Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 11:25

Cayenne schreef:
Wauw, wat een interessant topic! Ik volg!
En wat een heftige maatregelen! Daarbij vergeleken hebben we in Nederland nog maar lichte maatregelen :=
Ik hoop dat de 5500 boete jullie bespaard mag blijven!


Helaas is de $5500 geen boete, maar de kosten van MIQ als je geen NZ citizen of permanent resident bent. Dus tenzijn mijn PR word toegekend binnen nu en een paar weken of de travel bubble begint, dan moet ik sowieso de $5500 betalen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:26

Wat een geld joh, hopelijk is je PR op tijd of komt inderdaad die travel bubble!

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:34

Ik weet nog wel dat ik heb zitten meelezen met jullie verhuizing naar Australië toen, is dat alweer zolang geleden. :))

Ik duim voor jullie dat het allemaal lukt met de papieren, en vooral ook met Lenyx! +:)+

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

chanicha
Berichten: 12090
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 11:36

Ik volg ook!
Mijn vriendin heeft in verscheidene landen gewoond door het werk van haar man maar zij vond het mooiste land Nieuw Zeeland!

Wat een geld zeg :=

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 11:44

Dankje Ruitje & Escada :) Leuk dat je volgt.

25 Maart 2021

Vandaag ben ik wat rustiger. Nadat ik gisteren uren lang gehuild hebt en even mijn hart uitgestort hebt aan mijn lieve buurman.. heeft uiteindelijk de honden trainer waar ik het liefste van wilde horen terug gereageerd.

Dave is een schapenherder-hondentrainer. (wtf?)
Ik ken hem al sinds Zelda 4 maanden is, want sindsdien hebben we haar regelmatig meegenomen om op zijn schapen te oefenen.
Nu werkte Dave voor JetPets.. en hij gaf alle handlers de instructie hoe om te gaan met nerveuze en angstige honden.

Dus heb ik gister Dave een berichtje gestuurd en gelukkig kreeg ik antwoord dat ik zaterdag met Lenyx kan langskomen met de travel bench en dat we wat training gaan doen en hij ook contact zal opnemen met JetPets om wat verduidelijking te krijgen.
Op Maandag gaan we naar het vliegveld om een 'test'ronde te doen, waar ik 'm 'afgeef' en de handlers hem in de bench doen en eruit halen, en weer erin etc om te zorgen dat ie okay is met de handlers daar.
Hij heeft nooit problemen gehad met de bench, alleen met vreemden die medische handelingen willen uitvoeren.. maarja, zul je net zien.

Hopelijk na zaterdag en maandag heb ik wat meer rust in mijn hoofd.

_________________
M.b.t. op mijn visa:

Ik heb momenteel een Partner - Werk visum voor 9 maanden vanaf aankomst. Dit was het goedkoopste & snelste visa dat we konden krijgen. Dit is normaal een 2 jaar visa, maar voor mij korter gemaakt zodat ik geen gezondheidstest hoefde te doen, omdat destijds Melbourne in lockdown was en er geen mogelijkheid was om dit te doen.

Sinds ze de MIQ kosten verhoogd hebben van $3100 naar $5500 hebben we dus mijn Partner Residence visa aangevraagd. Omdat Matt en ik 5 jaar buiten NZ samengewoond hebben, heb ik direct kans om PR te krijgen en dus een stap over te slaan.
De process tijd voor dit visa is ongeveer 13 maanden. Maar aangezien er op het moment een heleboel visa's niet verwerkt worden hoopten we dat mijn visa sneller aan de beurt zou komen.
Op het moment lijkt het er ook op, maar nu gooien die 2 documenten wel eventjes een beetje een kink in de kabel.
Mocht mijn PR goedgekeurd worden voordat ik MIQ moet betalen, dan heb ik dus de kans dat ik $0 betaal.
Dus het is allemaal houtje touwtje alles aan elkaar knopen in de hoop dat het goed gaat.

Verder heb ik vandaag 8 km met de honden gelopen om aan m'n 10.000 stappen te geraken. Matt en ik hebben een 10.000 stappen goal, zodat we beiden actief blijven (zeker als je in zo'n hotelkamer zit).
Hier is Matt z'n outdoor area. Hij mag er eigenlijk geen foto's van maken.
[ img ]
Dus daar loopt ie dan 2x per dag een uur.

Ook heb ik vandaag wat gezelligheid gehad door met vrienden koffie te drinken en bij mijn twee buurmannen te gaan eten en even wat met Matt te skypen.

Ik probeer alles stapje bij stapje te doen. Een hurdle en dan de volgende. Ik kan niet wachten tot 9 of 10 april, totdat ik zelf op het vliegtuig stap en alle stress wat minder is..

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 11:44

__Sannne schreef:
Wat een geld joh, hopelijk is je PR op tijd of komt inderdaad die travel bubble!


Haha en de MIQ is er nog maar een fractie van :') :')
Het vliegen van de huisdieren alleen is $6500 -O- :Y) |(

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

hahahatsjoe
Berichten: 2373
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 15:06

Hoe moeilijk het nu ook is, jullie leven mijn droomleven...

Nieuwe paardenspullen in mijn advertenties op de Bokt Markt...
Zie ook http://verkopers.marktplaats.nl/583321 waar ik van alles verkoop (en veel is nieuw of zo goed als nieuw)...
paardenspul, (retro) hebbedingen, poppenhuisgoed, merkkleding, schoenen, tassen, etc.

Dido2316
Berichten: 1997
Geregistreerd: 10-01-15
Woonplaats: Schiedam

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 17:03

Ik ga ook volgen, super interessant zeg! Ik hoop dat het voor jullie allemaal goed afloopt met zo min mogelijk zorgen (en kosten ;) )

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-03-21 20:51

Nieuwe dag, nieuwe kansen.

Ik slaap erg slecht. Dat vind ik frustrerend, want ik heb m'n 8 uur slaap nodig. :')
Vandaag is het vrijdag en mijn 4e dag zonder Matt. Ik ben echt ontzettend blij dat ik de hele week ziek gemeld was op het werk (leerkracht, stress verlof).
Maandag ga ik ook niet naar het werk.

Ik heb wel een paar klanten vandaag (ben ook honden trainer, hoe ironisch met m'n hele honden situatie).. maar ik vind het moeilijk om op iets te concentreren. Het liefste kruip ik de hele dag in bed and doe ik niets omdat ik voel dat er teveel te doen is.

Ik word elke dag wakker met een nerveus en misselijk gevoel, en dit gaat meestal wel weg hoelanger ik wakker ben.

Het grappige (?) is dat ik dit helemaal niet verwacht had. Ik keek eigenlijk wel uit naar wat tijd voor mezelf, aangezien Matt al een jaar thuiswerkte had ik het huis nooit voor mij alleen.
Maar nu dat 't zo is, heb ik er best wel de pest in.
Misschien voel ik me morgen na de training met Dave beter. Dat ik iets meer houvast heb dat 't wel goed gaat komen.


Vandaag ga ik vooral bezig zijn met het regelen van het huidige huis. Kijken of ik 1 dag langer kan blijven, de schoonmaker een dag later kan komen etc zodat ik geen airbnb hoef te vinden met de honden. Mijn eigen vlucht is ook alweer gewijzigd voor de 3e keer. In elk geval zelfde dag.. maar nu weer een stuk vroeger. (Vorige keer was het later gemaakt).

Dat soort dingen maakt het gewoon stressvol. Elke keer als ik een email krijg van AirNZ stijgt mijn bloeddruk, haha.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-21 07:31

Gister heb ik training gehad met Dave voor Lenyx.

Daar heb ik 3 uur gespendeerd.
Lenyx gaat zonder problemen de bench in maar heeft er problemen mee als vreemden erop aflopen en het vast proberen te pakken. Dan begint hij te grommen en te blaffen.
dat is een probleem omdat de mensen die het vliegtuig laden dan de bench niet op willen pakken omdat ze bang zijn dat hij erdoor heen kan.
Dus gaan we nu een houten bench krijgen en deze kan hij niet echt doorheen en geeft de vliegtuig laders een gevoel van veiligheid.

Dave zei dat hij het gek vond dat hij niet sowieso in de houten bench gaat want schijnbaar is dat een bench die normaal gesproken gebruikt word voor staffies and bull-rassen.
Dus nu deze hele week oefenen met mensen die de bench benaderen en trainen dat hij rustig blijft.
Morgen naar het vliegveld om een test ronde te doen en hopelijk de houten bench te krijgen.
Vrijdag terug naar dave voor training.
Zondag terug naar dave voor training (en Zelda mag dan schapen herden ook)

Hij gaat ook op anti anxiety medicatie in de hoop dat 't de randjes er vanaf neemt. Dus milde sedatie. en dan is de vlucht nu op 9 april.. ipv dat ze de dag ervoor worden opgehaald ga ik ze dus thuishouden en komt de man/vriend van Dave me sochtends ophalen in de bus.. alle dieren en ik er in.. en gaan we 'm zelf afleveren op het vliegveld zodat hij dus niet in een kennel hoeft en daar al helemaal overstuur van is.

Dus verblijven we maar 2 dagen in een leeg huis.
Mocht hij NIET aan boord raken, neemt Dave Lenyx voor een paar dagen en dan gaan ze het nog eens proberen paar dagen later.

Dus er ligt een plan. Ik kan niet wachten totdat het zover is zodat ik hopelijk eindelijk eens rustig kan ademhalen.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Sanet
Berichten: 7844
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 07:57

Zo, die lockdown is echt een lockdown geweest in Melbourne. Dan is het hier in Nederland (zoals ik ook al vond) echt nog super mild.

Wat een gedoe en geld ook voor het verhuizen van de honden. Waarom kost dat zo ontzettend veel?

Hoe gaat het met Matt in zijn hotel?

Syb (1997) ZZ-Zwaar+6!
Lyr
(2011) Z1+8! (+ veulen 2024)
Thyra (2022)
#FriezenGek 27#

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 08:37

Ik hoop dat je wat meer rust krijgt, maar kan mij wel voorstellen hoe stresserend dit moet zijn met de angstige hond.
Maar zo te lezen komt het echt wel goed. Een houten bench scheelt al heel veel in elk geval en jullie zijn in goede handen bij Dave lees ik.

De lockdown is op jullie continent inderdaad een lockdown maar het heeft wel resultaat.
En dan piepen ze hier als ze voor middernacht binnen moeten zijn want avondklok... :')

Kop op en hou de moed erin ! Alles komt altijd goed :)

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-21 02:58

Ja, ik vind het moeilijk om 'medelijden' te voelen met NLse situatie om eerlijk te zijn, want jullie lockdown was bij ons een verlichting van restricties. :')
We mogen nu in Victoria (mijn staat) eindelijk zonder mondkapjes naar de supermarkt. En we hebben 28 dagen 0 cases gehad. En nog moesten we mondkapjes op. :')

Met Matt gaat het goed! Hij heeft het wel naar z'n zin in het hotel. Houd zich bezig met z'n 2 buiten momenten, het eten en dan werk. Probeerd ook nog een work out te doen.. dus hij heeft een beetje een ritme en schema. Morgen is hij alweer halverwege!
Ik kijk er ook naar uit om eerlijk te zijn.

Over de kosten van de honden, alles is qua prijs hoog op het moment. Ik denk niet dat het normaal $6500 zou kosten (2 honden, 2 konijnen) maar ivm weinig vluchten etc word het duurder als er veel vraag naar is. Er zit dan de kosten van de bench in en alle dierenarts kosten en onderzoeken die gedaan moeten worden. Dus het is echt van deur tot deur. Ze worden ook in NZ thuis afgeleverd.

Vandaag zijn we voor een test ronde naar het vliegveld gegaan en Lenyx deed het SUPER!
Jemig, ik ben zo opgelucht!

Ik had 'm afgegeven en ben toen in de auto gaan zitten en 3 personen (die hij niet kent) hebben 'm in de bench geladen en konden benaderen en de bench optillen en ronddraaien. Hij had niet een keer geblaft of gegromd. De houten bench is dus echt wat hij nodig heeft.
Ik had ze later een filmpje laten zien wat hij deed in de plastic bench en ze waren echt wel flink verbaasd en zei dat hij niets deed. Dat hij wel nerveus was, beetje janken maar dat was het.
Dus ze zeggen zelf dat ze weinig problemen verwachten. Wat ook fijn was is dat de persoon die hem op z'n vluchtdag moet handelen was er ook. Dus hij heeft deze man al eens kunnen ontmoeten dus dat was fijn.

Verder ben ik net terug van de dierenarts en hebben we medicatie voor 'm besproken en hij gaat op Trazadone en mogelijk ACP. Trazadone is een anti depressant dat helpt met anxiety en ACP is een pre-anasthetic.. maar moeten even afwachten of hij ACP mag ivm verlagen van de bloeddruk. Dus dan is ie ook nog rustiger door medicatie en dan moet het goed komen.

Nu ga ik even een paar uurtjes tv kijken en bijkomen. Kan zelf ook wel een valiumpje gebruiken. _O-

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

kally
Berichten: 5239
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 06:16

Wat fijn dat de test ronde zo goed ging, kan mij voorstellen dat je aardig in nerveus ervan wordt bij de gedachte van dat je hond zich niet gedraagt en mee kan.
Heel veel succes met de echte reis en sterkte met de quarantaine periode!

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

x_Jeanine_x
Berichten: 9068
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 06:34

Wat fijn dat het in een houten beschikbaar wel goed gaat! Wat een avontuur zo in corona tijd!
Super boeiend om te volgen! Succes

Getup
Berichten: 8215
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 06:38

Tsja, daarentegen schiet t in europa niet zo op met die maatregelen, en lopen we in Luxemburg al ruim een jaar met mondkapjes. Weet niet, wat beter is, hoor.

Spannend ook, nu emigreren, en wat een kosten.

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-03-21 08:28

Getup schreef:
Tsja, daarentegen schiet t in europa niet zo op met die maatregelen, en lopen we in Luxemburg al ruim een jaar met mondkapjes. Weet niet, wat beter is, hoor.

Spannend ook, nu emigreren, en wat een kosten.


Ja wij hebben nu ook sinds Maart vorig jaar met mondkapjes gelopen.

Het is zeker duur. De hele verhuizing samen zal net over 20k zijn.

Morgen ga ik terug naar m’n werk. De laatste 3 dagen voor de klas. Heb er niet veel zin in, maar wellicht is het goed om even niet met mijn eigen gedachtes bezig te zijn.

Op vrijdag heb ik mijn laatste honden training klanten hier ook.
Alles word langzaam afgesloten.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:33

Leuk om lezen dat de test goed ging ! Geeft de burger toch een pak moed :D

Ze kunnen het hier bij ons ( ik ben van belgie ) natuurlijk niet helemaal afsluiten zoals bij jullie op het continent.
Enfin, ze kunnen dat eigenlijk wel ( gewoon alle grenzen dicht }> ) maar dat schijnt economisch niet echt wenselijk te zijn :')

Ik zeg altijd als ze het schip met half open boegdeuren laten vertrekken, wordt het de hele rit pompen of verzuipen. En ik vermoed dat het zo nog wel een tijdje zal doorgaan... :+

daffie1986
Berichten: 4323
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Southland, Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 08:46

Wat "grappig" dat ik je hier nu tegenkom. Ik had jullie verhaal al voorbij zien komen op de Dutch in NZ page. Die mooie honden vergeet ik niet.

Goede reis en welkom alvast. Toevallig gaat er op kdv van mijn dochter volgende maand één emigreren naar Perth. Zei maakt zich best druk over het verschil want volgens haar is het daar heel anders en minder kwaliteit. klopt dat?

Is Kerikeri geen optie? Prachtige omgeving.

wortel115
Berichten: 2114
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:45

Goed nieuws hopelijk gaat de volgende training nog weer een beetje beter en is hij er helemaal klaar voor.

Never give up, if you want to succeed. Life has no limitations, except the ones you make.

__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:06

Pandora2 schreef:
Leuk om lezen dat de test goed ging ! Geeft de burger toch een pak moed :D

Ze kunnen het hier bij ons ( ik ben van belgie ) natuurlijk niet helemaal afsluiten zoals bij jullie op het continent.
Enfin, ze kunnen dat eigenlijk wel ( gewoon alle grenzen dicht }> ) maar dat schijnt economisch niet echt wenselijk te zijn :')

Ik zeg altijd als ze het schip met half open boegdeuren laten vertrekken, wordt het de hele rit pompen of verzuipen. En ik vermoed dat het zo nog wel een tijdje zal doorgaan... :+


Nou scheelt het ook dat zo'n land als Australië (en NZ) er veel makkelijker "mee weg komt" om de grenzen te sluiten, daar ze sowieso al een ontzettend strikt beleid hebben.

@Sanne, mooi dat het proef inladen goed is gegaan, en fijn dat er iemand bij was die er ook bij de daadwerkelijke vlucht bij is! Ik duim voor jullie dat het allemaal goed komt. Hoe gaat het eigenlijk in zijn werk voor de konijnen? Die kleintjes kunnen snel gestrest raken natuurlijk.

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 12:19

Ik volg ook, interessant om dit mee te lezen.
En wat een stress zal het geven allemaal :( Heel fijn dat het goed lijkt te gaan met Lenyx! Fingers crossed voor je dat alles nu gewoon soepeltjes verloopt verder.

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:53

daffie1986 schreef:
Wat "grappig" dat ik je hier nu tegenkom. Ik had jullie verhaal al voorbij zien komen op de Dutch in NZ page. Die mooie honden vergeet ik niet.

Aaah het verhaal kwam mij ook al bekend voor, maar nu weet ik waarvan ;).

Veel succes met de laatste voorbereidingen TS. Kijk ook even in de MIQ facebookgroep (https://www.facebook.com/groups/2966786 ... ?ref=share).
Ik wou dat ik net als jou al kon gaan :( ik zit helaas af te wachten tot ze de grenzen openen voor mensen die niet onder de bijzondere visa gevallen vallen.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:59

Wat komt daar een hoop bij kijken, 'even' van Australië naar Nieuw-Zeeland verhuizen...

Ik had het topic afgelopen weekend bijgelezen en ik blijf het volgen. Fijn dat het nu goed lijkt te gaan met Lenyx. Succes met het aftellen en alle voorbereidingen en zaken die je nog moet afronden!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Nagini
Berichten: 11277
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-03-21 00:27

daffie1986 schreef:
Wat "grappig" dat ik je hier nu tegenkom. Ik had jullie verhaal al voorbij zien komen op de Dutch in NZ page. Die mooie honden vergeet ik niet.

Goede reis en welkom alvast. Toevallig gaat er op kdv van mijn dochter volgende maand één emigreren naar Perth. Zei maakt zich best druk over het verschil want volgens haar is het daar heel anders en minder kwaliteit. klopt dat?

Is Kerikeri geen optie? Prachtige omgeving.


Ha leuk! Ik kan me volgens mij een NZ topic van jou herinneren?
Bedoel je de kwaliteit van het KDV? Daar heb ik helaas geen verstand van. Ik werk in de basisschool, maar om eerlijk te zijn hoor je dat Australiers NZ onderwijs slechter vinden, en NZ'ers vinden Australian onderwijs slechter. Dus, ik weet het niet.

Ja KeriKeri, we zijn aan een beetje aan't kijken alles tussen Mangawhai & North Shore.
Het is moeilijk want de huidge markt is echt slecht.. en er is niet veel keus, al helemaal niet met huisdieren. Dus we gaan 't zijn.
Waar in NZ woon jij ook weer?

@_Sanne;
Ja de konijntjes, hopelijk gaat daar alles goed mee. We hebben wel een waiver moeten tekenen dat ze een risico zijn, maar ze hebben wel al vaak konijnen successvol gevlogen.
Het is een beetje een double edged sword.. want als we ze vliegen en ze overleven het niet is dat ontzettend naar. Maar we kunnen ze ook niet hier laten, want imo zullen ze geen beter leven hebben ergens anders aangezien we ze veel vrij los hebben lopen etc. Het idee dat ze bij iemand in een kooitje komen vind ik echt sneu.

@Chantalboes, ja de MIQ page ben ik al tijden op gelukkig haha. Staan wat goede tips in, vooral ook met inpakken.
Balen he, zal nog wel eventjes duren. Ik hoop dat het open gaat zodat m'n ouders eindelijk weer op bezoek kunnen.

@Karin, dankje! We gaan elke dag nog oefenen en ik wacht af tot de nieuwe bench geleverd word.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 bezoekers