreef:
Net weer geboekt . In sept lekker alleen naar Zakynthos
Heerlijk! :D Ik ben net terug uit Georgië. <3 Echt een aanrader voor de wat meer avontuurlijke soloreizigster!


Meer details graag! Georgië staat heel hoog op mijn lijstje voor als het mag, maar zie er nog een beetje tegenop om in mijn eentje het hele land te moeten doorkruisen. Was dat een beetje te doen met het OV en alleen Engels?

Mijn eerste solo trip was in Schotland, ook een aanrader. Schotten zijn zo leuk <3 en het is een beetje behapbaar omdat iedereen iets spreekt dat voor Engels doorgaat.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 11:56

Leuk dit topic weer omhoog! Ik ga in september en oktober 2 maanden naar Spanje om de Camino Santiago te wandelen. In mijn eentje! Al eens eerder verteld hier. Maar nu is het echt definitief! *\o/*

Ik ben nog nooit zo lang alleen weg geweest. Of überhaupt echt alleen. Wel ben ik alleen naar Spanje geweest voor vrijwilligers werk, maar dan was ik daar met anderen. Nu ga ik echt in mijn eentje.

Ik bedenk net mij dat een weekendje alleen weg gaan ook nog wel een leuke oefening is.

Hoe ouder ik word hoe gaver ik het idee vindt van alleen weg gaan vindt. Vroeger was dat natuurlijk raar:vriendloos etc. Nu denk ik kom maar op!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:28

Wat gaaf, Nature93! :D

Narya schreef:
Mkango schreef:
Heerlijk! :D Ik ben net terug uit Georgië. <3 Echt een aanrader voor de wat meer avontuurlijke soloreizigster!


Meer details graag! Georgië staat heel hoog op mijn lijstje voor als het mag, maar zie er nog een beetje tegenop om in mijn eentje het hele land te moeten doorkruisen. Was dat een beetje te doen met het OV en alleen Engels?

Mijn eerste solo trip was in Schotland, ook een aanrader. Schotten zijn zo leuk <3 en het is een beetje behapbaar omdat iedereen iets spreekt dat voor Engels doorgaat.
Ja, het is zeker heel goed te doen. Soms wel een beetje behelpen en wat ik zeg: je moet er wel een beetje avontuurlijk voor ingesteld zijn en ook rekening houden met lange dagen reizen, maar de mensen zijn zo vreselijk behulpzaam en gastvrij, ook als je geen Georgisch of Russisch spreekt. :) Ik heb echt met van alles gereisd, van een privéchauffeur voor een dag tot taxi's en marshrutky, en zelfs liftend, hoewel dat laatste niet per se gepland was. Als je in een guest house verblijft (aanrader!) helpen de hosts je vaak ook met vervoer regelen, ofwel door het bellen van een taxi voor je, ofwel door je uit te leggen hoe je er komt per marshrutka.

Ik ben in Tbilisi geweest (uiteraard), van daaruit naar Kazbegi, vervolgens Sighnaghi, Gori, Kútaisi (je bent oudhistorica of je bent het niet _O- ) en weer een paar dagen Tbilisi. Omdat het reizen soms wat lang duurt heb ik tussen Kazbegi en Sighnaghi (oudejaarsavond) weer een nacht doorgebracht in Tbilisi omdat ik m'n tijd wilde nemen voor de Georgian Military Highway op de terugweg vanuit Kazbegi. Daarvoor had ik een privéchauffeur via GoTrip.ge ingeschakeld, aanrader en qua prijs valt het ook wel mee. Sighnaghi naar Gori gaat ook via Tbilisi, maar dat heb ik wel in één dag gedaan met marshrutky. In de steden kun je makkelijk reizen met de lokale Uber, genaamd Bolt.

Een kleine impressie:
Tbilisi
[ img ]

Kazbegi
[ img ]

[ img ]

Sno, langs de Georgian Military Highway
[ img ]

Ananuri Fortress, ook langs de Georgian Military Highway
[ img ]

Sighnaghi
[ img ]

[ img ]

Uplistsikhe Cave Town
[ img ]

Kútaisi
[ img ]

Als je nog specifieke dingen wilt weten, of tips wilt over hotels/guest houses, geef maar een gil! :D

Anoniem

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:52

Prachtig, Mkango! <3 Je weet ook wel hoe je mooie foto's moet maken! Georgië lijkt me ook fantastisch, met name de ruigere gebieden. Geen auto gehuurd dus? Hoe zijn de wegen daar? Ooit ga ik er ook een keer heen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 12:57

culaccino schreef:
Prachtig, Mkango! <3 Je weet ook wel hoe je mooie foto's moet maken! Georgië lijkt me ook fantastisch, met name de ruigere gebieden. Geen auto gehuurd dus? Hoe zijn de wegen daar? Ooit ga ik er ook een keer heen :j
Dank je! :D
Ik had allerlei horrorverhalen gehoord over de wegen en het rijgedrag van de Georgiërs, daarom geen auto gehuurd, maar toen ik daar eenmaal was, viel het imo wel mee. Daar moet ik wel de kanttekening bij plaatsen dat ik gewend ben om over minder dan ideale wegen te rijden (zoals Albertina Sisulu Ave in Zuid Afrika, of met een kleine Nissan Tiida de hellingen van de vulkaan op St Kitts op scheuren over onverharde, half weggespoelde wegen :+ ), dus een wat onzekere bestuurder die nauwelijks van Maastricht naar Rotterdam zou durven rijden, zou ik het wel afraden. :P De wegen zelf vond ik best wel prima eigenlijk, zeker 's zomers moet het weinig problemen opleveren. :D

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:04

Mooi hoor! Toch maar eens kijken wanneer dat kan, covid-wise. Ik ben redelijk avontuurlijk in de zin dat ik bijvoorbeeld ook alleen in Iran ben geweest, maar dat was achteraf gezien best hard werken ipv echt vakantie _O- Ben de afgelopen tijd alleen in Europa gebleven vanwege you know what, dat is over het algemeen toch wat fijner reizen, als je de taal een beetje spreekt en het OV logisch in elkaar zit.. dat waardeer ik ook wel :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Suomi
Berichten: 3789
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 14:12

roosjenat schreef:
Ik kom mij ook even melden vanuit meeleesmodus.

Ook ik wil graag solo gaan reizen, tot nu toe steeds meerdere keren per jaar met mijn ouders op vakantie geweest maar het wordt nu ook tijd om alleen de wereld te gaan verkennen!

Ben vorig jaar voor het eerst alleen in Nederland weg geweest. 1x een nachtje en laatst in december een weekendje weg. Dit bevalt me eingelijk wel heel goed.

Maar waar ga je heen, de eerste keer alleen? Zit te kijken naar iets van frankrijk of Spanje, in die landen ben ik vertrouwd. Voor de eerste keer voelt dat vertrouwd.Wil eingelijk volgende maand of in maart een dag of 5 even er tussenuit.

Zat ook te kijken naar groepsreizen, zitten wel hele leuke reizen tussen. Maar ben je natuurlijk wel weer minder onafhankelijk.


Ik ben voor mijn eerste solo trip bewust naar een stad gegaan, zodat ik alles dichtbij had qua voorzieningen en bezienswaardigheden en ik ook makkelijk met het OV kon reizen. En daarnaast had ik bewust voor een stad gekozen die ik helemaal te gek vond (Sevilla) zodat als het mij niet zou bevallen ik in elk geval wist dat het niet aan de plek/locatie lag, maar echt aan het alleen reizen.

@Mkango: prachtige foto’s!

@Nature93: gaaaaaaaf! Dat zou ik ook nog eens graag willen doen!

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:41

Super gaaf Nature93!!!

Goede tip jesse_rulez, dicht bij het OV is wel echt ideaal.

Vandaag druk bezig geweest om te zoeken naar een leuke reis. Het gaat toch geen Frankrijk/Spanje worden maar Malta!

Ben er nog nooit eerder geweest dus ben benieuwd. Heb wel gekozen voor een all-inclusief hotel. Ben zelf niet echt van het gezamenlijke slapen en nieuwe mensen ontmoeten, zoals in hostels. Ben liever helemaal op mij zelf vandaar die keuze :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:57

Gaaf, roosjenat! :D Klinkt ook wel als een fijne eerste solo bestemming!

Narya schreef:
Mooi hoor! Toch maar eens kijken wanneer dat kan, covid-wise. Ik ben redelijk avontuurlijk in de zin dat ik bijvoorbeeld ook alleen in Iran ben geweest, maar dat was achteraf gezien best hard werken ipv echt vakantie _O- Ben de afgelopen tijd alleen in Europa gebleven vanwege you know what, dat is over het algemeen toch wat fijner reizen, als je de taal een beetje spreekt en het OV logisch in elkaar zit.. dat waardeer ik ook wel :D
Ik vond het goed te doen, maar dat is een beetje afhankelijk van hoe strikt je zelf bent en hoe je met werk zit. :) Georgië kun je gewoon binnen met je QR-code en in principe is alles gewoon open, mits je een mondkapje draagt en hier en daar je QR-code laat zien. Terug naar Nederland moet je een quarantaineverklaring invullen, een gezondheidsverklaring (krijg je als het goed is in het vliegtuig) en een PCR test doen voor vertrek, maar dat kan daar op bijna letterlijk elke hoek van de straat. Officieel moet je hier dan wel tien dagen in quarantaine met de mogelijkheid om op dag 5 te testen bij de GGD - ik werk sowieso vanuit huis, dus voor mij is dat geen probleem.

Maflinger_S
Berichten: 12143
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-22 20:59

Malta, helemaal leuk en een prima keuze om alleen heen te gaan op vakantie. Lekker overzichtelijk, veilig en genoeg te doen en te zien.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 13:25

Een tijd geleden dat in dit topic iets is geplaatst. Zijn jullie nog op vakantie geweest of druk bezig met boeken? *\o/*

Ik zou naar Malta gaan maar deze reis heb ik helaas moeten annuleren..

Wel begin deze maand een midweekje naar Praag geweest. Niet alleen maar het was enorm leuk en wat een prachtige stad. <3


Daarnaast ook de 'zomer'vakantie geboekt. Dat is Ijsland geworden. Ijsland staat al heel lang op mijn lijstje en nu vond ik het toch maar eens tijd om te gaan boeken.

10 juni ga ik vertrekken, mooie vroege vlucht dus ook allemaal volle vrije dagen te besteden. Erg fijn. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:02

Ik ga naar Naxos en Santorini en heb inmiddels de hotels vastgelegd.
Voor volgende winter ben ik aan het kijken naar een singlereis naar een ver oord. Maar kan even goed nog Curacao worden in mijn uppie.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 15:03

Ik ga dit jaar weer naar een oudtante in New Jersey. Voor de eerste keer Thanksgiving vieren

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:12

Ja ik heb weer in sept Griekenland geboekt. Zakynthos dit keer.

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 17:38

Super leuk al die vakanties!

Een groepsreis lijkt me ook heel leuk. Volgend jaar wil ik eingelijk een groepsreis doen naar Lapland.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Anoniem

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:14

Hier een trip naar Nepal in mei. Wel georganiseerd, want ik ga het Annapurna Massif op, dus niet helemáál solo. Verder heb ik nog niks gepland, maar ik wil later dit jaar mss naar New York en/of Zuid Afrika.

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 18:32

Ik ben op dit moment aan het interrailen door noord Europa :D
Nu iets meer over de helft van 2 weken. In mijn eentje heerlijk.

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 19:25

Mkango schreef:
Hier een trip naar Nepal in mei. Wel georganiseerd, want ik ga het Annapurna Massif op, dus niet helemáál solo. Verder heb ik nog niks gepland, maar ik wil later dit jaar mss naar New York en/of Zuid Afrika.

Als je van de kerst periodes houdt dan is december een aanrader voor ny

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 20:48

Eloya schreef:
Ik ben op dit moment aan het interrailen door noord Europa :D
Nu iets meer over de helft van 2 weken. In mijn eentje heerlijk.



Gaaf!! Veel plezier nog, geniet ervan :D


Heb net een huurauto geboekt voor in ijsland. Dure grap maar wel nodig voor een beetje extra vrijheid. Daarnaast ook alvast één excursie geboekt, walvissen spotten.

Vind het altijd fijn om vooraf al wat excursies te boeken. Extra leuk het voorbereiden *D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:13

Ja hier nog steeds van plan om in september 2 maanden de Camino Santiago de Compestella te wandelen in mijn eentje! Backpack is aangeschaft! (de eerste geruild, nu een iets grotere) Ik heb een leuke planner gekocht bij de action (soort notitieboekje) waar ik de voorbereiding ga bij houden! Ik ga natuurlijk heel veel wandelen, maar juist nu kamp ik met een blessure. Ik doe er wel alles aan om het te verhelpen, sportarts, podoloog. Gelukkig gaat het beter en ben ik nu aan het opbouwen. Vanmiddag 6 km gewandeld, zo hoop ik in september toch wel de 25 te halen. Arts denkt aan een soort pees overbelasting. Misschien zit ook een deel in m'n hoofd omdat ik naar Spanje in m'n uppie ga haha.. :+

lieke2
Berichten: 2124
Geregistreerd: 12-12-02

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-22 23:51

Leuk om al jullie reisplannen en natuurlijk de reizen die nu gemaakt worden te lezen +:)+

Ik heb in april mijn eerste weekendje met de caravan gepland. Dat wordt de test of ik alles heb en nog weet hoe alles werkt :j

Vandaag is morgen voorbij....

Als je veel doet, kan je veel doen
Als je niks doet, doe je vaak niks

Tijd om te leren/werken? Ban jezelf!

Herfstblad
Berichten: 744
Geregistreerd: 06-09-21

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:09

Ik wil binnen kort nog een weekend vrij - zon alleen weg! Wat is dan leuk?

purny
Berichten: 27394
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:37

Nature93 schreef:
Ik wil binnen kort nog een weekend vrij - zon alleen weg! Wat is dan leuk?

Berlijn is leuk. Niet lang reizen met het vliegtuig.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:54

Nature93 schreef:
Ik wil binnen kort nog een weekend vrij - zon alleen weg! Wat is dan leuk?
Luxemburg? :) Wil ik ook nog een keer heen binnen niet al te lange tijd. :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Ann, x_spekkie_x en 82 bezoekers