En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fransje23

Berichten: 15347
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:29

Ik hoop in september voor vakantie en visite naar Zweden te kunnen gaan.

Mijn hart ♥ verlangt ook naar een bezoek aan Spanje.

Met het paard wil ik ook nog op stap richting Veluwe of Drenthe.

Plannen genoeg dus :j

Winter 2022 misschien richting Argentinië maar dat is nog heel erg onzeker allemaal.

Niobe

Berichten: 7983
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Brummen

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:35

Ik wil zo graag weer een paar dagen Duitsland doen <3 ik mis het als een malle

Zonnetje81
Berichten: 18674
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:37

Ik ben gewoon blij met een reisje Ibiza :-)

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:39

We zouden in 2020 naar Zweden gaan en wilden dat in 2021 een herkansing geven. Nu hebben we een klushuis gekocht, dus kijken we uit naar een weekendje Zeeland :+

Leo

Berichten: 50114
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:41

Nee die ene vliegreis in de zoveel jaar zit ik niet mee, als kinderloos stel met een klein en zuinig autootje, een dak vol zonnepanelen, een dubbele warmtepompboiler een tuin vol bijen, nauwelijks vlees eten, etc.
Dus ja, ik stap blij in een vliegtuig om het moois wat de wereld te bieden heeft te bekijken en heb voor mijn eigen gevoel geen reden om me daar schuldig over te voelen.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:41

Helemaal nergens!... echt ik zal gelukkig zijn als ik gewoon weer alles kan. :9

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 11:43

Marijke_85 schreef:
Ohhh zo leuk dat reizen!!
Ik zou ook graag willen reizen en dan ook de wereld ontdekken.

Maar ik ben zelf ook erg bezig met duurzaamheid en toch het milieu een beetje te helpen. Daarom reis ik nauwelijks met het vliegtuig en anders compenseer ik het CO2 uitstoot van mijn vliegtuig.

Wat vinden jullie van co2 uitstoot compenseren?

Onzin. Dat is alleen je eigen schuldgevoel afkopen om andermans zak te spekken.

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:06

Ibizaaaa natuurlijk! *\%/* Ga dr al jaren heen en de sfeer daar is gewoon helemaal top!
Nog meer mensies?

@elnienjo Helemaal groot gelijk :D

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:09

Ik hoop dit jaar toch zeker weer naar mijn zusje te gaan. Zij woont in Curacao. Vorig jaar ben ik wel geweest. Toen mocht ik nog met een negatieve coronatest gaan en toen waren er daar geen besmettingen. Helaas zijn er nu wel besmettingen daar en is alles weer dicht gegooid.

Marijke_85
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:05

elnienjo schreef:
Marijke_85 schreef:
Ik lees dat vele allemaal op vakantie wilt enzo.
Dan ga ik toch de irritante in de groep spelen.

Maar denken jullie ook aan de co2 uitstoot van de voertuigen?
Like oke jij kan leuk op vakantie...geniet er van! Maar dat zal heel veel effect hebben op het natuur. En aangezien we graag met onze paarden tussen de bossen willen rijden toch handig om te denken aan verschillen de opties? Zoal co2 compensatie?

Het is geen haat!

Die hele klimaathype kan me gestolen worden!
Ze proberen jou je vakantie te ontnemen of je autorit terwijl ze daardoor alleen maar meer ruimte krijgen om te bouwen bouwen en nog 'ns bouwen. Industrie, flats en windmolens in je achtertuin.
Dus ik neem gewoon de ruimte die ik qua eigen financieen heb om het er nog even van te nemen zolang 't nog betaalbaar is.
En ik ben bewust kindvrij dus ik hou na mijn dood tenminste op met vervuilen, terwijl iedereen die zich voortplant medeschuldig blijft aan 't blijven vervuilen.


Ja ik begrijp jouw reactie! Als ik ga reizen ga ik altijd naar een site waar ik vaak maar een paar tientjes hoef te betalen en mijn CO2 uitstoot kan compenseren. Dus kan nog steeds reizen en op een duurzame manier.

Marijke_85
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:07

Maldita schreef:
Marijke_85 schreef:
Ik lees dat vele allemaal op vakantie wilt enzo.
Dan ga ik toch de irritante in de groep spelen.

Maar denken jullie ook aan de co2 uitstoot van de voertuigen?
Like oke jij kan leuk op vakantie...geniet er van! Maar dat zal heel veel effect hebben op het natuur. En aangezien we graag met onze paarden tussen de bossen willen rijden toch handig om te denken aan verschillen de opties? Zoal co2 compensatie?

Het is geen haat!


CO2 uitstoot is juist goed voor bomen, daar groeien ze van. Maar ik snap je punt watbetreft de opwarming van de aarde! :)


Hahah, dat zeker waar. Maar inmiddels hebben wij twee a drie keer Nederland vol bomen nodig om het te kunnen compenseren en wij hebben geen plek daarvoor. Dus dan maar een paar tientjes betalen en helpen te compenseren voor dat tekort.

Marijke_85
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:09

elnienjo schreef:
Marijke_85 schreef:
Ohhh zo leuk dat reizen!!
Ik zou ook graag willen reizen en dan ook de wereld ontdekken.

Maar ik ben zelf ook erg bezig met duurzaamheid en toch het milieu een beetje te helpen. Daarom reis ik nauwelijks met het vliegtuig en anders compenseer ik het CO2 uitstoot van mijn vliegtuig.

Wat vinden jullie van co2 uitstoot compenseren?

Onzin. Dat is alleen je eigen schuldgevoel afkopen om andermans zak te spekken.


Ik gebruik een site waar dit niet zo is! Zij kopen van ons geld stukken regenwoud en beschermen die stukken grond van boskappingen!

Marijke_85
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:12

purny schreef:
Marijke_85 schreef:
Ik lees dat vele allemaal op vakantie wilt enzo.
Dan ga ik toch de irritante in de groep spelen.

Maar denken jullie ook aan de co2 uitstoot van de voertuigen?
Like oke jij kan leuk op vakantie...geniet er van! Maar dat zal heel veel effect hebben op het natuur. En aangezien we graag met onze paarden tussen de bossen willen rijden toch handig om te denken aan verschillen de opties? Zoal co2 compensatie?

Het is geen haat!

Ik heb geen kinderen en geen paard. Dan mag ik wel 1 keer per jaar op vakantie met het vliegtuig.


Dat zeker! Het is altijd goed om er even tussen uit te gaan. Maar 1 vlucht stoot ook wel extreem veel uit. En voor een paar tientjes kan je die uitstoot compenseren.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:12

Ik plant wel een boom of struik in m'n eigen tuin. Heb ik er zelf tenminste ook nog plezier van.

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:13

Wat denk je dat al die luiers die worden verbrand aan gassen uitstoten? Vast wel meer als met een vliegtuig.

Marijke_85
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:13

Winged schreef:
Marijke_85 schreef:
Wat vinden jullie van co2 uitstoot compenseren?

Elke vliegreis die ik maak doe ik met CO2 compensatie.

Oh en ik heb geen kinderen, geen paard, afgelopen jaar amper auto gereden (ding heeft energielabel B), scheidt mijn afval. Dus ja, dan vind ik dat ik wel eens een verre reis mag maken. Plus: Afgelopen jaar ben ik maximaal 100 kilometer bij mijn huis weggeweest.

Mijn volgende grote ver weg bestemming is hopelijk Nicaragua :)


Ahh lekker bezig! Ik zeg ook niet dat reizen niet meer mag. Hahah, maar een paar tientjes om de co2 uitstoot te compenseren is toch niks?

purny

Berichten: 27481
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:13

elnienjo schreef:
Ik plant wel een boom of struik in m'n eigen tuin. Heb ik er zelf tenminste ook nog plezier van.

Ik zoek nog geldboom zaadjes :D

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:15

purny schreef:
elnienjo schreef:
Ik plant wel een boom of struik in m'n eigen tuin. Heb ik er zelf tenminste ook nog plezier van.

Ik zoek nog geldboom zaadjes :D

Haha, ik ook! :D

Sakura789

Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 13:21

Marijke_85 schreef:
Ahh lekker bezig! Ik zeg ook niet dat reizen niet meer mag. Hahah, maar een paar tientjes om de co2 uitstoot te compenseren is toch niks?


Via welke organisatie doe je dat? Ik heb daar ook wel interesse voor. Die uitstoot is wat me heel erg dwars zit eigenlijk, maar ik kan ergens ook weer niet zonder reizen.

Binnenkort maar een hele lange fietsreis gaan plannen, dat gaat een hoop schelen in de uitstoot :))

Marijke_85
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 14:04

Sakura789 schreef:
Marijke_85 schreef:
Ahh lekker bezig! Ik zeg ook niet dat reizen niet meer mag. Hahah, maar een paar tientjes om de co2 uitstoot te compenseren is toch niks?


Via welke organisatie doe je dat? Ik heb daar ook wel interesse voor. Die uitstoot is wat me heel erg dwars zit eigenlijk, maar ik kan ergens ook weer niet zonder reizen.

Binnenkort maar een hele lange fietsreis gaan plannen, dat gaat een hoop schelen in de uitstoot :))


Hey, ah super!! Ik doe het altijd via deze site! https://www.adopteerregenwoud.nl/. Echt een aanrader! Ook voor andere, voor een paar tientjes jouw vliegreis compenseren!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:08

Renee1991 schreef:
We zouden in 2020 naar Zweden gaan en wilden dat in 2021 een herkansing geven. Nu hebben we een klushuis gekocht, dus kijken we uit naar een weekendje Zeeland :+

Het zal je leren om een project aan te nemen }:)

:D :D

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 17:14

purny schreef:
elnienjo schreef:
Ik plant wel een boom of struik in m'n eigen tuin. Heb ik er zelf tenminste ook nog plezier van.

Ik zoek nog geldboom zaadjes :D



Ik ook en dan die van de boom die de paarse briefjes geeft.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 19:36

Haha ja, met liefde en plezier blijven we thuis hoor :j

Marlis

Berichten: 7242
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: En als je weer op reis mag dan wil je naar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:08

Wij zouden in de meivakantie vorig jaar al naar Spanje en Portugal gaan met de motor wat uiteraard door corona niet doorging. Deze mei vakantie helaas ook niet dus nu hopelijk in het najaar, iig als het weer mogelijk is. Lekker twee weekjes met de motor zwerven

moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 08:37

Ik denk steeds meer aan reizen, wanneer zou het kunnen, waar ga ik dan naartoe? Ik heb zoveel plekken waar ik nog naartoe wil en of ik dit jaar nu wel of niet weg kan ik heb toch elk jaar maar iets meer dan 4 weken die ik kan opnemen in een jaar waardoor ik ook moeilijk kan zeggen dat ik dan volgend jaar twee reizen ga maken.

Sorry als mensen het verwend over vinden komen, maar reizen betekend zoveel voor mij :o en de tijd gaat zo snel.