Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-21 09:59

Het gaat hier best okay.
We zijn er wel zo goed als zeker van dat Lenyx de vlucht door zal komen. Hij heeft gister nog een goede tijd geoefend toen we zijn gaan schapen herden met Zelda.
Hij zat toen vrij lang (met pauzes) in de bench met vreemde mensen en honden om hem heen. Hij had het goed gedaan. En hij zal ook op Trazadone en Gabbapenten (?) reizen, dus dan is ie ook een stuk meer relaxed als het goed is.


[ img ]

[ img ]

[ img ]


Zelda was erg blij ook dat ze nog even met de schapen mocht werken. Ze had een top dag gehad. Ik ook trouwens met m'n vriendin Tegan en Dave & Geoff (de trainers). We zijn allemaal honden volk haha.

Tegan neemt mijn bedrijf over hier in Melbourne. Of ja, ze werkt voor mij.
Dus we zijn ook bezig met wat dingen te organiseren rondom de zaak.. website/fb, klanten enz. enz. Dus, het houd niet op. ;)

Verder heb ik vandaag de hele boven verdieping 'geprepped'. Dus feitelijk het hele huis doorlopen, wat moet er met mij mee, wat gaat er met de verhuizers mee en wat kan nog weg. Alle honden dingen zijn gewassen en schoon gemaakt, want er mag officieel geen hondenhaar op als je importeert, dus ik ben eens benieuwd.
Ik heb alle honden spullen samen gezet, zodat de verhuizers die dozen kunnen labelen en dan kan customs ze er zo uithalen en inspecteren ipv alles open te trekken.

Heb ook een start gemaakt met het inpakken van mijn koffer ook. Bestek, apple tv, bord/kom, hdmi kabel, resistance bands, thee, lush verwen pakketje, Diamond painting, paint by numbers.. dat soort dingen, haha. Voor het entertainment in quarantine.

Morgen komt met uit MIQ, dus daar kijkt hij natuurlijk enorm naar uit. Morgen word er ook door de NZ'se overheid aangekondigd wanneer de felbegeerde travel bubble met Australia van start kan gaan. Wie weet heeft het nog effect op mijn reizen. Maar ik ga er niet voor door hoepels springen.

Morgen komt ook m'n vriendin Grace helpen met de tuin. Alles maaien en whipper-snipperen. En moet ik de onderverdieping nog doen.. en de bbq schoonmaken.. en nog wat andere dingen. Oja, ik moet ook nog de auto gaan afleveren bij het depot en dan heb ik dus geen auto meer. Awh, dat vind ik wel een beetje vervelend haha. Gek om niet mobiel te zijn.

Oh, en ik kan weeeer met Lenyx naar de dierenarts.. paar weken terug had ie z'n dew claw (geen idee hoe dat in het NLs heet) er zowat afgescheurd. Dus hebben ze die nagel ervanaf gehaald.
Nu heeft ie zich weer bezeerd aan diezelfde nagel die langzaam terug aan't groeien was. Ik weet niet of ze 'm er nu weer af moeten halen of niet. Hij is toch een zorgen kind.. ik krijg er langzaamaan ook echt genoeg van.. kijk er naar uit dat Matt ze op vrijdag heeft en dan mag hij lekker zich zorgen maken voor 2 weken. :')

Nog even aftellen...

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


xoranlover
Berichten: 6526
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:10

Wat een avontuur. Heb net alles gelezen. Spannend ook zo met de dieren.
Ik denk dat je een wolfsklauw bedoelt. De nagel aan de binnenkant van de poot die hoger zit dat de “teennagels” om het zo even uit te leggen. Tof ook dat schapen werk. Ga je dat in New Zeeland ook doen?

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:57

Jeetje hopen dat je net binnen de travelbubble valt. Maar ik snap dat je er niet teveel op hoopt! Ik duim iig voor je.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-21 13:27

xoranlover schreef:
Wat een avontuur. Heb net alles gelezen. Spannend ook zo met de dieren.
Ik denk dat je een wolfsklauw bedoelt. De nagel aan de binnenkant van de poot die hoger zit dat de “teennagels” om het zo even uit te leggen. Tof ook dat schapen werk. Ga je dat in New Zeeland ook doen?


Klopt ja! Die nagel.

Als ik iemand kan vinden die er les in geeft blijven we dat zeker doen ja.

@chantalboes, haha het is een beetje dubbel. Enerzijds wil ik geen $5500 betalen, anderzijds ben ik echt toe aan 2 weken even op mezelf zijn. En heb ik die tijd ook echt gepland om dingen te doen voor ontspanning en ontwikkeling.

Dus even afwachten. Schijnbaar heeft airnz vanaf 9 april elke dag vluchten gepland.. dus er is voorzichtige speculatie dat ze zeggen vanaf 9 april. Ik vlieg 10 april. Maar goed, het zal me ook niet verbazen als het later is. We zullen het morgen wel horen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:36

Op zich is het natuurlijk fijn als je niet in quarantaine hoeft maar daar lekker samen je leven gelijk kan gaan oppakken maar aan de andere kant kan ik me heel erg goed voorstellen dat je inmiddels wel behoefte hebt aan de rust en het gewoon als 2 weken vakantie ziet (alleen jammer dat je niet aan een luxe zwembad kan liggen met drankje :+ )

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 05:46

Nagini schreef:
xoranlover schreef:
Wat een avontuur. Heb net alles gelezen. Spannend ook zo met de dieren.
Ik denk dat je een wolfsklauw bedoelt. De nagel aan de binnenkant van de poot die hoger zit dat de “teennagels” om het zo even uit te leggen. Tof ook dat schapen werk. Ga je dat in New Zeeland ook doen?


Klopt ja! Die nagel.

Als ik iemand kan vinden die er les in geeft blijven we dat zeker doen ja.

@chantalboes, haha het is een beetje dubbel. Enerzijds wil ik geen $5500 betalen, anderzijds ben ik echt toe aan 2 weken even op mezelf zijn. En heb ik die tijd ook echt gepland om dingen te doen voor ontspanning en ontwikkeling.

Dus even afwachten. Schijnbaar heeft airnz vanaf 9 april elke dag vluchten gepland.. dus er is voorzichtige speculatie dat ze zeggen vanaf 9 april. Ik vlieg 10 april. Maar goed, het zal me ook niet verbazen als het later is. We zullen het morgen wel horen.

Hahah het is twee weken rust voor je geworden! Hopen dat je ook aan de kosten ontsnapt met je visum.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 08:17

*\o/* trans-tasman bubble open *\o/*

Geen quarantaine vanaf 19 april. Misschien je ticket verzetten?

Ik weet dat er in Auckland een Nederlandse woont met 1 of 2 kelpie's. Zei doet volgens mij alleen Agillity. Weet dat er ook een Fokker van kelpie's in nz is, moet even op mijn fb zoeken en dan kan ik het je wel even via pb sturen als je interesse hebt?

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-21 13:31

Ik heb inderdaad mijn vlucht omgezet naar 19 April.

Ga van maandag tot maandag een hotel in Melbourne boeken zodat ik toch mijn week rust heb, en daarna direct naar Auckland kan vliegen!

Lijkt me leuk Daffie!

Vandaag een onwijs drukke dag gehad. Auto afgeleverd en ik denk dat zowat alles nu klaar is. Morgen verhuizers hier! Ben benieuwd.

Nu slapen.. zal morgen een uitgebreidere update geven.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 15:01

Win win situatie dus. Toch vakantie, maar geen quarantaine en waarschijnlijk een stuk goedkoper uit m.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 00:55

De Fokker zit in Hawkes Bay, was in de war met een andere Fokker want deze richt zich wel op drijven. Illawara kelpie's https://www.kelpie.co.nz/ misschien kunnen hun je wel helpen met wat adressen?

Die Nederlandse zou je kunnen vinden op Dutch in nz pagina. Is (Was?) ook paardenfan.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 22:58

lizy29 schreef:
Win win situatie dus. Toch vakantie, maar geen quarantaine en waarschijnlijk een stuk goedkoper uit m.


Ja daar lijkt het wel op!

@Daffie, zal eens kijken wanneer ik in NZ ben. :)

Gister zijn de verhuizers gekomen en nu ben ik eindelijk bijna klaar met organiseren.
Het ging heel goed, hoefde zelf niets in te pakken. Alleen op het begin eventjes door het huis lopen met ze.
Daarna ben ik met de honden in een slaapkamer gaan zitten die al leeg was behalve met spullen die moesten blijven en hebben we daar een tijd lang gerelaxed.
Mijn dogwalker is afscheid komen nemen met een 2 uur durende wandeling voor de honden, dus dat was fijn. Toen ze terug kwamen hebben ze alleen maar geslapen haha.

Nu heb ik best een leuke set up boven om te relaxen tot vrijdag.
Vandaag met de honden en konijnen naar de dierenarts voor parasieten en worming tablets.
Dan vrijdag gaan ze. Spannend, maar ben er niet meer zo gestressed over als voorheen.
Lenyx heeft vandaag de eerste keer medicatie gehad. Ben benieuwd hoe het gaat tonen, of hij meer relaxed lijkt etc.
De dew claw die er zo naar bij hing is er overigens ook afgevallen! *\o/* Dus nu doet dat ook geen zeer meer. Yay!

Vanaf zondag heb ik een hotel geboekt in Melbourne en ga ik heerlijk even een week alleen doen wat ik wil. Boeken lezen, business opbouwen, tv kijken.. even mijn tijd. Heb er zin in. En dan vlieg ik op Maandag 19 april en hoef ik dus niet in quarantine. Technisch gezien ben ik er dus 6 dagen eerder. Zou eigenlijk op Zaterdag 24 april 6 uur savonds uit QT gelaten worden.

We hebben dit weekend ook een paar bezichtigingen voor huizen en er zijn er 2 die we echt graag willen hebben. Dus, fingers crossed!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-04-21 23:08


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 01:16

En ze zijn onderweg.

Vandaag met Geoff zijn we om kwart voor 7 naar het vliegveld/jetpets depot gereden en waren net voor half 8 daar.
Even de honden gelopen terwijl de jetpets staff de benches klaarmaakte met water, de drysafe mat en kranten papier.

Lenyx was heel rustig, de trazadone en gabbapenten deden echt duidelijk zijn werk. Zelda was enthusiast want er waren zoveel mensen daar die haar aandacht gaven haha. De konijnen waren lekker in de paper shreddings aant wroeten en pellets aan't eten.

Toen kwam het afscheid en dat vond ik wel even moeilijk. Het is toch wel een grote onderneming en ze zullen lang in de bench zitten vandaag.
Maar Lenyx was rustig, geen blaffen, geen grommen. Gewoon chill, dus heb er vol vertrouwen in.
Heb al een update van jetpets gehad en ook de flight tracker voor NZ878 (mocht je ze willen volgen).

Matt is ondertussen flink aan het inkopen zodat we alles hebben voor de honden en konijnen daar en hij kan natuurlijk niet wachten om ze weer te zien, dat is bijna 3 weken nu.

Ik ben nu bij vrienden tot zondag en dan check ik in het hotel.
Vandaag is de schoonmaker het huis schoonmaken en dan geef ik de sleutel terug aan real estate en dan is al het organiseren klaar. Thank the lord.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 01:22


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 02:00

Wat fijn om te horen dat alles zo goed verliep met de doggies! Succes met afscheid nemen de komende dagen.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 02:03

chantalboes schreef:
Wat fijn om te horen dat alles zo goed verliep met de doggies! Succes met afscheid nemen de komende dagen.


Ja de drop off verliep goed haha, nu nog wachten tot de vlucht. Ze vertrekken over 'n uur, dus ga ervanuit dat ze nu bijna gaan boarden in miss 30 minuten.
De dieren worden het laatste geladen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

ruitje
Berichten: 12286
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 03:55

Fijn dat het zo goed ging!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Tara_13
Berichten: 744
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: t Gooi

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 04:39

Spannend voor je zeg, maar wel fijn dat alles nu zo'n beetje achter de rug is.
Ze zijn in ieder geval onderweg!!
[ img ]

mijn goud rinkelt niet, mijn goud staat in de wei en hinnikt zacht naar mij...

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Kasanova's Dream ♡ 17-06-2015 - ☆ 28-08-2015

Maartje1990
Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 06:05

Spannend ts! Wat grappig trouwens die "toilet break" enzo :))

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Marlis
Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 06:17

Gelukkig dat alles tot nu toe soepel gaat met de beesten. Heel veel succes verder, deze stille volger kruipt weer onder haar meelees steen.

Tanya
Berichten: 10082
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 06:44

Oh ik voel gewoon echt helemaal mee met je! Spannend hoor allemaal

Sanet
Berichten: 7846
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 07:17

Wat geweldig dat je een update krijgt over je dieren! Dat is echt wel heel fijn!
Succes met de laatste loodjes!

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 09:27

Matt is aant wachten bij Quarantaine voor laatste 2 uur.
Ze wilde graag dat hij bij de vet check was voor het geval het nodig was met Lenyx.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

xlisza
Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 09:35

Wat spannend!! Fijn dat je zelf niet meer in QT hoeft! =)
Ik voel helemaal mee met je, hopelijk zijn de dieren goed aangekomen :D

Natuurlijke ondersteuning en lowtox verzorgingsproducten?Neem gauw een kijkje op mijn Instagram: https://instagram.com/lisa.vinus.essentials
O., E. & A.<3 <3

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 10:01

Wat fijn dat alles goed is verlopen so far! Hopelijk zijn je diertjes snel weer bij je vriend!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, c_alsemgeest, Fenn, Flip, friezenfan2, heidy_wilco, luuntje, mvdende, purny, StonedRomy en 70 bezoekers