Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Seltje
Berichten: 3306
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Antwerpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 23:07

Bokker: Seltje
Waar: Zandvliet- Noord Antwerpen
Hoeveel m2: kleine vrijstaande woning
Aantal personen: 2 tot 5 ( 1 x gewoon 2 persoonsbed, 1 x 2persoonsbed met kinderbed aanwezig)
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: kat aanwezig, hond kan ook als we die niet zelf meenemen. Eigen huisdieren kunnen gewoon meegenomen worden.

Dit is leuk:
-BBQ & afgesloten tuin( fietsen/motoren staan veilig)
-middenin natuurgebied de Ruige Heide/Brabantse Wal/Kalmthoutse Heide
- voor ruiter met ervaring kan er een paard voor bosritten voorzien worden, hoeft voor de rest niet verzorgt te worden.
- 15/20 min auto rijden af van: Antwerpen, Lillo, Schelde, Bergen op Zoom

Dit is niet leuk:
-slecht bereikbaar met ov
-winkels verder weg


Datum: September
Zoekt: Oppas of ruil voor stedelijke of strand locatie
Vind dieren verzorgen een probleem: nee


boemel
Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 06:32

Ik vind het een erg leuk topic.
En natuurlijk ga ik dan nadenken of t ook wat voor mij is :D .

Gedeeltelijk is dat het geval :D. Ik voel niet zo de behoefte eigenlijk om in iemands huis te zitten. Wat dat betreft zoek ik bij vakantie liever iets meer gemak op door te kiezen voor iets kleins, met ontbijtje, geen zorg voor dieren en de mogelijkheid zelf te kunnen kiezen waar naar toe te gaan en wanneer.

Maar heel gemakkelijk weggaan, dat doen we niet vanwege onze dieren en dus als iemand het juist leuk vindt om lekker buitenaf met dieren bezig te zijn in prachtige omgeving, dan is dat voor ons juist heel fijn en ik denk dat iemand anders onze plek ook heel fijn vindt.

We wonen in een gerenoveerde boerderij, 2 Friese paarden, 2 cavia's, 2 buitenkatten, 2 binnenkatten.
Vrij luxe, maar gezellig huis. Alle kanten vrij uitzicht, vanuit de tuin direct een wandelpad naar het bos.
Niet afgelegen, supermarkt, restaurants e.d 5 minuten fietsen en leuke plaatsjes, mooie natuur overal aanwezig.
Behalve dat je de weg nog wel eens hoort, vinden wij het ideaal hier.

Mijn twijfel om iemand anders in ons huis te laten, zit m niet in geen vertrouwen te hebben in hoe iemand voor de dieren zorgt of met onze spullen omgaat, maar meer dat we iets geboekt zouden hebben en iemand door omstandigheden last minute afhaakt. Bijvoorbeeld ziek, 1 van de ouders ziek, auto kapot etc.

Daarom vind ik het lastig om iemand die heel ver weg woont te vragen.

Overigens heb ik 1x 2 weken een bekende in mijn vorige huis laten wonen, toen ik op vakantie was. Vrouw van 22, die ik al jaren van stal kende.ng

Dat is helaas heel slecht bevallen. Schade aan t huis door het geven van een feestje in mn huis en 2 getraumatiseerde katten aangetroffen. Laten we het dan niet hebben over volle wasmanden met beddengoed, badlakens en haar ondergoed, mijn opgegeten voorraad eten en overal lege flessen drank.

Hebben jullie wel eens vervelende woningruil meegemaakt?
Ik denk dat ik gewoon pech gehad heb hoor, maar ben toch benieuwd.

M1+10

Karin_deB
Berichten: 8219
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 08:39

Jeetje boemel, kan mij voorstellen dat je daardoor je twijfels hebt.

"Vroegah" als nog thuiswonende 18 jarige deed ik heel vaak op huizen en dieren passen.
Ik vond het heerlijk om even op mijzelf te zijn en anderen zijn ermee geholpen.
Ik heb ooit ergens 1x een verjaardagsfeestje gevierd maar daar heb ik vooraf toestemming voor gevraagd.
En verder was ik altijd heel netjes en liet alles achter zoals ik het aangetroffen had.
Ik sprak vooraf ook af of ik eigen boodschappen deed of daar uit de voorraad at.
Vond ik altijd heel vanzelfsprekend.
Het klinkt alsof je het gewoon niet getroffen had :(:)

I love you to the moon and back

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 14:20

Ik pas regelmatig op het huis en de beestenboel van mijn zus. Leuk om te doen. Als je geen luxe vakantie wenst, is dat ideaal voor een dierenliefhebber.

@Boemel, ik kan wel achterwacht voor je zijn? Mocht er dan ineens iets gebeuren met je oppas, spring ik bij…. Kun je met een gerust hart jullie welverdiende vakantie boeken!
En eventueel kan ik een oogje in het zeil houden :j

pluk de dag....

boemel
Berichten: 8253
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:06

Marita schreef:
Ik pas regelmatig op het huis en de beestenboel van mijn zus. Leuk om te doen. Als je geen luxe vakantie wenst, is dat ideaal voor een dierenliefhebber.

@Boemel, ik kan wel achterwacht voor je zijn? Mocht er dan ineens iets gebeuren met je oppas, spring ik bij…. Kun je met een gerust hart jullie welverdiende vakantie boeken!
En eventueel kan ik een oogje in het zeil houden :j


Das lief. Dankjewel :o

M1+10

Ineke2
Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:10

Jeetje Boemel dan denk je wel 2x na inderdaad. Ik hoop wel dat je dit hebt uitgepraat met die stalgenoot.

Ik heb al 3x op iemands huis en dieren gepast en vind dat echt fantastisch <3
Dit jaar helaas even geen tijd ervoor door mijn veel eisende studie, maar volgend jaar gaat mijn hart weer uit naar een keertje oppassen.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

ApplePapple
Berichten: 2738
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-21 15:34

Leuk topic dit, ik volg even. Wellicht kan ik iemand in de toekomst vooruit helpen met oppassen.

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

Eloya
Berichten: 5157
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:56

Een goede vriend van mij zoekt nog ergens waar hij paar dagen kan zijn in de vakantie om vooral gitaar te spelen en schrijven en even op Te laden buiten de stad. Hij heeft helaas geen bokt.

Hij is echt keurig. Niet Heel bekend met dieren maar welwillend om te leren. Is psychologie student. Woont in Deventer.

Mocht iemand denken dat spreekt mij aan kan ik in contact brengen :)

Zelf heb ik in september vakantie dus ga het topic ook even in de gaten houden. Heb zelf alleen niets te ruilen woon in studenten huis haha

Iris &
Campbellie Hamsters: Bruri & Senja
Duitse dog: Dieke ●○● Whippet: Jeppe

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:23

Kom bij mij in Gent :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

zonnebloem18
Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:07

zonnebloem18 schreef:
Wat een handig topic, ik bied ons huis ook aan.

Bokker: Zonnebloem18
Waar: Assen
Hoeveel m2: 138 (hoekwoning, 3 verdiepingen)
Aantal personen: 1 of 2 volwassenen en eventueel 1 kind.
Huisdieren: 1 kat, gek op aandacht, gaat netjes op de bak. Heeft artrose, maar daarvoor op het moment geen medicijnen nodig. Mocht dit wel zo zijn tijdens de vakantie likt ze dit zonder problemen zo uit het spuitje.

Leuk:
- Unieke plek aan de rand van Assen
- Laatste huis in een doodlopende straat, geen overlast
- Veel mooie natuurgebieden in de omgeving om te wandelen of fietsen
- Compact winkelcentrum op loopafstand met gratis parkeren
- Bushalte op 3 minuten lopen met verbinding naar Groningen en treinstation
- Veel puzzels en spelletjes aanwezig
- Zwembad van 3x2m in de tuin

Niet leuk:
- geen rokers
- geen eigen huisdieren
- huis is niet 100% afgewerkt, maar wel netjes en schoon
- het is een drive-in woning, je moet dus veel trap lopen

Datum: 7 t/m 21 augustus

Ruilen is niet nodig, wij zijn dan zelf op vakantie.

[ img ]
[ img ]

Ons plekje is nog steeds beschikbaar. We hebben inmiddels het zwembad opgezet in de tuin, daar kan ook gebruik van gemaakt worden.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-21 21:35

Tikje out of the box, in de zin dat wij niet zoeken naar een woning in ruil, maar mocht iemand genegen zijn om af te reizen naar Zuid West Frankrijk om hier te verblijven en ook mee te helpen, van harte welkom vanaf 15 augustus.

Eigen kleine 'woning' in apart gebouw, met douche, 2 persoonsbed, klein keukentje, eigen terras en bbq.
We hebben doorgaans rond de 8 a 10 paarden lopen en 2 honden die graag in de ochtend, ivm temperatuur, een ronde door het bos doen.

We zitten op een heuvel direct aan het bos, geheel vrijgelegen, buitenzwembad (niet verwarmd, sorry :+)

Nou ja, kan er heel verhaal van maken, maar mocht je denken; jeps even eruit en lekker rommelen op het erf, de weides, nou ja, noem het maar, beetje workaway principe, stuur me maar een pb :j
PS een stel of als 2 vriendinnen natuurlijk ook prima!

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Symke
Berichten: 795
Geregistreerd: 31-12-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 16:21

Dankzij dit topic net super ontspannen weekendje weg gehad! *\o/* *\o/*
Ik had hier iemand benaderd die zich beschikbaar stelde v oppas.

Rustige vriendelijke meid die eerst kwam kennismaken en hebben we onze wensen en mogelijkheden doorgenomen.
Ze heeft met haar vriend hier opgepast en dat super gedaan!
Kreeg appjes met foto's van de paardjes, de bloemen hebben water gehad, alle dieren zijn allemaal tip top verzorgd en huis is keurig netjes. *\o/*

Hopelijk in najaar een vervolg!

kim_1990
Berichten: 1542
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-21 17:11

Ik ga een stipje zetten.
Voor dit jaar zijn wij voorzien voor onze vakanties, maar voor volgend jaar is het wellicht leuk om een bokker de kans te geven in onze omgeving (eventueel meebrengen van 1 of 2 paarden mogelijk) te gaan zitten.

Voor volgend jaar ga ik zeker dit topic in de gaten houden, leuk idee +:)+

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 19:40

Onze vakantie in het buitenland gaat niet door. Iemand nog op zoek naar oppas ergens in de periode 20-8 tot 4-9? Ik heb veel ervaring met allerlei dieren, klein en groot. Geen ruil, alleen oppas.

pluk de dag....

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 20:03

Heb je pawshake al?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 21:26

Dat lijkt me meer voor betaalde oppas. En dat is niet van toepassing in dit geval. Ik hoop iemand een plezier te kunnen doen en tegelijk een leuke vakantie te hebben ! Op dit moment heb ik geen paard of huisdieren en mis het best wel….

pluk de dag....

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-21 22:41

Iemand interesse om te ruilen van 2 tot 9 aug?



troi schreef:
Hmm ik vind het eigenlijk wel een heel tof plan! Zit alleen een beetje met het 'wipje maken in mijn bed' deel haha. Maar wellicht kan ik daar iets op verzinnen.

Ik bied het in elk geval al aan:
Bokker: Troi
Waar: noord-oost groningen, 5km van duitsland en 15 km onder de dollard
Hoeveel m2: 100 gok ik (gewoon normaal formaat voor een eensgezinswoning), vrijstaand huis met 70 m diepe beschutte tuin incl vuurplaatsje
Aantal slaapkamers: 3, er staan nu 2 bedden (een 2-persoons en een 1-persoons) maar als je opblaasmatrassen meeneemt kunnen er wel een man of 6 slapen.

Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: de vissen (om de dag een handje voer in de vijver) en een lieve kat (enkel zorgen dat haar voerbakje gevuld blijft). Graag bij extreme hitte de tuin sproeien (kost je een kwartiertje).

Dit is leuk:
- Het rustigste stukje Nederland, hier zijn nog plekken waar je kan wandelen zonder dat je mensen treft!
- Vlakbij noord-duitsland, je kan makkelijk naar bijv Bremen of Oldenburg. Groningen stad is op 20 minuten rijden.
- Vrijstaand huis
- supermarkt op loopafstand
- BBQ in de tuin
- prima geschikt voor kleine kinderen want enorm toffe grote speeltuin vlakbij.
- veel spelletjes aanwezig
- vlakbij mooi vaarwater en de mogelijk om bootjes te huren

Dit is niet leuk:
- Een drukke (50km max) dorpsweg voor het huis.
- Minder geschikt voor feestbeesten, al kun je daarvoor naar Groningen natuurlijk, want maar 20 minuten in de auto.
- Auto is must, er stopt maar 1x per uur een bus in het dorp.
- geen rokers
- geen eigen huisdieren meenemen (vanwege de kat)

Datum: eind juli- begin aug,
Zoekt: Een rustig plekje, het liefste in de buurt van bos.
Vind dieren verzorgen een probleem: nee, mits het vriendelijke dieren zijn en het qua tijdsinspanning reëel is, max een half uur per dag bijv.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-21 14:06

Marita schreef:
Dat lijkt me meer voor betaalde oppas. En dat is niet van toepassing in dit geval. Ik hoop iemand een plezier te kunnen doen en tegelijk een leuke vakantie te hebben ! Op dit moment heb ik geen paard of huisdieren en mis het best wel….



Het is meer een zakcentje dan betaald en je komt vaak in hele leuke huizen terecht!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 10:26

Mijn moeder die in apeldoorn woont gaat 31 juli 3 weken op vakantie en de oppas voor 1 kat heeft last minute afgezegd. Is er iemand die (tegen een kleine vergoeding) voor 1 kat zou willen zorgen en uiteraard in haar huis mogen verblijven? Mag ook voor bijvoorbeeld een week.
Apeldoorn is op de veluwe met overal mooie natuurgebieden.
De verzorging vd kat gaat om savonds voeren en de kattenbak af en toe verschonen dus niet veel werk.
Stuur me maar een pb indien geïnteresseerd .

djodjodjo
Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:19

Ik heb al een poosje meegelezen in dit topic, wat een mooi initiatief <3 En inmiddels heeft de situatie zich voorgedaan dat wij ons huisje ook aan kunnen bieden.

Van 8 tot en met 24 september gaan wij naar IJsland. Nu mag onze hond naar een vriendin van me toe, maar voor de 2 Bengaalse dames zou het fijn zijn als er iemand in huis komt.

Bokker: Djodjodjo
Waar: Breda
Hoeveel m2: 80
Aantal personen: 2 (2 slaapkamers, kan evt. met 3)
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden: graag, onze 2 poezen

Dit is leuk:
-Hartje centrum
-2,5km bij het Mastbos vandaan, meerdere prachtige bossen en natuurgebieden in de omgeving
-Fietsen aanwezig
-Groot balkon
-De poezen, die zijn echt heel lief
-Perfect te bereiken met OV
-Lift in complex
-Supermarkt op 100 meter, winkelstraat op 100 meter de andere kant op
-Ondanks dat het centrum is heeft het plekje wel rust (op een zeldzame luidruchtige dronkenlap na)
-Een bad :D
-Complete home office, als je dan toch moet werken

Dit is niet leuk:
-Auto kan niet gratis voor de deur geparkeerd, wel op 10 minuten lopen, of in de betaalde parkeergarage 100m verderop
-Geen tuin

Datum: van 8-24 augustus. Het gaat dus niet om een ruil, maar iemand die op ons huis en de poezels wil passen
Zoekt: niks, zolang de vlucht naar IJsland door gaat :+
Vind dieren verzorgen een probleem: nee, maar niet van toepassing

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 11:57

September toch? Je schrijft onderaan je bericht augustus….

pluk de dag....

djodjodjo
Berichten: 2331
Geregistreerd: 14-08-05
Woonplaats: World

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:40

Scherp, dat was ik blijkbaar even niet. Dankjewel! Ik kan hem niet meer aanpassen maar het gaat inderdaad om september!

Onderweg van NL naar NZ op de motor! Volg mijn reis op www.globethrottling.com

Majabeestje
Berichten: 3792
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:38

Oh wat leuk dit!
Mijn man en ik hadden het er net over dat we voor volgend jaar willen kijken of iemand in ons huis wil als wij op vakantie zijn. Dat is dan voor ongeveer 2,5 week.
Dan hoeven we onze beesten niet onder te brengen.. (2 honden (jack russels), 2 konijnen en een hamster).
In de provincie Groningen, vrijstaand huis in een nieuwbouwwijk met ruime tuin rondom. Als je in bezit bent van een auto, je zit vlakbij de natuur waar je heerlijk kan wandelen.
Maar ik meld me volgend jaar wel weer :D

hexodrien
Berichten: 532
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-22 19:00

Is al een wat ouder topic, maar mocht iemand het leuk vinden om een weekje in mijn fijne appartement te komen in Breda, op loopafstand van terras (ginnekenmarktje) en bos. Eind april/ begin mei. Heb twee lieve katten die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken


hexodrien
Berichten: 532
Geregistreerd: 22-02-05
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-22 17:55

hexodrien schreef:
Is al een wat ouder topic, maar mocht iemand het leuk vinden om een weekje in mijn fijne appartement te komen in Breda, op loopafstand van terras (ginnekenmarktje) en bos. Eind april/ begin mei. Heb twee lieve katten die wel wat extra aandacht kunnen gebruiken

Ben ondertussen voorzien voor de meivakantie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Googlebot en 59 bezoekers