Alleen op vakantie?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:15

Mooi topic. Ik kijk mee. Het lijkt mij best leuk om alleen op reis te gaan. Al zal ik wel snel met een groep gaan.


ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:16

Op een van onze oversteken naar Kingston upon Hull met dat drijvende kasteel; vaart ie de haven uit, stond wat golfslag. Staan we op het achterdek, horen we iemand zeggen: oeh, hij beweegt!
Formeel heet het stampen (de voor-achter-deining van het schip) maar het ging welgeteld over een enkele cm beweging, net genoeg om het te voelen, zo pal voor de kust _O- _O-

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Thioro
Berichten: 3982
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: France

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 20:29

Doet me denken aan de oversteken met de hover boot. Vind ik altijd zo geweldig als kind.

De oversteek in Griekenland bij stormweer iets minder :+ .
We zaten al 4 dagen vast op een eiland vanwege stormweer (in een all in hotel dus verder niet erg) en moesten zo stilaan toch echt terug naar Athene om onze terugvlucht niet te missen.
Uiteindelijk iets (ìets) minder slecht weer en werd besloten om 2 ferry's in te zetten om het eiland te ontruimen. Heb een boot nog nooit zo schuin zien varen, je moest je aan de wanden vasthouden om niet uit te glijden. Aan wal gaan was ook sportief. Ding lag met 4 ankers vast en lag nog te klutsen en deinen.
Tijd later is er toen ook een ferry gekapseisd in slecht weer.
Wij waren jong (schoolreis) en vonden het wel avontuurlijk, gingen we doodleuk 'de marie Louise zal nooit vergaan' zingen. Ouders konden er absoluut niet mee lachen.
Eigenlijk was die oversteek zwaar onverantwoord.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-21 22:12

Oef heftig.

Wij zijn gaan whale watchen op vrij heftige zee en ik vond dat al heel pittig! Top ervaring maar de dag erna stond mijn haar zo stijf van het zout haha. Tijdens het terugvaren bleken wij op de slechtste plek te zitten: bij elke golf kregen wij een mega plets water in het gezicht. Ik heb echt zitten janken van het lachen zo bizar was dat!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 06:03

ikke schreef:
Op een van onze oversteken naar Kingston upon Hull met dat drijvende kasteel; vaart ie de haven uit, stond wat golfslag. Staan we op het achterdek, horen we iemand zeggen: oeh, hij beweegt!
Formeel heet het stampen (de voor-achter-deining van het schip) maar het ging welgeteld over een enkele cm beweging, net genoeg om het te voelen, zo pal voor de kust _O- _O-

:D

[ img ]

[ img ]

Mijn pa en ik zaten op het schip hiernaast en uiteraard ging ons schip ook zo tekeer. Dan beweegt het lol :D

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:14

poes schreef:
Oef heftig.

Wij zijn gaan whale watchen op vrij heftige zee en ik vond dat al heel pittig! Top ervaring maar de dag erna stond mijn haar zo stijf van het zout haha. Tijdens het terugvaren bleken wij op de slechtste plek te zitten: bij elke golf kregen wij een mega plets water in het gezicht. Ik heb echt zitten janken van het lachen zo bizar was dat!



Oh spreek mij niet over whale watching. Ik was in NZ en ben dat daar gaan doen. De eerste 5 minuten was leuk en toen ik de eerste walvis zag dacht ik ' ja leuk die vis kunnen we nu alsjeblieft terug'. Ik ben er 3 dagen ziek van geweest %)

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Hevonen
Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 08:57

Ik ben heel vaak alleen op vakantie geweest. Op de bonnefooi, tentje mee en met de auto. Ik was nog nooit in Finland geweest en ben de eerste keer daar dus heen gegaan. Wel de boot vanaf Stockholm geboekt, omdat ik hoorde dat je anders in het hoogseizoen dagenlang moet wachten.

Ik vind het heerlijk om alleen op vakantie te gaan, en te gaan en te staan waar ik wil. Maar er zitten ook een paar nadelen aan en met een goede voorbereiding kun je daar veel aan doen.

Oriënteer je (via internet) op je vakantieland/-gebied. Kijk goed wat er wanneer te doen is en bekijk ook waar, anders blijf je rondrijden. Zorg ook voor alternatieven. Het is me geregeld overkomen dat iets niet doorging, of dat je er niet op tijd kon zijn, het weer vreselijk was, of dat je gewoon geen zin hebt, dan is het erg fijn om inzicht te hebben in wat er nog meer te doen is.

Zorg voor een goede verzekering. Ik heb eens op vakantie mijn enkel gebroken en kon dus niet terugrijden. Dankzij een goede verzekering is er toen iemand ingevlogen die me heeft teruggereden. Was best wel een ellende, eerst met mijn gebroken enkel heel voorzichtig naar de eerste hulp gereden, daar overigens heel gastvrij twee dagen ondergebracht in een soort verzorgingstehuis (want alle hotels etc zaten vol door een groot festival) en ondertussen werd een vrijwilliger ingevlogen die mij zou gaan rijden. Ik was pas een paar dagen in Finland en mijn bootreservering was pas drie weken later. Ik kon niet lopen (mijn andere enkel was al kapot door een mislukte operatie, daardoor viel ik ook) en heb dus de hele dag achter in mijn eigen auto in de brandende zon op de reservestrook voor de boot gewacht. Ochtendboot had geen plek, en de avondboot helaas ook niet. Mijn chauffeur was de stad in, hij was nog nooit in Turku geweest :) Gelukkig kreeg een van de mensen van de ticketbalies medelijden en regelde dat ik op de avondboot van de volgende dag mee kon. Heel fijn! Die reis was sowieso erg avontuurlijk, maar daarover zal ik nu niet uitweiden.

Maar dankzij mijn ziektekostenverzekering en mijn ANWB-verzekering is het uiteindelijk goed gekomen.

Verder heb je tegenwoordig goddank smartphones, toen ik begon was dat er niet, kon je alleen in een zeldzaam internetcafé of bieb van een openbare computer gebruik maken. De wereld is veranderd!
Het delen of vastleggen van leuke en gekke dingen is nu heel makkelijk, en dat was iets wat ik destijds erg miste.

Maak foto's en houd eventueel een logboek bij, dat is erg handig als je veel reist en veel verschillende dingen doet. Ook leuk voor rare ervaringen, en daarvan had ik er erg veel :)

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 09:30

Mooie post, Hevonen! En wat een verhaal!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:26

Ineke2 schreef:
ikke schreef:
Op een van onze oversteken naar Kingston upon Hull met dat drijvende kasteel; vaart ie de haven uit, stond wat golfslag. Staan we op het achterdek, horen we iemand zeggen: oeh, hij beweegt!
Formeel heet het stampen (de voor-achter-deining van het schip) maar het ging welgeteld over een enkele cm beweging, net genoeg om het te voelen, zo pal voor de kust _O- _O-

:D

[ [url=m/RccUy0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ha8A8G.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mijn pa en ik zaten op het schip hiernaast en uiteraard ging ons schip ook zo tekeer. Dan beweegt het lol :D

Lekker schommelen :D

Maar hoe groot was die boot? Had ie stabilisatie aan?
De ferry van Rotterdam heeft het hele circus aan boord dus die doet al niet zoveel.
Bovendien is die schuit dik 200mtr lang: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pride_of_ ... ip%2C_2001)


Hevonen schreef:
Oriënteer je (via internet) op je vakantieland/-gebied. Kijk goed wat er wanneer te doen is en bekijk ook waar, anders blijf je rondrijden. Zorg ook voor alternatieven. Het is me geregeld overkomen dat iets niet doorging, of dat je er niet op tijd kon zijn, het weer vreselijk was, of dat je gewoon geen zin hebt, dan is het erg fijn om inzicht te hebben in wat er nog meer te doen is.

Waarom? O:)

Wij eens op de bonnefooi de auto op de boot gegooid, paar dagen Yorkshire. Niks geregeld; we komen al jaren in dat gebied, buiten het seizoen, wie doet ons wat.....

Het begon met dat onze favoriete B&B vol geboekt was. Dat is wel een leuke omgeving maar als we dan niet bij Jenny terecht kunnen, dan rijden we maar door naar de Dales. Wij lekker over de Dales toeren, niet te bang, kleine, witte weggetjes, twee chevrons; been there, done that maar toen we even in de middag stopten in een plaatsje voor een B&B kregen we overal nul op het rekest. Totdat we een pub binnen stapten en de eigenaar vertelde dat er een groot wandelevenement op de Dales was en dat waarschijnlijk alles wel vol zou zitten. We konden naar het dorp gaan maar dat was wel nog 8 mijl, je zou kunnen kijken of er nog een bus gaat (stel je hierbij een zeer bezorgt gezicht van een vriendelijke Brit voor) en hij was duidelijk opgelucht toen we vertelden een auto bij te hebben :D
We rijden naar het dorp, net buiten de Dales; de eerste de beste B&B; geheel en al voor onszelf! (had vier kamers). Hele mooie plek, aan de doorgaande weg maar net ver genoeg eraf om er geen last van te hebben.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 16:35

Omdat je naderhand er achter komt dat je op 5 minuten langs een geweldige bezienswaardigheid, wandeling, uitzicht, bijzonderheid bent gereden en je het gemist hebt.
Niks mis met op de bonnefooi, maar op de bonnefooi betekent voor mij alleen maar niks regelen van te voren. Inlezen doet niks af aan op de bonnefooi gaan.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Hevonen
Berichten: 5592
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 17:25

Qimm schreef:
Omdat je naderhand er achter komt dat je op 5 minuten langs een geweldige bezienswaardigheid, wandeling, uitzicht, bijzonderheid bent gereden en je het gemist hebt.
Niks mis met op de bonnefooi, maar op de bonnefooi betekent voor mij alleen maar niks regelen van te voren. Inlezen doet niks af aan op de bonnefooi gaan.


Exact. Ik regel helemaal niets (behalve de boot dan), ga gewoon waarheen ik wil. Ik reserveer niets, maar door je goed in te lezen, weet je wat je allemaal kunt doen, en dat is vooral bij slecht weer (zeker als je kampeert) en wanneer je in je eentje gaat, erg handig.

Voor bijzondere (niet beslist paardgerelateerde) replica's en living history spullen.
ARRE remaining history
Zij werken ook op bestelling! (smeedwerk, hout-, hoorn- en beenbewerking, leer, huiden, en nog veel meer)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:38

Cowgirl schreef:
poes schreef:
Oef heftig.

Wij zijn gaan whale watchen op vrij heftige zee en ik vond dat al heel pittig! Top ervaring maar de dag erna stond mijn haar zo stijf van het zout haha. Tijdens het terugvaren bleken wij op de slechtste plek te zitten: bij elke golf kregen wij een mega plets water in het gezicht. Ik heb echt zitten janken van het lachen zo bizar was dat!



Oh spreek mij niet over whale watching. Ik was in NZ en ben dat daar gaan doen. De eerste 5 minuten was leuk en toen ik de eerste walvis zag dacht ik ' ja leuk die vis kunnen we nu alsjeblieft terug'. Ik ben er 3 dagen ziek van geweest %)


Ik heb mensen zien kotsen en filmen tegelijkertijd :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-21 20:44

Goede reisverzekering is een goeie. Wij hebben de onze pas sinds 2019 en inmiddels al twee keer voor flinke kosten mogen aanspreken. Omdat ik veel reis heb ik een doorlopende verzekering.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 12:19

Ik zit nu “ alleen “ in Griekenland. Bevalt prima. Rustig hotel met Engelse en Nederlanders vooral. Kom te rust, echt heerlijk

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

Ineke2
Berichten: 33032
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-21 20:22

ikke schreef:
Lekker schommelen :D

Maar hoe groot was die boot? Had ie stabilisatie aan?
De ferry van Rotterdam heeft het hele circus aan boord dus die doet al niet zoveel.
Bovendien is die schuit dik 200mtr lang: https://nl.wikipedia.org/wiki/Pride_of_ ... ip%2C_2001)


[

Ons schip was 238 meter ( de MS Rotterdam ), het schip op de foto schat ik iets kleiner in.
Het was op de golf van Biskaje in het stormseizoen dus eh tja :') Er waren beduidend minder mensen met de lunch en tijdens het diner in de eetzaal :')
Mijn pa en ik hoorden hele serviezen breken in de keuken.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Doef
Berichten: 1731
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 00:04

Wat stom! Ik plaats net een soortgelijk topic, meer om het feit dat ik graag op reis wil maar niet in mijn eentje durf :+ . Laatste keer op vakantie naar het buitenland was zo'n 10 jaar geleden en dat was een veilige, typische vakantie met ouders... Lastig!

''Even the smallest person, can change the course of the future.''

baudyh
Berichten: 4259
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 08:36

Doef schreef:
Wat stom! Ik plaats net een soortgelijk topic, meer om het feit dat ik graag op reis wil maar niet in mijn eentje durf :+ . Laatste keer op vakantie naar het buitenland was zo'n 10 jaar geleden en dat was een veilige, typische vakantie met ouders... Lastig!



Gewoon beginnen met een simpele vakantie. Een pakket reis bv dan is eigenlijk alles geregeld

Ons eerste veulen van 2024: Una Bella Donna prinses G.W. Geboren op 21 Maart op naar nr 2.

geerte
Berichten: 6987
Geregistreerd: 26-11-06
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 11:51

Ik heb deze zomer een single together reis gedaan van sprs.me. Dit is enorm goed bevallen, als de groep niet bevalt kan je altijd nog je eigen gang gaan.

Sometimes i wonder if all this is happening, because i didn't forward that email to 10 People.
[BM] Spelletjes spelen omgeving Amersfoort/Utrecht
geerte @ [BM] Online pubquiz

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 16:54

Ik ga in oktober normaal ook weer alleen. Weinig opties ik denk guadeloupe.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-21 18:55

Ik ben momenteel alleen in Frankrijk, en “moet” voor eind februari nog zeker twee keer weg, want ik heb nog 20 vakantiedagen staan.

Gewoon doen, Doef! Kies iets waar je je comfortabel bij voelt en lekker gaan!

Independence
Berichten: 1375
Geregistreerd: 05-01-14

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:17

Mijn reis is onverwacht niet meer alleen, een ex-collega gaat met me mee. Volgend weekend weg, best spannend. Ben al jaren niet meer naar het buitenland geweest, en in ieder geval nooit zonder ouder(s).

Iemand tips voor een inpaklijst?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:25

Leg alles klaar. Leg de helft van de kleren terug en alle speciale dingen zoals haarverzorging, complete make up etc. Klaar!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Cowgirl
Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 14:48

En als je toch wat vergeten bent is het op de plaats van bestemming wel te krijgen. Tenzij je gelijk in de middle of nowherë zit.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-21 19:19

Independence schreef:
Mijn reis is onverwacht niet meer alleen, een ex-collega gaat met me mee. Volgend weekend weg, best spannend. Ben al jaren niet meer naar het buitenland geweest, en in ieder geval nooit zonder ouder(s).

Iemand tips voor een inpaklijst?

Kijk vooral naar wat jíj nodig hebt/denkt te hebben en neem idd niet teveel kleding en cosmetica mee!

Ik ben nu bijvoorbeeld 9 dagen weg en aangezien ik mijn haar maar eens in de week was met shampoo, heb ik het voor vertrek gewassen en verder niets meegenomen. Die twee dagen extra komen wel goed.

Wat voor mij helpt als ik een “anders dan anders” reis maak, is even in gedachten wat dagen doorlopen vanaf het opstaan en de activiteiten die ik ga tegenkomen.

Bonna
Berichten: 1328
Geregistreerd: 03-04-07

Re: Alleen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-21 11:12

@ independence:
Je basislijst bestaat uit je paspoort en een pinpas, dan komt altijd alles goed :p
Zonder dollen: een inpaklijst is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat precies je plannen zijn. neem voor Zweden in ieder geval een paar goede schoenen en een regenjas mee. Verder ga ik mee met de tip van Poes. Leg al je kleren klaar en leg vervolgens de helft weer in de kast. We nemen vaak veel te veel mee voor 'wat als' situaties. Zeker als je met het OV gaat vind ik het altijd heel vervelend om met hele hutkoffers te moeten slepen.

Show a little faith, there's magic in the night


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 88 bezoekers