Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mo_86

Berichten: 1240
Geregistreerd: 10-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:43

Afhankelijk van het weer en wat er mogelijk is met onze zeilboot naar Noorwegen, Zweden en/of Denemarken. Bij slecht weer willen we met de auto naar Oostenrijk, Zwitserland en/of Italië. We beslissen pas op het laatst en laten het afhangen van zowel het weer als wat er dan mogelijk is ivm Corona. Mocht reizen nog steeds erg lastig zijn en als we dan ook nog geen vaccinatie hebben gehad blijven we in eigen land met de boot. We hebben pas begin augustus vakantie dus zal vast goed komen.

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 12:48

E4D schreef:
Mag ik dit topic even een schopje geven? Ik ben ook aan het kijken waar ik deze zomer naar toe zou willen. Wil sowieso graag naar een mooie zon, zee, strand bestemming maar misschien daarnaast ook een wat kortere trip, zoals b.v. een weekendje weg. Bij voorkeur buiten Nederland en de Benelux en ook niet naar Engeland maar sowieso binnen Europa maar wel betaalbaar. :o
Heeft iemand tips?


Ik ben vorig jaar in augustus gaan kamperen in Bretagne. Camping vlakbij zee. Het water is koud, maar elke middag heerlijk in het zonnetje op het strand gelegen. Je kan natuurlijk wat verder naar het zuiden rijden voor hogere temperaturen. Dit was afgelopen zomer geen probleem en ik verwacht ook dat het dit jaar zal kunnen. Je zal, ongeacht waar je heen wil, open moeten staan voor vaccinatie of testen verwacht ik.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 13:10

Fitzroy schreef:
MvdEnde: vanwaar je veranderde inzichten? Verleden jaar ben jij nog een weekend naar België geweest toen het volgens mij zelfs oranje was. En nu is Griekenland geel en zou jij het niet doen?



Vanwaar mijn veranderde inzichten: omdat het nu tè lang duurt. Het beleid van "een beetje dit, een beetje dat" werkt blijkbaar niet.

Én vorig jaar rond deze tijd was er nog maar één corona variant.. nu heb je er steeds meer en het is maar de vraag voor hoeverre de huidige nieuwe en toekomstige nieuwe variaties op de vaccinaties reageren.

Ik heb géén zin in een volgende nieuwe variant, uit Verwegistan, die vervolgens ongevoelig blijkt voor de huidige vaccins..... waardoor we weer "van voren af aan" kunnen gaan beginnen.

Varianten uit Verwegistan komen niet met de wind of de regen deze kant op, maar door reisbewegingen tussen de verschillende continenten.

Als iedereen nu zó veel mogelijk even in zn eigen omgeving blijft....

En daar valt óók Europa onder... onze buurlanden ga je niet kunnen ontwijken, maar de Canarische of Griekse eilanden zijn wèl gemakkelijk te ontwijken.

Blijf gewoon in Nederland of onze omringende landen BENELUX + Duitsland.....

En als in een binnen ruimte zitten nú nog niet verantwoord is, hence de gesloten restaurants, binnen attracties enz. Waarom dan wél enkele uren met zn alle in een afgesloten metalen buis gaan zitten. En kom niet aan met "mondkapjes" er wordt gewoon eten en drinken geserveerd, dus mondkapjes zijn een gedeelte van de vlucht dus af...

En ik ben vorig jaar NIET in oranje gebied op vakantie geweest/ weekendje weg. Waar ik zat was "gewoon" geel. De aangrenzende provincie was oranje, Houthalen Helchteren was geel, evenals yvoir.

raket

Berichten: 4091
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:39

Muterende virussen kun je met name voorkomen door de wereldbevolking te vaccineren.

Ik ga naar Griekenland. 2x besmet én gevaccineerd. Even in de zon zitten. Heerlijk.

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:44

een weekje Appelscha met de caravan en verder Balconia.
Ik vertik het om ergens heen te gaan waar ik een negatief testbewijs voor moet gaan halen en ik ben voorlopig nog niet volledig gevaccineerd, bovendien heb ik AZ gekregen, dus het is de vraag of je daarmee een buurland in komt zonder testen en quarantaine enzo.

Froukje_J

Berichten: 2191
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:45

Wij zijn net terug van een weekendje Drenthe..
Verder blijven we lekker thuis :j aangezien ons 2e kindje begin september komt

Anoniem

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 16:59

Wij gaan 1,5 week naar Zuid-Frankrijk. Test alvast ingepland en ik hoop dat we een fijne vakantie kunnen hebben :)

tinker_sally

Berichten: 1459
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:01

Tweede week juni 1 dag Winterswijk en daarna 2 dagen hoenderloo.
Begin juli weekend nunspeet.
En hopelijk in september met een camper 3 weken oostenrijk.

Linnie050

Berichten: 11804
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:02

Onze vakantie is 2x keer door geschoven.

Gran canaria in het najaar.
Dus wie weet dit jaar wel

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 17:09

Wij gaan aanstaande zondag voor een weekje op vakantie in Extremadura. Voor ons eigen land en net als onze eigen regio inmiddels al weken laag-risicogebied (minder dan 100 besmettingen per 100.000) Hebben 1 vaccinatie gehad dan en we blijven sowieso van de drukte vandaan. Weersverwachting tussen 25 en 32 graden, dus veel buiten zijn.

Voor de zomer hopelijk beiden volledig gevaccineerd naar ons eigen appartement in Nederland om eindelijk kinderen en kleinkinderen weer te zien.

Narya

Berichten: 5229
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:20

Emj_23 schreef:
E4D schreef:
Mag ik dit topic even een schopje geven? Ik ben ook aan het kijken waar ik deze zomer naar toe zou willen. Wil sowieso graag naar een mooie zon, zee, strand bestemming maar misschien daarnaast ook een wat kortere trip, zoals b.v. een weekendje weg. Bij voorkeur buiten Nederland en de Benelux en ook niet naar Engeland maar sowieso binnen Europa maar wel betaalbaar. :o
Heeft iemand tips?


Ik ben vorig jaar in augustus gaan kamperen in Bretagne. Camping vlakbij zee. Het water is koud, maar elke middag heerlijk in het zonnetje op het strand gelegen. Je kan natuurlijk wat verder naar het zuiden rijden voor hogere temperaturen. Dit was afgelopen zomer geen probleem en ik verwacht ook dat het dit jaar zal kunnen. Je zal, ongeacht waar je heen wil, open moeten staan voor vaccinatie of testen verwacht ik.


Hier nog een stem voor Noord-Frankrijk! Goed aan te rijden met de auto, en niet overlopen door toeristen. Veel leuke stadjes daar :j Een goed alternatief wat mij betreft is Duitsland. Heb de afgelopen jaren in Duitsland gewoond en het Moezelgebied is echt heel mooi en helemaal niet ver. En ietsje verderop is de Harz, mijn favoriete vakantieplek in Duitsland :j

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-21 18:40

Ja de Harz! Daar wilden wij ook nog wel een keer naartoe, ooit…..en de Eifel ook

Alja

Berichten: 25593
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:25

In juni weekeinde Terschelling en in juli weekeinde Vlieland.
Dan alle eilanden gehad :)

Voor de rest geen plannen, in september komt er een baby en zie het niet zitten om met een kleintje op vakantie te gaan.

Alenthe05

Berichten: 1096
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:45

Over 1.5 week lekker 2 weken naar Kos. Volledig gevaccineerd, werkzaam in de frontlinie en mega toe aan niks doen... Hier hebben we 1,5 jaar volledig door gebuffeld, heb er mega zin in.

Het vaccinatie bewijs van de rivm is voldoende om zonder testen, het land in te mogen volgens de reisapp van de overheid.

NB. kijk voor de mensen die volledig gevaccineerd zijn eens op mijnrivm.nl of beide prikken erin staan, heb je het dubbel als bewijs.

Voor iedereen een fijne vakantie

Fitzroy

Berichten: 25106
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:48

Alenthe, wat fijn +:)+ Het is jullie zo gegund. Ik hoop dat je een super vakantie hebt.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:12

Ik ruil met mijn schoonouders, wij een weekje in hun caravan in drenthe, zij een week in ons huis.
Hoeven wij de katten niet in een pension te doen en kunnen zij heerlijk fietsen op de Veluwe.

Hopelijk volgend jaar weer naar Zuid Afrika vliegen of twee weken naar Madeira om te trailrunnen daar.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:43

Fitzroy schreef:
Alenthe, wat fijn +:)+ Het is jullie zo gegund. Ik hoop dat je een super vakantie hebt.


Helemaal mee eens!

Bentuh

Berichten: 3433
Geregistreerd: 27-09-03
Woonplaats: HILLEGOM

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:57

Wij gaan een weekje naar mijn moeder in Frankrijk :) die heeft daar een eigen huis dus hopelijk kunnen we daar een beetje genieten van de zon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:24

Ik heb m'n paar dagen Vlissingen erop zitten. Leek een beetje erg op herfstvakantie, dus ik vrees dat we nog wel een weekje in eigen land op pad gaan deze zomer :+

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:32

Als het kan willen we een rondje Noorwegen-Zweden doen, en een week met de tent op de rug door Zweeds Lapland lopen.

Kan dat niet dan is de Dutch Mountain Trail in Limburg ook een optie, eventueel een stuk Eifelsteig :j

Aranel
Berichten: 20200
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:36

Wij hebben in september 3 weken vakantie maar nog niets geboekt. Als het kan wil ik heel graag naar Amerika maar ja.. :+

Verder zijn we flexibel, we kunnen de caravan van mijn schoonouders pakken, ergens in een huisje of toch vliegen naar een bestemming die verder weg is.
Maar ik denk dat we in augustus pas iets gaan beslissen.

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:44

black_kelpie schreef:
Als het kan willen we een rondje Noorwegen-Zweden doen, en een week met de tent op de rug door Zweeds Lapland lopen.

Kan dat niet dan is de Dutch Mountain Trail in Limburg ook een optie, eventueel een stuk Eifelsteig :j


Wil je in juni/juli? Of eind augustus/ september?

Want als je in juni wil, zal ik aanraden héél vlug te gaan boeken!

Ik ga hem in juni lopen en zélfs voor een trekkerstentje was het behoorlijk lastig nog de campings te boeken. En ik heb begin mei al geboekt

black_kelpie

Berichten: 7817
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 14:25

Augustus pas :j Het heeft ook absoluut niet de voorkeur, ik heb een bloedhekel aan campings :')

mvdende

Berichten: 5691
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:48

Alenthe05 schreef:
Over 1.5 week lekker 2 weken naar Kos. Volledig gevaccineerd, werkzaam in de frontlinie en mega toe aan niks doen... Hier hebben we 1,5 jaar volledig door gebuffeld, heb er mega zin in.

Het vaccinatie bewijs van de rivm is voldoende om zonder testen, het land in te mogen volgens de reisapp van de overheid.

NB. kijk voor de mensen die volledig gevaccineerd zijn eens op mijnrivm.nl of beide prikken erin staan, heb je het dubbel als bewijs.

Voor iedereen een fijne vakantie



Kos gaat komende zondag terug op ORANJE helaas...

Weet niet of je dan nog steeds wil gaan?


https://m.limburger.nl/cnt/dmf20210527_94758805

Één van de redenen waarom ik zeg: "stel vliegen liever een jaartje uit"

Ik snap dat de teleurstelling groot is..

ista
Berichten: 1134
Geregistreerd: 09-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-21 16:52

in juli twee weken naar Lesbos! *\o/*