Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-21 22:02

Ze zijn veilig bij Matt. Het was even afwachten en nog eventjes een gedoe maar ze zijn er. (Eerder dan ik hier schrijf hoor!)
Ze waren beide een beetje verward en errrrg moe.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


MarrieLeen
Berichten: 11383
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:04

Wat een onderneming zeg!! Petje af voor jullie én de beesten natuurlijk. Fijn dat ze veilig en wel over zijn! +:)+

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Karin
Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:06

Zo, dat is een hele zorg minder! Fijn dat ze veilig zijn overgekomen!

Mooi trouwens, die kaarten met 'toilet break' :D

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 22:40

Ohh heel fijn dat ze er zijn! Lijkt me voor jou ook een fijne gedachte dat ze bij Matt zijn, kun jij nog even genieten van je laatste weekje Melbourne!

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-21 09:06

Ah fijn zeg! Wat een fijn gevoel zal dat geven, kan me zooo goed voorstellen hoeveel zorgen je je kan maken :knuffel:

En nu lekker chill laatste weekje gewenst!

Mando
Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 20:11

De grootste zorg is geweest en ze zijn veilig in goede handen en thuis.

Maak er een mooie week van.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

miccamaaike
Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-21 22:16

Wat fijn dat het zo goed is gegaan met de vlucht. Toch een flinke zorg minder! Nu lekker even genieten van een beetje tijd voor jezelf, voor je het weet zit je in het vliegtuig!

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-04-21 01:56

Dank iedereen :)

Ik zit nu in het apartement hotel en het is heeerlijk! Precies een mooi formaat voor 1 persoon en alles erop en eraan incl. keuken, dus dat is handig.

Ben nog wel wat dingen aan't doen, maar vandaag eens rustig een boek lezen en seizoen 3 van The Handmaids Tale kijken.

Ondertussen is Matt huis inspecties aan't doen in de hoop dat we een huurhuis kunnen vinden. We hebben er een heel erg op het oog, maar er waren best veel geinteresseerden, dus even afwachten. We hebben meer geld geboden om per week te betalen.

Honden doen het goed. Gister naar het strand geweest en heerlijk rond gerend. Ze hebben het naar hun zin en zijn direct goed aangepast!

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Marlis
Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 06:43

Succes met het vinden van een huis en fijn dat jezelf even kan ontspannen en dat de honden het zo goed doen

Mloes
Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 15:47

Nagini schreef:
Ben nog wel wat dingen aan't doen, maar vandaag eens rustig een boek lezen en seizoen 3 van The Handmaids Tale kijken.


Oh jaloers haha, ik zou echt even flink genieten van je me-time; heeeerlijk! Hier kind, hond, paarden, werk. Zou een moord doen voor een paar nachten in m'n uppie in een hotel :')

En fijn dat de hondjes op hun plek zijn!


DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-21 18:12

Mloes schreef:
Nagini schreef:
Ben nog wel wat dingen aan't doen, maar vandaag eens rustig een boek lezen en seizoen 3 van The Handmaids Tale kijken.


Oh jaloers haha, ik zou echt even flink genieten van je me-time; heeeerlijk! Hier kind, hond, paarden, werk. Zou een moord doen voor een paar nachten in m'n uppie in een hotel :')

En fijn dat de hondjes op hun plek zijn!

Haha ik dacht precies het zelfde.

Klinkt heerlijk! Geniet er van.

PineApple
Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-21 15:42

Hoe gaat het nu? Nog lekker op je hotelkamer?
Hoe gaat het met de 10.000 stappen per dag lopen?

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-21 06:43

Hoi!

Het gaat goed. Heb eigenlijk best wel drukke dagen gehad. Heb nu mijn website af, en deze vind je hier: www.thecompletecanine.co.nz
Dus daar heb ik wat uur aan gespendeerd. Verder ben ik veel aan't leren. Videos kijken, materialen zoeken om mijn training beter te maken.

Heb ook best veel met vrienden gedaan, ben naar het aquarium geweest, uit eten, seizoen van handmaids tale 3 afgekeken.

Ook heb ik het Youtube channel van 'Grow With Jo' gevonden en zij heeft leuke workouts.. dus daar zit ik nu op dag 4. https://www.youtube.com/channel/UCZUUZF ... 4QTopFudYA

10.000 stappen gaat goed! Elke dag behalve maandag had ik 't gehaald. Zit nu op 6000, maar moet nog avond eten halen dus ik denk dat ik er wel aan ga komen.

Heb zojuist mijn koffers gepakt en was een beetje nerveus of ik boven gewicht zat, dus heb even zo'n koffer weegschaal gehaald die je aan je koffer hangt zeg maar. Volgens mij zit ik op 20.6 kg en 19.5 kg dus heb ruim over, opluchting! Haha. Toch altijd even spannend.

Ik heb ook een kort interview met RTL nieuws gehad, deze kun je hier lezen: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... XOlu384GvM

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-21 06:54

Oh, en wat een beetje minder was.. gister was ik aan't slapen toen ik wakker werd van het brand alarm. Dus opgestaan en helemaal verward. Gauw pyjama broek en een trui aangedaan, uggs .. sleutel gepakt en eruit. Hele etage stond blauw joh. Ik was best gedesorienteerd dus ik wist niet precies waar ik heen moest en dus bewoners een beetje paniekerig gevraagd waar moet ik er uit!
De liften waren natuurlijk buiten werking en de 'fire doors' waren gesloten dus de layout van het appartement zag er zo anders uit. En dan bovenop het normale alarm kwam er dan zo'n noodmelding 'Evacuate, Evacuate this is an emergency', jemig vond het best eng.

Best een goede reminder om toch eens naar zo'n evacuatie plan te kijken als je ergens aankomt..
Blijkt dat het restaurant onder mij brand had. Ze waren net een tijdje dicht denk ik. Dus alle bewoners kwamen langzaam naar buiten, mensen met katten in benches en hondjes op de arm. Een kerel had zich zelf eerst een glas wijn ingeschonken, een ander had geen schoenen aan..

Maar ik had wel even flink de schrik erin, want het is letterlijk direct onder mijn appartement en ik had m'n paspoort in de kamer laten liggen en ik zag de bui al hangen joh. Brandweer was er snel.

Toen hebben we ongeveer 1 uur buiten gestaan terwijl de brandweer bezig was. Schijnbaar was het restaurant helemaal overspoeld met water omdat alle sprinklers afgegaan zijn en zorgde dat zelfs dat er bij ons in het gebouw in de lobby enzo het een beetje blank stond (hoe snap ik niet precies, want wij zitten erboven? En er naast misschien). Toen we weer naar binnen mochten zeiden ze wel dat mocht het nodig zijn om weer te evacueren dat asap te doen. Ik had toen ik terug op de kamer was m'n tas ingepakt met paspoort, beurs, laptop, ipad.. zodat mocht het nodig zijn ik al mijn belangrijke spullen in elk geval had.

Schijnbaar was een vuur ontstaan in de afzuig? denk ik en in de schoorsteen? Gok ik, ik was de brandweermannen een beetje aan't afluisteren. En aangezien het restaurant en het apartementencomplex hetzelde afzuig systeem? gebruikt is dat dus door het gebouw getrokken. Ze hadden ergens 100 graden gemeten en brand vegen gezien,dus het heeft in het gebouw gezeten en daarom duurde het zo lang voordat we terug mochten want ze moesten zeker weten dat wanneer de ventilatie ?? weer aan werd gezet dit niet brand zou veroorzaken op een hogere verdieping.. Volgens mij is dat een beetje het verhaal.

Vervolgens was ik terug in bed rond half 2 ? (Denk det het iets na 12en afging) en kon ik natuurlijk niet slapen. De gangen en mijn appartement stonk echt enorm (en nog steeds de gang en als ik de balkon ramen open zet).. en toen viel ik eindelijk in slaap en ging er weer een soort alarm af, maar niet in ons gebouw maar er zaten wel weer mensen buiten.

De brandweerman was op mijn etage, ik kon 'm horen praten door z'n walkie talkie dus ben even de gang op gegaan en die stelde me enigszins gerust dat ze nog een keer helemaal door het gebouw zijn aan't gaan en dat er rook door een kabelgat komt en ze proberen het af te zuigen en daarom stond onze gang blauw.
Had moeite met in slaap vallen want toen werd er geboord of weet ik veel wat, er was een boel herrie onder me, natuurlijk om dat restaurant te regelen nog.

Nou, lekker een avontuur wat ik ook wel had willen missen. :')

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-21 06:56


Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 
Berichten: 101686
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 07:11

Damn, dat lijkt mij idd wel heftig! :oo

Gaat het wel weer met je nu?

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Nagini
Berichten: 11281
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-04-21 08:09

Ja gaat nu wel, behalve dat het stinkt buiten het appartement.
Had wat moeite met in slaap vallen natuurlijk. Elke beep boop dacht ik Oh nee, niet weer!

Ik ben vooral blij dat het allemaal met een sisser is afgelopen! Stel je voor ik kon m'n appartement niet in met al mijn spullen daar joh.

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz

ruitje
Berichten: 12310
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 08:18

:o heftig zeg!

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Suzanne F.
Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 09:03

Jeetje dat dit nou net jou nu moet overkomen. Sterkte, je zal wel geschrokken zijn.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

DuoPenotti
Berichten: 29357
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:06

Wauw, dat is heel heftig. Sterkte zeg.


En in de afzuigkap kan best snel brand ontstaan als deze niet heel regelmatig schoon word gemaakt.
Vet brand geweldig goed. En niet uit te krijgen met water.

Life is what happens to you while you’re busy making other plans

Fitzroy
Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-21 10:09

Dat is schrikken, zo op het laatst. Gelukkig goed afgelopen!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

PineApple
Berichten: 3405
Geregistreerd: 25-03-05

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:04

Jeetje dat is schrikken!
Toevallig hadden wij het van het weekend over dat je overal waar je binnen komt toch eigenlijk wel het evacuatie plan moet bestuderen. Precies om deze reden. Mijn vriend had een BHV cursus gedaan en met een rookmasker rond gelopen in een vreemd gebouw. Die kon ook niks meer vinden.
En nu lees ik het hier weer...misschien toch voortaan maar even doen.

Succes met je vlucht vandaag! Hoe gaat het met de huizenjacht?

xlisza
Berichten: 2412
Geregistreerd: 05-04-09

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 16:27

Wow dat is schrikken zeg!! Gelukkig is het goed afgelopen.

Natuurlijke ondersteuning en lowtox verzorgingsproducten?Neem gauw een kijkje op mijn Instagram: https://instagram.com/lisa.vinus.essentials
O., E. & A.<3 <3

Suzanne F.
Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:08

Ik hoor op het nieuws dat je niet meer in quarantaine hoeft? Er is nu een reisbubbel tussen Australië en NZ?

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!
Berichten: 110639
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Verhuizen van Australie naar Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-21 18:11

Ik moest ook gelijk aan dit topic denken!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cabochon1, Heez, shoeffie en 153 bezoekers