Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Susan88
Berichten: 456
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Enschede

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:35

Wat een leuk idee! Ik ga dit weekend ook weer bij mijn moeder 'op het huis passen'. Heerlijke plek aan de rand van Arnhem Noord waar je zo op de Veluwe bent, maar ook met 10min fietsen in het centrum van de stad. Vorige keer gingen de racefietsen mee in de zomervakantie en dit keer gaan de mountainbikes mee voor een actieve vakantie/weekendje weg.
Ik heb helaas geen plek om aan te bieden (student), maar ik volg jullie huizenruil avonturen graag!


_Nelleke_
Berichten: 8049
Geregistreerd: 02-11-07

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:41

Ik volg ook, niet voor deze zomer maar misschien een zomer later :)

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:46

MaaikeMarlou schreef:
Toverbal schreef:
Duurt het nog lang, voordat het zwembad er is? hahahahahahah


We zitten nu nog in een grote verbouwing en pakken deze gelijk mee zodat de bak er alvast is. Denk dat het nog wel even duurt voor alles klaar is... Tenzij heeeel veel handige bokkers zin hebben in een klus- kampeer vakantie :+


Oh dat is jammer. :D

Ik ben niet zo mobiel helaas.
Anders was een oppas huis met boerderijdieren echt geweldig geweest.
Maar ben nu 22 weken zwanger en al een behoorlijke buik.

Dus voor nu wil ik alleen maar gewichtloos dobberen in een warm bad :P Zee }:0 spelen hahahah
als vakantie.

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Toverbal
Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 12:54

Letsdunit schreef:
Bokker: Letsdunit
Waar: Wieringerwerf
Hoeveel m2: 150
Aantal personen: 4 a 5 - 2 slaapkamers 2x 2 persoonsbed
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: yep 5 katten en een aantal ponies, maar de ponies zijn zo ingericht dat er weinig werk aan is. Kraan aan zetten voor water en checken of alles goed met ze gaat is alles.

Dit is leuk:
- Grote Wieringermeer boerderij
- Aan het Ijsselmeer
- Paard of pony kan mee
- 10 minuten stappen naar het Robbenoord bos
- 8.000m2 tuin dus ook plek voor tent of caravan
- Fijne fiets en wandelmogelijkheden.

Dit is niet leuk:
- De muggen bij bepaalde wind
- Geen winkels of openbaar vervoer op loopafstand.

Datum: In overleg
Zoekt: Wij hebben een stacaravan in Drenthe dus zoeken niet echt iets om te ruilen.


Jullie wonen ook in een mooie omgeving <3
Wij komen wel eens in het Robbenoord bos om te mountainbiken.

Maar ben daar ook eens geweest met de hond, maar die steek vliegen zijn verschrikkelijk, mijn hond had een hele hele dikke neus van prikken

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

Letsdunit
Berichten: 7789
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:29

Ik kom ook nooit in het Robbenoordbos

Amyyy
Berichten: 3490
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 13:43

Ik volg dit topic ook! Mijn huisje kan ik helaas nog niet aanbieden. (Ik heb nog geen badkamer bijvoorbeeld :+ )

Maar heb wel al vaker op het huis van iemand en de katten en konijnen gepast, dat was echt ontzettend leuk!

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Lolacabana
Berichten: 3355
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 14:27

Bokker: Lolacabana
Waar: Meppel
Hoeveel m2: 120
Aantal personen: 2 of 4 (1x 2 persoonsbed op slaapkamer, 1x 2 persoonsbed op zolder, 1x ledikant)
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: 2 binnenkatten

Dit is leuk:
- BBQ & semi afgesloten tuin (hopelijk tegen die tijd helemaal afgesloten)
- Babboe bakfiets (elektrische Curve-E) & gewone fiets
- Twee eigen parkeerplaatsen
- Meppel centrum op loopafstand (20 minuten)
- Genoeg te doen in de omgeving

Dit is niet leuk:
- Huis is nog niet helemaal afgewerkt
- Tuin is nog niet helemaal klaar

Datum: Flexibel. Heb wel al een vakantie geboekt van 3-10 september
Zoekt: Weet ik niet
Vind dieren verzorgen een probleem: Nee

Nee

Lante
Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 19:38

moeshie schreef:
Lante schreef:
Bokker: Lante
Waar: Kollumerzwaag (Friesland, de Noardelijke Fryske Wâlden)
Hoeveel m2: poeh..groot huis, we wonen er met een groot gezin (6 personen).
Aantal personen: Liefst 1 of 2.
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: Ja, 2,5 Ijslanders, 3 honden, 2 konijnen, 2 schapen en 2 geiten.

Dit is leuk:
- Vlakbij mooie oude stadjes Dokkum en Leeuwarden
- Super mooie fiets omgeving (de Fryske wâlden)
- Een heel fijn en ruim huis met luxe badkamer met bubbelbad
- Rustige buurt met achter vrij uitzicht over weilanden en boomwallen (en regelmatig reeën).
- Eventueel kan er een eigen paard mee
- Dorp heeft supermarkt, snackbar en andere faciliteiten.

Dit is niet leuk:
- Pffff.. ik zou het niet weten; wij wonen hier heerlijk!


Datum: 10-17 juli 2021
Zoekt: een verantwoordelijke oppas voor de dieren met gratis verblijf in onze woning, wij hebben een weekje Vlieland geboekt!



Ooooh! Dit lijkt mij echt fantastisch! Als Belg ben ik nog nooit in Friesland geweest en ik word echt al helemaal warm van het idee om een weekje tussen de dieren te leven.


Haha, laat maar weten hoor! :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

T3mptati0n
Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:08

Bokker: T3mptati0n
Waar: Erica
Hoeveel m2: pffff, geen idee :'). 2 onder 1 kapper, wel kleine arbeidershuisjes. Dus zo’n 60-70m2?
Aantal personen: 2 of 4 (3 slaapkamers, 1 met 2 pers bed, 1 met half hoogslaper van dochter en 1 met een ingekort 1 persoonsbed).
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: 1 binnenkat en 2 konijntjes buiten.

Dit is leuk:
- ruime achtertuin
- heerlijk afdakje achterthuis
- voortuin is 1 grote parkeerplaats :+
- ontzettend mooie omgeving, rustig dorp. Zomers erg leuk met de bootjes door de vaart.
- vlakbij Emmen (wildlands) 15 min autorijden, Hoogeveen (dwingelerveld <3) 30 min autorijden, ook plekken zoals de Rietplas 5 min met de auto of 15 min fietsend, ‘t nije hemelriek (30 min met de auto)
- huisje met een groot diep bad en aparte douche in de badkamer
- 2 plafondventilatoren in huis <3


Dit is niet leuk:
- Huis is bloedjestervenswarm in de zomer
- de kat mag niet naar buiten
- de honden van de buren die niet aan mij vastzitten :+
- geen vaatwasser

Datum: heb nog geen idee wanneer ex de kinderen niet hoeft in de zomervakantie :Y)
Zoekt: Een leuk plekje, liefst dicht bij zee, voor alleenstaande moeder met 2 dochters van nu 5 en 7, die gek zijn op dieren.
Vind dieren verzorgen een probleem: Geen probleem! Vinden we leuk :)
Laatst bijgewerkt door T3mptati0n op 01-04-21 20:42, in het totaal 1 keer bewerkt

L 08/2013 & L 11/2015

ryukapple
Berichten: 1762
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 20:27

Hier helaas geen mogelijkheid tot ruilen. Maar mocht iemand het leuk vinden zou ik best op willen passen. Ik heb ervaring met honden, katten & paarden. Vind het heerlijk ze te verzorgen

Leukste lijkt mij ergens wat dichter bij de natuur (bos, strand, heide) een hond om op te passen en lange wandeling mee te maken zou een plus zijn :D

Een nadeel is dat ik geen rijbewijs heb. Dus dat maakt het wat lastiger om op bepaalde plekken te komen

~It's the darkest before dawn. But don't close your eyes. Because those who turn their eyes away from the darkness won't be able to see the light shining on them tomorrow~

lukka63
Berichten: 1394
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:05

Wij zoeken geen huis want we hebben een camper.
Op korte trips gaan onze 3 honden mee.
Als we wat langer weggaan week bv half mei laten we onze herder thuis.

Locatie Huijbergen

Vakantiehuis direct aan bos gelegen en bij manege,we wonen hier tijdelijk gaan een vrijstaande woning bouwen.
Huis is maar klein met 1 slaapkamer maar prachtig gelegen en lekkere tuin.
Onze herder is lief en makkelijk.

jetwii
Berichten: 1285
Geregistreerd: 23-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-21 11:30

Bokker: Jetwii
Waar: Makkum Friesland
Hoeveel m2: 80?
Aantal personen: 2 i.v.m maar 1 twee persoonsbed. Eventueel ruimte om op de andere kamer een luchtbed te leggen.
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: 1 kat die graag dagelijks water en brokjes wil, red zich verder zelf wel en is wat schuw voor onbekenden.

Dit is leuk:
- Strand Makkum
- Bolsward en Sneek op 20 km
- 6 persoons opblaasbare jacuzzi in privé zithoek.
- op 50 meter ga je de zeedijk over en zit je aan het IJsselmeer

Dit is niet leuk:
- Huis is nog niet helemaal afgewerkt boven, slaapkamer wel klaar
- in dorp zelf niet veel te beleven

Datum: Flexibel liefst voor een weekend of midweek. Rooster zomer nog niet bekend.
Zoekt: Iets op terschelling of Veluwe
Vind dieren verzorgen een probleem: liever geen hond en deze kan helaas ook niet mee i.v.m de kat.

Wij zijn rokers maar roken niet in huis.
Wij twijfelen nog maar bij de perfecte ruil willen wij dit wel eens proberen.
Bij gebruik jacuzzi graag ook even controleren of er nog genoeg chloor inzit.

lor1_1984
Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:16

Ik ga erover nadenken voor volgend jaar of ik mijn huis durf uit te besteden. :+

Geen idee of er überhaupt iemand belangstelling zou hebben voor:
Duplex benedenwoning (ong 70m²) met tuin in Almelo
Om de hoek van een winkelcentrum en winkelstraat
Op loopafstand van het park (max 10 minuutjes), centrum (ongeveer 20 minuutjes) en sportpark/zwembad (ong 10 minuutjes).
Fiets met voordrager, springer (voor de hond) en fietskar (met duwbeugel) beschikbaar.
Bushalte op 2 en 5 minuten lopen, 5 minuten busreis vh station.
Verzorging van cavia's, muizen en evt 1 hond (Shih Tzu, kan ook met mij mee).
Eigen hond(en)/knaagdieren zijn in overleg welkom, katten liever niet ivm allergie en mijn knaagdieren.
Roken enkel buitenshuis
Eenpersoonsbed maar ik kan een dik tweepersoons luchtbed regelen indien gewenst. :)
1-2 personen.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

Mandarijn12
Berichten: 1478
Geregistreerd: 23-02-12

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-21 17:19

Heeeee, wat een leuk topic. Momenteel druk aan het verbouwen, maar tzt doe ik mee!

Oost-NL, 15 minuten vanaf de Veluwe, eengezinswoning, jacuzzi in de tuin en geen dieren waar je voor hoeft te zorgen ;)

Misschien een keer de planten water geven haha.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 13:23

Bokker: Poes
Waar: Ledeberg (=Gent)
Hoeveel m2: 100
Aantal personen: 2
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: niet aanwezig, wel welkom. Wel graag geen haren achterlaten :D

Dit is leuk:
- Stadscentrum Gent te voet bereikbaar met een klein half uurtje lopen. Tramhalte op 2 min. Fietsen aanwezig. Makkelijke toegang tot snelwegen. Winkels/restaurants/park/cafeetjes/cinema op wandelafstand.
- andere steden zoals Brussel/antwerpen/Brugge/kust/Ieper makkelijk bereikbaar. Of een bezoek aan het prachtige pairi daiza.
- heerlijke mogelijkheden tot wandelen in de Gentbrugse meersen of gaan lopen (ik deel graag enkele routes)
- geen luxe huis maar wel bad/douche, chromecast, goed uitgeruste keuken, wasmachine en droger, veilige en rustige buurt
- poetsvrouw
- heel veel mogelijkheden tot eten afhalen of laten brengen

Dit is niet leuk:
-Parkeren. Er is gratis parking op kwartier wandelen. Eventueel mogelijkheid om mijn auto te gebruiken.
-Geen tuin/terras. Gent is ons terras :D wel een leuk park op wandelafstand.
- veel trappen, woonkamer op eerste verdieping. Onhandig als je slecht te been bent of een hond meebrengt.
- slaapkamer kan warm zijn in de zomer



Datum: voor ruilen flexibel. Huis is sowieso vrij
6-15 september. Aangezien we dan zelf niets zoeken vraag ik wel een symbolische bijdrage.
Zoekt: natuur of juist midden in een bruisende stad. Iets met hot tub of mooi terras/tuin aangezien we dit zelf niet hebben.
Vind dieren verzorgen een probleem: nee

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

germie
Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-21 21:11

Ik ga even meelezen en kan ook nog een ervaring delen. Ik heb een aantal jaren terug 10 dagen op een huis gepast (moest helaas wel aan het werk), gewoon daar die 10 dagen gewoond en alles op me genomen. Een hond, een blinde kat en 2 pony's.
De hond wilde me de 2e ochtend niet meer naar buiten laten. Ja, was wel uit geweest, maar omdat ik naar mijn werk moest, moest ik de woning uit en de hond thuis laten. Dat leverde gegrom en tanden op (een Rottweiler) :+
Ik ben uiteindelijk buiten gekomen en de hond opgesloten in huis en heb contact opgenomen met de mensen van wie de hond was. Want als het de volgende dag weer zou gebeuren, dan was ik niet blij. De hond werd echt in en in waaks en wilde me die ochtend echt niet laten gaan. Toen ik 's avonds terugkwam was de hond echter blij mij te zien en daarna waren we vriendjes. Ik heb ondanks dat ik gewoon moest werken 10 leuke dagen gehad, gezelligheid van hond en kat (na die ene dag dus), een paar pony's die blij waren als ze me zagen, en ik had een weekje geen enkel verkeer voor de deur langs. Heerlijk.

Een andere huis waar ik in beland ben was een verhaal apart. Ik had via FB iemand leren kennen en die nodigde me uit om naar Florida te komen. Ik zou bij hem kunnen logeren. Durf je het aan om 19 dagen naar een wildvreemde te gaan als vrouw? Ik heb de gok dus genomen.
Hij heeft me van het vliegveld afgehaald en toen kwam een hele bijzondere mededeling: 1 van zijn personeelsleden ging een week naar familie en ik zou op het huis moeten passen, inclusief hond. Daarna zou ik daar nog 2 weken mogen logeren. Hij zou wel gewoon de beloofde duiken regelen. Dus zo kom je na een vliegreis met overstap van 17 uur en nog 2 uur met de auto aan in een onbekende woning met een grote herdershond. Een briefje met wat het dier moest eten en waar ik de riem kon vinden lag op het aanrecht. De hond kreeg zo elke ochtend een gebakken ei, en dat moest ik dus ook gaan regelen. :Y) De eerste nacht was niet leuk, de hond stond grommend voor de deur van de badkamer toen ik naar de wc moest. Ik ben weer in de slaapkamer gekomen en de volgende ochtend moest ik immers het dier voer geven. Liefde gaat door de maag zeggen ze wel eens en het dier liet me haar voeren. Daarna uit en daarna ging ik duiken. 's middags uit, 's avonds uit. En zo liep ik 3 keer per dag met het dier door een hele luxe upperclasswijk waar ik niets of niemand kende.
Na 2 dagen was de hond mijn vriendin. Ze luisterde, ze mocht me, ik mocht de hond. Ik kreeg ook aanspraak van de buren, mocht bij de buren zwemmen, bij de overburen mocht ik met de hond komen zwemmen (die hond zwom daar vaker met de hond van die mensen), dus ook dat allemaal maar gedaan. En na een week kwam de eigenaar terug. Die kende ik niet, ik had geen naam, niets. En daar zou ik dan nog 2 weken bij in huis zitten.
Gelukkig klikte het ontzettend goed. Duikbuddies werden geregeld, soms lieten we samen de hond uit, meestal nam ik 's morgens het ontbijt maken op me, enz. In de laatste week kwam er ineens de mededeling: Je gaat nog 3 nachten naar X. Die gaat met je duiken. En ik kende die man uiteraard ook niet. Ik ben daar naar toe gebracht, heb 3 hele leuke dagen gehad met duiken, ook dat klikte goed. Maar ook dat was best een bijzondere actie. Dus uiteindelijk heeft het heel goed uitgepakt. Ik heb ze beiden een half jaar later tijdens een andere reis nog een keer opgezocht en even met ze gesproken of gedoken. Daarna is het contact helaas wel verwaterd.

Maar mijn ervaring is wel dat dus niet elke hond het fijn vindt als een vreemde in het bestaande huis komt. Een hond kan dus ook echt heimwee hebben naar het baasje. Ik hoop dat mensen die van woning ruilen hier ook even over nadenken. IK heb natuurlijk wel te maken gehad met 2 rassen die vaker eenkennig zijn, maar ik ben niet bang voor honden, maar toch hou ik niet van ontblote tanden.

Verder lees ik dat iemand een woning in Merksplas aanbiedt. En dat de Steenweg niet zo fijn is. Ik ben eens bij iemand geweest die aan de Steenweg op Rijkevorsel woont. Dat is inderdaad een drukke straat. Maar daar staan mooie huizen, echt mooi. Ik denk dat je daar prima een weekje kunt zitten. Dus hopelijk lukt de ruil.

Zelf heb ik niets te ruilen. Ik denk niet dat mensen in mijn woning willen. Ik heb geen dieren thuis (behalve ongenode gasten als spinnen en vliegen zo nu en dan), planten staan er ook niet (nu wel, paprika, prei, peper en tomaat, maar die gaan binnenkort naar buiten), ik heb een minituintje, en om nu te zeggen dat er in het dorp veel te beleven is, nee, ook niet. :P Maar ik volg het topic wel, vind het wel interessant.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sunora
Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 06:36

Bokker: Sunora
Waar: Willebroek (België)
Hoeveel m2: een gokje: 180 m2
Aantal personen: 5
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: 2 konijntjes die los in de tuin lopen, 1 poes. Op 10 minuten met de auto of 20 minuten met de fiets heb ik mijn eigen equi habitat, idealiter zouden de 2 paarden die daar staan ook verzorgd worden (4 keer in de week, de rest wordt overgenomen). Met zo’n 30 minuten werk per dag ben je daarmee klaar!

Dit is leuk:
- Willebroek ligt in de ‘gouden driehoek’: 15 minuten van Mechelen, 15 minuten van Brussel, 20 minuren van Antwerpen. Je bent dus vlakbij heel wat grote steden!
- Tegelijkertijd is er in de omliggende dorpen heel veel mooie natuur te vinden om te gaan wandelen, veel natuurgebieden in de nabije omgeving
- Elektrische fietsen aanwezig: 1 bakfiets (voor 4 kleine kindjes) en 1 gewone elektrische fiets.
- Ruime tuin, parkeerplaats voor de auto achteraan
- geen luxe huis maar wel bad/douche, goed uitgeruste keuken, wasmachine en droger, 3 slaapkamers, groot terras en ruime tuin
- heel veel mogelijkheden tot eten afhalen of laten brengen, winkels in de buurt

Dit is niet leuk:
- Onze eigen straat heeft niet de meeste charme :D


Datum: 17/7 tem 28/7, dan zouden wij graag op vakantie gaan. Wij hebben zelf iets geboekt dus niet onmiddellijk iets nodig in ruil :o

Alja
Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 14:59

Nog mensen die het eerste weekend van juni zin hebben om naar Drenthe te komen??

ONDERSCHRIFTLOOS

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:20

Wat een leuk initiatief, ik volg dit even.

♥ Rewrite the Stars ♥

HindaFree
Berichten: 3279
Geregistreerd: 10-04-08
Woonplaats: Hoogwoud (WF-N-Holland)

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-21 16:32

Ik ga dit even volgen. Wel een leuk huis vinden wij zelf maar moet ik even voor zitten om een lijstje te maken.

En natuurlijk als wij eens naar iemands huis zouden gaan. Is een dochter van ruim 3 welkom? Hahaha. Dieren aan huis zou leuk zijn!

Sunora
Berichten: 271
Geregistreerd: 13-04-17
Woonplaats: Willebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 08:27

Ik doe hier even een update, aangezien onze reis verplaatst werd van datum

Bokker: Sunora
Waar: Willebroek (België)
Hoeveel m2: een gokje: 180 m2
Aantal personen: 5
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: 2 konijntjes die los in de tuin lopen, 1 poes. Op 10 minuten met de auto of 20 minuten met de fiets heb ik mijn eigen equi habitat, idealiter zouden de 2 paarden die daar staan ook verzorgd worden (4 keer in de week, de rest wordt overgenomen). Met zo’n 30 minuten werk per dag ben je daarmee klaar!

Dit is leuk:
- Willebroek ligt in de ‘gouden driehoek’: 15 minuten van Mechelen, 15 minuten van Brussel, 20 minuten van Antwerpen. Je bent dus vlakbij heel wat grote steden!
- Tegelijkertijd is er in de omliggende dorpen heel veel mooie natuur te vinden om te gaan wandelen, veel natuurgebieden in de nabije omgeving
- Elektrische fietsen aanwezig: 1 bakfiets (voor 4 kleine kindjes) en 1 gewone elektrische fiets.
- Ruime tuin, parkeerplaats voor de auto achteraan
- geen luxe huis maar wel bad/douche, goed uitgeruste keuken, wasmachine en droger, 3 slaapkamers, groot terras en ruime tuin
- heel veel mogelijkheden tot eten afhalen of laten brengen, winkels in de buurt

Dit is niet leuk:
- Onze eigen straat heeft niet de meeste charme :D


Datum: 7/8 tem 19/8, dan zouden wij zelf op vakantie gaan. Wij hebben zelf iets geboekt dus niet onmiddellijk iets nodig in ruil :o

Karin_deB
Berichten: 8220
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:45

Ik weet niet of dit mag omdat ik niet perse iets in ruil zoek omdat wij al vakanties geboekt hebben. Als het niet mag hoor ik het wel!

Bokker: Karin_DeB
Waar: Rijsbergen (Noord-Brabant)
Hoeveel m2: 160m2 huis
Dieren: 3 paarden (E-pony, D-pony, shet), 3 varkens, 3 (buiten)katten, 14 kippen
Moeten deze verzorgd worden: Ja

Dit is leuk:
- Nabij Breda
- Als je de straat uit fietst/wandelt zit je in natuurgebied de Pannenhoef

Periode: 6 t/m 13 augustus en 25 t/m 29 oktober

(Evt betaling mogelijk).

I love you to the moon and back

NoorW
Berichten: 899
Geregistreerd: 03-06-10

Re: Wie wil er deze zomer een (mid)week van huis ruilen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:57

Ik zou graag een oproepje doen vanaf de andere kant, als huis en dieroppasser! Ik volg het topic sinds het begin en vind het een erg leuk initiatief :) Helaas kan ik mijn woning (in Amsterdam) niet te ruil aanbieden, aangezien ik met een paar huisgenoten woon en die dat niet prettig zouden vinden. Maar het lijkt me heerlijk om eens van omgeving te veranderen deze zomer en om voor iemand zijn huis en dieren te zorgen.

Mocht je dus iemand zoeken voor een periode van ongeveer een (mid)week tussen 5 en 17 juli of 10 en 24 augustus, dan kan je me een berichtje sturen en kunnen we zien of het klikt voor een nadere kennismaking! Ik heb ervaring met zorgen voor paarden, katten en kippen, maar andere dieren moet ook goed komen. Ik rijd momenteel wat minder paard (omdat ik nu dus middenin de stad woon), maar heb dat altijd veel gedaan en het lijkt me dus helemaal geweldig mocht ik ook wat met een paard mogen doen, als dat zo uitkomt. De omgeving maakt me niet zo uit, ik sta open voor van alles.

StillAngel
Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 13:00

Oeh, wat een leuk topic! Ik volg even mee! Ik heb sinds een paar jaar mijn eigen haflinger en het is echt een grote droom van mij om haar mee te nemen naar de Veluwe. Het lijkt mij echt fántastisch om wakker te worden en gewoon je eigen paard te zien haha.

Wat ik te bieden heb: evt huis met 5 konijntjes, vlakbij Alkmaar. Je kunt hier mooi wandelen en een vriend uit de andere kant van het land vond het hier prachtig omdat je veel water hebt hier om langs te wandelen.

Ik ben zelf ervaren met voor dieren zorgen en zorg ik voor een topleventje :D (alleen ben ik helaas geen fan van honden).

Connie, oftewel in leuke buien: sponsje :D I will never forget you! Mijn lieve konijntje voor altijd in mijn hart..
01-09-2001
30-05-2010

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-21 22:06

poes schreef:
Bokker: Poes
Waar: Ledeberg (=Gent)
Hoeveel m2: 100
Aantal personen: 2
Huisdieren/moeten deze verzorgt worden?: niet aanwezig, wel welkom. Wel graag geen haren achterlaten :D

Dit is leuk:
- Stadscentrum Gent te voet bereikbaar met een klein half uurtje lopen. Tramhalte op 2 min. Fietsen aanwezig. Makkelijke toegang tot snelwegen. Winkels/restaurants/park/cafeetjes/cinema op wandelafstand.
- andere steden zoals Brussel/antwerpen/Brugge/kust/Ieper makkelijk bereikbaar. Of een bezoek aan het prachtige pairi daiza.
- heerlijke mogelijkheden tot wandelen in de Gentbrugse meersen of gaan lopen (ik deel graag enkele routes)
- geen luxe huis maar wel bad/douche, chromecast, goed uitgeruste keuken, wasmachine en droger, veilige en rustige buurt
- poetsvrouw
- heel veel mogelijkheden tot eten afhalen of laten brengen

Dit is niet leuk:
-Parkeren. Er is gratis parking op kwartier wandelen. Eventueel mogelijkheid om mijn auto te gebruiken.
-Geen tuin/terras. Gent is ons terras :D wel een leuk park op wandelafstand.
- veel trappen, woonkamer op eerste verdieping. Onhandig als je slecht te been bent of een hond meebrengt.
- slaapkamer kan warm zijn in de zomer



Datum: voor ruilen flexibel. Huis is sowieso vrij
6-15 september. Aangezien we dan zelf niets zoeken vraag ik wel een symbolische bijdrage.
Zoekt: natuur of juist midden in een bruisende stad. Iets met hot tub of mooi terras/tuin aangezien we dit zelf niet hebben.
Vind dieren verzorgen een probleem: nee


Huis is ook vrij 9-27 augustus tegen kleine vergoeding.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Floortje_NL, Keizerinnnn, mvdende, petraaken en 79 bezoekers