Emigreren, maar waar naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-06-21 21:00

Nou, we zijn dus in zuid West Frankrijk. Morgen en overmorgen hebben we 2 afspraken staan voor bezichtigingen, het één een echte bouwval, het ander een project wat nog afgemaakt moet worden.

Het is een mooie groene omgeving hier, mensen zijn echt heel vriendelijk met groeten toen we op de fiets langs kwamen, wat hier overigens ook prima te doen is.

Maar man, ik heb het nu al te warm eigenlijk. Ik weet niet of ik het in de zomer wel zou trekken.

En het is echt een heel eind met de auto, zeker met aanhanger (in dit geval vouwwagen), en blijkbaar is dat ook niet zo ons ding, al hebben we het nu in 2 dagen gedaan.

We zijn er ook achter gekomen dat een taalcursus geen overbodige luxe is.

Het is nogal irritant dat je iemand niet kunt uitschelden omdat hij tegen je auto aangereden is (die geparkeerd stond een bepaald niet klein is) en geen woord van het Chinees Frans verstaat dat hij uitbraakt.

De schade was niet zo heel groot en na een aantal pogingen tot verzekeringswerk was ik er helemaal klaar mee, zijn we ingestapt, heb ik hem 2 middelvingers gegeven en zijn we vertrokken :evaw:

We gaan dus noord Frankrijk eens op ons ontdek lijstje zetten.

Duitsland is denk ik te duur, ik kan zo in ieder geval niet echt iets vinden wat niet Oost Duitsland is.

Portugal blijft er ook nog even op staan als optie, met het vliegtuig dan wel (daar hebben we ook vrienden wonen).

Maar mooi is het wel hier :)


Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:11

Spannend Prairy!
Uiteindelijk moet je het ook echt gewoon gezien en gevoeld hebben. Vanachter de PC lijkt als snel alles prachtig.

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:50

Volgens mij is noord-Frankrijk wel weer duurder maar wellicht valt het wel mee. Warm is het momenteel inderdaad maar dat went wel echt. Scheelt dat het meestal droge warmte is en dat is veel beter te doen. En je past je levensstijl er op aan.
Maar zoals sizzle al zegt je moet het echt voelen en ervaren. Voor ons voelt het als thuis en dan neem je de minpunten voor lief maar kan me ook prima voorstellen dat voor andere mensen die minpunten dealbrekers zijn.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:18


https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

moonsparkle
Berichten: 21704
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 22:20

Je was wel ook op zoek naar meer zon toch? Dat is in bepaalde regio's in Duitsland wel meer te vinden dan in Nederland, maar daar is het dan ook wel prijzig. Ik heb er zelf eens naar gekeken omdat Duitsland me ook wel wat leek, dan kwam ik op de gebieden Rijn-hessen en Baden wuttenburg dan vooral het deel bij Karlsruhe in de buurt als warme en zonnige plekken. Maar qua prijzen in die regio zou het voor ons niet mogelijk zijn om te realiseren wat wij willen

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:50

https://www.green-acres.fr/fr/properties/98368.htm

Basse-Normandie. Minder warm dan het zuidwesten. Binnen budget en meteen bewoonbaar als de foto's een beetje kloppen. 5ha land.
En ideaal voor een halloweenparty ook :D

Alleen die sinaasappels gaan het daar niet zo goed doen denk ik :P

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-21 12:16

Ik heb de sinaasappels al een beetje opgegeven :+ of ik ga kijken of ik ze uit Rusland kan importeren, of misschien bouwen we een van de tig schuren wel om naar een grote wintertuin :D

Ik snap de halloween inderdaad :')

Op zich wel een leuke plek denk ik. Basse normandie had ik ook al iets gevonden.

https://www.paruvendu.fr/immobilier/ven ... 1KIVHMN000


Vandaag gaan we hier kijken :
https://m.paruvendu.fr/immobilier/vente ... 1KIVHMN000

En woensdag :
https://m.paruvendu.fr/immobilier/vente ... 1KIVHMN000

tengeltje11
Berichten: 7131
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:44

Eerlijk zou ik, zonder dat je de taal machtig bent, echt niet aan renovatie beginnen.... daar komt zooo veel bij kijken dat je zonder deftig de taal te spreken, vaak niet weet waar te beginnen om dingen geregeld te krijgen...

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:54

Tenzij je zelf idioot handig bent uiteraard, dan ben je niet perse aangewezen op bedrijven.

Wij hebben trouwens een huis gekocht *\o/*
Ik denk dat de familie daarmee nu ook wel ophoudt met speculeren wanneer we terugkomen :+
Nee, geen plek voor een paard, hooguit voor konijnen :D
Wel goed bereikbaar en zelfs met uitzicht <3

Nu leren we weer van alles bij, blijkbaar bestaat hier niet zoiets als „kosten koper“ dus dat is een meevaller _O-

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-21 13:00

We zijn zelf erg handig, dat scheelt. En sowieso stond er dus een taalcursus op het programma :P

Sizzle wat leuk, gefeliciteerd! Wat en waar hebben jullie uiteindelijk iets gekocht?

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:05

Komt goed joh! Als je een basis hebt door een taalcursus en daarna er gaat wonen pik je de taal snel genoeg op.

Sizzle *\%/* foto?

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:07

Dat in L'Aigle is prachtig ! Mooi land ook voor de paarden.
Ik heb trouwens bijna een identieke keuken. :')

Die waar je woensdag gaat kijken, is helemaal geweldig. Wat een droom.
Pas de nuisance ook... heeeeel belangrijk ! :D

Breng je verslag uit ? :o Vind het altijd zo leuk om te lezen !


Sizzle proficiat ! Krijgen we ook beeldmateriaal ? :P

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:10

Prairy schreef:
Ik heb de sinaasappels al een beetje opgegeven :+ of ik ga kijken of ik ze uit Rusland kan importeren, of misschien bouwen we een van de tig schuren wel om naar een grote wintertuin :D

Ik snap de halloween inderdaad :')

Op zich wel een leuke plek denk ik. Basse normandie had ik ook al iets gevonden.

https://www.paruvendu.fr/immobilier/ven ... 1KIVHMN000


Vandaag gaan we hier kijken :
https://m.paruvendu.fr/immobilier/vente ... 1KIVHMN000

En woensdag :
https://m.paruvendu.fr/immobilier/vente ... 1KIVHMN000


Koop die tweede :))

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:14

Ongeveer 20 km onder Basel
[ img ]
[ img ]

Er moet wel het een en ander gebeuren en wij zijn niet perse handige harries maar we hebben na 12 jaar inmiddels natuurlijk wel een aardig gevoel voor waarde en betrouwbaarheid van ondernemers opgedaan.

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-21 13:15

Die met 20ha zeker? :D

Pas de nuisance is wel het belangrijkst inderdaad haha!

Zal proberen wat foto's te nemen en dan hier te posten met een verslag.

Leuk huis Sizzle! Ziet er goed uit. Vlakbij basel zal niet goedkoop zijn gok ik zo :P

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:17

Leuk huis sizzle! Gefeliciteerd met jullie aankoop

Prairy: die van vandaag heeft veel potentieel denk ik maar ligt wel minder mooi lijkt het en gaat veel werk zijn. Die tweede ligt schitterend maar de vraag is natuurlijk of je uit gaat komen met 10ha
Laatst bijgewerkt door lizy29 op 14-06-21 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:18

Goedkoop uhm nee, maar we hebben het voor een eerlijke prijs.
Je kijkt op die foto richting Frankrijk. Die heuvels zijn nog Zwitserland en direkt daarachter zit Frankrijk.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:23

Wat een mooi huis en uitzicht Sizzle !
Een likje andere verf voor de vensters en de plaffetuurkes en het is helemaal af ! 8-)

Ik dacht altijd dat je in kanton Wallis woonde. Geen idee hoe ik daar nu weer bij kwam :')

Sizzle
Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:25

Haha, nee daar ga ik graag skieen en wandelen maar geen haar op mijn hoofd dat overweegt om daar te gaan wonen. Al weet je het natuurlijk nooit zeker in het leven.
We zitten nu richting Bern. Eigenlijk top aangesloten en niets te klagen maar soms heb je gewoon ergens een „thuis“ gevoel.

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-21 16:35

Live verslag :

Dit was toch teveel werk. Huis bouwen op een andere plek en eigenlijk geen vlak erf, plus de buren rijden over je erf. Maar wel een mooie roze badkamer :D

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Dus we rijden nu 25 minuten achter de makelaar aan naar een ander huis van een andere makelaar waar hij even snel voor gebeld had :P

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-21 17:50

25 minuten waren iets meer, maar hij had in ieder geval wel een beetje begrepen wat we zochten. Niet waar we naartoe geleid zijn, maar hij deed zeker een stap in de juiste richting. Toch weer veel geleerd vandaag.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 19:01

Die roze badkamer is minder erg dan buren die over je erf rijden :=

Als het leerzaam was, was het toch al met al een geslaagd dagje !
Ennnn... next ! :D

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-21 21:30

Jep! Morgen gaan we naar Landes / zee, kijken hoe dat er uit ziet. Groot bos gebied zou dat moeten zijn, klein uurtje van zee heb ik ook een leuk huisje gezien, gaan we niet kijken maar wel naar dat dorpje om de sfeer te proeven en daarna door naar de zee.

Prairy
Berichten: 9055
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-21 10:42

Het bosgebied van Gasgogne viel helaas heel erg tegen, tis eigenlijk gewoon een gigantische dennen plantage. Jammer.

Maar het laatste huis zijn we dus gisteren geweest, en eigenlijk vinden we het wel wat :=

Thuis nog eens rustig over nadenken, en opties bekijken. Het is namelijk ook een heel interessant huis voor de vakantie verhuur, zo is de aanbouw al ontworpen. In het dal is dan nog een stuk bos, tussen weides die nu al jaren niet gebruikt worden en die we mogelijk zouden kunnen kopen. Voldoet ook aan buren ver weg. Het is volledig begroeid, maar wel met hele diverse begroeiing, wat interessant is als ik er een voedselbos aan zou willen leggen.

Ik weet alleen niet hoe het is om in dit gebied te gaan buiten rijden met paard. Ik rijd het liefste wat afwisselend, dus bos en velden, maar dat lijkt me hier wat lastig omdat het veelal privé grond is. En de bossen die er dus zijn (privé) zijn heel dicht begroeid en voor zo ver ik zo snel gezien heb, lopen er niet echt paden doorheen.

lizy29
Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 10:58

Heb je Facebook? Zoja zoek dan even de groep ‘horses south west France’ op. Zomaar kans dat iemand in die groep daar vlakbij woont en je kan vertellen hoe het rijden daar is. Vaak lijkt het namelijk alsof er bijna geen leuke paden zijn maar als je eenmaal gaat rijden/wandelen blijkt er veel meer mogelijk.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _xManadisx_, Anne_vD, gewoonmarie, L_iek, SennaS en 60 bezoekers