[VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
PlukenKrul
Berichten: 799
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Grunn

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 05:02

Ah, dat maakt het een stuk makkelijker! Ik was benieuwd, omdat ik ook graag iets zou willen kopen hier, maar dat stukje nog een uitdaging vind. Ik heb 2 jaar in het centrum van Rome gewoond (vlakbij Villa Borghese), echt geweldig! Nu woon ik zo’n 50 km buiten Rome in een kustplaats, mijn vriend heeft daar een woning. :) ook heerlijk wonen zo aan zee en met een tuin, maar ik moet zeggen dat Rome altijd iets magisch blijft houden.

Menstruation, menopause, mental breakdowns...
Ever noticed how all womens problems begin with men?


pien_2010
Berichten: 43114
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 09:52

Italië lijkt me prachtig, alleen de taal vind ik wel erg moeilijk vergeleken bij het Frans en Engels dan.

Earth
Berichten: 7896
Geregistreerd: 09-04-20
Woonplaats: 1,5 meter

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-20 18:22

Wat is er dan met Italië en hypotheken?

Zat trouwenns nog even te kijken waar je nou precies zit en wij zijn daar geweest. Een jaar of 8 terug zijn we in Cinquale geweest, maar dus ook naar Lucca, Sienna en Florence geweest. Echt schitterende omgeving, idd met zijn mooie heuvels.
Wat ons nog altijd bij staat is onze lunch op de berg bij Massa. Daar hebben we echt goddelijk gegeten, een van de beste maaltijden ooit. Dat was hier https://goo.gl/maps/35ceReFhWXjePYVXA
Echt een aanrader om daar ooit eens te gaan eten, alleen al vanwege het uitzicht :D

Earth het reisbureau.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 12:31

PlukenKrul schreef:
Ah, dat maakt het een stuk makkelijker! Ik was benieuwd, omdat ik ook graag iets zou willen kopen hier, maar dat stukje nog een uitdaging vind. Ik heb 2 jaar in het centrum van Rome gewoond (vlakbij Villa Borghese), echt geweldig! Nu woon ik zo’n 50 km buiten Rome in een kustplaats, mijn vriend heeft daar een woning. :) ook heerlijk wonen zo aan zee en met een tuin, maar ik moet zeggen dat Rome altijd iets magisch blijft houden.


Een hypotheek was hier inderdaad zodanig lastig, dat we besloten hebben om het hypotheekvrij te kopen. Naast dat het natuurlijk heel fijn is om alleen G/L/W als vaste lasten te hebben voor je huis (naast de nodige belastingen en je andere vaste dingen). :j
Klinkt alsof je op een heerlijke plek woont zeg, wauw! Wonen aan zee is heerlijk, al moet ik zeggen dat ik toch meer een bergen meisje ben haha. Wij woonden in NL in Scheveningen, 100 meter van het strand. Dat was ook fijn, maar de bergen blijven meer als thuis voelen voor mij.
Al zou ik geen nee zeggen tegen een huis aan de kust in Italie! Dat is wel even een heel ander niveau <3
Ik ben helemaal met je eens dat Rome iets magisch heeft. Ik kan niet wachten tot we weer mogen reizen.


pien_2010 schreef:
Italië lijkt me prachtig, alleen de taal vind ik wel erg moeilijk vergeleken bij het Frans en Engels dan.

Ik vind het ook moeilijker dan Duits, Engels en Frans. Al kan dat ook komen omdat ik die 3 talen leerde toen ik nog heel jong was :+ (4 of 5 jaar). Merk nu ik 30 ben het toch iets moeilijker gaat haha.

Earth schreef:
Wat is er dan met Italië en hypotheken?

Zat trouwenns nog even te kijken waar je nou precies zit en wij zijn daar geweest. Een jaar of 8 terug zijn we in Cinquale geweest, maar dus ook naar Lucca, Sienna en Florence geweest. Echt schitterende omgeving, idd met zijn mooie heuvels.
Wat ons nog altijd bij staat is onze lunch op de berg bij Massa. Daar hebben we echt goddelijk gegeten, een van de beste maaltijden ooit. Dat was hier https://goo.gl/maps/35ceReFhWXjePYVXA
Echt een aanrader om daar ooit eens te gaan eten, alleen al vanwege het uitzicht :D

In Italie kun je maar ongeveer 30% van de prijs van je huis financieren middels een hypotheek (in sommige gevallen 45% geloof ik). De rest van het bedrag moet je zelf bijleggen. En er zitten natuurlijk 800 bureaucratische regeltjes aan :+
Wat leuk dat je in deze regio bent geweest! Ik kan alleen maar beamen hoe mooi het hier is.
Bedankt voor de tip mbt het restaurant! Ik zie dat het maar een uurtje rijden is vanaf ons, dus zeker de moeite waard om er eens heen te gaan :)



-----

Weinig spannende updates voor nu. Het onweert en regent al sinds vrijdagmiddag en de bliksem is vrijdag op zaterdagnacht ingeslagen bij ons huis. Gelukkig hebben we een nieuwe stoppenkast en schoot de aardlekschakelaar er direct af. Geen schade aan overgehouden, maar we schrokken ons wel wild :=
We wilden dit weekend een lange wandeling maken op de berg achter t huis, maar met die gigantische regen en storm zit dat er helaas niet in. Dus dan maar een weekend binnen.
Gisteren heb ik het hele huis van boven tot onder schoongemaakt en wat dingen verschoven (het voelde niet helemaal feng shui :+ )

Ik moet ook nog wel erg wennen aan zo een groot huis merk ik. Ons vissershuisje in Scheveningen was 68m2 en we hebben nu 255 m2 := Waarvan we ongeveer 120m2 gebruiken op dit moment. De bovenverdieping is een enorme zolderetage van zo'n 100m2. Hier willen we bij de renovatie 4 slaapkamers en een badkamer van maken. 2 slaapkamers worden logeerkamers, 1 wordt een muziekstudio/mancave voor mijn man, en de ander denk ik een kamer voor mij waar ik kan lezen, yoga doen, knutselen etc.
Wij wonen op de eerste verdieping en die is als volgt ingedeeld: vanaf de oprit een trap omhoog naar de voordeur, dan kom je binnen in een lange hal, rechts 3 kamers aaneengesloten met daarin de keuken, eetkamer en woonkamer. De muren die hiertussen staan gaan er bij de renovatie uit zodat het 1 grote ruimte wordt met een open keuken en kookeiland. In de eetkamer zit ook een openhaard, dus die is dan te zien vanuit de hele ruimte in plaats van alleen in de eetkamer. :) Alle 3 deze kamers hebben toegang tot een groot balkon over de lengte van het huis. De woonkamer heeft nog een balkon op de kop van het huis.
Dan terug de hal in links vanaf de voordeur gezien, daar is een tussendeur naar een andere hal met daarin toegang tot de badkamer, werkkamer/kantoor, logeerkamer (dit wordt onze inloopkast bij de verbouwing) en achteraan onze slaapkamer.
Terug in de grote hal is er tegenover de voordeur een deur naar het trappenhuis, deze geeft toegang tot de tweede etage wat nu dus de lege zolderetage is. En ook naar beneden naar een grote hal met toegang tot het overdekte terras en de achtertuin de garage en een badkamer waar ook de CV ketel hangt. Die laatste wordt omgebouwd tot washok en de douche die er in zit gaat er uit. Er komt ook een toilet beneden.

De tuin bestaat achter uit "etages" van elk ongeveer 2 meter breed. Hier komen groenten, fruitbomen, veel bloemen en planten en twee patio's. Het raam van de slaapkamer kijkt hier op uit en wordt omgebouwd tot openslaande deuren met een kleine patio voor de slaapkamer waar je smorgens lekker kunt zitten. Bovenin grenst de tuin aan het bos dus daar is schaduw en komt de andere patio. Deze is het verst van het huis af dus fijn als je je even wilt terugtrekken (al kan dat makkelijk op een heleboel andere plaatsen als je met n tweetjes zoveel ruimte hebt :+ ).
Aan de zijkant van het huis is de tuin lager - het huis ligt tegen de berg aan - en daar komt het zwembad. De grond wordt daar een stukje opgehoogd zodat je niet zover omlaag hoeft en het zwembad wordt ingebouwd in plaats van uitgegraven. Daar beneden is ook een mooie oude pizzaoven die gerenoveerd zal worden.
Dan de oprit, die geeft toegang tot de garage, de voortuin, de trap naar de eerste etage en rechts met een trap omlaag naar de pizzaoven en de rest van de tuin. Ook kun je via de zijkant naar het overdekte terras en de achtertuin.
De oprit zal opnieuw bestraat worden, de trap naar de eerste etage komt op een andere plek zodat er meer plek is voor de auto's en om te keren, en er komen bomen, planten en bloemen.

Ik hoop dat het een beetje te volgen is haha. Voor mij zit het natuurlijk duidelijk in mijn hoofd, en ik vind het best lastig uit te leggen. Als het droog is van de week zal ik eens wat meer foto's maken. :)

Hier zie je in elk geval de oprit vanaf de keuken. Links na het gaas gaat een trap omlaag naar de tuin en daar staat ook de pizza oven (je ziet een stukje van de dakpannen van de oven). Rechts zie je 2 van de 4 etages. In de achtertuin hebben we er 6 en die zijn breder.
[ img ]

En hier vanaf het hek. De trap links is een beetje omslachtig en ruimte rovend, dus die komt waar die auto nu geparkeerd staat voorlangs van rechts naar links zeg maar.
[ img ]


En Pepper heeft lekker genoten van de regen := Kleine smeerlap haha. Het paard dat je achter hem ziet, loopt overdag altijd los over het terrein. Ze heet Princess en is 33 jaar oud. Ze mag lekker doen waar ze zin in heeft.
[ img ]

Schemerdier
Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:27

Princess, geweldig _O-

I'm gonna wash that man right out of my hair
Take my hips to a man who cares
Sheela na gig - you exhibitionist

tita
Berichten: 19749
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:39

Ik lees mee

Princess...waar ga je heen met mijn pony

30-11-2015
03-07-2018

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 13:58

De eerste keer schrok ik me rot van haar. Ik had geen idee dat er een paard los liep en ze kwam bokkend de parkeerplaats op gesjeest _O- Even dacht ik dat ik haar moest vangen, maar toen ik lachend begroet werd door de stalmedewerker die vrolijk verder ging met zijn klusjes, realiseerde ik mij dat het waarschijnlijk de bedoeling was haha. Na navraag bleek dus inderdaad dat ze overdag altijd los mag lopen, omdat ze zo lang goed werk verricht heeft, zijn er voor haar niet echt meer regels in het leven :D Ze staat regelmatig bij de pony stalling met de ezel te knuffelen. t is wel echt een lieverd :j

pien_2010
Berichten: 43114
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:01

Wat betreft het zwembad, kijk even goes naar de plek want vrienden van ons hebben een prachtige lage plek, alleen met noodweer komt alle modder en troep...jawel in het zwembad. We hebben onze pomp daarvoor ooit uitgerekend en het is niet grappig zo'n foute plek, gezien de herhaling.
Dus wellicht is hogere plek handiger. Wellicht maakt het niets uit.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-12-20 17:32

Bedankt voor het meedenken Pien! Maar aan die kant stroomt gelukkig vrijwel niets :j de aannemer zei dat dit de beste plek was voor het zwembad. Overigens is dat ook de enige "platte" plek die groot genoeg is, haha. Hoger in de tuin grenst aan het bos en daar is het eigenlijk erg steil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:00

Wat heerlijk, bella Italia! En stoer dat jullie ook echt gegaan zijn. Die taal leren gaat vast snel en veel Italianen zijn echte kletskousen, dus met handen en voeten kom je vast ook een eind. Grappig dat ze daar best wat Engels kunnen. Ik ben meer bekend met midden- en Zuid-Italië en daar spraken ze vaker Duits dan Engels. Of Nederlands! Aardig wat voormalige arbeidsmigranten, haha. Die bureaucratie daar ken ik ook een beetje en dat is echt on-Nederlands, he. Niet erg punctueel en zeker niet altijd efficiënt.

En al die feestdagen/dorpsfeesten! Overdag niks aan de hand, kom je terug, ligt er een parkeerboete onder je ruitenwisser omdat je parkeerplaats opeens deel uitmaakt van een evenemententerrein :D :o?

Is daar horeca open? Oh, ik mis de lekkere croissantjes en de goede espresso!

Ik ben wel benieuwd hoe je pony bergaf loopt :D

pien_2010
Berichten: 43114
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 20:21

Frummels schreef:
Bedankt voor het meedenken Pien! Maar aan die kant stroomt gelukkig vrijwel niets :j de aannemer zei dat dit de beste plek was voor het zwembad. Overigens is dat ook de enige "platte" plek die groot genoeg is, haha. Hoger in de tuin grenst aan het bos en daar is het eigenlijk erg steil.


+:)+ top. Goed is goed.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-20 15:23

culaccino schreef:
Wat heerlijk, bella Italia! En stoer dat jullie ook echt gegaan zijn. Die taal leren gaat vast snel en veel Italianen zijn echte kletskousen, dus met handen en voeten kom je vast ook een eind. Grappig dat ze daar best wat Engels kunnen. Ik ben meer bekend met midden- en Zuid-Italië en daar spraken ze vaker Duits dan Engels. Of Nederlands! Aardig wat voormalige arbeidsmigranten, haha. Die bureaucratie daar ken ik ook een beetje en dat is echt on-Nederlands, he. Niet erg punctueel en zeker niet altijd efficiënt.

En al die feestdagen/dorpsfeesten! Overdag niks aan de hand, kom je terug, ligt er een parkeerboete onder je ruitenwisser omdat je parkeerplaats opeens deel uitmaakt van een evenemententerrein :D :o?

Is daar horeca open? Oh, ik mis de lekkere croissantjes en de goede espresso!

Ik ben wel benieuwd hoe je pony bergaf loopt :D


Italianen zijn zeker kletskousen, haha. Dus we leren elke dag iets bij en met handen en voeten (en Google translate) komen we zeker een eind. :j
Het is inderdaad erg niet punctueel en erg niet-Nederlands haha. Ik ben er al aan gewend en kan er goed mee omgaan - het is tenslotte wat het is en het heeft geen zin je druk te maken over dingen waar je niets aan kunt doen - maar mijn man trekt het heel slecht en kan zich er dagelijks gigantisch over opwinden :+ Leert ie snel genoeg af denk ik zo.

De horeca is hier helaas gesloten, behalve afhalen in de avonden. We hebben nog niet echt een goed afhaal restaurant kunnen vinden, dus het blijft voorlopig bij zelf koken.

Ik was net op stal en ben vergeten een filmpje te maken van zijn loopje! Zul je zien dat tegen de tijd dat ik er aan denk, hij het onder de knie heeft haha.



Sinds vrijdag regent het hier dus gegantisch en we hebben tot en met gisterenochtend enorme onweersbuien gehad. De bliksem is twee a drie keer ingeslagen in ons huis, maar we hebben gelukkig geen schade. Maar het was toch wel schrikken..
Ik was sinds vrijdag niet op stal geweest omdat het met dat weer echt onverantwoord was om de weg op te gaan. Vanmorgen ben ik weer geweest en ik kwam veel stukken verschoven grond, omgevallen bomen en andere rommel tegen op de weg. Dan ben je blij dat je thuis bent gebleven..
Anyway, Pepper had een leuke verrassing voor mij. Meestal tref je hem zo aan:
Fluffif en redelijk schoon
[ img ]

Maar vandaag had hij zin in iets anders :+

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik heb hem niet kunnen poetsen omdat hij helemaal doorweekt was. Hij heeft een schuilstal hoor maar hij staat toch wel graag buiten blijkbaar. Hij heeft zichzelf soort van droog gerold en hopelijk is de regen vanaf donderdag wat minder en kan ik hem eens poetsen :=

eva1969
Berichten: 4035
Geregistreerd: 01-04-06

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:30

OMG dat je hem uberhaupt nog herkende _O-

Insta: ArtbyEvaRoeters

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:31

Hahaha, pony incognito!


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

WinSel
Berichten: 20568
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:47

Hahahaha wat een grapjas. Hij had gewoon zin in een ander kleurtje *\%/*

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

pien_2010
Berichten: 43114
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 15:50

_O- het is gelijk een totaal andere en onherkenbare pony.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 16:03

Dit heet met recht paneren :P

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-12-20 16:11

eva1969 schreef:
OMG dat je hem uberhaupt nog herkende _O-


Toen ik aan kwam lopen dacht ik wel heel even dat er nog een nieuwe pony in de groep stond :=
Ik herkende hem bijna niet, haha. Het is dat hij zo een lieve herkenbare blik heeft, maar anders..

Prairy: Dit is echt een heel hoog level paneren :))

WinSel: Altijd al gedacht dat hij een andere kleur wilde.. hij verandert elk jaar als een toverbal van kleur (appaloosa he..) maar blijkbaar was het niet genoeg voor hem haha.

Felien_Kyra
Berichten: 2088
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 23:55

Wauw ik volg mee :D

Wat gaaf dat jullie deze stap hebben durven zetten.
Wat een prachtige plek om te wonen :j

Elaya

Anoniem

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-20 09:45

Haha hij heeft wel echt goed zijn best gedaan, zeg. :')

M_Lizz
Berichten: 57
Geregistreerd: 13-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-21 10:38

Wauwwww dit is echt mij droom! Al jaren! Ik riep vroeger altijd al dat ik niet in Nederland zou blijven. Was er een paar jaar geleden serieus mee bezig, ook in de Toscane. Ergens tussen Lucca en Florence was mijn richtlijn. En toen ontmoette ik mijn huidige vriend. Tja, dan ga je ook niet zomaar naar Italië hé.

Ik heb hem wel verteld dat ik graag naar Italië ga, eerst had hij er niets mee maar ik heb ‘m een paar keer meegenomen naar Italië en nu lijkt hij er iets bij te draaien.

Hopelijk kan ik hem overhalen en als we beiden onze opleiding hebben wat gaan plannen. Of gewoon gaan
We zitten beide wel in loondienst dus daar moeten we wel wat op gaan verzinnen!

Ik ben super benieuwd hoe het nu met jullie gaat en of je al iets voor jezelf hebt bedacht qua werk...

En welk plaatsje zitten jullie? De foto’s lijken heel erg op waar wij vorig jaar bij Lucca in de buurt zaten!

Volg onze avonturen op Instagram!
https://www.instagram.com/equi_leven/?hl=nl

Cahlistá - 12-04-2008
Tinker merrie

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-21 16:58

Oeps, ik ben alweer een tijdje stil geweest zie ik!

Felien_Kyra: leuk dat je meevolgt!

M_Lizz: Wat leuk dat je vriend zo bijdraait :D
Wij zitten ook tussen Lucca en Toscane in en wonen in Calavorno (meer een gehucht). Dus het zou heel goed kunnen dat het lijkt op waar jullie zaten want het is niet zo ver van Lucca af.
Inmiddels ben ik in mijn vrije uurtjes een kristallen webshop begonnen en help ik mijn man veel omdat het heel druk is bij hem. Het houdt me allemaal van de straat gelukkig haha.

Hier heeft het weken achter elkaar geregend en vandaag komt het weer met bakken uit de hemel :=
Pepper is al een paar weken vrij, want met deze natte bende kan ik mezelf nooit motiveren om hem uit de paddock te trekken en wat te gaan doen. Vooral omdat hij altijd graag in de regen staat (hij heeft gewoon een schuilstal maar staat liever buiten) en er meestal zo uitziet als de foto's die ik hier eerder plaatste. :+

Verder zijn we langzaam aan het bedenken hoe we de verbouwing willen aanpakken en wat we als eerste gaan doen + welke kleuren en materialen we willen gebruiken. Lastig vind ik dat altijd :=

Oja, van de week was het een paar dagen droog en toen mochten de pony's lekker op de winterwei. <3

[ img ]

[ img ]

pien_2010
Berichten: 43114
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:09

Leuke update. Ik was benieuwd hoe het met jullie gaat.

Frummels
Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-21 17:22

We hebben het zo enorm druk gehad de laatste tijd.. Ik zag net dat ik paaaaagina's achterloop in het emigratietopic :roll: Hoe gaat het met jullie Pien?
De corona kleur zones wisselen hier net zo vaak als de gemiddelde persoon van onderbroek dus we staan geregeld voor een gesloten deur bij instaties of winkels := Zelfs de Italianen zelf weten niet meer wanneer het welke zone is, haha.

Ik heb inmiddels trouwens wel mijn ID kaart, dus dat is heel fijn. Dat verliep zeer soepel en snel ondanks alle waarschuwingen die ik daarvoor kreeg.

pien_2010
Berichten: 43114
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 17:57

Geestig, de onderbroek kleuren opmerking. _O-
Goed gaat het met ons Frummels. Volgende week vrijdag weer kijkers voor ons huis. Dus dat is gaaf.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 170 bezoekers