[FOTO] 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (ifilm)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Lorette_
Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

[FOTO] 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (ifilm)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-21 17:17

Juli 2020

We hadden een reis naar Slovenië gepland. Door corona en de bijbehorende restricties vielen onze vakantieplannen in het water. In de tijd voorafgaand aan ons vertrek was de grens soms wel, maar soms ook niet opengesteld voor Nederlanders. We konden er geen peil op trekken en wilden het risico niet nemen.

Verstandig om gewoon thuis te blijven. Maar dan kriebelt het toch... Op het laatste moment besloten we naar Salzburg te rijden om daar een paar dagen vakantie te vieren. Dichter bij huis, ideaal om veel te wandelen en geen wisselende reisbeperkingen. We hadden een eigen appartement naast een supermarktje. Just in case. De merrie van mijn moeder moest moest net in mijn vakantie geïnsemineerd worden, dus mijn auto met trekhaak bleef thuis en we gingen op pad in de auto van mijn moeder. Even schakelen. Of eigenlijk juist niet, want het is een automaat. }:0

Wat we wilden doen en zien, planden we op het rustigste moment. We kwamen niet in drukke eettentjes en aten grotendeels in ons appartement (of namen eten mee). Maar ook wij zijn een keer uit eten geweest, een enkele keer gingen we ergens iets drinken en hebben op een gunstig moment gebruik gemaakt van het zwembad (beter gezegd: glijbaan). Tot overmaat van ramp stapten we met 2 andere stellen in een raft. Groot ding, maar ik vrees niet altijd op 1,5 meter. En voor de veiligheid mocht je geen mondkapjes dragen... Dus ik kan kletsen wat ik wil, maar het valt natuurlijk nooit helemaal goed te praten. :x

We hebben het heerlijk gehad. Ik ben iemand die een beetje in het wilde weg indrukken vereeuwigt met een klein cameraatje. *-:) Geen fotografische hoogstandjes of bioscoop waardige beelden, maar wel mooie herinneringen en een dosis gekkigheid. Dit jaar gaat de terugblik op deze 'egoïstische reis' dan wel gepaard met een beetje schuldgevoel, maar ik vind het alsnog leuk om te delen hoe fijn we het hebben gehad.

Salzburg
[ img ]

Zonsondergang vanaf de brug in Salzburg
[ img ]

Slot Hellbrunn
[ img ]

Waterval aan het einde van de Liechtensteinklamm
[ img ]

Het leek ons leuk om de Sigmund Thun klamm te bezoeken tijdens hun 'gorgeous lights' avond. Zo gorgeous bleek het niet te zijn. Wij liepen er in de meest verschrikkelijke stortregen, zagen geen hand voor ogen en door alle felgekleurde lampen zagen we praktisch niets van de kloof zelf. :')
https://imagizer.imageshack.com/img922/1897/OiCUxk.jpg

Toen er weer slecht weer werd voorspeld, gingen wij in alle vroegte naar de Lamprechtshöhle om eventuele drukte voor te zijn.
[ img ]

Met de kabelbaan naar ruim 3000 meter hoogte, waar we door het regenachtige weer aanvankelijk 0 meter zicht hadden op het uitkijkpunt. Dat zorgde er wel voor dat het rustig was...
[ img ]

De Seisenbergklamm, onze favoriet
[ img ]

[ img ]

Raften in water van 5 graden celsius (lang leve de wetsuit). De andere rafts zaten propvol met hele families. Wij konden met 2 andere stellen aan de slag en hadden zo lekker de ruimte. Door deze samenstelling konden we steeds maar een klein stukje roeien, anders zouden we veel te hard gaan en te ver uit elkaar komen te liggen. Lekker veilig voor een eerste ervaring, maar de volgende keer proberen we iets meer uitdaging te zoeken. Dat is wel lastig, want je bent erg afhankelijk van de rivier/het weer voor de moeilijkheidsgraad.
[ img ]

Stausee. Ik weet niet of dit Mooserboden of Wasserfallboden is. Ze liggen bij elkaar. We waren hier weer mooi voor de drukte uit en zijn toen de berg op gelopen.
[ img ]

Mijn vriend kon zich uitleven op deze bochtjes (Grossglockner)
[ img ]

Een ander stuwmeer, dat we tegenkwamen tijdens onze tocht over de Grossglockner route.
[ img ]

En dit mooie kerkje in Heiligenblutt
[ img ]

Een dubbele regenboog bij Zell am See
[ img ]

Op de terugweg hebben we een verkoelende stop gemaakt bij een kleine waterval
[ img ]

En als laatste onze vakantievideo:


We zijn inderdaad niet het méést volwassen stel, dat geef ik toe. De mevrouw die ons de tickets verkocht voor het glijbanenpark vroeg wel twee keer of we echt alleen met twee volwassenen waren. :o _O-

Ik schat onze kansen voor deze zomer nog niet zo positief in, dus ik geniet extra van de beelden van onze eerdere vakanties. Dat zijn er niet zo gek veel. Ik ben meer dan 10 jaar niet op vakantie geweest. In 2018 haalde mijn vriend me over om toch eens mee te gaan (daarvoor stuurde ik hem nog zo met z'n broer mee). Ik vond het not done om weg te gaan als er trainingspaarden bij mij op stal stonden. Sinds ik daarin ben geminderd, is het weer mogelijk.

[BEU] [FOTO+VIDEO] Dubrovnik, Lokrum, Mljet, Trebinje en Kotor
[BEU] Ken je die mop van het vliegtuig dat naar Tirana ging?
[BEU] [FOTO] Metropool Istanboel & het bijzondere Cappadocië

Hebben jullie ook fijne herinneringen aan Oostenrijk?
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 12-02-21 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag in titel gezet

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?


Lonni
Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Re: 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (in foto & film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:26

Prachtige foto's hoor, ik vind dat ze zeker niet onder doen voor fotografische hoogstandjes.
Ziet eruit als een onwijs leuke tijd, ik heb vanachter m'n schermpje meegenoten :D

[o]

noordje
Berichten: 2202
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (in foto & film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:31

Prachtige foto's. Mooie omgeving ook.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

xRaisin
Berichten: 1753
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:43

Prachtige beelden en het filmpje is ook super mooi gemaakt! Kan me voorstellen dat dat nog steeds nagenieten is, een half jaar later!

Ik heb zelf een aantal maanden in Salzburg gewoond voor studie, hele leuke herinneringen aan! Ook leuk om bekende plekken in je topic terug te zien :D

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:49

Gaaf! Wij zijn vorig jaar januari in die omgeving geweest en ik had heel graag terug gewild van de zomer. Ik word helemaal blij van je video! Ziet er uit als een fantastische vakantie.

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!

Selina
Berichten: 14264
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (in foto & film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:52

Geen hoogstandjes? Ik dacht nav de foto’s dat je professioneel fotograaf was :o

Mooie foto’s van jouw hond? http://www.simondel.nl

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (in foto & film)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 18:08

Ik vind het ook juist prachtige foto's van een heel mooie omgeving. Fijn dat jullie zo genoten hebben, ik kan me dat goed voorstellen als ik het zo zie <3

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

_Lorette_
Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: [FOTO] 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (ifilm)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-21 21:03

Aah, thanks voor jullie toffe reacties!

xRaisin schreef:
Prachtige beelden en het filmpje is ook super mooi gemaakt! Kan me voorstellen dat dat nog steeds nagenieten is, een half jaar later!

Ik heb zelf een aantal maanden in Salzburg gewoond voor studie, hele leuke herinneringen aan! Ook leuk om bekende plekken in je topic terug te zien :D


O, gaaf! Dan had jij vast nog wel tips voor ons gehad! We konden ons niet heel goed voorbereiden door de 'last minute' beslissing.

Selina schreef:
Geen hoogstandjes? Ik dacht nav de foto’s dat je professioneel fotograaf was :o


Dat talent had ik héél graag willen hebben, maar ik ben meer iemand die helemaal overweldigd is door alle indrukken en in het wilde weg plaatjes schiet om de herinnering te vereeuwigen. :Y)

kwii schreef:
Gaaf! Wij zijn vorig jaar januari in die omgeving geweest en ik had heel graag terug gewild van de zomer. Ik word helemaal blij van je video! Ziet er uit als een fantastische vakantie.


Toen op wintersport, denk ik? Ik ben ooit 3 dagen gaan skieën in de buurt van Salzburg en we zijn toen ook in de stad geweest, maar ik herinnerde het me echt anders! Blijkbaar heb ik het in de winter op een andere manier ervaren. :oo

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?

kwii
Berichten: 1745
Geregistreerd: 23-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:34

_Lorette_ schreef:
kwii schreef:
Gaaf! Wij zijn vorig jaar januari in die omgeving geweest en ik had heel graag terug gewild van de zomer. Ik word helemaal blij van je video! Ziet er uit als een fantastische vakantie.


Toen op wintersport, denk ik? Ik ben ooit 3 dagen gaan skieën in de buurt van Salzburg en we zijn toen ook in de stad geweest, maar ik herinnerde het me echt anders! Blijkbaar heb ik het in de winter op een andere manier ervaren. :oo


Het was inderdaad in wintersport seizoen maar wij waren daar voor een obstacle run (spartan). Wel met de skilift de kitzsteinhorn op geweest :D Inderdaad vanwege die hele andere ervaring wil ik wel weer terug, en dan met de auto ipv het vliegtuig ook :D

Nergens is het zo fijn, als op de rug van Willemijn!


_Lorette_
Berichten: 12072
Geregistreerd: 27-09-04
Woonplaats: Onder Zwolle

Re: [FOTO] 'Ego-tripje' van hike tot haarspeldbocht (ifilm)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-21 11:00

O, dat is dan wel even iets anders dan 'gewoon' wintersport! Wel bijzonder dat ze die in de winter organiseren. Ik had dat zelf in de lente of zomer verwacht.

Wij zagen op de Kitzsteinhorn aanvankelijk geen hand voor ogen. Kom je daar speciaal voor het uitzicht, sta je middenin een wolk. :P

I'm begging you to come and pull me out the fire
Come and save me like you did when we were young
Please come bring me up from my lowest, take me higher
Can you see me through the ashes and the smoke?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 bezoekers