Dubai, tips gezocht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Dubai, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-21 09:43

Ik ga de eerste week van November met een vriendin naar Dubai. Nu is er ontzettend veel te doen dus we zullen ons niet vervelen, maar hebben bokkers tips? Bijzondere restaurants, dingen die we echt niet mogen overslaan etc!

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Dubai, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:24

Ik ga graag eten bij Chili's. Een keten die NL nog niet heeft bereikt, maar waar ik altijd blij word van het eten. Denk niet omdat de Russen half naakt rondlopen dat jij dat ook kan doen. Tuurlijk kan het, maar ik vind het echt niet okay om half naakt in de metro te zitten of te gaan shoppen.
Waar slapen jullie? Ik denk nog even na waar wij de laatste keer ook alweer heen zijn geweest.

Divers

Berichten: 1060
Geregistreerd: 27-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:24

Dubai kan zo duur en extravagant zijn als je dat zelf wil.
Burj Khalifa, Burj al Arab, Dubai Mall aquarium en Atlantis the Palm zijn dingen die iedere toerist een keer gedaan/gezien moet hebben.

Je kunt duiken in Fujairah, naar beach clubs als Barasti, Zero gravity, Nikki beach, Drift beach. Je kunt naar La Mer om lekker te eten en overdag aan het strand te hangen, er zijn diverse waterparken.

Wil je meer historie zien (voor zo ver dat kan in de VAE) kun je naar Mleiha, Sharjah. Daar is een museum, je kunt er paardrijden etc. Of naar de Gold Souk in old Dubai

Wil je echt zelf op pad dan kun je een dagje uittrekken voor Al Madam ghost city of de Love lakes van al Qudra. Er zijn wel honderd bedrijven waar je een kamelentocht of dune buggy tocht kunt doen door de woestijn, met BBQ enz.

Waar hou je van, wat wil je zien?

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Dubai, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:08

Dubai is leuk met de Metro, zo kun je bijna op alle bekende plekken stoppen.
Ik ben gek op de oude souk, daar is zoveel te zien en te ontdekken. Wij eten graag bij de locale achteraf tentjes.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 16:42

Ik kom net je topic tegen.

Mijn grootste tip; neem de hop on hop off bus. Wij zijn in november in Dubai geweest en er zijn 3 verschillende routes (oude deel van Dubai, Marina en Jumeirah). De laatste 2 routes starten bij Jumeirah. Wij vonden de routes erg leuk, leuk om info mee te krijgen en veel te zien. Kaartjes zijn niet duur en je kunt gratis flesjes water pakken. :j En stops op veel leuke plaatsen.


Naast het lijstje van Nikey;
- Old Souk
- Dubai Marina, heel gaaf :j Liefst ook met de boot! (zat gratis bij onze hop tickets)
- De fontein shows bij de Burj Khalifa, elke keer anders en elke keer geweldig
- Jumeirah Madinat
- Dubai Canal (net open)
- Burj Khalifa zowel naar kijken als naar bovene
- Dubai Mall


In dit topic vind je meer tips: Onderwerp: Dubai / verenigd Arabische Emiraten

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Dubai, tips gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-21 16:51

Dank je wel!