huisje in Brabant met oudere hond maar waar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

huisje in Brabant met oudere hond maar waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-21 09:07

Na lang wikken en wegen hebben we besloten na jaren kamperen dit jaar niet meer te gaan kamperen om de rede dat we een oudere hond hebben die we niet meer alleen willen laten bij de tent/ vouwwagen/ caravan Een huisje of grotere chalet gaat nog wel ( is gewoon koeler en net als thuis zeg maar). Vroeger ging ze gewoon overal mee naartoe maar we merken dat dit teveel voor der word ( ook al stoppen we der in de hondenkar..)
We willen haar ook geen grote autoreis meer aan doen dus we blijven in Nederland en zoeken een leuk betaalbaar vakantiehuisje in Brabant deze zomer voor 1 week a 10 dagen
Ik vind de Loonse en Drunense duinen erg mooi. den Bosch, Eindhoven en Tilburg lijkt me leuk om heen te gaan evenals een dagje Beekse bergen of kamp Vught.. enfin genoeg keuzes om te zien en te doen in deze provincie..
Wie komt er uit de omgeving of is er wel eens op vakantie geweest en heeft tips voor mij voor een leuk huisje waar de hond welkom is. 2 volwassenen en 1 of 2 kids van 16 jaar.. we hoeven geen entertainment maar een restaurante op het park of een waterplas of zwembad om in te zwemmen is wel zo fijn en anders dichtbij... zijn er waterplassen in de buurt waar de hond mee kan zwemmen??? Uren wandelen zal niks meer worden maar we hebben de hondenkar dus kunnen nog wel wat erop uit.. evt mooie natuurwandelingen op verhard fietspad door het bos bijv zou ze erg waarderen

kortom wie weet er wat leuks voor ons??

eva1969

Berichten: 4036
Geregistreerd: 01-04-06

Re: huisje in Brabant met oudere hond maar waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:14

Er zit een nieuw Europarcs in Kaatsheuvel, aan de loonse en drunense duinen op 'val' afstand van de honden loslooproute. De waterplas daar heeft alleen wel snel last van blauwalg, ik weet niet hoe dat dit jaar is. Ook geen idee in hoeverre de huisjes/chalets daar betaalbaar zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110662
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-21 09:24

Streekpark Klein Oisterwijk!
https://www.kleinoisterwijk.nl/
Huisjes in allerlei soorten en maten, midden in het bos, vlakbij een gezellig dorpcentrum met leuke winkeltjes en terrasjes, en er is een zwembad en nog wat ander vermaak!
Het ligt ook vlakbij de Loonse en Drunense Duinen etc, dus met de auto ben je daar ook heel snel en makkelijk! Eventueel kun je er ook op de fiets naar toe, maar er ligt zoveel mooie natuur rond het park dat dit eigenlijk niet eens nodig is :+
De natuur is echt prachtig! Gisteren nog deze foto gemaakt <3
Afbeelding

Edit :list: Nog even op hun site gekeken en ze hebben een speciaal hondenveld en ook een eigen zwemvijver voor honden: https://www.kleinoisterwijk.nl/overnach ... wemplaats/