Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Mandyy
Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:32

Onze vakantie is over minder dan 3,5 week al.
Gisteren wat hotels/campings bekeken in Italië. Ik twijfel of ik durf te boeken. :o We hebben wel iets moois gevonden en de camping gebeld. Je kunt tot 14 dagen vooraf gratis annuleren, maar daarna ben je dus je geld kwijt.
Ik ben zo bang dat het niet door kan gaan en we ons geld niet terug krijgen. :=

Waar letten jullie op als je nu iets (in het buitenland) boekt?
De regels van Italië heb ik bekeken op de ANWB site. Italië is nu geel.


Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:11

Je moet ook kijken wat het risico is. Vooralsnog is het risico dat je voordat je naar NL gaat een negatieve PCR-test nodig hebt en eventueel 5/10 dagen in quarantaine moet. Verzekeringstechnisch is er niets aan de hand als je het land betreedt zodra het geel is en het later oranje wordt.

Ga je met de auto, heb je ook nog het risico dat je niet meer op doorreis mag. Maar de kans dat dat fout gaat lijkt me vrij klein, ook weer als je je laat testen.

Enige wat nog lastig kan worden zijn de voorwaarden voor het Digital Green Certificate waar NL dwars mee aan het liggen is.

Ergo, ik zou gewoon boeken. Ik ga ook gewoon naar Frankijk volgende week, zijn allemaal volledig gevaccineerd volgens de Franse regels en ik ga er vanuit dat France gewoon naar geel gaat de komende dagen. Zo niet zit er in het dorpje naast ons een teststraat waar buitenlanders ook terecht kunnen, gratis.

Speed never has killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you - Jeremy Clarkson
Één van de weinige bokkers die amper kan paardrijden, en dan ook nog eens een man is

Anoniem

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:17

Tuinesie, Balkonia... hoe je het ook noemt. We zouden naar Turkije, maar dat staat nog op oranje en hebben we dus geannuleerd.
Nu hebben we maar 3 SUP boards aangeschaft en gaan we het water op van de zomer.

Mandyy
Berichten: 30476
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:27

Wij hebben Italië geboekt. :):)

Anoniem

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 16:39

Weekje Nederland met de camper.

Geen zin om mutsties hierheen te slepen.

pjer
Berichten: 1572
Geregistreerd: 18-03-05

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-21 23:08

vandaag te horen gekregen dat de zuid afrika vakantie geannuleerd is en daar ben ik wel blij om. ik wil er graag een keer heen maar niet nu niet onder deze omstandigheden en eerlijk vliegen met mondkapje, verplichte test en quarantaine zie ik ook niet zitten. misschien dat we later dit jaar nog een keer met de tent in nederland op vakantie gaan en anders naar de logeerkamer van mijn ouders.

Voor alle foto's uit een topic: &if=1
Ik maak stalnaambordjes en dogtags met naam en telnr voor aan je zadel, lasergravin.nl

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 20:47

Wij zouden vorig jaar september naar ierland. Helaas toen niet door gegaan.

Volgens NL mag je wel naar Ierland. Maar vanuit Ierland moet je wel eerst in quarantaine.. Dat is voor vakantie natuurlijk niet zo fijn.

In september gaan we trouwen.. En nog geen idee waar de honeymoon naar toe gaat. Ik hoop dat we ergens zorgeloos kunnen ontspannen. Maar we wachten nog wel even met boeken en nog werkelijk geen idee waar we naar toe gaan. :')

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

Mama3
Berichten: 1805
Geregistreerd: 04-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:12

Wij gaan 2 weken naar Kroatië, de vriendin van mijn oudste gaat ook mee en daarna nog een weekje Farmcamps in N-H, er zit een manege aan vast, superleuk! Vriendje en vriendin van de kinderen gaan dan ook mee, heerlijk vooruitzicht, Ik kan niet wachten.

Dayanara
Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:23

Wij zitten sinds een week in Duitsland Thüringen. Vorige week nog zo n test gedaan via de ANWB omdat dat verplicht was en ons geregistreerd op een Duitse site waar je ook het certificaat van de negatieve test moest uploaden. 1 dag later alles versoepeld en niet meer nodig (in Thüringen dan). Wij vertrekken donderdag weer naar huis

maessie
Berichten: 5741
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 21:42

Wij zitten in Oostenrijk nu, zitten in een appartement, dus niet persé gedoe met testen. Mochten we wel zoiets willen kan vriendlief hier aan huis even testen, ook niet zo'n probleem. (Ik ben op tijd geënt) Zo blij dat we weer heen kunnen!

[ img ]

Dayanara idd niet voor alle deelstaten helaas, onze tussenovernachting was wel even extra puzzelen)

16-09-2017 Brend <3
Maestro Z1+retired& VelinaM2
http://www.haflingerdressuurstal.nl

E4D
Berichten: 487
Geregistreerd: 10-12-14

Re: Jouw vakantie bestemmingen / vakantieplannen voor dit jaar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-21 23:17

Ik ga waarschijnlijk morgen een optie nemen op een reis naar Kreta in Augustus. Heb vandaag toestemming gekregen van mijn werk en gelukkig staat het nu weer op geel *\o/* Heel veel zin in en waarschijnlijk ga ik in oktober ook vakantie vragen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 104 bezoekers