[VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Winged
Berichten: 32975
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:51

Oh wauw wat gaaf! Heel veel geluk daar!


eva1969
Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:03

Wat een bijzonder avontuur, en toch ook dapper omdat jullie de taal nog niet spreken. Het ziet er prachtig uit. Zijn jullie officieel geëmigreerd ook nu? Veel geluk in bella italia!

Insta: ArtbyEvaRoeters

Walkure
Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 12:00

Wauw, wat dapper en wat gaaf! Geniet van jullie nieuwe thuis!

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

Ellen_ov
Berichten: 1311
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:00

Heel veel geluk! Wat tof dat jullie ook de stap hebben gemaakt en dat het zo vlot ging :D binnen het jaar al geëmigreerd.

DiantaM
Berichten: 11270
Geregistreerd: 10-04-04

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:08

Wat gaaf. Ik volg ook.

Ik zou het ook een droom vinden om in de bergen te wonen.

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 14:45

Wauw wat een gave beslissing, en stoer dat jullie dat zo maar gedaan hebben!

Wij hadden plannen om naar Portugal te vertrekken maar hebben uiteindelijk onze stek in Brabant gevonden haha. Voordeel is dat we de plannen die we voor Portugal hadden, nu al kunnen uitvoeren.

Ik ben erg benieuwd naar jullie vervolg avonturen!

pien_2010
Berichten: 42813
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 15:15

Hi Frummels wat een mooi en leuk topic heb je gemaakt. Leuke foto's meid!

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 16:02

Welkom aan de nieuwe volgers, leuk!

pien: thanks! Leek me leuk om het zo bij te houden voor later. En vind het ook leuk om erover te vertellen natuurlijk :D


Prairy schreef:
Wauw wat een gave beslissing, en stoer dat jullie dat zo maar gedaan hebben!

Wij hadden plannen om naar Portugal te vertrekken maar hebben uiteindelijk onze stek in Brabant gevonden haha. Voordeel is dat we de plannen die we voor Portugal hadden, nu al kunnen uitvoeren.

Ik ben erg benieuwd naar jullie vervolg avonturen!

Haha dat is wel even wat anders, maar ook heerlijk! En fijn om de plannen al helemaal te hebben liggen, toch?


DiantaM schreef:
Wat gaaf. Ik volg ook.

Ik zou het ook een droom vinden om in de bergen te wonen.

Ik word er direct zo rustig van.. echt heel bijzonder voelt dat!


Ellen_ov schreef:
Heel veel geluk! Wat tof dat jullie ook de stap hebben gemaakt en dat het zo vlot ging :D binnen het jaar al geëmigreerd.

Wij zijn allebei wel echt doorpakkers en zien nooit reden om te wachten als we iets heel graag willen :))


eva1969 schreef:
Wat een bijzonder avontuur, en toch ook dapper omdat jullie de taal nog niet spreken. Het ziet er prachtig uit. Zijn jullie officieel geëmigreerd ook nu? Veel geluk in bella italia!

Ik vind het wel lastig/vervelend om de taal nog niet goed te spreken, maar het mocht voor ons geen reden zijn om nog niet te gaan. Moet ook wel zeggen dat we allebei redelijk snel talen oppakken en dat het sneller gaat dan verwacht als je hier daadwerkelijk bent :)
Ik ben per vandaag officieel uitgeschreven uit de gemeente Den Haag, maar moet wachten tot de lockdown voorbij is voordat ik me hier kan registreren. Hopelijk toch wel ergens deze maand, want die huurauto wordt wel erg prijzig zo :+
Mijn man moet in januari nog afrijden voor zijn rijbewijs in Nederland, dus hij blijft daar nog even ingeschreven.



------

Vanmorgen hadden we dus een afspraak bij de bank om digitaal bankieren te activeren. Dat is me toch een bureaucratische rompslomp := Het duurde in totaal een uur, we moesten allebei zeker 6 handtekeningen zetten, 5 sms codes invullen en een email bevestigen. Dan is het in Nederland toch wel makkelijk om de app te downloaden en in te loggen met je identifier :))
Maar goed, dat is ook geregeld nu dus dat is wel fijn.

Daarna ben ik naar stal gegaan en heb ik wat beginselen van het lange teugelen geprobeerd met mijn pony. Dat deed hij heel leuk, alleen zag ik na een kwartiertje dat hij wat bloed in zijn mond had.. Hij liet niets merken en ik kon ook niets vinden in zijn mond, maar ben toch maar gestopt. Hij was er eventjes vandoor geschoten tijdens het opwarmen, dus misschien heb ik toen iets te hard aan de teugel getrokken. :(:) Daarna hebben we nog wat grondwerk gedaan in de roundpen en heb ik zijn rug gemasseerd (hij zit erg vast en een fysio is hier erg moeilijk te vinden).

Ik kom net terug van een wandeling. Meestal gaan mijn man en ik samen, maar vandaag wilde ik even alleen, lekker met een podcast op. Soms ben ik dus alleen een enorme bange poeperd en toen ik ver de berg op was vond ik het toch wel erg stil.. Ik was nog geen wandelaar of auto tegengekomen in die 40 minuten en kreeg een beetje een vreemd onderbuikgevoel. Dus toch maar omgekeerd en snel terug naar huis gelopen.
Als ik alleen wandel zet ik trouwens wel altijd via whatsapp mijn live locatie aan voor 8 uur in een gesprek met mijn man. Mocht er dan toch iets zijn of gebeuren dan weet hij waar ik ben. :+

Ohja, Pepper was na het transport een beetje ingevallen. Niet zo gek want het was natuurlijk niet niets, zo een reis. Maar hij komt toch al wel weer wat bij gelukkig. Maar ik vind hem op zijn bovenlijn toch wel erg schraal. Hij blaast snel op van ruwvoer waardoor hij heel dik lijkt, maar je voelt zijn ribben goed en zijn schoft en billen voelen toch wel wat knokig nog.. Nog even een week of 2 a 3 aankijken wat er gebeurt. Nu hij weer aan het werk is zal hij vast nog wel wat aankomen in bespiering ook.

Zijn dikke vacht vertekent wel flink hoor.. Er zit echt wel een cm of 6 a 7 aan haarlengte op. :=
Dit was na het transport
[ img ]

En dit vandaag
[ img ]

pien_2010
Berichten: 42813
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:21

Frummels schreef:
Vanmorgen hadden we dus een afspraak bij de bank om digitaal bankieren te activeren. Dat is me toch een bureaucratische rompslomp := Het duurde in totaal een uur, we moesten allebei zeker 6 handtekeningen zetten, 5 sms codes invullen en een email bevestigen. Dan is het in Nederland toch wel makkelijk om de app te downloaden en in te loggen met je identifier :))
Maar goed, dat is ook geregeld nu dus dat is wel fijn.


_O- _O- zonet voorgelezen aan mijn man en hij zei: "waar kennen we dat toch van". "Ja schat, het is niet alleen hier hoor" _O- _O-
Laten we er maar om lachen, maar dit beloofd wat als het gaat om niet efficiënt zijn , wachtcultuur etc. Ik ben be nieuwd hoe dat in Italië zal gaan. Want soms is het echt zooo irritant.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 16:25

Haha nee pien, dat is inderdaad niet alleen in Frankrijk :))
Net als het fiasco met ons mobiele abonnement: eerst een Italiaanse bankrekening openen voordat je een telefoonnummer kunt krijgen. Wij naar de bank. Eerst een Italiaans telefoonnummer voordat je een bankrekening kunt openen. Ehhhh ... :') _O-

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:33

Ik heb gisteren toevallig 2 walkie talkie van Alecto gekocht die een bereik tot 10km hebben. Is dat niks voor je?

Wij zijn ook van het doorpakken, ik herken het dus wel :') Plannen liggen bij ons niet zo lang :+ Die gaan vaak al direct in uitvoering :P

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-20 16:44

Prairy schreef:
Ik heb gisteren toevallig 2 walkie talkie van Alecto gekocht die een bereik tot 10km hebben. Is dat niks voor je?

Wij zijn ook van het doorpakken, ik herken het dus wel :') Plannen liggen bij ons niet zo lang :+ Die gaan vaak al direct in uitvoering :P


Oh goede! Had ik nog niet aan gedacht eigenlijk. Thanks :D

Haha, ik hou er wel van. Waarom wachten als je het in je hoofd allemaal al geregeld hebt? Hier gaat ook alles direct in uitvoering. Althans ik weet graag waar ik aan toe ben dus ik start direct met de onderzoeksfase haha. Mijn man vindt dat allemaal niet zo boeiend en wil altijd direct actie :))

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 16:48

Zo herkenbaar ook :') zo doen wij dat ook. Vullen elkaar goed aan ;)

Ik heb de mijne nog niet getest maar ik wilde er ook mee kunnen wandelen idd, naast dat ik ze hier op eigen terrein wil gebruiken zodat ik niet eerst 10 minuten aan het zoeken ben naar mijn vent :P

veranadautje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 12-02-10

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:40

Wauw mooie omgeving

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-20 10:02

Prairy schreef:
Zo herkenbaar ook :') zo doen wij dat ook. Vullen elkaar goed aan ;)

Ik heb de mijne nog niet getest maar ik wilde er ook mee kunnen wandelen idd, naast dat ik ze hier op eigen terrein wil gebruiken zodat ik niet eerst 10 minuten aan het zoeken ben naar mijn vent :P


Precies! :D
Oh als je ze getest hebt ben ik benieuwd hoe ze bevallen.


veranadautje schreef:
Wauw mooie omgeving

Ik vind het elke dag opnieuw weer een feestje om naar de natuur te kijken hier. Ik kan ook echt niet wachten tot we uit lockdown zijn want er zijn geweldige natuurgebieden met wandelroutes op 15 minuten van ons huis :j

NailB
Berichten: 416
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:07

Prairy schreef:
Zo herkenbaar ook :') zo doen wij dat ook. Vullen elkaar goed aan ;)

Ik heb de mijne nog niet getest maar ik wilde er ook mee kunnen wandelen idd, naast dat ik ze hier op eigen terrein wil gebruiken zodat ik niet eerst 10 minuten aan het zoeken ben naar mijn vent :P


Nieuwsgierige vraag: hebben we hier tegenwoordig niet juist mobiele telefoons voor? In mijn beleving is een walkie talkie een soort inferieure telefoon. :P

Prairy
Berichten: 8983
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:08

NailB schreef:
Prairy schreef:
Zo herkenbaar ook :') zo doen wij dat ook. Vullen elkaar goed aan ;)

Ik heb de mijne nog niet getest maar ik wilde er ook mee kunnen wandelen idd, naast dat ik ze hier op eigen terrein wil gebruiken zodat ik niet eerst 10 minuten aan het zoeken ben naar mijn vent :P


Nieuwsgierige vraag: hebben we hier tegenwoordig niet juist mobiele telefoons voor? In mijn beleving is een walkie talkie een soort inferieure telefoon. :P


Ja maar die laat hij altijd binnen liggen, ik heb hoop dat hij die walkie talkie wel mee neemt... Daarnaast wonen wij bijna letterlijk op de grens en hebben we regelmatig geen bereik. En ja, we wonen in Nederland ;)

Gisteravond getest :+ 150m bereik heeft hij iig wel haha haha

Getup
Berichten: 8216
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 12:54

Oh wow , supermooi! Ga ook volgen, vind dat altijd zo leuk om te zien!

Mirranda
Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 13:13

Wat een mooi avontuur en een prachtige streek daar!
Ik volg je graag hoor, ben gek op dit soort topics!

Wat leuk dat je met poezel en pony verhuist bent. Die zullen vast ook snel wennen in zo'n mooie omgeving :)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-20 13:45

NailB schreef:
Prairy schreef:
Zo herkenbaar ook :') zo doen wij dat ook. Vullen elkaar goed aan ;)

Ik heb de mijne nog niet getest maar ik wilde er ook mee kunnen wandelen idd, naast dat ik ze hier op eigen terrein wil gebruiken zodat ik niet eerst 10 minuten aan het zoeken ben naar mijn vent :P


Nieuwsgierige vraag: hebben we hier tegenwoordig niet juist mobiele telefoons voor? In mijn beleving is een walkie talkie een soort inferieure telefoon. :P


Haha, goede vraag ja. Mijn man neemt zijn telefoon bijna nooit op omdat hij eigenlijk altijd aan het werk is. Dus hij is of in gesprek, of bezig. Vind het idee dat je met een telefoon moet wachten tot de ander opneemt niet zo prettig. Met een walkie talkie heb je direct contact. :)


Getup schreef:
Oh wow , supermooi! Ga ook volgen, vind dat altijd zo leuk om te zien!

Leuk, welkom! :D


Mirranda schreef:
Wat een mooi avontuur en een prachtige streek daar!
Ik volg je graag hoor, ben gek op dit soort topics!

Wat leuk dat je met poezel en pony verhuist bent. Die zullen vast ook snel wennen in zo'n mooie omgeving :)

Leuk dat je ook komt volgen!

Het was voor mij niet bespreekbaar om ze niet mee te nemen en gelukkig denkt mijn man daar net zo over. Hij is echt gek op onze poes. Pony vindt hij heel leuk en lief, maar daar heeft hij niet zoveel mee. Maar hij ziet wel hoeveel ik van pony hou en dat vindt hij heel belangrijk gelukkig <3

Goof
Berichten: 28609
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:55

Geweldig TS! Wat een gave stap.
Ik ben stiekem een beetje jaloers. Ik roep al jaren dat als ik ooit de loterij win ik een huisje op een heuvel in Toscane koop, het liefst tussen olijfbomen ofzo. Maar eigenlijk is dit een stap die je ook gewoon kan nemen zonder de loterij te winnen.
Heel tof dat je dit doet, prachtige locatie!

Hoe zit het met werken? Wat ga jij straks doen?

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 13:14

Dankje Goof! Wij zeiden ook altijd "als we een grote prijs winnen dan..." maar met een beetje geluk en flink sparen kom je ook al een heel eind :j :D

Ik heb nog geen idee wat ik ga/wil doen. Ik heb rechten gestudeerd en ben altijd werkzaam geweest in de juridische sector (consumentenrecht en intellectueel eigendomsrecht) maar eigenlijk wil ik dat niet meer. Sterker nog, het liefst zou ik helemaal niet meer op kantoor willen werken! Ik ben me nu aan het verdiepen in e.e.a. om misschien zelf iets op te kunnen zetten in de richting van online verkoop ofzoiets, of iets in de buitenlucht. Ben er nog niet compleet overuit zoals je ziet haha.

silvia58
Berichten: 1824
Geregistreerd: 05-07-10

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 14:18

Wauw....wat een avontuur !
Heel veel geluk in jullie nieuwe huis +:)+

PlukenKrul
Berichten: 799
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 17:49

Ik woon zelf ook al ruim 2 jaar in Italië (Rome) en dat is de beste beslissing die ik ooit heb genomen! Ik ben wel benieuwd hoe jullie het met hypotheek hebben gedaan. Hebben jullie een Nederlandse of Italiaanse hypotheek? Of was er genoeg gespaard? :)

Menstruation, menopause, mental breakdowns...
Ever noticed how all womens problems begin with men?

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-20 22:20

silvia58 schreef:
Wauw....wat een avontuur !
Heel veel geluk in jullie nieuwe huis +:)+


Dankjewel!


PlukenKrul schreef:
Ik woon zelf ook al ruim 2 jaar in Italië (Rome) en dat is de beste beslissing die ik ooit heb genomen! Ik ben wel benieuwd hoe jullie het met hypotheek hebben gedaan. Hebben jullie een Nederlandse of Italiaanse hypotheek? Of was er genoeg gespaard? :)

Ohh wat gaaf, Rome! <3 een van onze lievelingssteden. Kan me helemaal voorstellen dat dat zo een goede beslissing is geweest. Woon je in het centrum?
Wij hebben inderdaad geen hypotheek op ons huis :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Emj_23, karelien, Laure, Suor, Wopkebrok en 80 bezoekers