Hotel/park Xcaret in Mexico?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-21 14:41

Hoi bokkers,

Yes het word definitief Mexico, we hebben goed in de rondte gekeken naar een hotel. Maar opeens kwamen we iets tegen wat ons heel erg aanspreekt hotel Xcaret. Een hotel met 8 parken erbij om allemaal leuke dingen te doen.

Zijn er bokkers in zowel het hotel als het park geweest? Is het zijn geld waard en is echt alles zo all-inclusive als dat ze laten blijken? Zitten er nog addertjes onder het gras etc?

Zijn er nog andere dingen waar we rekening mee moeten houden?

The smell of earth after rain!


c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 14:45

Ik lift even mee op je topic :D
Heb deze ook als eerstvolgende op mijn wishlist staan... ben benieuwd naar ervaringen.

Kennis van mij is geweest en vond het echt fantastisch.
Er buiten is niet zo veel... dus tè lang boeken raadde ze af.
Maar om alleen het resort an sich met alle mangroven, baden, barren en restaurants te ontdekken heb sowieso je al een aantal dagen nodig.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-21 14:56

Jaa ik ga met mijn zus en met 2 dames samen is het ook de bedoeling niet van het resort af te gaan. Volgens mij zitten er 2 excursies inbegrepen en die willen we dan ook gaan doen. :D

Wij willen gewoon 9 dagen gaan dat lijkt mij lang genoeg. Echter kost het grapje wel wat dus het moet het wel waard zijn.

The smell of earth after rain!

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 07:56

Eerlijk gezegd snap ik niet waarom je 10 a 11 uur zou vliegen voor alleen xcaret. Het is allemaal aangelegd en geen 'echt' Mexico. Dan kun je net zo goed naar een resort in Turkije gaan :o

noordje
Berichten: 2178
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:41

Wij zijn (bijna) 20 jaar geleden naar Mexico geweest en hebben ook 1 dag Xcaret 'gedaan' . We zaten in een hotel in Playa del Carmen na een week rondgereden te hebben in Yucatan en deden een excursie naar Xcaret. Ik vond het op zich wel leuk,maar toen was 1 dag wel genoeg.

Ik zie dat Xcaret heel erg veranderd is ( op de website dan) en je zult er wellicht heel wat tijd in kunnen doorbrengen,maar wat Winged zegt : het is niet het echte Mexico.
Sowieso zijn wij niet van de all inclusive en lang op 1 plek zitten,maar ieder z'n ding.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:14

noordje schreef:
Wij zijn (bijna) 20 jaar geleden naar Mexico geweest en hebben ook 1 dag Xcaret 'gedaan' . We zaten in een hotel in Playa del Carmen na een week rondgereden te hebben in Yucatan en deden een excursie naar Xcaret. Ik vond het op zich wel leuk,maar toen was 1 dag wel genoeg.

Ik zie dat Xcaret heel erg veranderd is ( op de website dan) en je zult er wellicht heel wat tijd in kunnen doorbrengen,maar wat Winged zegt : het is niet het echte Mexico.
Sowieso zijn wij niet van de all inclusive en lang op 1 plek zitten,maar ieder z'n ding.


Dit resort bestaat pas een paar jaar?
Maar dat het niet het 'echte' mexico is kan wel kloppen... zo is het denk ik ook niet opgezet.
Meer een milieu bewust, groen retreat achtig resort.
Dus het is maar net wat je zoekt... ik denk niet dat je dit type met de uitvoering elders kan vinden.

er gaan bv ook mensen naar Ibiza voor het party deel, maar ook mensen voor het yoga deel.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

noordje
Berichten: 2178
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:13

20 jaar geleden was Xcaret een park waar je een dag heen kon met 's avonds een show.
Blijkbaar hebben ze er een heel resort van gemaakt.

Net als Tulum waar toen alleen een paar cabanas op/aan het strand stonden, is nu helemaal volgebouwd met resorts.

En het is idd maar net wat je zoekt.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:27

c_alsemgeest schreef:
Meer een milieu bewust, groen retreat achtig resort.

Mwah als je het om het milieu bewuste zou doen dan ga je niet eerst dat eind daarheen vliegen lijkt mij _O- Is een beetje scheef.

Amber_anne
Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:30

Ik heb zitten kijken maar door het dolfijnen gedeelte zou ik dit park links laten liggen

Door het bezoeken van dit park/hotel faciliteer je deze uitbuiting

c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:35

Winged schreef:
c_alsemgeest schreef:
Meer een milieu bewust, groen retreat achtig resort.

Mwah als je het om het milieu bewuste zou doen dan ga je niet eerst dat eind daarheen vliegen lijkt mij _O- Is een beetje scheef.

De instelling van het resort zelf... is "groen" ik zeg niks over of de mensen die er heen gaan het groen willen hebben oid. zo kan je overal wel wat van vinden. Maar dat was de doelstelling van het resort bij opzet.
En wat voor afwegingen mensen er in maken is persoonlijk denk ik.

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-07-21 07:18

Het gaat mij niet om het milieubewust, ik vind het echter wel heel mooi dat je je in het park in de natuur waant. :)

Wij gaan de vakantie morgen boeken voor in januari, nu dan hopen dat het ook daadwerkelijk door gaat. Zo niet krijg je of je geld terug of je kan een andere bestemming boeken.

Nog meer ervaringen zouden leuk zijn! :D

The smell of earth after rain!

Martine123
Berichten: 1663
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: Tilburg

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:37

Ik ben zelf een paar jaar geleden in die regio geweest, mensen die bij ons in het hotel in Playa del Carmen zaten gaven aan dat ze aan een dagje Xcaret eigenlijk wel genoeg hadden..

Chic Warning Whiz
2001- 2019

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:45

Amber_anne schreef:
Ik heb zitten kijken maar door het dolfijnen gedeelte zou ik dit park links laten liggen

Door het bezoeken van dit park/hotel faciliteer je deze uitbuiting



Site is verschrikkelijk dus ik kan het niet vinden maar als ze activiteiten met dolfijnen aanbieden vind ik het niet ok om erheen te gaan. Dit wordt inmiddels door veel grote reisorganisaties terecht afgekeurd dus ik zou daar zelf ook niet willen aan meewerken. Toont ook gelijk goed aan hoe ‘groen’ het is… ik vind resorts vaak echt een zieke business.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:51

Een park van deze omvang wat claimt milieubewust te zijn claimt dat alleen maar omdat mensen zich dan minder schuldig voelen over hun vakantie en sneller boeken. Achter de schermen gaat het er heel anders aan toe. Voorbeeld in het klein: ik werkte bij een cultureel bedrijf wat allemaal afvalscheiding-prullenbakken door het pand verspreid had staan voor de bezoekers. Maar al het afval ging in dezelfde container weg. Ik hoor het de facilitaire medewerkers nog zeggen: 'oh nee joh we scheiden niet echt, is voor het idee. Dump die zakken gewoon in dezelfde container'.

En activiteiten met dolfijnen worden terecht heel hard afgeraden door vrijwel de hele reisbranche.

Ik zie de ene rode vlag na de andere, het ziet er mooi uit, maar bedenk wat je hiermee ondersteund!

c_alsemgeest
Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:55

Als het dolfijnen deel klopt, gaat hij bij mij ook van de lijst.
Volgens die kennis van mij was het er toen niet, maar kan nu natuurlijk wel toegevoegd zijn. En dan is het wat mij betreft een no go.
Kan het alleen niet echt ergens vinden of het er nu wel of niet is :')
Sommige stukken lijkt het er wel op, andere sites lijkt het er op dat je een excursie doet met boot naar een plek waar veel dolfijnen in het wild zwemmen.
Dus als iemand het zeker weet?

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)

Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 08:59

c_alsemgeest schreef:
Als het dolfijnen deel klopt, gaat hij bij mij ook van de lijst.
Volgens die kennis van mij was het er toen niet, maar kan nu natuurlijk wel toegevoegd zijn. En dan is het wat mij betreft een no go.
Kan het alleen niet echt ergens vinden of het er nu wel of niet is :')
Sommige stukken lijkt het er wel op, andere sites lijkt het er op dat je een excursie doet met boot naar een plek waar veel dolfijnen in het wild zwemmen.
Dus als iemand het zeker weet?

Als ik google dan vind ik deze linkjes:
https://www.delphinusworld.com/best-pla ... lsrc=aw.ds

Ik ben dus even gaan kijken op de locatie;
https://www.google.com/maps/place/Delph ... 9758?hl=en

Lijkt dus inderdaad op locatie en in gevangenschap te zijn.

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 11:04

Voor het zwemmen met dolfijnen moet je bijbetalen, omdat ik dit soort dingen niet wil sponsoren ga ik vooral niet zwemmen met dolfijnen..

The smell of earth after rain!

VuurVleugels
Berichten: 1725
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:06

Petrichor schreef:
Voor het zwemmen met dolfijnen moet je bijbetalen, omdat ik dit soort dingen niet wil sponsoren ga ik vooral niet zwemmen met dolfijnen..


Je verblijf sponsert het al. Ze kunnen het onderhoud van die dolfijnen écht niet betalen van zwemmen alleen. Dat geld komt voor het grootste gedeelte gewoon uit de algehele opbrengsten pot. Dit wordt ook heel goed uitgelegd in de documentaire Blackfish op Netflix!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:14

Inderdaad. Verder ga ik gewoon niet in zee met bedrijven die achter deze praktijken staan. Maar het niet doen is al een mooie eerste stap natuurlijk.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

duikpaardje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: lekkerkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 11:42

Groupo Xcaret heeft de laatste jaren enorm geïnvesteerd in diverse parken: natuur, zwemmen, actief etc. en als je in dit hotel verblijft heb je toegang tot alle parken.
Normaal gesproken betaal je ongeveer 100 dollar per dag voor 1 park, dus als je er korte tijd bent en veel veel doen is het een goede optie.
Wil je relaxen en af en toe dagje op pad kan je beter een hotel in Playa nemen en dan taxi pakken naar de stad of de parken.
Wij komen al zo'n of 20 in Playacar en kijken elk jaar onze ogen uit wat er weer allemaal bijgebouwd is in de regio, echt niet meer te vergelijken met 20 jaar terug.

Tommy Magnum 22-5-1992 / 18-4-2019 forever in our ♡
Dexter18-4-2007
Fjord, het meest veelzijdige stukje vlees !

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 12:09

Tja het leven is hard en persoonlijk denk ik dat je dan in het hele leven heel veel dingen moet laten, daar wil ik niet aan gaan beginnen.

Het naar Mexico toe vliegen is in principe al slecht voor het milieu, er zijn mensen die vinden dat je dus heel slecht bezig bent als je toch gaat.
Ja ik vind het zwemmen met dolfijnen in gevangenschap zielig, nee ik ga zeker niet met ze zwemmen. Maar ik ga daarvoor niet het hele hotel verbannen.

Mijn paard word ook in gevangenschap gehouden, sja volgens veel mensen hoort dat niet. Ik ben wel goed voor mijn paard, ze staat de hele dag op de wei krijgt goed voer en heel veel liefde. Maarja het is niet de natuur.

Zo kunnen we natuurlijk nog wel even doorgaan. :)
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 19-07-21 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:14

Klopt dat zijn afwegingen die iedereen zelf mag maken :j

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Amber_anne
Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:16

Zwemmen met dolfijnen valt in dezelfde categorie als een ritje op een olifant, not done.

Als je denkt dat dat te vergelijken is met een paard dan heb je duidelijke weinig wereld kennis en wel een bord voor je kop bot gezegd.

Je support hiermee de buisness of je mee gaat zwemmen of niet en doet dus mee aan dieren leed

Lavitabella
Berichten: 1692
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Hotel/park Xcaret in Mexico?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 12:21

Ik ben 3 jaar geleden in Mexico geweest. Wij waren bij Sandos Caracol Eco Resort. Echt een top plek en top vakantie ! Meteen aan het strand en een geweldig resort. Wij zijn 16 dagen geweest met om de dag een excursie. Ook naar xcaret. 1 dag was inderdaad wel prima. Wel heel erg gaaf.

Ik zou inderdaad niet alleen naar zo'n park gaan in Mexico. Dan kun je je geld beter uitgeven aan wat meer excursies. Deze zijn echt aan te raden :D Wij waren trouwens ook in januari.

Petrichor
Berichten: 10501
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-07-21 12:21

Amber_anne schreef:
Zwemmen met dolfijnen valt in dezelfde categorie als een ritje op een olifant, not done.

Als je denkt dat dat te vergelijken is met een paard dan heb je duidelijke weinig wereld kennis en wel een bord voor je kop bot gezegd.

Je support hiermee de buisness of je mee gaat zwemmen of niet en doet dus mee aan dieren leed


Dat is wat jij er van vind. Er zijn zoveel dingen niet volgens het boekje, daar kan je gewoon niet allemaal rekening mee gaan houden helaas. :)

En ja volgens bepaalde mensen is een paard houden ook gigantische dierenmishandeling, zoveel mensen zoveel meningen!

Nu zou ik dit topic graag weer ontopic willen houden. Iedereen heeft nu wel zijn mening verteld over de dolfijnen en het milieu. Het is duidelijk. :D Mochten jullie nog graag een discussie hier over voeren zou ik het prettig vinden dat je daar dan een eigen topic over opent zodat ik hier weer ervaringen over Xcaret kan krijgen. Thnx! :)

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bnet, Domi_94, fohadie, janneke584, Momo94, Mylady_E, Selina, Titsia, Wopkebrok en 70 bezoekers