Emigreren, maar waar naartoe?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 18:48

Ik ging pas met m’n pensioen :+

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:16

Hier is het ook nog niet voor nu hoor.... ik ‘droom’ van min 50 ha bruikbaar, maar voor de perfecte plek kan ik ook vallen voor 40ha :+

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 19:35

Wat wil je ermee gaan doen? En welk budget en regio zoek je?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:36

Prairy schreef:
Klinkt als een mooi plekje met een goede prijs, alleen net te ver bij bordeaux of toulouse vandaan. Wij zoeken op max 1,5u van het vliegveld.

Ben wel benieuwd op welke Facebook groep deze staat. Komt daar vaker iets voorbij?

Dat was eigelijk het punt van mijn eerdere bericht. Als je zó op je eisen staat met een relatief beperkt budget, dan wordt het behoorlijk onwaarschijnlijk dat je iets vindt. Je zult een béétje flexibel moeten zijn in je eisen.
Ik vermoed dat de reden van de gunstige prijs in dit geval veel met de afstand tot de dichtstbijzijnde stad te doen heeft, maw valt zo iets moois binnen jouw vereiste radius, grote kans dat het dan vér buiten je budget valt.
Waar wij wonen bv zou letterlijk onbetaalbaar zijn als het zich op anderhalf uur van de internationale luchthaven zou bevinden.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 20:41

Zoiets speelt voor ons ook.
Ik zou het liefste wat verder weg van de bewoonde wereld zitten met een beetje land (1 HA vind ik al prima). Mijn man heeft echter geen rijbewijs en zodra je van OV afhankelijk bent gaan de prijzen 10x de lucht in.
Dan kun je voor de prijs van een huis met een tuin waar net 2 konijnen in passen, 2 boerderijen kopen, nog geen 30 autominuten verder.

Ik heb me er maar bij neergelegd dat paard aan huis er niet in zit en al blij moet zijn dat we überhaupt iets vinden dat we kunnen betalen.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 20:55

Kuggur schreef:
Prairy schreef:
Klinkt als een mooi plekje met een goede prijs, alleen net te ver bij bordeaux of toulouse vandaan. Wij zoeken op max 1,5u van het vliegveld.

Ben wel benieuwd op welke Facebook groep deze staat. Komt daar vaker iets voorbij?

Dat was eigelijk het punt van mijn eerdere bericht. Als je zó op je eisen staat met een relatief beperkt budget, dan wordt het behoorlijk onwaarschijnlijk dat je iets vindt. Je zult een béétje flexibel moeten zijn in je eisen.
Ik vermoed dat de reden van de gunstige prijs in dit geval veel met de afstand tot de dichtstbijzijnde stad te doen heeft, maw valt zo iets moois binnen jouw vereiste radius, grote kans dat het dan vér buiten je budget valt.
Waar wij wonen bv zou letterlijk onbetaalbaar zijn als het zich op anderhalf uur van de internationale luchthaven zou bevinden.


Ik moet zeggen dat ik tot nu toe behoorlijk veel huizen tegen gekomen ben die aan die eis voldoet, zelfs huizen die al volledig af zijn. En waarom zouden we dat, zeker in het begin, niet als eis aanhouden? We hebben geen haast, mocht het echt nodig zijn dan kunnen we altijd nog wat huren als we ons huis in NL al verkocht zouden hebben.

Deze bijvoorbeeld (is al zo goed als verkocht), prachtig huis, voldoende grond met mogelijkheid tot meer, en binnen de afstand.

https://m.paruvendu.fr/immobilier/vente ... 1KIVHMN000


Of deze, mijn man vindt het huis niet mooi, verder ziet het er zo best ok uit. Misschien voor tengeltje?

https://m.paruvendu.fr/immobilier/vente ... 1KIVHMN000

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:48

Die eerste is ook het type huis waar ik naar kijk, maar dan met 10x zoveel grond.
Bedoeling hier om echt paarden te fokken op grotere schaal en ook fokken van longhorns spreekt me enorm aan. Zou echt de grootste bron van inkomen moeten worden, dus zeker voldoende ruimte anders kan je dat niet waarmaken natuurlijk.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:53

Tengeltje, dat vind ik wel een super cool plan. Kun je zulke projecten ook niet in samenwerking doen met natuurbeheer projecten? Paarden hebben ze niet perse graag maar koeien lopen vaak ook wel in begrazingsprojecten toch?

Ben je al agrarier? Zo niet dan kun je wellicht vast de nodige diploma‘s halen, dan kom je wellicht ook beter in aanmerking voor pacht-land?

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:18

Ik heb mijn opleiding in België gevolgd om me te mogen vestigen als landbouwer, maar hier fokkken we enkel paarden als zelfstandige, niet als landbouwer.(maar uitbreiding is geen optie, naast ons overal natuurgebied en niets te koop)

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 11:40

Welke prijsklasse ben jij aan het zoeken? En wat voor paarden wil je fokken? Wel leuke ideeën :)

Ik zag laatst iets van subsidie voor jonge boeren, misschien dat ik die richting iets van een opleiding kan doen, maar geen idee waar te beginnen. Uiteindelijk willen we toch een soort 'miniboer' worden met Agroforestry. Maar daar heb ik niet zo veel land voor nodig voor met zijn tweeën.

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:17

Nu fokken we tinkers, maar ook zo natuurlijk mogelijk, dus hengst loopt 24/7 in de kudde en ze staan altijd samen. Droom is dus van enkele zo’n kuddes te hebben lopen en dan bv ook een kudde met de jonkies die nog niet gedekt mogen worden en dan daarnaast ook kuddes longhorns op dezelfde manier houden. Nooit slecht om een bedrijf met 2 takken te hebben, mocht bv de paardenmarkt plots compleet tegen de grond hangen, of omgekeerd, heb je het andere nog. Zoek rond de 800000 Max, maar bv zie je soms bedrijven die te koop staan incl alle rollend gerief en zelfs met de dieren erbij, dan kan daar nog wat bij, want dat moet anders ook gewoon nog aangekocht worden natuurlijk.

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:33

Ah ja, op die manier lopen mijn tinkers ook inderdaad, ook voor de fok hier :j Maar ik houd het bij hobbymatig. al genoeg ellende met papierwinkel voor bedrijf wederhelft :+

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 12:41

Grappig dat iedereen er toch zijn eigen redenen voor heeft en manieren van inkomen verwerven :)

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:59

Das ook het leuke natuurlijk. Als iedereen hetzelfde zou gaan doen, komt het ook niet goed natuurlijk ...

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:59

Poosje81 schreef:
Ah ja, op die manier lopen mijn tinkers ook inderdaad, ook voor de fok hier :j Maar ik houd het bij hobbymatig. al genoeg ellende met papierwinkel voor bedrijf wederhelft :+


Leuk! Waar zitten jullie?

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:00

tengeltje11 schreef:
Poosje81 schreef:
Ah ja, op die manier lopen mijn tinkers ook inderdaad, ook voor de fok hier :j Maar ik houd het bij hobbymatig. al genoeg ellende met papierwinkel voor bedrijf wederhelft :+


Leuk! Waar zitten jullie?


Op de grens van 24/46 :D

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:05

Leuk, in die heeeeel ruime regio kijken we ook rond.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:24

Hier in de buurt zit een bizon fokker, dat zie je ook niet zo vaak :+

tengeltje11
Berichten: 7134
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:30

Neen, idd! Maar vooral ook het feit dat longhorns van nature uit een rustig en verdraagzaam karakter hebben, spreekt me aan. Mijn zus fokt bv belted galloway koeien, is ook een natuurgas, maar haar man heeft al moeten lopen voor zijn leven omdat een stier hem niet in de weide wou.... zoiets is niet wat ik in gedachten heb....(en tuurlijk blijven het altijd dieren, maar er zijn nog altijd algemene karakterkenmerken die ras eigen zijn)(en daarnaast vind ik ze ook prachtig qua uiterlijk en uitstraling en gek op kleurtjes fokken bij de tinkers ook en bij de longhorns wordt ook fel gezocht en gefokt op kleur, en dus ligt dat ook weer in de lijn van de rest.

@Poosje, wat doen jullie daar?(en wat heb je van tinkers :+ )

Poosje81
Berichten: 21188
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 13:57

Ik stuur je wel even een pb :)

lizy29

Berichten: 6238
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 14:21

Prairy schreef:
Welke prijsklasse ben jij aan het zoeken? En wat voor paarden wil je fokken? Wel leuke ideeën :)

Ik zag laatst iets van subsidie voor jonge boeren, misschien dat ik die richting iets van een opleiding kan doen, maar geen idee waar te beginnen. Uiteindelijk willen we toch een soort 'miniboer' worden met Agroforestry. Maar daar heb ik niet zo veel land voor nodig voor met zijn tweeën.


Die subsidie is zeker interessant maar er zitten wel wat eisen dus even goed uitzoeken of dat voor jullie haalbaar is.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 14:51

Heb je een tip waar ik het beste kan beginnen met zoeken of waar ik wat kan navragen? Ik verzand/blokkeer soms nogal als ik teveel informatie vind.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:13

tengeltje11 schreef:
Neen, idd! Maar vooral ook het feit dat longhorns van nature uit een rustig en verdraagzaam karakter hebben, spreekt me aan. Mijn zus fokt bv belted galloway koeien, is ook een natuurgas, maar haar man heeft al moeten lopen voor zijn leven omdat een stier hem niet in de weide wou.... zoiets is niet wat ik in gedachten heb....(en tuurlijk blijven het altijd dieren, maar er zijn nog altijd algemene karakterkenmerken die ras eigen zijn)(en daarnaast vind ik ze ook prachtig qua uiterlijk en uitstraling en gek op kleurtjes fokken bij de tinkers ook en bij de longhorns wordt ook fel gezocht en gefokt op kleur, en dus ligt dat ook weer in de lijn van de rest.

@Poosje, wat doen jullie daar?(en wat heb je van tinkers :+ )

Haha, wij hebben ook véél land, en hebben ook eens met de gedachte gespeeld een stel galloways te nemen (hier zijn de beschikbare rassen héél beperkt, bij mijn weten zijn galloways het enige natuurras hier).
De ervaring van je zwager is precies de reden waarom ik toch schapen prefereer....

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:31

Ik ben ook nooit zo gelukkig als we tijdens het bergwandelen door een wei met koeien (Mutterkühe) moeten, daar zijn toch ook ieder jaar weer ongelukken mee. Dat zijn niet eens stieren _O-

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Emigreren, maar waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:47

Brave stier lopende aan 2 touwen tussen 2 ervaren mensen in, schrok van de overgaande mobiel van de ene, sprong bovenop de ander die nooit wakker geworden is uit het coma van die klap. Groot gewicht zal altijd risio blijven bij ongelukken. Niet voor niets dat veel oudere mensen en vrouwen kleinere rassen of diersoorten kiezen en dat koeien vrijwel altijd gehouden worden in geschikte systemen zodat je er niet tussen door hoeft.
Uitzondering paard komt deels doordat daar vele eeuwen heel hard geselecteerd is op trainbaarheid, etc. omdat we een paard inzetten voor veel meer en complexere zaken dan vlees en melk. Koeien zijn op heel andere eigenschappen geselecteerd en dat is een zeer belangrijk punt om in gedachten te houden als je gaat kijken naar dieren houden of dat nu hobby of beroep is.