Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14271
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 10:54

Die foto van je honden in de auto _O-

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-21 11:21

Wranglerbutt schreef:
Gave foto's weer +:)+
Die vulkaankraters all over Auckland vind ik zo bijzonder!
Ik ben trouwens helemaal weg van je Kelpie <3 slimme hondjes zijn dat :D

Geniet van je broodje kroket zaterdag :9


Haha, bijzonder he!
Ga zeeeeker genieten van de kroketten. Hopelijk zijn het goede. Het liefste wil ik een goede frikandel hahaha.

Awh dankje. Zelda krijgt hier een boel complimenten. Kreeg ze altijd al wel, maar hier in NZ is ze een beetje apart, zeker omdat haar kleur ook niet veel voorkomt.
En slim is ze zeker!


Selina schreef:
Die foto van je honden in de auto _O-


Haha lachen he! De achterbak is denk ik laag? Ik zei al, het lijken wel midget honden.
Desalniettemin had Lenyx toch het ding aan de kant geschoven en over de achterbank geklommen.. hielp ook niet dat ik zo’n achterbank protector erin had die je aan de hoofdsteunen vastklipt, en natuurlijk kwam Zelda eronder te zitten en zat ze helemaal in de knoop. Uhg.

Terug weg van de wandeling waren ze lekker moe, waren ze braaf gebleven waar het hoort.

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-21 11:55

Wat leuk om te horen! hele mooie foto's ook weer! <3

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 09:54

We zijn inmiddels ingetrokken in ons huis! Yay.

Maar ik ben moe. Verhuizen is altijd zoveel werk.
Ik lig nu heeeerlijk eens even in bad. Vandaag ook internet aangesloten, yes! Ga morgen eens lekker zitten voor de eerste paar afleveringen van het nieuwe Handmaids Tale seizoen!

We hebben wat nieuwe meubelstukken (koffie tafel en tv unit) waar ik heel blij mee ben.

Ik heb ook signage op mijn auto nu en het ziet er zoooooo gaaf uit. Ben er helemaal weg van.

We wonen nu 10 min lopen van het strand. Super fijn om even lekker uit te waaien en met de honden te lopen.

Morgen heb ik een telefoon interview met SPCA, voor een part time (12-16 uur) positie als canine attendent in hun asiel. Helpen met training etc. Wel handig om een beetje inkomen te krijgen terwijl mijn bedrijf nog opbouwt.

Heb wel al zelf 2 klanten ook! Nu kan eindelijk het ‘normale’ leven weer beginnen!

Hier een paar fotos + Zelda die even kwam kijken of er kruimels waren, haha!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (België) provincie West-Vlaanderen

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 09:58

Zo, je auto is mooi geworden.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:09

Wow, je auto is erg mooi geworden! <3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:10

Dat ziet er goed uit zeg, die auto! +:)+

xlisza

Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:31

waauw heel mooi geworden je auto! <3
Fijn dat jullie nu verhuisd zijn, geloof dat je er moe van bent ja!
Straks lekker genieten <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33780
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 10:39

Gaaf hoor ziet er echt professioneel uit!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-21 10:40

Dankje!
Ben er zelf ook helemaal blij mee.

CarinaR

Berichten: 11947
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 12:13

Zo das supergaaf zeg

beenjesshar

Berichten: 1213
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: uitgeest

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 13:26

Wat is je auto gaaf geworden!!

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:29

Ik vind de auto ook heel erg mooi geworden. Ziet er sjiek uit zonder af te schrikken.

Felien_Kyra

Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 15:37

Wauw heel gaaf die auto en wat fijn dat je even de tijd hebt om nu bij te komen van het verhuizen :D

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 19:53

Mooi hoor! Zowel je meubeltjes als de auto!

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 11:15

Nagini schreef:
Ja NZ is ongeveer gelijk aan NL met ongedierte, haha.


Sinds een paar jaar komen er ook hier giftige spinnen voor (uit Ozz, net als de wallabie die hier sinds een paar jaar in de buurt wild rond hupst), maar dan vooral in Canterburry dus daar heeft ts geen last van. Ik geloof dat we een giftige native spin hebben, maar die zit echt in de bushbush en ik twijfel of die zelfs genoeg gif voor een volwassene heeft maar nu kan ik spinnen door elkaar halen.
Ook hebben we hier veel meer haaien, maar minder aanvallen. Wetenschappers snappen niet zo goed waarom.

Zo, jullie hebben flink doorgepakt zeg. Auto is ook mooi geworden. Hebben jullie honden geen dogtags nodig, of vallen ze gewoon niet op? Hier (in Southland) moeten de honden allemaal geregisseerd staan of is dat bij jullie anders?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-21 21:07

Jawel, maar die zijn nog onderweg.
Heb ze 2 weken ofzo geleden aangevraagd en kreeg gister pas een email van auckl council dat ze geregistreerd zijn.

Volgens mij zijn de giftige spinnen hier alleem van het kaliber van, huid irritaties of een beetje pijn. Dus niet te extreem.

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:20

Oh, dat zijn dus lekkere opschieters voor die tags. En als ze je nu aanspreken moet je elke keer een bevestigingsmail tevoorschijn toveren, of valt het mee?

The Katipo, Red back (eerste 2 beide familie van de zwarte weduwe) en white tails (niet dodelijk) helaas, maar (nog) niet zo heel veel

https://www.healthed.govt.nz/resource/s ... ew-zealand

Edit: zie wel dat mijn geheugen niet meer klopt. Die native is redelijk aan het uitsterven en komt voor in de duinen. Die red back zit rondom Wanaka, dus toch iets dichterbij mij dan ik dacht.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 11:27

Ja maar de red back voorzaakt pijn en irritaties. Die is niet dodelijk.

Nah, maak me niet zo’n zorgen om die tags. Het is niet alsof iemand me elke wandeling aanhoud. :’)

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 11:41

Fijn dat jullie een plekje hebben gevonden en wat is je auto mooi :) Nooit geweten dat er zoveel verschil tussen diersoorten in Australië en Nieuw-Zeeland zat.
Hoe lang zit je inmiddels in Oceanië? En ben je blijven ‘hangen’ of was het echt je plan daar te gaan wonen.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-21 21:23

5 jaar nu.
En in totaal ben ik in Augustus 8 jaar uit NL.

Het is moeilijk te zeggen. Ik kan niet zeggen dat ik hier permanent zal blijven. Maar ook niet dat dit niet zo zou zijn.

Je verhuist namelijk niet al je hebben en houden om dan 2 jaar later weer ergens anders heen te gaan.
Maar, je weet het nooit, haha!

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:00

Ik kan me dus niet voorstellen dat je na dat prachtige land weer zou kunnen wennen in NL..

Santos_05

Berichten: 3070
Geregistreerd: 23-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:04

Wat een avontuur, geweldig!

Het is al 20 jaar geleden dat ik in NZ was, maar de foto's en verhalen, bringing back memories <3

Ik herken het verhaal over het hiken.... Heuvels prima, maar wel omhoog en naar beneden afwisselend := via schapenpaadjes of langs rivieren, de mooiste gebieden verkend <3

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 22:42

Nagini schreef:
Op zaterdag gaan we naar NLse vrijmarkt in het Holland House (waar de dutch school is) dan kan ik wat kinderen leren kennen en.. een broorje kroket eten. Yum!!
Er zit overigens ook een goede Nlse winkel waar ik ga wonen. Ben zo enthusiast hahaha kan niet wachten om er langs te gaan.


Super leuk, mijn zusje was ook op die markt! Ze was helemaal blij dat ze weer eens oliebollen kon eten. Ik lees al een tijdje mee omdat mijn zusje in NZ woont. Heel leuk om jullie reis te volgen!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-21 12:14

DiantaM schreef:
Ik kan me dus niet voorstellen dat je na dat prachtige land weer zou kunnen wennen in NL..


Ja dat kan ik mij nu ook niet voorstellen. Ik denk dat ik dan weer terug naar UK zou gaan, dan ben ik in elk geval dichtbij.

Ondanks dat ik me nooit echt gebonden heb gevoelt aan NL ben ik langzaam wel meer “bang” dat ik een beetje identiteit kwijt raak.

Ik mis het soms dat ik we helemaal uit lig. Welke muziek is in? Welke tv show kijk je? Is Linda de Mol nog op tv? Welke stomme BNer roddel gaat er rond? Wat is er gaande met familie of in de stad waar ik woon. Welk event heb ik gemist?
Wat gebeurd er in de politiek? Waar praten mensen over? Wat is er in het nieuws? (Al kies ik ervoor het nieuws niet te lezen want het is zo deprimerend).

Niet dat nu allemaal dringende dingen zijn. BNers boeien me helemaal niet, maar onlangs toch een stom artikel over Hazes Jr gelezen.. bleek die met Bridget Maasland gedate te hebben en zo kwam ik op haar instagram terecht en toen dat rtl boulevard programma enz enz. Dat zijn voor mij dingen van vroeger die ik dan wel eens mis. Haha ging even down a rabbithole.
Gezellig, met mn moeder kijken.

Ik vind die 2 jongens wel grappig die van die satirische liedjes maken van de politiek. Kan de naam niet herinneren.

Bokt is eigenlijk een van de weinige NLse dingen die ik doe. Behalve met mn ouders of familie praten.

En ik merk dat best goed, als ik onder Nederlanders ben dat ik best wel met mijn zinsopbouw en woordenschat moeite heb. Mijn zinnen raken door elkaar omdat ik in het Engels denk en dan moet omzetten naar het NLs... of bijv zo’n onderwerp als honden trainen leef en adem ik in het engels. Om dat dan in het NLs te doen is bijna een onmogelijke opgave.

Andere Nederlanders hier hebben dat wat minder. De nlse gemeenschap is hier wat groter maar sommige komen ook over met de familie dus die spreken thuis Nederlands.

In Melbourne had ik behalve mijn ouders en 4 andere momenten in 4 jaar helemaal geen contact met NLers. Dus dat maakt het soms wel eens lastig.

Andere dingen zoals stemmen, rijbewijs verlopen, paspoort vernieuwen.. nieuwe wetten, veranderingen in school of zorg.. daar weet ik niets van. En soms voel ik me dan best vervreemd van “mijn eigen mensen”.