Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 10:39

In de zomer als het beter gaat met corona etc willen ik een een vriendin samen naar londen.
Nu ben ik al een beetje onderzoek aan het doen over hoe en wat.
Maar, graag wil ik zoveel handige informatie hebben zodat ik mijzelf kan voorbereiden.

Wat zijn nou de dingen die ik niet mag missen in Londen?
Is een credit card handig om te hebben of is dat niet noodzakelijk?
Hotel in het centrum of erbuiten? Ik heb al veel gelezen dat een hotel in het centrum beter en duurder is.
Hoeveel geld sparen voor een midweek van maandag-vrijdag inc eten, hotel etc?

Graag hoor ik ook andere ervaringen over Londen (als je die wilt delen hoeft niet).
Of als je meer tips hebt op vragen die hier niet bijstaan.
Laatst bijgewerkt door CaptainJS op 20-02-21 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow


__Sannne
Berichten: 5684
Geregistreerd: 12-10-12

Re: Wat te doen in Londen! Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 10:56

Heel eerlijk, ik zou deze zomer niet naar Londen gaan. Met de situatie zoals ie nu is. Hier staat ook Londen op de planning om z.s.m. weer naartoe te gaan (heb er gewoond) maar ik zie dat dit jaar nog niet gebeuren. Ik denk dat je er deze zomer nog om komt van de restricties, en dat is zonde van zo'n mooie stad.

Suzanne F.
Berichten: 48953
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:07

Eens met voorgaande maar als ik denk aan post-Corona dan zou ik zeker een creditcard meenemen naar London. Wat je wilt zien hangt af van je doel. Wil je de bekende dingen bekijken of ga je een rock and roll tour doen? Of ga je voor het shoppen? Centrum is heel duur, alles in de buurt van Trafalgar Square is onbetaalbaar.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Re: Wat te doen in Londen! Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 11:13

Als ik ga is het meer om de bezienswaardigheden te zien. Ook zou ik graag naar een museum willen en de changing of the guards.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

mairead
Berichten: 3213
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:31

Ik zou ook even goed aankijken of het deze zomer al kan, met de reis restricties en alles.

Changing of the Guards bij Buckingham Palace is vooral heel druk. de Royal Mews (stallen) zijn ook heel leuk om te bezoeken (ik vond de Gouden Koets daar echt een draak van een ding, haha), maar ik weet niet of die jaarrond open zijn. Ik was er toen in de zomer.

De changing of the guards bij Horseguards/Whitehall vond ik echt heel gaaf. Je hebt eens in de paar dagen een heel nieuw regiment dat komt aflossen vanuit Hyde park en je hebt elke zoveel uur de 2 ruiters en hun paarden in de wachthuisjes die worden afgelost.
Er is ook een klein museum bij, wat ik erg leuk vond.

kerstmuts :j Nu met aanklikbaar onderschrift:
Fjord. Feel the difference!

Giolli
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Zeg maar Ber!
Berichten: 19220
Geregistreerd: 17-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:34

Ik heb het topic verplaatst naar [BEU] Bokt erop uit, omdat het daar beter past.

Onderschrift

Amber_anne
Berichten: 6860
Geregistreerd: 09-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:35

Museum of national history is erg leuk. Je hebt daar ook meerdere musea bij elkaar dus je kan je daar zeker vermaken

Edit: een bustour is ook erg leuk. Heb het een paar jaar geleden gedaan met iemand die voor het eerst in Londen was en vond het erg interessant

Thats_Me
Berichten: 10926
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 11:44

Londen is leuk en alvast vooruit dromen alleen maar fijn. Ik zou toch wel naar een musical gaan. Zo gaaf! Vind zelf the Phantom of The Opera echt een aanrader. Het ligt er aan wat je wilt gaan doen maar Londen is best prijzig dus zou toch inclusief hotel al snel 500 tot 750 p.p reserveren voor een midweek. Goedkoper kan natuurlijk. Alleen al rondzwerven door de stad en musea bekijken is al heel tof. Zoals het Britisch museum of het natuurmuseum bijvoorbeeld.

All good things are wild and free
Beautifull things don't ask for attention
The earth has music for those who listen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:06

Ga er vanuit dat deze zomer niks zal worden nog. Dan valt het hooguit mee. Qua hotel in het centrum of daarbuiten, is maar net wat je zelf fijn vindt. Neem iig een oyster kaart (ov chipkaart), dat is echt ideaal reizen.

En indien deze zomer nog niet gaat, vergeet dan niet dat vanaf oktober een paspoort nodig is.

Lenexa
Berichten: 598
Geregistreerd: 05-12-18

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:09

Ik vond bij mijn laatste bezoek Camden Market ook heel leuk.

Pluisje1998
Berichten: 1235
Geregistreerd: 06-08-11
Woonplaats: Omgeving Dordrecht/Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 12:29

Afgezien of het kan/handig is deze zomer, alvast plannen maken kan natuurlijk altijd.

Ik zelf heb nooit een creditcard meegenomen naar Londen en heb altijd gewoon met mijn pinpas kunnen betalen. Al zou het ook kunnen dat ik geluk heb gehad dat bij de winkels waar wij kwamen met een maestro pas betaald kon worden.

Qua bezienswaardigheden, dat is zo persoonlijk. Ik ben naar Camden geweest, Soho vonden er erg leuk. Winkelen op Oxford street. Covent Garden is ook een leuke wijk.

Maar je hebt natuurlijk ook de toeristen attracties als de Tower, London Eye en westminster palace. De musea zijn ook zeker leuk, en volgens mij gratis. Ik vond het British Museum erg tof.

Qua hotel zaten wij op 20 minuutjes van het centrum ongeveer. Was een studenten accomodatie waarbij je ook een eigen keukentje had, heel fijn om gewoon te kunnen koken (en natuurlijk goedkoper dan buiten de deur eten). De Oyster card die hierboven ook wordt genoemd is zeker een must, zo handig met reizen.

Wij waren geloof ik per persoon ongeveer 500 euro kwijt inc. reis ernaartoe.

~ But I still haven't found, what I'm looking for ~

Voor mijn tekeningen en andere creatieve uitspatting, bekijk mijn DeviantArt

Ineke2
Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:30

Creditcard is geen must in Londen. Heb zelf nooit geslapen in Engeland. Ik ben 2x met de boot gegaan en dan op de boot geslapen.

Een ov kaart is echt een aanrader.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

CaptainJS
Berichten: 1125
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-02-21 13:31

Ik ga zeker een oyster card pakken als ik naar Londen ga. En graag zou ik nog wel eens een musical zien. Ik ga als ik ga met het vliegtuig. Heb geen ervaring met de boot of met de trein. Vliegtuig is kwa tijd korter en minder gedoe.

“This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow”

― Captain Jack Sparrow

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:41

Credit-card was de laatste jaren niet nodig; je kon alles met je bankpas betalen.
Enig cash is handig; doe dat lokaal en let erop dat ze je geen kosten in rekening brengen! Uiteraard betaal je internationale transactiekosten maar daarnaast is het in GB niet standaard dat je het geld gratis uit de muur trekt!

Verder: houdt internet goed bij! Een collega ging met z'n ouders een lang weekend via de tunnel (trein), half pension, voor een prijs waar je normaal net een retourje London voor koopt.
Enne, niks vaag achteraf hotel maar Lancaster Gate aan Hyde Park, naast het metro station.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

purny
Berichten: 27396
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:44

Ik zou dit jaar er niet op rekenen. Je kunt bij getyourguide allemaal dingen bekijken die je wil zien.
Zou wel de tower bridge bezoeken

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:55

Credit card heb je niet nodig in London, Oyster Card ook niet. Je kunt gewoon de hele dag met de metro met je normale pinpas (mits die met contactloos betalen werkt). Dat gaat tot een maximum bedrag.

Musea zijn gratis. National History museum is een aanrader (dinosaurussen), British Museum ook (mummies en de Rosetta Stone), National Gallery (Whistlejacket).

Het nadeel van deze musea is dat ze nogal groot zijn. Je bent er rustig een hele dag in bezig als je alles wilt zien en daarna ben je 'museum moe'. Je kunt dan beter bedenken wat je wilt zien in dat museum, voor dat alleen gaan en daarna weer naar buiten (ik bedoel, ze zijn toch gratis :+ )

Mijn persoonlijke favoriet is The Wallace Collection:

https://www.wallacecollection.org/art/c ... an-armour/

Niet zo'n groot museum met een indrukwekkende collectie harnassen voor paard en ruiter :D (en op de binnenplaats een fijne tearoom). Met een ochtend ben je daar wel klaar :-)

Verder nog The Army museum (beetje uit de route) en The London museum. Allemaal echt heel prima.

Om rond te lopen zou ik langs Bondstreet, Piccadillycircus, Leicestersquare, ChinaTown, Covent Garden gaan (allemaal op loopafstand van elkaar) en dan ook even de Burlington Arcade, Piccadilly Arcade, Princes Arcade meepakken.

Winkels waar je echt in geweest moet zijn: Fortnum & Mason en Hamleys

Wat Ineke2 zegt, met de boot van Hoek van Holland naar Harwich 's nachts, dan met de trein naar London, dagje London en dan weer terug met de boot +:)+
De keren dat we in London ook moesten overnachten deden we dat in The Tavistock. Redelijk dichtbij British Museum en verder qua locatie ook ok.

Maar goed, heel verhaal getypt en nu komt het uiteindelijke punt: ik denk dat het er deze zomer nog niet in zal zitten om een tripje London te doen :\ . Gezien hoe het gaat met het hele Corona verhaal denk ik dat de UK nog even buiten bereik is.
Dan zal een stedentrip Parijs eerder tot de mogelijkheden behoren.

purny
Berichten: 27396
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:58

Overigens staat Londen ook nog op mijn lijst vooral in december

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 13:59

Purny, dan moet je eigenlijk proberen om tussen Kerst en Oud&Nieuw te gaan. Direct na eerste Kerstdag gaat alles in de uitverkoop dus dan kun je voor weinig een hele nieuwe garderobe bij elkaar shoppen :D :D

heidy_wilco
Berichten: 4470
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:04

Het ov is London goed, dus je hoeft niet echt in het centrum te zitten om overal te kunnen komen.

Ik kan zelf het John Soane house aanbevelen, buiten de andere andere, al genoemde, dingen.

John Soane was een architect uit eind 18de, begin 19de eeuw. Het huis is prachtig en staat er nog bij zoals hij het achtergelaten heeft. En toen ik er was, was het gratis.
Laatst bijgewerkt door heidy_wilco op 20-02-21 14:06, in het totaal 2 keer bewerkt

*pum**pum**pum**pum**pum*

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:04

CaptainJS schreef:
Ik ga zeker een oyster card pakken als ik naar Londen ga. En graag zou ik nog wel eens een musical zien. Ik ga als ik ga met het vliegtuig. Heb geen ervaring met de boot of met de trein. Vliegtuig is kwa tijd korter en minder gedoe.


Vanaf het vliegveld moet je alsnog met een trein naar centrum London, daar ontkom je niet aan.

Persoonlijk vind ik de boot erg relaxt, 's avonds stap je op de boot, je slaapt de hele nacht en wordt wakker in de U.K. :))

Hangt er een beetje vanaf hoeveel shopping je mee terug wilt nemen of het vliegtuig handig is :+ :))

purny
Berichten: 27396
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:07

Apple schreef:
Purny, dan moet je eigenlijk proberen om tussen Kerst en Oud&Nieuw te gaan. Direct na eerste Kerstdag gaat alles in de uitverkoop dus dan kun je voor weinig een hele nieuwe garderobe bij elkaar shoppen :D :D

Ah bedankt! Hangt de kerstverlichting er dan ook nog?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:07

Ja hoor, alles is nog helemaal in Kerst stemming :D

En veel shops tot 70% korting :D

purny
Berichten: 27396
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:10

Apple schreef:
Ja hoor, alles is nog helemaal in Kerst stemming :D

En veel shops tot 70% korting :D

Nice!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:11

CaptainJS schreef:
Ik ga zeker een oyster card pakken als ik naar Londen ga. En graag zou ik nog wel eens een musical zien. Ik ga als ik ga met het vliegtuig. Heb geen ervaring met de boot of met de trein. Vliegtuig is kwa tijd korter en minder gedoe.
Oyster Card is niet eens meer nodig, sterker nog, ik zou er niet eens aan beginnen als je er niet al eentje hebt. Je kunt met een pinpas en contactloos betalen gewoon met de metro en de bus. De mijne ligt ergens te verstoffen in mijn portemonnee - de laatste keer dat ik hem gebruikt heb, was als student omdat ik toen met korting reisde, maar sindsdien doe ik alles gewoon met m'n pinpas.
Of vliegen sneller is dan de trein, hangt af van waar in Nederland je woont en waar je naartoe gaat. Voor mij was de trein van deur tot deur net zo lang als het vliegtuig (Heathrow; vanaf Stansted, Gatwick of Luton duurde vliegen een stuk langer), met als voordeel dat je gewoon in die trein gaat zitten, overstapt in Brussel en verder nauwelijks ergens omkijken naar hebt. Vliegen vind ik veel vervelender met het vele wachten. :+

Qua musea zijn de beroemde musea niet voor niets beroemd: British Museum (pro-tip: de achteringang is vaak rustiger :+ ), Natural History Museum, Modern Science Museum, Victoria & Albert Museum zijn allemaal aanraders, evenals de National Portrait Gallery. Er is ook nog het Imperial War Museum. Tower of London is leuk om te doen, en de London Eye is ook wel vet. Voor eten kun je Chinatown eigenlijk niet overslaan, en ook KERB Market in Camden is een aanrader. Moreish in Bloomsbury was één van mijn vaste stekken voor lunch en/of ijs, en daarna gewoon even chillen in Bloomsbury Square ertegenover (pal achter het BM); je vindt daar ook Senate House, onderdeel van de University of London, dat een prachtig art deco gebouw is en waar je onderdoor kunt lopen. Er worden ook veel films opgenomen. 8-) Covent Garden vind ik ook altijd erg leuk, terwijl ik Oxford Street het liefste oversla - je kunt er over de hoofden lopen en ik vind er weinig bijzonders. :o Straten als Jermyn Street en Bond Street zijn dan leuker. En dan zijn er verder nog dingen als Somerset House waar vaak exposities zijn, en ook de Globe Theatre is gaaf om naartoe te gaan. Mocht je het centrum even zat zijn, is een wandeling naar Primrose Hill leuk, of je kunt richting Greenwich gaan voor de Greenwich Observatory.

Qua hotels buiten het centrum kun je denken aan wijken als Hammersmith, Notting Hill, Wandsworth, Clapham en Balham. In Clapham zitten er een paar direct aan de Clapham Common, en er zijn daar in de buurt ook meer dan genoeg eetgelegenheden. Als je een beetje op een budget wilt eten, is het ook handig om Too Good to Go te downloaden. Hier in Nederland vooral gebruikt voor supermarktpakketten geloof ik, maar in Londen kun je echt heel lekker eten halen bij restaurants voor weinig. :=

Apple
Berichten: 76181
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Wat te doen in Londen? Zomervakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-21 14:25



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agesus, Babsiej, Blijgeestig, Desireeeee, Ekeif96, Elitedeux, Hanneke137, K_nolan, Larissa123, moOby, Muggebeet, purny, Xhiske en 83 bezoekers