Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 08:05

Die sticker kun je gewoon bij een garage kopen onderweg. Kost 5 minuten en heeft mij toen iets van 6 Euro gekost.


Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 12:07

Volgens de anwb is hij alleen online te kopen en zijn dat neppe stickers :=
Weet niet of ik dat risico wil lopen eigenlijk

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 12:13

Nee, je bent toch al in Duitsland nu? Vergeet die ANBW. Bovendien vragen die meer dan 20 Euro voor die sticker. Ik haal hem altijd ter plekke op in Duitsland. Echt, binnenlopen, 6 Euro (misschien nu Eurootje meer) betalen, en ze printen hem zo uit.

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-21 12:36

Straatsburg is Frankrijk he ;)

Scum
Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 13:37

Oooh….. hebben ze daar ook al van die stickers?


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 17:28

Er wordt nog niet beboet volgens mij.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Blacky94
Berichten: 3439
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-21 21:26

Frankrijk kan je zover ik weet idd alleen via de website van de Franse overheid aanvragen. Die worden idd ook niet door de ANWB oid verkocht en duurt een paar weken voor je die binnen hebt. Alhoewel een uitgeprinte versie van de invoice ook geldig is, dus mocht je ergens kunnen printen dan zou dat evt. nog een optie kunnen zijn. Hou er alleen wel rekening mee dat het wrs zo'n 24-48u duurt voor je die in je mail hebt zitten.

Dat was gelijk ook maar het eerste wat ik gedaan had toen ik een nieuwe auto had, stickers voor Dui/Fra geregeld :')

Verder weer prachtige foto's!

MoonWencke
Berichten: 5443
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-21 02:07

Wat een prachtige foto's komen er langs in dit topic zeg!


Marjo schreef:
Laatste dagje in Innsbruck, slecht weer voorspeld dus helaas moet ik de Zugspitze overslaan. Ik denk dat ik via de kastelen Neuschwanstein en Hoheschwangau naar het volgende hotel rijd.
Duimen dat het weer bij ons meer meezit, want wij gaan binnenkort die kant op. Ben ook erg benieuwd naar Innsbruck, mochten we dat in die tijd nog halen.

.

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-21 18:30

In Triberg had ik helaas geen Wi-Fi (althans, niet gevonden) en het bereik van 4G was erg slecht dus vandaar dat deze update wat langer op zich liet wachten!

Na een nachtje in Friedrichshafen ben ik via Meersburg naar Triberg gereden. In Meersburg is het alsof de tijd heeft stilgestaan. De Altstadt is prachtig bewaard gebleven en het dorpje ziet er heel mooi uit. Nu ben ik zelf geen grote stad-bezoeker (als in, architectuur vind ik mooi maar that's it, kerkjes bezoeken vind ik weinig toegevoegde waarde hebben en entree betalen voor een kasteel vind ik het vaak ook niet waard). In Meersburg heb ik wel mooie foto's van het dorpje gemaakt en een beetje gewinkeld. Warme chocomel gedronken en een Apfelstrudel gegeten en toen de auto weer ingestapt. Heel lang ben ik niet gebleven, maar dat vond ik ook geen prettig idee met mijn volgepakte Suusje op een openbare parkeerplaats :) .

[ img ]
Uitzicht op de Bodensee

[ img ]
Neues Schloss Meersburg

[ img ]
Burg Meersburg

[ img ]

[ img ]

De reis naar Triberg duurde gelukkig niet lang, en na het inchecken en mijn spullen op de kamer gezet te hebben, was er nog tijd om Triberg zelf in te gaan. Triberg ligt in het Schwarzwald, de herkomst van de koekoeksklok. Talloze winkeltjes die volhangen met koekoeksklokken, in alle soorten en maten. Heel mooi om te zien!
Nog weer een beetje gewinkeld, pinnetje gehaald voor bij de collectie en redelijk op tijd terug naar de hotelkamer.

De volgende dag ben ik weer teruggegaan naar Triberg (mijn hotel lag in Schonau) en langs de watervallen gewandeld. Daar leven ook heel veel eekhoorntjes! Superleuk om te zien, wat een schattige dieren zijn dat toch <3 .
Je kon bij de kassa een zakje doppinda's halen en die halen ze gewoon uit je handen. Ook zaten er veel Vlaamse Gaaien die ook wel een pinda lustten :D

Een fotografisch paradijsje, zo tussen de watervallen en de wilde dieren!
De watervallen van Triberg zijn de hoogste van Duitsland en het zijn er meerdere. Op de weg naar boven zijn overal watervallen te zien, van verschillende hoogtes en intensiteit.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nu had ik dus oorspronkelijk gepland om tussen Triberg en mijn laatste stop, Merzig, via Straatsburg te gaan maar door het ontbreken van een milieusticker heb ik dat overgeslagen (note to self: thuis direct milieustickers voor Duitsland en Frankrijk bestellen). Het was best een stukje rijden, maar gelukkig kwam ik hier ook ruim op tijd aan en had ik nog tijd om naar het Wolfpark Werner Freund te gaan. Dit is een gratis wolvenreservaat waar verschillende rassen wolven leven, zoals de Mongoolse en de Poolwolf. Mooie dieren om te zien! Ik kan mij niet herinneren ooit een wolf in het echt gezien te hebben (over het algemeen vermijd ik dierentuinen). Hier hebben ze hele mooie verblijven en bestaat de kans dat je geen wolf ziet als je er komt. De toegang is gratis, en alles is ingericht op de wolf en niet op de bezoekers. Iets wat ik wel kan waarderen :) .
Ondanks het hek heb ik toch een paar leuke kiekjes kunnen schieten.

[ img ]

[ img ]
Poolwolf

[ img ]

[ img ]
Timberwolf

[ img ]
Mongoolse wolf

Vandaag was het dan alweer de laatste dag. Ik heb het boomtoppenpad bij de Saarschleife gelopen. Onderweg allerlei interessante weetjes kunnen lezen over het bos in Duitsland en Saarland.
Uiteindelijk weer genoten van een prachtig uitzicht <3 (en ja, ik weet het, mijn camera moet nodig schoongemaakt worden). Het was ook fantastisch weer dus ik kon lekker in de korte broek door het bos wandelen :D

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Daarna nog even naar Kaufland geweest voor adventskalenders, dat was eigenlijk al een uitstapje an sich. Zeg maar, Wal-Mart in het Duits :') Wat een winkel is dat!
Ik moet zeggen dat mijn batterijtje inmiddels wel helemaal op is. Het waren twee heerlijke weken, maar ik ben blij dat ik het laatste hotel heb geannuleerd en dat ik morgen lekker in 1x naar huis kan. Tanken doe ik in Luxemburg trouwens, daar is het op dit moment spotgoedkoop :') .

Amalarab
Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:16

Scum schreef:
Nee, je bent toch al in Duitsland nu? Vergeet die ANBW. Bovendien vragen die meer dan 20 Euro voor die sticker. Ik haal hem altijd ter plekke op in Duitsland. Echt, binnenlopen, 6 Euro (misschien nu Eurootje meer) betalen, en ze printen hem zo uit.


Ik haalde hem voor mijn vorige auto bij een apk bedrijf. Google op ‘ tüv station umweltplakette’.
Kostte toen €5. (Mss nu €6?)

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

MoonWencke
Berichten: 5443
Geregistreerd: 26-01-04
Woonplaats: Bonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-21 22:49

Marjo schreef:
Tanken doe ik in Luxemburg trouwens, daar is het op dit moment spotgoedkoop :') .
Daar is het altijd goedkoop O:) Mijn hoogtepunt was € 1,01/l voor benzine, jammer dat ik niet meer in Trier woon. Benieuwd hoeveel het nu is!

.

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 07:31

Amalarab schreef:
Scum schreef:
Nee, je bent toch al in Duitsland nu? Vergeet die ANBW. Bovendien vragen die meer dan 20 Euro voor die sticker. Ik haal hem altijd ter plekke op in Duitsland. Echt, binnenlopen, 6 Euro (misschien nu Eurootje meer) betalen, en ze printen hem zo uit.


Ik haalde hem voor mijn vorige auto bij een apk bedrijf. Google op ‘ tüv station umweltplakette’.
Kostte toen €5. (Mss nu €6?)


Het gaat hier niet om de sticker voor Duitsland maar voor Frankrijk. Straatsburg is namelijk Frankrijk.

Marjo
Berichten: 37154
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-21 15:58

Inmiddels ben ik weer thuis! Fijne reis terug gehad, ging vlotjes gelukkig. Voor de Nederlandse grens de tank nog even volgegooid en zometeen lekker een pannenkoek halen. Ik heb een heerlijke reis gehad, maar ik ben ook erg blij weer thuis te zijn. Gelukkig heb ik nu nog een week vakantie en hoef ik pas volgende week dinsdag weer aan het werk :D ik kan nog even rustig bijkomen van dit avontuur <3

Veel geleerd ook, maar dit gaan we zeker vaker doen!

Bootsiebob
Berichten: 5509
Geregistreerd: 22-05-13

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:48

Wat een mooi verslag en prachtige foto's!

Sure_lee
Berichten: 10350
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:56

Wat een leuk verslag en prachtige foto's. Die watervakken zijn echt fantastisch!

noordje
Berichten: 2177
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 08:57

Wat een prachtige foto's! Die hangbrug zag er wel spannend uit :D
Gelukkig was het probleem met je autootje snel opgelost.
Mooie vakantie

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-21 10:10

Wat een leuke vakantie en leuk verslag is dit zo geworden :D

Life begins at the end of your comfortzone.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Mijn eerste roadtrip plannen... (DEU/AUT)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-21 15:25

Leuk verslag ziet er heel leuk uit!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleur_Laura, Gaby, limagirl, LisaVH96 en 77 bezoekers