[VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

[VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 15:21

Hoi allemaal,

Al lange tijd droomden mijn man en ik ervan om in Italie te wonen, maar het bleef altijd bij dromen en grapjes. Tot we in maart van dit jaar allemaal verplicht thuis moesten werken.. Dan zit je opeens niet meer in die eeuwige achtbaan van haasten en heb je veel meer tijd en rust, althans dat is mijn ervarming. We praatten er steeds meer over en spraken veel met mijn tante die vorig jaar naar Zuid Frankrijk verhuisd was. Ze stuurde ons de mooiste foto's van de prachtigste natuur en uitzichten vanuit haar huis. "Jaloers!!" antwoordden wij dan telkens. Waarop mijn tante een keer serieus vroeg: Waarom doen jullie het dan niet gewoon?..
Tsja, waarom eigenlijk niet? En zo begon onze uitzoek tocht naar alles wat er nodig zou zijn als we dit echt zouden gaan doen. Dat bleek uiteindelijk allemaal best wel mee te vallen. En nu? Toch maar een weekje Toscane boeken om daar eens rond te kijken misschien. En zo kwamen we in juni aan in Toscane, omgeving Lucca. Mijn man wil graag "in de buurt" van het strand wonen, ik juist in de bergen dus omgeving Lucca was een goede compromis voor ons. Het strand is een minuutje of 40 rijden, Lucca 20 minuten, Florence een klein uur. We wilden niet te zuidelijk, en het noorden is - los van dat er geen strand is in onze voorkeursregio Zuid Tirol - niet te betalen voor ons (2 ton voor een studio op het platteland :+ ).
We hadden contact opgenomen met een Nederlander die al jaren in Italie woont en samenwerkt met een geometra. zij hebben ons drie dagen lang de regio laten zien, huizen die te koop staan, dorpjes, stranden, natuurgebieden, winkels etc. En wij waren direct verkocht! Wat was het hier prachtig.. En wat een droom zou het zijn om hier te wonen.
Op de eerste dag lieten ze ons een huis zien van een kennis. Het huis sprak ons erg aan, maar we wilden niet te enthousiast reageren en het eerste beste huis kopen wat we zagen. Ten slotte waren we hier ook om te orienteren en niet om direct en huis te kopen :D
Nadat we nog meer huizen bekeken hadden, bleef het eerste huis toch in ons hoofd zitten. Nog maar een keertje kijken dan. En toen wisten we het allebei: we zijn verliefd.
Na wat onderhandelen met de verkoper werd ons bod geaccepteerd. *\o/*

Dit is een verborgen strandje aan de rivier in de buurt. Je kunt er heerlijk zwemmen en rustig zitten want er zijn maar weinig mensen die ervan weten en het ligt goed verstopt. Bovenin de foto zie je de wiebelbrug die je over moet om er te komen:
Afbeelding

Inmiddels zijn we 4 maanden verder en wonen we hier sinds 6 november jl. <3 Helaas ging Toscane 2 dagen na onze aankomst al direct in lockdown en zijn we sinds twee weken code rood.
Maar dat mag de pret niet drukken voor ons. Wandelen mag in je eentje (al doen wij dat stiekem samen, we komen niemand tegen op het wandelpad in de bergen achter ons huis) en binnenshuis is er ook genoeg te doen.
We hopen eind januari te kunnen starten met de renovatie. Er gaat een hoop gebeuren: nieuwe vloeren, nieuwe kozijnen en dubbelglas (het tocht als een gek en is ondanks de verwarming aanstaat toch elke dag tussen de 12 en 15 graden in huis := ), nieuwe verwarmingsinstallatie, een aantal muren uitbreken zodat er meer ruimte komt, nieuwe keuken, nieuwe badkamer, de buitengevel wordt opnieuw geschilderd, er komen mooie luiken voor alle ramen, een nieuw hek bij de oprit en rondom de tuin achter en voor, de oprit wordt opnieuw bestraat. de tuin moet grondig worden verbouwd + nieuwe beplanting, en mijn man zijn droom komt uit: er komt een zwembad :))
Al met al genoeg te doen en om naar uit te kijken.

Ik heb veel te veel foto's, dus zal er een paar in de OP zetten en een paar in een volgende post :)

Oh, voor wie daar ook benieuwd naar is: mijn man heeft een eigen bedrijf en werkt volledig digitaal waardoor hij niet locatie gebonden is. Voor hem is er niets veranderd. Ik was in loondienst en heb helaas ontslag moeten nemen. Op dit moment help ik mijn man hier en daar en ben ik aan het bedenken wat ik zou willen gaan doen. :)

Goed, daar gingen we:
Afbeelding

Dit is ons huis:
Afbeelding

Het uitzicht vanuit de keuken:
Afbeelding

Een deel van de woonkamer:
Afbeelding

Mijn pony is ook met ons meeverhuisd. Dit was de avond dat hij hier aankwam <3
Hij staat op een stal in de bergen ongeveer 10 autominuten van ons huis. Hij staat in een groepje dag en nacht buiten met twee andere pony's, een geit en een ezeltje. Ze komen om de dag op de winterwei en in de zomer mogen ze ook op het grote land. De stal is erg fijn en de mensen enorm aardig. Ik men met mijn pony en mag dat ook in de rijbanen doen hier zolang er geen les is. Er zijn twee grote buiten rijbanen waarvan 1 half overdekt (fijn in de zomer als het erg warm is).
De chauffeur is geanonimiseerd, want ik kan me voorstellen dat hij er niet op zit te wachten om zomaar op internet te staan, haha.
Afbeelding

De ochtend na aankomst keek hij zijn ogen uit:
Afbeelding

Als je onze oprit afloopt het dorp in (wij zijn het laatste huis voor het bos begint op de berg):

Afbeelding

De "overburen" en het riviertje.
Afbeelding

Uitzicht vanaf het balkon van de woonkamer aan de linkerkant. Er is elke ochtend veel mist/lage bewolking, maar dat trekt rond 9.30 weg.
Afbeelding

Beneden is een garage en een overdekt terras waar mijn man nu al graag zijn koffie drinkt haha:
Afbeelding

Inmiddels heb ik alweer veel meer getypt dan ik wilde haha. :=
Ik vind het leuk als je ons komt volgen op dit avontuur! En ik ben heel benieuwd hoe alles er over een jaar uit ziet. :)
In de volgende post zal ik wat vertellen over de indeling van ons huis, en wat foto's van de omgeving tijdens onze dagelijkse wandeling.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:30

Jeetje wat fijn wonen daar zeg... Prachtig! Gefeliciteerd met jullie aankoop en nieuwe avontuur, geweldig dat jullie de stap hebben durven zetten *\o/*

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:33

Jaaa zo leuk! Uiteraard volg ik mee :D

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:35

Wauw heel gaaf zeg! Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. Hoe gaat het met de taal?

Leo

Berichten: 50127
Geregistreerd: 06-12-02

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:39

Zooooo gaaf dat je deze stap hebt durven nemen, echt vreselijk stoer! En Pepper is een heuse bergpony nu :D ik volgde je Instagram al met veel plezier, want wat een prachtige omgeving! En hier volg ik uiteraard ook mee :D

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:40

Supergaaf! Ik ben heel benieuwd hoe het verder gaat.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:40

Leo schreef:
Zooooo gaaf dat je deze stap hebt durven nemen, echt vreselijk stoer! En Pepper is een heuse bergpony nu :D ik volgde je Instagram al met veel plezier, want wat een prachtige omgeving! En hier volg ik uiteraard ook mee :D

Ik zou ook wel graag je instagram willen! :))

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 15:41

Wauw, fantastisch!

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:06

Nu kan ik alleen maar zeggen Jaloers!!! Dit is absoluut ook mijn droom. Ooit gaat het gebeuren.

Heel veel geluk in Bella Italia. Spreken jullie de taal? Ik ben inmiddels al 1.5 jaar bezig met cursussen om de taal te leren. Maar de beste manier is om er gewoon te zijn en het gewoon te doen natuurlijk :))

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 16:42

Wat veel leuke reacties al! :oo Bedankt allemaal! En super leuk dat jullie volgen.


MarlindeRooz schreef:
Wauw heel gaaf zeg! Ben benieuwd hoe het jullie gaat bevallen. Hoe gaat het met de taal?


We zouden met les beginnen toen we aankwamen, maar door de lockdown gaat dat nu helaas niet door. Hopelijk start het in januari! We hebben nu for the time being een cursus gekocht bij NHA zodat we zelf al kunnen beginnen en dat gaat tot nu toe prima in combinatie met Duolingo haha.


Leo schreef:
Zooooo gaaf dat je deze stap hebt durven nemen, echt vreselijk stoer! En Pepper is een heuse bergpony nu :D ik volgde je Instagram al met veel plezier, want wat een prachtige omgeving! En hier volg ik uiteraard ook mee :D

Thanks, wat leuk! Haha, ja Pepper de bergpony! :D Hij snapt nog niks van bergaf lopen dus dat is echt een gegarandeerde lachbui. Hij strekt zn beentjes heel erg uit en flapt ze dan op de grond haha. Zal het eens proberen te filmen!

MarlindeRooz schreef:
Leo schreef:
Zooooo gaaf dat je deze stap hebt durven nemen, echt vreselijk stoer! En Pepper is een heuse bergpony nu :D ik volgde je Instagram al met veel plezier, want wat een prachtige omgeving! En hier volg ik uiteraard ook mee :D

Ik zou ook wel graag je instagram willen! :))

Leuk! :D Mijn instagram is @kyminitaly


WinSel schreef:
Nu kan ik alleen maar zeggen Jaloers!!! Dit is absoluut ook mijn droom. Ooit gaat het gebeuren.

Heel veel geluk in Bella Italia. Spreken jullie de taal? Ik ben inmiddels al 1.5 jaar bezig met cursussen om de taal te leren. Maar de beste manier is om er gewoon te zijn en het gewoon te doen natuurlijk :))

Wat gaaf dat dit ook jouw droom is! Ik kan het tot nu toe alleen maar keihard aanraden. Het is geweldig. Zelfs in een lockdown. :j
Zie mijn reactie hierboven aan Marlinde. Wij spreken de taal nog niet en zijn echt beginners, maar het gaat best snel omdat je de hele tijd in het echt kan oefenen natuurlijk. In winkels, bij de bank etc. Dat gaat natuurlijk nog verre van vloeiend, maar onze ervaring is dat iedereen hier toch wel redelijk Engels spreekt (zelfs in het gehucht waar wij wonen!) en mensen vinden het alleen maar heel erg leuk dat je de taal probeert te spreken. Als het niet lukt helpen ze je met veel liefde en schakelen over naar Engels waar nodig.

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:51

Nog een tip voor de taal, de app Memrise. Heel verslavend en leuk en je leert echt woorden en zinnen. :)) Naast mijn cursus aan de volksuniversiteit, leer ik ook dagelijks met de app

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 16:54

WinSel schreef:
Nog een tip voor de taal, de app Memrise. Heel verslavend en leuk en je leert echt woorden en zinnen. :)) Naast mijn cursus aan de volksuniversiteit, leer ik ook dagelijks met de app

Bedankt voor de tip! Is dat net zoiets als Duolingo? Die vinden wij ook heel fijn om te leren :j


Grappig om te vermelden: Ik wist niet dat je in zo een korte tijd, zoveel kon aankomen. :+ De teller staat bij mij op een kleine + 8 kilo := Dat krijg je ervan als je hele dagen binnen zit en al het lekkers eet wat hier te krijgen is haha. Sinds zaterdag gaan we dus elke dag 1,5-2 uur wandelen door de bergen achter het huis om de schade wat ongedaan te maken. Al het lekkere eten in de garage gezet (ik durf in het donker niet naar beneden want ben een bange poeperd) en hopelijk zijn we in januari weer een beetje waar we waren haha.

Wat plaatjes van tijdens het wandelen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mooie beloning: het uitzicht op de top
Afbeelding
Afbeelding

Er zijn hier veel zwerfkatjes. Iemand heeft dit huis gebouwd voor ze, zodat ze droog kunnen slapen. Gisteren zag ik er eentje in zitten, maar die vluchtte snel weg toen wij er aan kwamen.
Op het huis staat iets in de zin van: huis van de verlaten katten :)
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Frummels op 30-11-20 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

WinSel

Berichten: 20570
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:56

Wat een heerlijke foto's! Zo is wandelen absoluut geen straf <3

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33794
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 16:58

Heel gaaf, ben je gaan volgen! :D

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 17:00

WinSel schreef:
Wat een heerlijke foto's! Zo is wandelen absoluut geen straf <3


Het voelt niet als een workout! Behalve dat ik me kapot zweet dan, haha. Maar het is heerlijk om hier te wandelen en ik kijk echt mijn ogen uit.

Marlinde: Jeej, leuk! :D

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:01

Ik polste eens bij mijn vriend of hij eventueel ooit in het buitenland zou willen wonen. Zijn antwoord:

'Neen, ik hou wel van dit poedersuiker land.' :')

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-20 17:04

Schemerdier schreef:
Ik polste eens bij mijn vriend of hij eventueel ooit in het buitenland zou willen wonen. Zijn antwoord:

'Neen, ik hou wel van dit poedersuiker land.' :')

:') _O-
Toen ik t aan de mijne vroeg stond hij al bijna bij de voordeur met zn koffers. En ik had nog niet eens een land genoemd hahaha.

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 17:10

Wat een prachtige omgeving! Ik ga volgen, heel veel plezier en succes gewenst in jullie droom!

thequeensmum
Berichten: 3528
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:08

Wat een geweldige omgeving zeg. Ik volg. Hoop dat jullie snel aarden daar.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:41

Herhaal: ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers, ik ben niet jaloers.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 07:19

Leuk zeg! Mooi huis ook! Ik heb van mijn 19e t/M mijn 25ste in Italië gewoond, vlakbij Florence dus ook in Toscane. Wat mij betreft een van de mooiste regio’s in Italië!

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 09:04

Wat leuk, welkom aan de nieuwe volgers! :)

Dems75: wat gaaf dat je hier zo lang hebt gewoond! Mis je het? Ik vind Toscane ook echt een van de mooiste en meest diverse regio’s. Absoluut favoriet bij ons. Al lijkt puglia mij ook fantastisch. Zodra de wereld weer open is, willen we daar graag eens naartoe.

Juniper: :)) :D

truus1957: dankjewel, ik hoop het ook en denk dat het wel goed komt!

Amies100: dankjewel!



Vandaag hebben we een afspraak bij de bank. We moeten digitaal bankieren aanvragen (via zo een app) en blijkbaar heb je daarvoor een code nodig die je moet aanvragen bij de bank :+ het blijft toch Italië hé, haha.
Verder ga ik rond lunchtijd naar stal want dan is het altijd rustig. Lees: dan ben ik alleen :D

Daarna moet ik onze geometra bellen want hij zou mij helpen om een afspraak te maken bij de gemeente zodat ik mij hier kan registreren. Dat wil ik graag zsm want dan kan ik eindelijk een auto kopen.. we rijden nu nog in een huurauto van t vliegveld.

Hopelijk krijgen we wat dingen gedaan vandaag :)

Nog een uitzicht foto vanuit de keuken gisteren. Ik vind het altijd zo leuk om naar al die lichtjes te kijken..
Afbeelding

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 10:42

Ik volg! Wat een droom om op zo’n mooie plek bij de bergen te wonen

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-20 11:02

fenijro_tani schreef:
Ik volg! Wat een droom om op zo’n mooie plek bij de bergen te wonen


Welkom! :D het is zeker een droom en het dringt soms nog steeds niet helemaal tot me door...

Ik zie dat we in uitgelicht staan, wat leuk! <3

Yubine

Berichten: 196
Geregistreerd: 01-08-13

Re: [VOLG] Eindelijk: La dolce vita

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 11:22

Wauw, wat gaaf! Ik volg ook mee :)