Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 01:46

Ik denk dat je me verward met Lienek, zei heeft een relatie met een kiwi schapenboer op het Noord eiland en daar een topic over. Ik zit bij Invercargill in de buurt.

Huisdieren zijn idd niet erg gewild in rentals, vaak ook niet als buitenhond. Dan hebben we nu ook nog de nieuw ingevoerde regels waardoor al flink wat investeerder afgehaakt hebben op de woningmarkt in Auckland. Dus dat is ook maar de vraag wat dat straks gaat doen. Wij zitten met het probleem hier op een werkvisum te zitten waardoor we geen huis meer mogen kopen. Gelukkig hadden we die al gekocht maar niet op de groei En we mogen dus geen ander huis meer kopen.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-21 03:39

Oh sorry, dat is inderdaad waarschijnlijk dat topic.

Wij willen asap zelf grond/huis kopen maar met een 10% deposit is moeilijk. We komen er wel.
Ja en mbt huizen, we gaan gewoon voor alles wat enigszins okay uit ziet een applicatie doen, en dan uiteindelijk vinden we wel iets.
Binnen of buiten hond.. dat hebben we hier in Melbourne ook gehad, maar dan hebben we de hond toch gewoon binnen. En ik kan er referenties bij doen, als een prof honden trainer zijn mijn honden beter opgevoed dan de gemiddelde peuter, lol.

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-21 21:57

Ik zag je berichtje van het niveau van school en lesgeven. Ik denk dat het ook uit maakt naar welke school je gaat. Ze zijn allemaal net iets anders van aanpak en iedereen vind zijn school de beste. Ik denk dat over get algemeen ze allemaal ok zijn. Kies er een waar jij je fijn bij voelt

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 03:00

wortel115 schreef:
Ik zag je berichtje van het niveau van school en lesgeven. Ik denk dat het ook uit maakt naar welke school je gaat. Ze zijn allemaal net iets anders van aanpak en iedereen vind zijn school de beste. Ik denk dat over get algemeen ze allemaal ok zijn. Kies er een waar jij je fijn bij voelt


Ja voor mij doet het er niet toe. Ik ga nu uit het onderwijs en heb zelf geen kinderen haha.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-21 03:01

De hannibal lecter crate is gearriveerd.
Ding is zwaar joh.

Maar hij gaat er zonder problemen in. De rest van de week oefenen met optillen!


Afbeelding

Afbeelding

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 07:58

Wow dat ziet er apart uit. Tijdens de vkucht wordt die emmer dan gevuld met water?

Kookaburra

Berichten: 5388
Geregistreerd: 23-07-20
Woonplaats: Op een laaghangende tak in een loofbos.

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:02

Ik kan mij wel voorstellen dat dat veel meer rust geeft! Al moest ik stiekem wel lachen om 'hannibal-crate' :D

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 08:56

Dat is tenminste een degelijke vervoersbox 8-) Hannibal lecter ook ... :')
Fijn dat hij het ook ziet zitten.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:11

Goeie benaming voor zo'n krat :)) maar dat ziet er idd zeer degelijk uit.

Fitzroy

Berichten: 25105
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:33

Jeetje, wat komt er veel kijken bij zo’n verhuizing in coronatijd.

Hopelijk gaat het met Lenyx allemaal goed.

Hoe gaat het nu verder met de papieren voor je PR?

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 09:38

Wat fijn dat je zo goed kan oefenen met hem! Hoe lang moet hij uiteindelijk in die bench (misschien overheen gelezen, sorry dan)?

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 10:37

Wat een onderneming zo'n verhuizing in coronatijd, pittig zeg! Heel veel succes, hopelijk gaat alles gewoon zoals je het nu gepland hebt.

Nyaleti

Berichten: 6132
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-21 11:43

Wat een leuk avontuur! Bizar zeg, die hoge kosten en alle regeltjes (al raak je aan beide misschien snel gewend eens je als Europeaan naar Oceanië wilt :') ).
Je bent super bezig met de honden! Wat fijn dat je zo goed geholpen wordt. Die krat ziet er goed uit, ik snap wel dat dat meer rust geeft voor de hond. Heb je misschien een voorbeeldje in wat voor bench hij anders was gegaan?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 02:15

Maartje1990 schreef:
Wow dat ziet er apart uit. Tijdens de vkucht wordt die emmer dan gevuld met water?


Dat denk ik wel ja.


Kookaburra schreef:
Ik kan mij wel voorstellen dat dat veel meer rust geeft! Al moest ik stiekem wel lachen om 'hannibal-crate' :D


Haha, ja moet er maar een beetje humor in zien haha.


Fitzroy schreef:
Jeetje, wat komt er veel kijken bij zo’n verhuizing in coronatijd.

Hopelijk gaat het met Lenyx allemaal goed.

Hoe gaat het nu verder met de papieren voor je PR?


We moeten nog 2 documenten invullen. Dat doet Matt op de 8e of 9e als hij uit QT is. En dan voeg ik dat toe aan mijn applicatie en hopelijk word het dan snel goedgekeurd. Fingers crossed!


Mloes schreef:
Wat fijn dat je zo goed kan oefenen met hem! Hoe lang moet hij uiteindelijk in die bench (misschien overheen gelezen, sorry dan)?

De vlucht is 3.5 uur, maar hij word 2-3 uur van te voren geladen en dan na aankomst checkt een DA in Auckland ze, dus dan komen ze er even uit.. en dan gaan ze weer erin en worden ze bij Matt afgeleverd.

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 02:18

Nyaleti schreef:
Wat een leuk avontuur! Bizar zeg, die hoge kosten en alle regeltjes (al raak je aan beide misschien snel gewend eens je als Europeaan naar Oceanië wilt :') ).
Je bent super bezig met de honden! Wat fijn dat je zo goed geholpen wordt. Die krat ziet er goed uit, ik snap wel dat dat meer rust geeft voor de hond. Heb je misschien een voorbeeldje in wat voor bench hij anders was gegaan?


Dit is de plastic crate. Zelda vliegt in de Plastic crate en de konijnen gaan beide in eentje ook.


Afbeelding

Afbeelding

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:48

Wat leuk om dit te volgen! Ik hoop dat alles gewoon voorspoedig gaat verlopen

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:33

Ik kom nu net bij je topic uit en wil je heel veel succes wensen met de verhuizing! Is niet niets natuurlijk... Ook de spanningen of het met de honden goed gaat begrijp ik goed.. Ik heb ook altijd ontzettend veel spanningen als ik een hond op transport zet.
Die houten benches ken ik niet eens :o . Ik kan mij eigen voorstellen dat de medewerkers zich daar veiliger bij voelen.
Hier in NL gaan ze in een gewone vliegtuigbench, hoe lelijk ze ook doen }> .

Ik blijf jullie volgen, veel succes!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 12:43

Dankje!

Ja dese houten bench is eigenlijk gebruikelijk voor high risk dogs. Pitbulls, cane corsos, dogo argentina etc.
Als deze al vliegen mogen ze alleen in houten benches.

Schijnbaar preferen ze bull-breeds ook erin, omdat er gevallen zijn geweest die de plastic crate kapot kunnen maken.

Christiene
Berichten: 7717
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 13:02

Nagini schreef:
Dankje!

Ja dese houten bench is eigenlijk gebruikelijk voor high risk dogs. Pitbulls, cane corsos, dogo argentina etc.
Als deze al vliegen mogen ze alleen in houten benches.

Schijnbaar preferen ze bull-breeds ook erin, omdat er gevallen zijn geweest die de plastic crate kapot kunnen maken.

Dan ben je ook niet blij als ze los in het vliegtuig lopen.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 14:35

Hoe gaat het settelen in NZ straks bij jullie. Is er al een huis, banen en alles wat er bij komt kijken?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 10:44

chantalboes schreef:
Hoe gaat het settelen in NZ straks bij jullie. Is er al een huis, banen en alles wat er bij komt kijken?


Matt heeft werk. En werkt nu ook nog tijdens quarantine.
Ik heb gister mijn laatste werkdag gehad op de basisschool. Yay, geen onderwijs meer!

Verder ga ik in Auckland m'n eigen bedrijf full time opzetten. Dat had ik hier naast mijn baan, dus nu heb ik de mogelijkheid om alle energie en liefde daar in te steken dus daar heb ik erg zin in.

Qua wonen hebben we voor de 1e maand een airbnb, en zijn we nu aan't zoeken naar een huurwoning.
We hebben 10 april (wanneer ik vlieg) een inspectie. Dus hopelijk word dat wat.

Vandaag weer bij Dave geweest, en goede training sessie gehad. Erg blij mee. Zondag weer. :)

PineApple

Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-21 10:48

Ik volg je topic al een tijdje stil mee.
Wat komt er een hoop bij kijken! En fijn dat de trainingen met Dave en de houten bench zijn vruchten af lijken te werpen!

Veel succes met de laatste loodjes. Hoe gaat het met de 10.000 stappen per dag zetten?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-21 22:53

PineApple schreef:
Ik volg je topic al een tijdje stil mee.
Wat komt er een hoop bij kijken! En fijn dat de trainingen met Dave en de houten bench zijn vruchten af lijken te werpen!

Veel succes met de laatste loodjes. Hoe gaat het met de 10.000 stappen per dag zetten?


Hahah goed! Ik heb 1 dag gemist. Dat was de dag dat ik voor het eerst naar Dave ging en ik was gewoon helemaal kapot daarna. Dus deed ik 10 burpees als “punishment”, haha!

Dit weekend ben ik aan het voorbereiden voor de verhuizing.
Ik heb vandaag ook een inspectie in het huis voor potentiële nieuwe huurders. Uhg, zo irritant.

Maar dus weer schoonmaken.

Ondertussen moet al het honden spul heel schoon zijn. Dus alles wat in de wasmachine kan, gaat de wasmachine in.. en alles wat dat niet kan in een grote bak met een sopje.
Gelukkig is het 30 graden dit weekend dus alles droogt snel.

Dit moet ik dan aan de kant zetten en de verhuizers doen dit dan in een doos en zetten er een nummer op dat overeenkomt met de customs papieren.

Dus als de container aankomt in NZ weten ze welke doos ze moeten openmaken voor al het honden (en konijnen!) spul.

Ik ben ook langzaam mijn koffers een beetje aan het inpakken. Ik probeer elke dag een beetje te doen zodat ik niet zo overweldigd raak.

Dus, dat ga ik nu doen. Uurtje schoonmaken en dan trakteer ik mijzelf op een ontbijt bij een cafe.

PenP
Berichten: 172
Geregistreerd: 03-02-08

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 08:30

Succes met alles!
Hoe gaat het nu?

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 09:03

Wel heel gaaf allemaal, ondanks al het geregel.
Ik blijf je topic lekker volgen onder de meelees steen. Nog een paar daagjes, spannend!