Curaçao 2022

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
November108
Berichten: 1309
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 11:41

Buggytour
Struisvogels kijken
Snorkelen met de schildpadden, heel vroeg bij een bepaald strand maar dan moet ik even de foto's terugkijken haha
Zwemmen met dolfijnen
Langs de flamingo's
De mooie grote stranden kijken
De Christoffelberg beklimmen (bij zonsopgang, anders is het heeeeet)
Grotten bekijken
Zonsondergang bij Kokomo Beach <3

[ img ]

En lekker zwemmen!

Wij hebben echt een paar strandjes per dag bekeken met de auto, de mooie uitgezocht om te lunchen en te zwemmen. Wij waren er 14 dagen en echt genoten! We verbleven in het Chogogo Resort.


Yavanna
Berichten: 2609
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:39

Oooh ja, Kokomo.. dat vergat ik.. Lekker schommelen bij Kokomo.. ZO'n fijn strand..

Kunstige knoop en vlechtwerk van paracord en touw.
https://www.facebook.com/Ropezzbyme/
Voor leuke ansichtkaarten om te postcrossen
https://www.facebook.com/groups/608080682565362

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:41

Yavanna schreef:
Oooh ja, Kokomo.. dat vergat ik.. Lekker schommelen bij Kokomo.. ZO'n fijn strand..


En toekijken hoe galant iedereen op die schommel komt :') Je kunt daar echt heerlijk zitten, op zondag Happy hour.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:49

Ik ben voor de huwelijksreis met mijn man op Curacao geweest in September 2019. Nou was september niet een hele fijne periode, was veel te benauwend....

Wij hadden in totaal 8 dagen daar (dus reis duurde 10 dagen). De eerste nachten in een Air B&B van een Nederlandse vrouw. Die verhuurde hun schuurtje in de tuin, dat was omgebouwd tot huisje. We mochten gebruik maken van hun zwembad, pooltafel, enz. Dit was top! Dit was in Julianadorp, 10 min van het vliegveld, 10 min van Kokomo, uurtje van Willemstad, uurtje van Westpunt, geweldig! Wij gingen zo goed als elke middag naar Kokomo. Heerlijk strand!

Laatste 2 dagen in Lions Dive. Was heerlijk luxe, maar wij hadden meer verwacht voor die prijs... Waren blij dat we er niet de hele week verbleven.

Andere activiteiten die we hebben gedaan;
- Grotten van Hato, erg leuk en verrassend.
- Struisvogelfarm, viel wel wat tegen, dure entree en alleen een rondje langs struisvogels....
- Zwemmen met dolfijnen op open zee, dit was echt een geweldige ervaring! Waren de enige deelnemers en hadden dus alle tijd met de dolfijnen. Kreeg ook gratis toegang tot het aquarium die dag.
- Klein Curacao, was heerlijk relaxen! Zorg wel voor een aanbieder die schaduwplekken heeft, want 8 uur lang in de brandende zon is geen aanrader!
- Dagje snorkelen bij Westpunt in de buurt, als je er vroeg bent, heb je de schildpadden voor jezelf!
- Blauwe kamer, was een wandeling van een half uurtje-uurtje. En dan kun je in een grot zwemmen/snorkelen. Ook goed te bereiken met een kajak/kano!

Verder was het gewoon met huurauto langs strandjes rijden en kijken waar het mooi was, en daar dan heerlijk chillen, bedje huren en snorkelen e.d.!

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-21 09:31

Even weer een klein upje. We zijn druk bezig met leuke plannen maken. Het lijkt ons ook erg leuk om één of twee dagen een scooter te huren en lekker rond te tuffen.

Hebben jullie tips waar je dit kunt doen? Met veilige scooters haha. En zijn er dingen waar je extra op moet letten? Verzekering oid

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

A_nouk
Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:35

Voor een hotel is Blue Bay ook erg mooi, mooi strand ook om te snorkelen.
Heb je dit topic al gezien staan ook heel veel tips in: verstijnen @ [BEU] Curacao!

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:39

WinSel schreef:
Even weer een klein upje. We zijn druk bezig met leuke plannen maken. Het lijkt ons ook erg leuk om één of twee dagen een scooter te huren en lekker rond te tuffen.

Hebben jullie tips waar je dit kunt doen? Met veilige scooters haha. En zijn er dingen waar je extra op moet letten? Verzekering oid


Ik kan me eigenlijk niet herinneren dat ik er veel scooters heb gezien, dus geen idee :+ Qua afstanden zou ik geloof ik liever een auto huren, naar westpunt is wel een eindje rijden en ze rijden er niet bepaald voorzichtig.

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-21 09:41

Scooters zou ik je afraden. De wegen zijn best onveilig, vrijwel geen fietspaden en ik zou daar niet op een scooter tussen willen rijden. Lekker een autotje nemen, veel koeler ook.

Flip. <3 Van mij sinds 03/07/20.
Yeah with every broken bone, I swear I lived

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-21 16:39

Top bedankt! Auto dus :D

We gaan hoogstwaarschijnlijk voor hotel Lions Dive. Hebben nog wat vragen bij het reisbureau neergelegd en dan binnenkort boeken **\O/**

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-21 19:27

Lekker hoor. Lions Dive ben ik een keer of 5 geweest. Altijd erg goed bevallen.

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-21 07:28

We zijn uiteindelijk voor Chogogo gegaan. We gaan 6 TM 15 maart *\%/*
Gisteren geboekt :D

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips!

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Vleddertje1
Berichten: 984
Geregistreerd: 10-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 07:59

WinSel schreef:
We zijn uiteindelijk voor Chogogo gegaan. We gaan 6 TM 15 maart *\%/*
Gisteren geboekt :D

Iedereen heel erg bedankt voor alle tips!


Heel veel plezier! Chogogo is goede keuze..paar jaar geleden geweest..super bevallen!

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-21 08:26

Heel veel plezier!
Wij zijn ook echt fan van curaçao.
Kan niet wachten om er weer heen te gaan.
Wij gingen de laatste keer 17 dagen. Ik dacht eerst phoe dat is misschien wat lang. Maar echt niet. Was echt heerlijk. En ook super leuk om meerdere keren de leuke feestjes mee te kunnen pakken.
En wij zijn toen ook op veel plekken geweest waar weinig toeristen komen. Soms ook helemaal geen. Dat was echt leuk.
Ik Googelde gewoon in de ochtend op ' geheime' plekjes curaçao en dan gingen we daar naar op zoek.
Sommige dingen vielen dan tegen maar het meeste niet.
Wij hebben tot nu toe in the ritz Village geslapen. Vriendelijke eigenaar. Niet heel luxe maar wel op loopafstand van Willemstad en dus ook lekker centraal om met de auto op stap te gaan.

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 14:09

Even weer een klein upje.

Ik heb zo veel zin in deze vakantie, helaas duurt het nog even haha.

Ik had nog een vraag over de kosten. Ik heb namelijk geen idee hoeveel geld mee te moeten nemen. Is Curaçao duur qua eten/drinken etc?

De prijzen van de excursies zijn bekend. Maar alles er om heen.... We zitten 8 dagen op Curaçao.

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:24

De laatste keren dat wij er waren lagen de prijzen voor eten en drinken vrijwel gelijk aan Nederland.
Er waren wat goedkopere plekken maar ook duurdere.

iirrssjjee
Berichten: 5919
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:12

Uiteten waren wij op de duurste keer 80 gulden kwijt, wat dus ongeveer gelijk staat aan €45,-. Allebei 1 drankje en geen 3 gerechten, maar alleen voor- en hoofdgerecht of hoofd- en nagerecht.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:29

Ik volg ook. Ik ga april 2022 (en misschien in najaar nog een keer)

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:34

Een kennis van mij woont al jaren op Curacao en verzorgt daar mooie wandelingen. Ik zie echt geweldige foto's voorbij komen regelmatig. Zij komt juist op die mooie plekken die je niet snel bij de standaard brochure van Curacao ziet.

Wil wel contact voor je leggen per pb.

Blacky94
Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 15:52

WinSel schreef:
Even weer een klein upje.

Ik heb zo veel zin in deze vakantie, helaas duurt het nog even haha.

Ik had nog een vraag over de kosten. Ik heb namelijk geen idee hoeveel geld mee te moeten nemen. Is Curaçao duur qua eten/drinken etc?

De prijzen van de excursies zijn bekend. Maar alles er om heen.... We zitten 8 dagen op Curaçao.

Wij zijn 2 weken terug geweest.
Prijzen liggen idd redelijk gelijk aan NLe prijzen, maar overal zitten wat duurdere en goedkopere plekjes tussen. Mambo Beach is wat dat betreft bijv. aardig aan de prijs.

Wij hebben eigenlijk vrijwel geen cash nodig gehad. Wel even je betaalpas op Wereld instellen (kwamen wij de 1e avond achter, foutje bedankt) maar wij hebben eigenlijk vrijwel alles gepint. Eventueel voor de wat kleinere zaakjes/markt wat cash achter de hand houden maar het is niet dat je per se veel cash geld nodig hebt :)

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-21 16:18

Bedankt voor jullie reacties.

Ik bedoel ook niet zo zeer cash geld, maar hoeveel geld er op mm rekening moet staan :D Ik wil natuurlijk niet bezuinigen als ik in Curaçao ben **\O/**

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Gnome
Berichten: 8431
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 16:22

1 tip als je de berg gaat beklimmen. Deze staat in een park dat echt begaanbaar is met vreselijke wegen. Stijl omhoog en omlaag met haarspeldbochten.. Omgeven door cactussen. Wij hadden een 1.1 auto mee gekregen van de verhuur en hebben werkelijk doodsangsten uit gestaan. Een keer kwamen we bijna niet boven.. Met spinnende wielen nog net gehaald.

Als je gaat.. Ga dan het echt een beste auto erin om jezelf dit te besparen.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-21 23:59


germie
Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 09:02

Curacao is net als Bonaire met eten en drinken een 30% duurder dan hier.

Verder is alles duurder geworden, Bonaire voor 2021 is niet te betalen, dus gekozen voor Curacao. Ben benieuwd of het wel doorgaat. Het doel: duiken en nog meer duiken.
Deels ook soloduiken. Er zijn een aantal stekken waar je eenvoudig naar 60-65m kunt (de max voor perslucht), dus daar wil ik ook even kijken. En verder ondiep. Vooral lekker fotograferen.

Helaas zijn er niet echt grotten op het eiland, wat ik ergens wel raar vind, want het is een karsteiland. Ik doel dan niet op de grotten van Hato, maar op gewoon grotten waar je zonder entreegelden in kunt klimmen. Die heb je op Bonaire wel (hele boel grotten achter Caribbean dive club).

Verder staat de Christoffelberg op het lijstje. Ik heb gelezen dat het geen lange klim is.

Alles waar je een boot voor nodig hebt is weer duur. Dus slaan we over.

Curacao heeft ook net als Bonaire een ruige kant van het eiland waar je niet kunt zwemmen of duiken en een rustige kant (waar alle hotels aan zitten). Er zijn best veel overeenkomsten qua landschappen onder en boven water, maar Curacao heeft iets meer heuvels. En is groter.
Ook schijnt de criminaliteit er hoger te zijn.

Maar als je je auto niet op slot doet valt dat wel weer mee. Als je niet duikt lijkt het me net als Bonaire een saai eiland, maar op Curacao is dan iets meer te doen voor niet duikers.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

WinSel
Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Curaçao 2022

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-21 09:10

Saai zal het zeker niet worden..we hebben al van alles gepland. M'n vriendin gaat wel duiken, ik niet. Verder gaan we wel snorkelen.
Nog 194 dagen aftellen *\%/*

Jij ook veel plezier op Curaçao!

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-21 10:17

superpony schreef:
Voor wie naar Curacao gaat; https://www.facebook.com/HiddenTrailsofCuracao/

Ik zie altijd prachtige foto's voorbij komen en is onder begeleiding van Nederlandse bewoonster van Curacao.


Had je deze nog gelezen?

Ik zie zulke mooie foto's altijd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 83 bezoekers