Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:30

Excuses, P&O en DFDS door elkaar gehaald :))

Stena Lina (Hoek-Harwich) had zo nog wel aanbiedingen voor een dagje London per persoon 99 euro. Nachtboot heen (inclusief hut), trein naar London, nachtboot terug. Zo was een dagje London nog leuk.

Een vergelijkbare ervaring hadden wij vorig jaar ook. Kwamen ook terug uit de UK, bij vertrek alles nog ok, bij thuiskomst op zondag: "Huh? wat? vanaf maandag alle scholen dicht en iedereen thuiswerken? "

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 00:46

Is een dagje Londen het echt waard? Ik heb ook wel eens zulke aanbiedingen gezien, maar dan vraag ik me altijd af wat je in een dag kunt zien..

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 03:12

Texas02 schreef:
Is een dagje Londen het echt waard? Ik heb ook wel eens zulke aanbiedingen gezien, maar dan vraag ik me altijd af wat je in een dag kunt zien..


Ja :D
Mijn pa is al jaren chauffeur in Engeland en veel in Londen. In 2018 ben ik voor het laatst een trip meegeweest en hadden we ongeveer van 11 tot 20 uur incl eten. We hebben VEEL gelopen maar veel grote trekpleisters in de buitenlucht gehad. Leicester Square, Trafalgar Square, Buckingham Palace, London Eye (vanaf de grond), deeltje hop on hop off tour, Picadilly Circus, Chinatown, Tower Bridge, Downing Street, Big Ben.

Met mijn vriend net voor kerst in 2019 voor het laatst in Londen geweest, met de trein, wat een verschrikking, dit doe ik echt nooit meer. Met hem wel in de London Eye geweest, lange wachtrij maar hoort er eigenlijk wel bij :D op zelfde locatie de London Dungeon in (combideal), ook echt leuk! Verder Camden Market, geshopt (en mooie auto's gespot) op Bond Street, paar musea bekeken, en veel is er al genoemd hier. We sliepen in een tikkeltje luxe kamer in het Park Plaza Hotel Westminster Bridge London met uitzicht op de Big Ben en bijna alles is dan lopend te doen. Echt een prachtig hotel met heerlijk ontbijt :D
Oh en trouwens: alles wat ver lopen is deden we met de Uber. Staat er binnen 1 minuut en echt niet duur.

Ik ben er al meer dan 5x geweest maar Londen en alle trekpleisters blijven leuk :D

Texas02

Berichten: 4602
Geregistreerd: 21-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 03:15

Waarom doe je dat nooit meer, met de trein? Omdat je er zo lang in zit?

Londen wil ik ooit nog wel naar toe, maar Wenen staat toch wat hoger op mijn lijstje :) London Eye lijkt me wel gaaf trouwens, daar heb je bovenin vast een geweldig uitzicht!

nafkedemi

Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:09

Aantal keren naar Londen geweest..1x overdag met de bus, 1x nachtbus. Beide geen aanrader. Paar keer gevlogen. Leukste en rustigste manier vond ik toch de nachtboot Hoek van Holland-harwich.Moet wel zeggen dat er toen in Harwich een touringcar klaarstond die ons naar het centrum van Londen bracht.

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:45

Texas02 schreef:
Is een dagje Londen het echt waard? Ik heb ook wel eens zulke aanbiedingen gezien, maar dan vraag ik me altijd af wat je in een dag kunt zien..

Ik ging toen met mijn ouders. Vertrokken zaterdagmorgen om 00.30 u en kwam om 8 uur in de morgen aan in Londen. Gingen zaterdagavond weer weg maar hadden problemen met de boot en kwamen pas zondag morgen om 7.00 aan op Den haag.

Ik zou het niet nog een keer doen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 09:55

ikke schreef:
purny schreef:

Ach hier nog een sukkel...

Wanneer was je voor het laatst in London?

De trein rijdt vanaf 2017 en is ergens in de loop van 2019 serieus verbetert, dat het ergens over gaat.
https://www.nsinternational.com/nl/onze ... aar-londen

Zet dat eens langs je vliegticket, inkl extra kosten en reistijden.


Ik was er vorig jaar maart. Voor mij is dat vliegen een deel van de pret en mijn tijd kost geen geld.
Ik laat me altijd ophalen vanaf het vliegveld, neem nooit de trein daar.

Ieder zijn of haar voorkeur en om iemand er een sukkel voor te noemen gaat mij wat te ver. Leven en laten leven.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:05

Texas02 schreef:
Is een dagje Londen het echt waard? Ik heb ook wel eens zulke aanbiedingen gezien, maar dan vraag ik me altijd af wat je in een dag kunt zien..

Ik zou het niet doen. Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat we tot Corona twee a drie keer per jaar over staken, we hebben onze adresjes daar en daarmee is het niet nodig om een dag heen-en-weer te jakkeren.

November108

Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:19

Texas02 schreef:
Waarom doe je dat nooit meer, met de trein? Omdat je er zo lang in zit?

Londen wil ik ooit nog wel naar toe, maar Wenen staat toch wat hoger op mijn lijstje :) London Eye lijkt me wel gaaf trouwens, daar heb je bovenin vast een geweldig uitzicht!


Ja, ook voor de trein vragen ze je ruim op tijd aanwezig te zijn, overstap in België duurde uren, de wachtruimte in België was veel te klein dus we waren allemaal op elkaar gepropt, op de trein was ongeveer driekwart van het eten wat ze hadden niet beschikbaar, vond de trein best wel vies, het toilet al helemaal, en al met al hadden we er met vliegen zoveel sneller geweest en dat had imo ook veel comfortabeler geweest. Het enige voordeel van de trein is dat je meer bagage mee kan nemen.

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 10:48

mairead schreef:
Ik zou ook even goed aankijken of het deze zomer al kan, met de reis restricties en alles.

Changing of the Guards bij Buckingham Palace is vooral heel druk. de Royal Mews (stallen) zijn ook heel leuk om te bezoeken (ik vond de Gouden Koets daar echt een draak van een ding, haha), maar ik weet niet of die jaarrond open zijn. Ik was er toen in de zomer.

De changing of the guards bij Horseguards/Whitehall vond ik echt heel gaaf. Je hebt eens in de paar dagen een heel nieuw regiment dat komt aflossen vanuit Hyde park en je hebt elke zoveel uur de 2 ruiters en hun paarden in de wachthuisjes die worden afgelost.
Er is ook een klein museum bij, wat ik erg leuk vond.

Dit was wel leuk om te zien.
Verder trafel square was mooi plein.
Bucking ham place was mega druk. Vooral met wachtwisseling.

Big ben parlement en Londen eye zijn bij een brug mooi te zien.

De rivier aflopen richting towerbride en tower. Brug was leuk om door te lopen. Tower niet in geweeest. Schijnt wel waard te zijn.

Bottocht stelt weinig voor.

Hop on hop of bus ook dagje gedaan.

Ik had hotel vlakbij hide park. Erg leuk park. Veel eekhoorns.

Daar zat ook een manege met ritten zelf niet gedaan.
Ik was met vliegtuig je bent er snel. Je staat langer te wachten op het vliegveld dan dat het vliegen is. Dat was ruim voor corona

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 11:04

Ik zie Camden Market en Covent Garden genoemd worden, maar wat qua streetfood ook erg leuk is: Borough Market! Ligt aan de Thames en daarna loop je zo via de Millenium Bridge en St Paul's naar het Museum of London (je kunt nog het monument voor The Great Fire van 1666 meepakken onderweg als je wilt).

Ook in de buurt van Borough Market, voor wie dat leuk vindt: Crossbones Graveyard. Vond ik zelf heel interessant, wel even kijken naar de openingstijden als je er echt in wilt. Maar alleen langs het hek lopen is al indrukwekkend :j

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 12:55

Qua bagaga, wij nemen eigenlijk alleen handbagage mee en rugzak die ik bij me hou, laatste keer lukte dat ook prima met een peuter mee.
Ik vlieg ook liever dan trein. Douane is soms even wachten maarja
Ik ben vaker ook voor een dag geweest wel vermoeiend maar ook leuk en prima te doen. Dat was vooral kerstshoppen

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-21 15:58

Texas02 schreef:
Is een dagje Londen het echt waard? Ik heb ook wel eens zulke aanbiedingen gezien, maar dan vraag ik me altijd af wat je in een dag kunt zien..


Ja hoor, zeker de moeite waard :j Van te voren even bedenken wat je wilt gaan zien.

Vooral voor Kerstshoppen inderdaad is 1 dag London goed te doen.

Ben vaak in London geweest en 1 dag is precies goed, anders wordt het dodelijk vermoeiend :))

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 18:59

Zijn er nog bepaalde wijken waar je niet moet verblijven? Welke wijken zijn een beetje centraal gelegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 19:31

purny schreef:
Zijn er nog bepaalde wijken waar je niet moet verblijven? Welke wijken zijn een beetje centraal gelegen?
Ik voelde me in heel Londen onveilig (zeg ik terwijl ik daarvoor een half jaar in Zuid Afrika gewoond had _O- ), niet ergens specifiek. Bloomsbury vond ik wel een fijne plek mede doordat er veel studenten zijn en er een wat rustigere sfeer hangt dan elders in het centrum. Vrij centraal liggen wijken als Soho, Bloomsbury, Fitzrovia, Marylebone, Camden Town, Mayfair, Kensington, South Kensington, Chelsea, Knightsbridge, Westminster en Holborn.

CaptainJS

Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-21 21:15

Weet er iemand in de buurt van London ook een mooie locatie waar je een buitenrit met paarden kan maken?

Cemlys

Berichten: 14956
Geregistreerd: 13-01-03
Woonplaats: Nederland

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:17

Hyde Park, mooie ruime paden, kost wel wat

Wij zaten altijd rond hyde park, qua buurt. Een keer erboven, weet niet meer welke wijk en een keer kensington. Nooit echt onveilig gevoeld

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 21:40

Cemlys schreef:
Hyde Park, mooie ruime paden, kost wel wat

Wij zaten altijd rond hyde park, qua buurt. Een keer erboven, weet niet meer welke wijk en een keer kensington. Nooit echt onveilig gevoeld

Zoals?

Paardrijden in GB is gewoon duur voor onze begrippen.

Maar als je echt leuk wilt rijden, zou ik dat niet combineren met een bezoek aan London maar ik ben wellicht te veel verpest door gebieden als het Lake District, North York Moors, Dales en natuurlijk Wales.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:03

Heel eerlijk zou ik het paardrijden niet in Londen (en omgeving) doen. Imo is dat niet de moeite waard. :o Als je per se wilt zou ik Windsor verkiezen boven Hyde Park, maar ik zou eerder tijdens een andere vakantie één van de locaties doen die ikke hier noemt. Of Schotland o.i.d. Als er tijdens je bezoek weer publiek op de renbanen mag komen, kun je ook dat overwegen voor een middag/avond. Naast Ascot en Epsom zitten er nog veel meer rondom Londen. :)

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:05

Mkango schreef:
Heel eerlijk zou ik het paardrijden niet in Londen (en omgeving) doen. Imo is dat niet de moeite waard. :o Als je per se wilt zou ik Windsor verkiezen boven Hyde Park, maar ik zou eerder tijdens een andere vakantie één van de locaties doen die ikke hier noemt. Of Schotland o.i.d. Als er tijdens je bezoek weer publiek op de renbanen mag komen, kun je ook dat overwegen voor een middag/avond. Naast Ascot en Epsom zitten er nog veel meer rondom Londen. :)

Ken je deze al? https://cornwallswimminghorses.co.uk/
}:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:07

Ga weg. |( Ik wilde dat doen toen ik in Bristol woonde, maar toen kwam corona en had ik geen baan. Maar goed, hopelijk kan ik na deze zomer de heuvels van Norfolk onveilig maken met mijn eigen gevaarte op vier benen, ha! (Oké, ik mag ook niet echt klagen na twee jaar dagelijks door over de gallops van Berkshire, Wiltshire en Hampshire gescheurd te hebben <3 )

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:37

Mkango schreef:
Ga weg. |( Ik wilde dat doen toen ik in Bristol woonde, maar toen kwam corona en had ik geen baan. Maar goed, hopelijk kan ik na deze zomer de heuvels van Norfolk onveilig maken met mijn eigen gevaarte op vier benen, ha! (Oké, ik mag ook niet echt klagen na twee jaar dagelijks door over de gallops van Berkshire, Wiltshire en Hampshire gescheurd te hebben <3 )

Ik ga m'n eigen paarden niet meenemen naar GB, dat is me te omslachtig :D

Hoe zijn The Cotswolds? Dat is te doen vanuit London maar het is me al enkele keren opgevallen dt er weinig mogelijkheden lijken te zijn als je erop googled.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 22:49

Daarom koop ik er daar eentje. <<) Ik "moet" weer terugverhuizen naar Engeland in de komende maanden en verwacht er nog wel een jaar of twee zeker te zitten, so I might as well. O:)

Cotswolds zou inderdaad ook nog kunnen. Of misschien de Hampshire Downs of South Downs. De omgeving van Cambride of Newmarket is ook wel goed aan te reizen vanuit Londen...

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:01

Mkango schreef:
Daarom koop ik er daar eentje. <<) Ik "moet" weer terugverhuizen naar Engeland in de komende maanden en verwacht er nog wel een jaar of twee zeker te zitten, so I might as well. O:)

Cotswolds zou inderdaad ook nog kunnen. Of misschien de Hampshire Downs of South Downs. De omgeving van Cambride of Newmarket is ook wel goed aan te reizen vanuit Londen...

Wat een straf......

Maar Cambridge leuk paardrijden? Daar heb ik niet helemaal beeld bij, vertel eens.
Cambridge als stad is leuk, diverse keren geweest, in combi met de Land Rover show in Peterborough.
Enne, fudge bij the Fudge Kitchen :9 https://www.fudgekitchen.co.uk/en

Anoniem

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-21 23:11

Ik heb er ook niet gereden hoor - als je zes dagen per week vijf paarden per dag rijdt, heb je niet zo'n zin om in je vrije tijd óók nog op een paard te klimmen. Althans, ik niet. :') Maar ik denk dat het daar sowieso leuker rijden is dan in de directe omgeving van Londen en het is ook makkelijk te bereiken.

Cambridge als stad is inderdaad ook leuk!