[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-21 13:36

Wij niet, maar de buren wel en die kat loopt altijd bij ons in het weiland. Dus denk ik geen beste oplossing, tenzij ik graag burenruzie wil ;)

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:39

Die ultrasone enkel kastjes geven geluidsgolven in een bereik van ongeveer 4m rondom. De golven worden tegengehouden door ' obstakels '. Op een zolder zijn dit bijv muren en een deur.

Ik heb hier zo'n 2 kastjes en de spray besteld en ze blijven tot nu toe toch weg :=
Leesvoer voor als je zin hebt dus :D
https://www.natuurhulpcentrum.be/steenmarters/

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-21 13:41

Oh dat is dan wel interessant!
Ik ga er even naar kijken, bedankt.

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 13:45

En moest je vragen hebben ivm de eventuele hinder voor de poes als je zo'n kastje voor de auto gebruikt, mag je ze altijd mailen. Zijn hele vriendelijke en behulpzame mensen :)

Hilary
Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-21 14:42

Die ultrasone piepdingen hoor ik zelf ook, dus ik zou dat zelf irritant vinden :+
Mijn stiefvader gebruikt spray met hertshoornolie, dat schijnt aardig te werken. De buren hebben een grote rechthoek met kippengaas, maar men zegt dat die beesten nogal snel leren en dan uitvogelen hoe ze toch binnen kunnen komen.

Oy with the poodles, already

La_Lune
Berichten: 426
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-21 22:15

De auto van mn ouders heeft ook zo’n kastje en de poezen lijken er bij ons geen last van te hebben. Zelf hoor ik het ook niet.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-21 15:25

Wij hebben hier een grote hazelaar in de tuin, wat ons voorziet van een heleboel heerlijke hazelnoten.
Maar, de laatste tijd ging de oogst hard achteruit...

En toen betrapten we deze kleine boef:



Wat hebben we gelachen. Echt prachtig om te zien hoe ze tussen het knabbelen door, ook naar beneden crossen en de nootjes in het grasveld duwen. Eerst duwen ze het nootje in de grond en dan stampen ze er weer grond overheen. Geniaal om te zien, maar helaas lukte het niet om dat stukje vast te leggen.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-21 18:53

Vandaag weer even een stukje gewandeld, na de buien. We hebben flink wat regen gehad, wat resulteert in enorme watervallen en razende watermassa's in plaats van de anders zo lieftallige beekjes. Bizar hoe snel dat gaat!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-21 21:55

Mooie plaatjes van die waterval. Ik kom nu pas binnen in je topic en ga het volgen uiteraard. Ik herinner me nog je mail ergens begin april dit jaar "Kun je me misschien helpen met een website voor het zoeken naar een huis in Frankrijk? Iets met bomen en een bos ;)" Ik ben superbenieuwd waar jullie uiteindelijk gaan uitkomen. Erg leuk om jullie proces te volgen.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-21 08:40

Hihi, ja jij was officieel de eerste die lucht kreeg van onze plannen :D :=

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 09:04

En ik vond het een heerlijk luchtje, ruikt lekker ;-)

Gaaf trouwens dat jullie daar grotten hebben waar je zo zelf in kan. In de hérault waar we eerst woonden waren er ook een heel stel. Zo maf dat je daar zomaar in mag. Ik ben daar ook lid geweest van een speleologengroep. Echt heel gaaf, dan ga je grotten die niet voor publiek open zijn, of je komt in delen van publiekelijke grotten waar het publiek niet kan of mag komen. Toen ik van Callas de 1e keer kletterde en mijn been zo rottig brak was ik er drie maanden uit. Bij terugkeer was er een ruzie in de groep geweest en werd er niets meer georganiseerd. Jammers. Misschien zit er bij jullie in de buurt waar je nu zit wel een speleologenclub voor jullie! Het is vooral een wintersport dus het seizoen start!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-21 15:07

Die clubs zitten hier zeker! Maar we hebben allebei een gezonde vorm van claustofobie, dus no way dat ik daaraan ga beginnen. Anders had het me wel heel leuk geleken, want het is prachtig en super interessant.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:27

Zonde! Het is echt een supergave sport. Het is net steile wand beklimmen maar dan binnen. Ik ben wel een keer hard gevallen met mijn knie op een steen, zo, dat was niet grappig. Even dachten we dat we de pompiers moesten gaan halen en mij via een brancard naar buiten moesten zien te krijgen, maar we waren al een uur in de grot, dat betekent een uur naar de uitgang voor iemand om hulpdiensten op te roepen. Dus maar doorbijten, dus ja, stoere leuke sport. Het heeft voor mij alles. Spanning, lichamelijk inspanning, techniek en wetenschap. Bijna net zo leuk als paardrijden en ik raakte er net zo vaak van geblesseerd, hahahaha

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-21 16:48

Dat laatste is dan weer niet zo handig. Maar om de redenen die je noemt, lijkt het me ook zo leuk!
Helaas wint de angst het. Ach, we vermaken ons wel met de grotten waar je maar een klein stukje naar binnen hoeft. Al lukt dat nu even niet omdat het water zo hoog staat, haha. Dan staat die hele grot onder water en is ook niet te bereiken omdat je dan een hele wilde rivier over moet.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-21 16:52

Daar trok ik ook de grens. We hadden ook excursies naar grotten waar je een eind onder water moet duiken. Ik heb ook wel eens gedoken, maar dát vond ik nou toch weer niet mijn sport. Teveel afhankelijk van apparaatjes om je in leven te houden, ik regel het liever zelf.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 15:54

Gaan jullie nog mooie wandelingen en foto's maken dit weekend?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 17:29

Ik denk het niet! Het schijnt wat te gaan regenen. Afgelopen zondag hebben we wel gewandeld, daar zal ik zo even wat foto's van plaatsen, die staan op mijn telefoon.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 18:30

Inmiddels is er hier weer van alles gebeurd. We hebben een paar onrustige dagen achter de rug, maar we mogen nu zeggen dat Wilco een baan heeft! Het is een remote functie dus hij kan lekker vanuit huis werken, ook buiten covid om. Dit betekent dat er weer centjes binnen gaan komen, en niet geheel onbelangrijk, dat we rustig aan kunnen gaan zoeken naar een huis!
Ikzelf ben ook nog op zoek naar werk, maar mijn salaris gaan we niet nodig hebben voor een hypotheek.
Ik steek mijn tijd voornamelijk in onze YouTube channels. Ja, meervoud.
We begonnen 2 jaar geleden met Wooden Shoes Homestead, maar inmiddels is die op een nieuw channel gezet en is de oude omgedoopt naar Wooden Shoes Knots and Climbing. Dit channel loopt erg lekker, we hopen daar volgend jaar ook inkomsten uit te kunnen genereren. Wilco is ondertussen bezig een website hiervoor te bouwen, waarmee we uiteindelijk in de toekomst ook een kleine webshop willen starten.
En ik heb nog een nieuw channel, ga er maar even voor zitten, een heus gaming channel. Voor nu staat er gameplay van planet zoo op, vanaf over 2 weken komt daar farming simulator 22 bij. Het is puur en probeersel om te kijken of ik er traffic mee kan krijgen, en dat valt me alles mee.

Tussen de bedrijven door heb ik nog gevulde koeken gebakken:

[ img ]

Afgelopen weekend zijn we aan de oostkant van ons dal omhoog gelopen, naar een uitkijkpunt. Daar hadden we dit uitzicht:

[ img ]
Richting ons dorp. Dat is het dorp in het dal. De grote heuvel rechts op de achtergrond is Mont Poupet, waar Wilco nog wel eens oefent met paragliden.


[ img ]

[ img ]
En aan de oostkant uitzicht op de bergen in Zwitserland!
Als het helder is, zou je hier vandaan zover moeten kunnen kijken dat je de mont blanc kunt zien liggen. Dat gaan we nog wel een keer proberen, het was nu enorm regenachtig.

La_Lune
Berichten: 426
Geregistreerd: 07-01-18

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:33

Oh, hoe heet je gaming channel? Ik vind dat fijn om te kijken tijdens het haken en als ik jou daar mee kan ondersteunen…

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 18:35

Haha, die kun je met goed zoeken vinden onder de naam JBGaming.
Zo'n naam van duizend in een dozijn, maar met combinatie planet zoo moet je vast een heel eind komen.
Het is nu nog heel veel proberen en trial en error :o

Edit: mijn profielfoto is een pinguin.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-21 18:36

soooo wat een gave foto's zeg! Dat jullie de bergen in zwitserland al kunnen zien, ik dacht dat je veel noordelijker zat. Erg mooie omgeving en lekkere koeken! Man, dáár moet je een handeltje in beginnen! Ziet er goed uit. Ga eens praten met de plaatselijke supermarkt, echt dat doen ze hier echt.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-21 18:38

Ja dat wil ik in de toekomst ook zeker doen! Eerst nog even mijn assortiment wat uitbreiden, haha. En op een vaste locatie is ook handig, aangezien we hier over een paar maanden als het goed is alweer weg gaan.

Ik zit onder Besançon, dan hebben jullie een beetje een beeld van onze locatie in dit grote land ;)

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-21 11:11

Ik heb nog even 2 filmpjes online gezet van de vaste bezoekers van tegenwoordig. Wederom in onze achtertuin, gefilmd vanaf balkon en gewoon vanuit huis.
Ik kan er geen genoeg van krijgen.





De wilde zwijnen zijn helaas vertrokken nadat ze een maand geleden begonnen met de slipjacht. Dat heeft een paar weken geduurd. Nu is het weer rustig, dus ik hoop dat ze gauw terugkomen.

Monique1963
Berichten: 8626
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:13

Gaaf zeg! mooi dat je ze echt kunt filmen, wij kunnen ze alleen op de wildcam zien.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7054
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-21 11:24

Dat is het voordeel van een stukje bos voor de deur, uh, balkon ;)
Er zit ook altijd een buizerd, en dus de reeën.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dewii, gillian en 114 bezoekers