Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ievie
Berichten: 2190
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:25

Oh wat een mooie foto’s. Die laatste vogel is erg gaaf!
Veel plezier op de rest van je trip!


prugelpiet
Berichten: 12524
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-21 22:50

Heel mooi Marjo! Jaloers hoor :D

I am because you were

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-21 21:36

Woensdag regende het helaas te veel, en daarom draaide de Karkogel niet. Omdat hij alleen op zat/zon/woe geopend is, ging dat plannetje helaas niet door. We hebben nog wel wat gelopen, maar niet veel omdat het echt te hard regende. We zijn in het dorp richting de Au een stukje wezen lopen. Helaas konden we niet verder vanwege een gesloten hek, dus moesten we omdraaien. Gelukkig zat er wel een hutje (de Rohrhofhütte) waar we heerlijke warme chocomel en Kaiserschmarr'n gegeten hebben <3 .
Wat wel erg leuk was, was dat we onderweg wel zes vuursalamanders zijn tegengekomen! Volgens mijn zwager zijn die uiterst zeldzaam, maar vanwege het natte weer kwamen ze allemaal tevoorschijn. Vanwege de regen had ik mijn camera niet bij me, maar later werd het droog en zijn we teruggegaan. De twee die we op het einde zagen, die zaten er nog en daar heb ik dus mooi foto's van kunnen schieten :D

[ img ]

[ img ]

Daarna zijn we nog doorgereden naar de Dachserfall. Vanwege de tijd van het jaar is het natuurlijk geen groot waterspektakel, maar toch een leuke waterval om te zien. Ook groeiden er hier en daar wat paddenstoelen en bloemen, dus ik heb daar mijn lens op los gelaten. Ik vind het vooral tof dat de druppels zo duidelijk te zien zijn op de bloemen :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Helaas begon het daarna weer te regenen dus zijn we weer teruggegaan naar het huisje.

Donderdag was het beter weer en zijn we naar de Gosausee gereden. Hier hebben we eerst een rondje om de Gosausee zelf gelopen, en daarna hebben we de Gosaukammbahn naar boven gepakt en hebben we daar nog wat gewandeld. Nouja, meer geklommen want het was een vrij steil en krap paadje omhoog :D Prachtige uitzichten gehad hier <3

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Vrijdag zou het heerlijk weer worden. Volop zon en geen vuiltje aan de lucht. Dachstein Krippenstein stond op de planning, hier kun je met drie verschillende liften hoog op de berg terecht komen. Helaas sloeg het noodlot toe -O-
Op de parkeerplaats bij Krippenstein bleek dat ik een lekke band had. Ik heb het bandje snel kunnen verwisselen en we zijn daarna direct teruggegaan naar Abtenau, in de hoop dat zij daar de band konden maken. Het 'thuiskomertje' bleek helaas een 'halverwege-thuiskomertje' want een paar km buiten Abtenau zei hij plof. De rook kwam er vanaf, en daar stonden we dan. In de berm aan de Bundesstraße -O-
Univé alarmcentrale gebeld (die ons overigens héél vriendelijk, met een goede dosis humor en zeer veel service geholpen heeft) en die zou een sleepdienst regelen. Gelukkig kwam die snel, en werden we in Abtenau bij de plaatselijke garage afgezet. Daar bleek al gauw dat de band niet te repareren is, en dat er nieuwe bandjes onder moeten. Maarja, die had hij niet op voorraad (inmiddels zag ik al mijn hele vakantie in het water vallen en was ik vooral blij dat ik m'n moeder nog bij me had).
Nu heb ik best wel een beetje basis kennis van auto's, en basis kennis Duits, maar dat gecombineerd ging hem niet helemaal worden. Gelukkig heb ik een hele lieve vader die voor mij de garage gebeld heeft, overlegd heeft, en de garage had voor mij een noodoplossing. Zo kan ik in ieder geval mijn reis afmaken *\o/* .

's Avonds mijn moeder naar het vliegveld gebracht en ik ben maar op tijd naar bed gegaan. Ik was op :') .

Vanmorgen rustig aan de auto ingepakt. Het werd weer een zeer mooie dag, dus ik besloot nog even een wandeling te maken voordat ik vertrok naar het tweede verblijfsadres. De Karkogel draaide vandaag wel, dus daar kon ik dan mooi gebruik van maken.
Ik ben door het bos, klimmend en klauterend over smalle bergpaden, boomwortels en stenen naar de Gsengalmhütte gewandeld, waar ik wat gedronken heb. Daarna ben ik via de straat teruggelopen over de Karalm naar de Karkogelhütte. In de winter skiën we altijd op de Karkogel en de Karalm, dus het is daar enigszins bekend gebied. Het ziet er wel heel gek uit, zo zonder sneeuw :D
Wederom prachtige uitzichten gehad, flink wat kilometers in de benen en weer heerlijk Kaiserschmarr'n gegeten :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Daarna afscheid genomen van Tony en Maria, de eigenaren van het pension waar we inmiddels ook al 15j komen, en Abtenau verdween in mijn spiegels tussen de bergen. Gelukkig komen we eind februari weer terug om te gaan skiën :D

Inmiddels lig ik in bed in een hotel in Götzens, net buiten Innsbruck, en is het allang bedtijd. Ik wilde alleen deze update nog even snel versturen :D Het ontbijt is hier vroeg, dus ik zal op tijd op moeten staan. Morgen ga ik naar Innsbruck en stap ik op het treintje naar de Nordkette en de Hafelekarbahn om bovenop de berg terecht te komen. Hopelijk is mijn pechemmer leeg en gaat er deze vakantie niets meer fout :')

tinker_sally
Berichten: 1456
Geregistreerd: 11-01-13
Woonplaats: Een durpke vlakbij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-21 06:03

Mooie foto's en gelukkig is je auto snel gemaakt.

Wij zaten 4 weken geleden in schwaz met een camper. Een 30 km van innsbruck af.
Helaas konden wij maar 2 dagen genieten van Oostenrijk voor we een verkeersongeval hadden. Gelukkig met alleen materiële schade maar de vakantie was over.
Nu ga ik volgend jaar met zus een busreis doen terug naar Oostenrijk om te bekijken wat we nu zouden gezien hebben. Vooral de glossglockner hadden we graag willen zien maar moeten we dus nog wat maandjes op wachten.

Nog een fijne vakantie verder en ik geniet mee van je foto's :D

Gypsy's goud rinkelt en glittert niet. Het glanst in de zon en hinnikt in het donker.

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-21 06:34

Jeetje, dat is ook pech hebben! Gelukkig alleen maar materiële schade. En, wat in het vat zit verzuurt niet!

ievie
Berichten: 2190
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 22:07

Oh je foto’s zijn erg mooi. Die zouden niet misstaan in een tijdschrift over vakanties.
Wat een pech met je auto! Maar fijn dat het is opgelost.
Goede reis verder.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-21 23:52

O wat typisch dat soort dingen. Ik heb ook echt altijd de mafste pech met auto’s op vakantie. Elke huurauto wel wat mee haha.
Inmiddels begin ik door te krijgen dat rustig blijven en je er bij neer leggen en je goed verzekeren de beste oplossing zijn :D

Spoiler:
[ img ]

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 07:28

Is dat met jullie huurauto gebeurd poes? :oo
Dit is overigens wel mijn eigen Suusje, geen gehuurde auto dus.

Maargoed, hij gaat als een tierelier. De berg op is soms een uitdaging, maar ik had niet anders verwacht.

Laatste dagje in Innsbruck, slecht weer voorspeld dus helaas moet ik de Zugspitze overslaan. Ik denk dat ik via de kastelen Neuschwanstein en Hoheschwangau naar het volgende hotel rijd. Eerst nog even ontbijten hier. Zal vanavond een foto update plaatsen van Innsbruck <3

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 08:24

Weet je zeker dat het op de Zugspitze zelf ook slecht is? Toen wij er waren was het onder ook donkergrijs met regen. Maar op de Zugspitze zelf stonden we vol in de zon.

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 12:21

Scum schreef:
Weet je zeker dat het op de Zugspitze zelf ook slecht is? Toen wij er waren was het onder ook donkergrijs met regen. Maar op de Zugspitze zelf stonden we vol in de zon.


Ik heb de webcams gezien, en vind het zonde als er geen uitzicht te zien is.

Ik ben onderweg burg Ehrenberg tegengekomen met een lange hangbrug, dus dat was de moeite van het uitstappen wel waard! Nu even lunchen en dan door naar Friedrichshafen

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:28

Ja dat was onze huurauto:D moment zelf was vreselijk maar kan er nu wel om lachen gelukkig :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 12:29

poes schreef:
Ja dat was onze huurauto:D moment zelf was vreselijk maar kan er nu wel om lachen gelukkig :D

Poh jeetje... nouja gelukkig kun je er nu om lachen :D

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 12:37

Ja het heeft me vooral geleerd om op het moment zelf je er bij neer te leggen dat de dag verloren is, bewijzen verzamelen en verder niet over piekeren tot je thuis bent waar mogelijk. En dan verzekering aanspreken. Waar wij vroeger hoogstens een annulatieverzekering hadden hebben we nu een vrij uitgebreide verzekering en ook op huurwagens verzekeren we meestal goed door. En ja als ik kijk hoeveel we al mogen claimen en gekregen hebben op amper 3 jaar tijd, daar hebben we echt al veel uit terug. Best maf want ik voel me echt geen pechvogel maar er is echt al veel geld kwijt gegaan haha

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-21 21:46

Zondag en maandag ben ik in Innsbruck geweest. Zondag was echt geweldig, ik ben via de Nordkettebahn en de Hafelekarbahn op de top van een berg gekomen. Wát een uitzicht, echt een onwijs gave ervaring!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Bovenaan de Nordkette zit een restaurant waar ik wat gegeten heb. Daar vliegen ook deze vogels, geen idee welk soort het zijn maar het zijn net zwarte duiven. Komen overal op eten af :')
Wel heel knap hoe ze daar op de wind balanceerden, want het waaide echt heel hard!

[ img ]

Ik had nog tijd over, dus ben ik de Altstadt van Innsbruck in gegaan. Wat toeristische aankopen gedaan, en een beetje rondgelopen.

[ img ]

[ img ]

Gisteren heb ik nog een stadswandeling door Innsbruck gedaan en nog een beetje gewinkeld. Aangezien mijn benen wel een beetje moe begonnen te worden, ben ik aan het begin van de middag teruggegaan naar het hotel en heb heerlijk in bad gelegen :D .

Innsbruck is een zeer mooie en kleurrijke stad. De altstadt is nog mooi behouden en er zijn talloze kerkjes en mooie architecturen te vinden :D

Vandaag de reis naar het volgende verblijf gemaakt. Oorspronkelijk zou ik naar de Zugspitze gaan onderweg, maar het weer was daar niet optimaal voor. Aangezien ik zondag al in Innsbruck hoog op de berg gekomen ben, heb ik besloten wat anders te zoeken. Ik had bedacht om naar Neuschwanstein en Hohenschwangau te gaan, maar onderweg kwam ik een hangbrug en een oude kasteelruïne tegen. Besloten om hier te stoppen en naar boven te wandelen :)

Het kasteel is Burg Ehrenberg en het Fort Claudia. Een oude ruïne waarvan er niet veel meer overeind staat.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Binnen de muren kwam ik nog deze Alpensalamander tegen

[ img ]

Via de hangbrug, Highline 179, kom je aan de andere kant uit, bij Fort Claudia. Ook hier weer mooie uitzichten gezien.

[ img ]

[ img ]

En nu lig ik in bed in een hotelletje in Friedrichshafen. Morgen gaat de reis verder richting Triberg, met een stop in Meersburg :) .

Anastasia24
Berichten: 2678
Geregistreerd: 07-10-17
Woonplaats: 'T mooie zuiden.

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:56

Goh wat een prachtige foto's! Hardstikke veel plezier nog! Je leeft wel echt mijn droom, auto, camera en gaan. <3

De rijkdom zit hem in de stilte tussen de woorden. De rust tussen de activiteiten.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 21:59

Echt prachtig! Ik hou zo van de bergen!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Cowgirl83
Berichten: 385
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 13:34

Prachtig! Ik ben ook zo gek op de bergen! Die Highline hangbrug hebben wij ook gedaan 2 jaar geleden, vond ik ook zo leuk.

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:18

Die Highine ben ik ook geweest. Dat ding bewoog wel tamelijk veel dus beter niet naar beneden kijken :D

Daar boven op die berg... WAUW!!!! Daar zou je toch de hele dag kunnen blijven staan!

Dieuwke_
Berichten: 4534
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 14:33

Jeetje, wat mooi! <3

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-21 15:22

Scum schreef:
Die Highine ben ik ook geweest. Dat ding bewoog wel tamelijk veel dus beter niet naar beneden kijken :D

Daar boven op die berg... WAUW!!!! Daar zou je toch de hele dag kunnen blijven staan!

Bijna wel ja! Waar het niet dat ik er geen rekening mee gehouden had dat het flink kouder is zo hoog, en ik van de wind bijna uit m'n jas waaide xD

Maar het uitzicht is adembenemend. Ik kan het iedereen ook aanraden om te doen!

Iser
Berichten: 101
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Dreischor

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 16:02

De deutsche-alpenstrasse, geweldig, Romantische Strasse is ook mooi maar het is een erg drukke weg.

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:10

Wat leuk! Ik ken die omgeving wel, we zaten altijd in Pfronten in de winter (soms zomer) en dan met uitstapjes(skidagen) naar Ehrwald enzo.
We reden altijd onder de Highline door(nooit gedaan)
Ik ben ook op roadtrip maar dan Frankrijk en met paardrijden.
Veel succes en plezier met de rest van je reis!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

Benoite
Berichten: 690
Geregistreerd: 27-05-14

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 17:37

Ahh wat leuk dit topic! Ik zit al 7 maanden in zuid Duitsland en herken veel plekken van mijn weekend trips! Geweldig om te zien allemaal.!

Not my monkey, not my circus!

AaronYve
Berichten: 10502
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-21 18:34

Keigaaf! En wat een prachtige foto's.
Ben je al eens in de Eifel geweest bij de geiser van Andernach? Dat is ook echt een bezoekje waard

Aaron
Elmar
Lucky

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 07:46

AaronYve schreef:
Keigaaf! En wat een prachtige foto's.
Ben je al eens in de Eifel geweest bij de geiser van Andernach? Dat is ook echt een bezoekje waard


Nee nog niet! Weet niet of dat deze reis nog past, wellicht voor een volgende roadtrip :D

Straatsburg ga ik helaas ook over moeten slaan vrees ik. Je hebt daar een milieusticker nodig en die heb ik natuurlijk niet :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, Emj_23, Majestic-12, mOamm en 75 bezoekers