Met hond en kind op vakantie in NL

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Met hond en kind op vakantie in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 15:33

Hallo allemaal,

Gezien de coronasituatie zullen we dit jaar waarschijnlijk alleen in eigen land op vakantie kunnen. Maar de vraag is waar? We willen dit jaar voor het eerst onze 2 jarige hond meenemen omdat we geen geschikt oppasadres meer hebben. Ook hebben we een dochter van 8. Maar hoe ga je leuk op vakantie met kind en hond aangezien de hond niet overal in mag.
Graag hoor ik ervaringen van anderen in zo'n situatie en hoe jullie hier invulling aan hebben gegeven?
Alvast bedankt!

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:37

Wij hebben ook altijd de hond mee op vakantie. We zoeken dingen uit waar we met hond in mogen. Waarschijnlijk gaan wij dit jaar richting Limburg in een huis van een vriendin van mijn oma. Dan zou de hond eventueel wel alleen kunnen blijven ( ze houdt toch niet van dagen lopen).

Wij gaan meestal wandelingen maken in steden ( en winkelen) en de natuur in of naar een dierentuin. Maar ook dagen in het huisje en lekker niks doen. Ik zou misschien voor een vakantiepark gaan waar activiteiten aangeboden worden voor kinderen. En anders zoek uit waar honden wel en niet in mogen. In Nederland heb je best veel plekken waar honden wel mogen komen.

Qua gebieden is Drenthe ook zeker een aanrader of de Veluwe. Mooie omgeving en veel te doen. Weet niet of dat dit jaar ook zo gaat zijn door corona. Dan zal ik zeker een plek opzoeken met mooie natuur zodat je in ieder geval lekker kunt wandelen.

Dimphyl

Berichten: 2138
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Zeeland

Re: Met hond en kind op vakantie in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:40

Ik zelf doe via huisdieroppas.nl oppassen, veel toeristen willen bijv. Een dagje naar het strand, of naar een park, stad, wat dan ook, zonder hond.
Zal vast ook zoiets te vinden zijn op de plek waar jullie heen gaan, en anders zorgen dat je hond zijn eigen spulletjes, knaag goed etc heeft zodat ie een paar uurtjes alleen kan blijven.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:58

Er zijn zat plekken waar de hond mee mag van campings, tot vakantiehuisjes en bungaloparken.
Met of zonder omheinde tuin.

Wil je graag weg zonder hond. Kijk dan voor een huisje met een omheinde tuin óf plan activiteiten waar de hond wél mee kan.
Is je hond gewend om binnen/in de bench te blijven kan dit ook natuurlijk.
Zorg wel dat je bvb de eerste 2 dagen je hond niet te lang/veel alleen laat. Ze moeten natuurlijk ook even wennen aan de nieuwe plek.

Kijk zeker eens op dogsincluded. Daar vind je allerhande vakantiebestemmingen en kan je selecteren op activiteiten bvb.

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Met hond en kind op vakantie in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 16:10

Ik heb inderdaad al veel accommodaties gevonden waar de hond wel mee mag, dat is het probleem niet. Alleen laten durf ik niet, om de hond wel, maar ik ben bang voor diefstal. Het is een erg mooie hond en je hoort zulke rare dingen, helemaal vanwege de enorme vraag nu. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar leuke uitjes waar de hond wel mee mag. En gewoon in het algemeen ervaringen.

Zebrastreep

Berichten: 9743
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:16

Anna79 schreef:
Ik heb inderdaad al veel accommodaties gevonden waar de hond wel mee mag, dat is het probleem niet. Alleen laten durf ik niet, om de hond wel, maar ik ben bang voor diefstal. Het is een erg mooie hond en je hoort zulke rare dingen, helemaal vanwege de enorme vraag nu. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar leuke uitjes waar de hond wel mee mag. En gewoon in het algemeen ervaringen.


Durven wij ook niet zo hoor! We hebben gewoon een simpele Jack Russel maar we zijn ook wat huiverig met alleen laten ( helemaal als ze wel gaat slopen). Ik merk wel aan onze hond dat ze niet elke dag ergens heen wil en dan ook echt stopt met lopen. ligt ook aan het karakter van de hond , het is soms wel een hoop gedoe bijvoorbeeld in een dierentuin of stad.

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Met hond en kind op vakantie in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-21 16:34

Zebrastreep; wij hebben een hele actieve hond (koningspoedel), maar bij haar moeten we opletten dat ze wel voldoende rust krijgt en niet overprikkeld raakt... Ik heb al wat ideetjes maar vind het lastig om het voor iedereen leuk te maken!

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:37

Als je bvb ergens aan een rivier/meertje zit, kan de hond mee nemen zwemmen, kano, paddleboard, ... ook leuk voor de dochter.

S'avonds een sterrenwandeling maken.

Ook kan je op voorhand wat zoekspellen maken. Zoek op welke planten/dieren/bezienswaardigheden je tegenkomt in de regio en maak hier een zoekspel van.

Wij gaan vooral gewoon veel wandelen, maar ik heb dan ook geen kids..

Op vakantieparken zijn er weel veel activiteiten voor de kids en vaak kan je de hond dan gewoon meenemen op het terras bvb.
Edit; voor jullie hond wrs niet ideaal.
Laatst bijgewerkt door BillyJ op 28-02-21 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 16:39

Ik weet niet wat voor accomodatie je zoekt, maar in een huisje kan je hond toch gewoon alleen blijven?
Die van ons gaan ook mee dit jaar en gaan echt wel momenten alleen zijn.

Overigens houd ik me hond anders vakantie dan zonder hond. Met hond is voornamelijk chillen, wandelen, terrasjes pakken. Alles met de honden.
Zonder hond is Europa ontdekken, steden in, veel touren, dingen bezoeken etc.
Ik pas mijn vakantie erop aan dus.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Met hond en kind op vakantie in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 23:40

Onze hond gaat gewoon overal mee naartoe. In de meeste accomodaties en restaurants is het geen probleem.

Elin_

Berichten: 9633
Geregistreerd: 11-11-09

Re: Met hond en kind op vakantie in NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:08

Ik weet niet waar je woont maar weet wel een super adres voor Hondenopvang. Heel kleinschalig :)

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Re: Met hond en kind op vakantie in NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 16:40

Goof;ze kan prima even alleen blijven, ik zou dit alleen niet de eerste dagen doen. Ik heb er alleen moeite mee met het oog op diefstal.

Elin; Friesland

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 17:10

Anna79 schreef:
Goof;ze kan prima even alleen blijven, ik zou dit alleen niet de eerste dagen doen. Ik heb er alleen moeite mee met het oog op diefstal.


Ik begreep je punt ja, maar laat je de hond dan thuis ook niet alleen? Alleen laten in een vakantiehuisje verschilt toch niet van thuis? Waarom zou je hond zomaar uit een huis gestolen worden?

Anna79

Berichten: 3377
Geregistreerd: 30-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 21:07

Goof schreef:
Anna79 schreef:
Goof;ze kan prima even alleen blijven, ik zou dit alleen niet de eerste dagen doen. Ik heb er alleen moeite mee met het oog op diefstal.


Ik begreep je punt ja, maar laat je de hond dan thuis ook niet alleen? Alleen laten in een vakantiehuisje verschilt toch niet van thuis? Waarom zou je hond zomaar uit een huis gestolen worden?


Ja, geen idee eigenlijk, ik woon in een veilig buurtje haha.