[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Silly_Woman
Berichten: 1664
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:05

loez schreef:
Je verhalen zijn heerlijk makkelijk en leuk weg te lezen idd! Alsof je er zelf in zit bijna! Wat een spannend avontuur zeg! Prachtige foto’s!
En bestaan er echt fleece gevoerde spijkerbroeken? :o? Ik ben echt een koukleum en draag in de winter altijd een thermo legging onder mijn broek. Fleece gevoerd klinkt echt ideaal :D

Meelezer kruipt onder een steen vandaan; jaaa gevoerde spijkerbroek! Ik ben voor _/-\o_

We always try to do our best for our horses :)

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-20 00:17

Ja die dingen zijn echt voor mij gemaakt! Ik liep in Nederland ook altijd met een thermo legging onder mijn spijkerbroek, haha.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:42

Bass pro shops zijn echt zo gaaf! Ongekend!

De enige keer dat wij naar Toronto reden, vanaf het Algonquin parc, hebben we 2 uur stil gestaan op de snelweg :(
Dus bij de naam Toronto moet ik gelijk aan file denken.
Wel leuke gespreken gehad met Canadezen :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Moon_light94
Berichten: 3426
Geregistreerd: 10-03-10

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 00:49

Zie het topic nu pas, maar ik ga meevolgen! Gaaf TS, dat jullie deze stap hebben gezet.
Ik heb zelf 5 jaar geleden 3,5 maand in Canada gezeten voor mijn studie (in Waterloo, ook Ontario). En wat een heeeerlijk land.
Emigreren doe ik niet (iets met familie niet kunnen achterlaten (en vriend die niet wil haha!)), maar het blijft mijn favo land. Hadden afgelopen sept een rondreis gepland, maar Covid gooide roet in het eten. Hopelijk snel herkansing.

Je schrijft iig heel leuk, dus kijk al uit naar nieuwe updates :)

black_kelpie
Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 01:11

Nog een stille meelezer met een tip voor fleece-gevoerde spijkerbroeken; Bonprix heeft meerdere modellen :D

Ik volg je updates ook graag! Ontzettend stoer hoe je dit doet :j

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 08:57

Ik geniet van je verhalen en bewonder je kracht en positiviteit _/-\o_ wat een aardige mensen ontmoet je.
Daarnaast kan ik je vileine sneren naar Canada erg waarderen. Een keer in Canada geweest en genoten van het land en de mensen, maar vaak is het net niet goed geregeld. Bijvoorbeeld het laatste bordje bij een wandeling ontbreekt. :D Mijn reacties zullen beperkt zijn, maar ik geniet heerlijk mee.

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-20 16:21

Leuk, nog meer volgers :j

Ceetje_bokt: klopt inderdaad. Dat laatste bordje bij een wandeling heb ik nog maar zelden meegemaakt, eigenlijk nog maar in 1 gebied. En dat was juist het gebied die het dichtst bij de bewoonde wereld lag. Daarover later meer.
Verder ja het loopt hier gewoon achter op veel gebieden. Dat heeft ook wel weer zijn charmes, maar soms is het inderdaad echt tenenkrommend.
Wat betreft het autorijden, dat kunnen de meesten gewoon echt niet.

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 16:32

Ik volg nog steeds met veel plezier. Zo leuk om te lezen hoe mensen in het buitenland hun leven leiden en inrichten. Je schrijft heel beeldend, echt leuk

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!
Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:30

Wat een heerlijk verhaal! Ik ben zo benieuwd hoe het nu ook met je gaat?

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-20 19:33

Ladybird, ik leef nog :')
Hoe en wat precies komen we vanzelf ;)

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:00

Hier ook een stille mee lezer sinds dag 1. Ik kijk elke keer uit na het vervolg van jou avonturen!

Hier kriebelt het buitenland ook al jaren. We zouden van het zomer ook even 'gaan kijken'. Maar door corona was alles toen helaas dicht.
Wellicht kunnen we volgende jaar even over de grens kijken hoe en of wat het leven daar is. O:)

Tot die tijd geniet van jou verhalen!

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-20 04:09

Leuk kevinsky. Weet je al een beetje waar je heen zou willen?

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 10:42

JudithO schreef:
Leuk kevinsky. Weet je al een beetje waar je heen zou willen?


Ierland :)) O:)

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-20 16:43

Ook een gaaf land inderdaad. Ik ben daar 1x geweest, echt prachtig!

webster543
Berichten: 3430
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 17:07

Ik wil naar Hawaï. {:}
Zomer gemiddeld 29,8 graden, winter gemiddeld 26,1 graden.

Insta : @aristo_dressage
“Pat the horse, slap yourself and do it again” Carl Hester

kevinsky
Berichten: 1976
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Ergens in het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 19:38

webster543 schreef:
Ik wil naar Hawaï. {:}
Zomer gemiddeld 29,8 graden, winter gemiddeld 26,1 graden.


Haha dat klinkt wel te mooi om waar te zijn :') Maar met in ieder geval één kat en twee paarden die we dan wel graag mee willen nemen. Is dat niet zo praktisch. _O-

Celina v. Osmium <3
5/5/20 Philaina (Fontaine tn) D-OC, Ster, Ibob <3

betadine
Berichten: 3241
Geregistreerd: 19-08-10
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 20:30

Ik kom ook volgen. Ben net Heartland aan het kijken (2de keer) en dan wil ik ook altijd emigreren :D

Wel een heel avontuur zo te horen. Ben benieuwd naar je verdere avonturen en indrukken. Hoe verloopt het werken daar ?

uva uvam vivendo varia fit

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-20 20:32

Het Canada waar ik zit is wel heel anders dan Alberta, waar Heartland opgenomen is.
Maar ik snap heel goed wat je bedoelt, ja!

Het werken kom ik in de loop van de tijd op terug. Een verhaal apart, haha. Vandaag of morgen zal ik een nieuw deel plaatsen.

Libera
Berichten: 3973
Geregistreerd: 21-07-05
Woonplaats: California

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 09:02

Oehh Heartland is zo leuk!

Ben benieuwd naar het nieuwe deel! Leuk om te lezen en alles een beetje ‘opnieuw’ te beleven door jouw verhalen. Heel veel dingen die ik hier in het begin gek vond sta ik nu niet eens meer bij stil... heel raar hoe snel dat dan went! :j

Volg ons project in Washington!
Van overwoekerde bende naar paarden paradijsje :D

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-20 19:34

De week van 20-27 september was een week met prachtig weer. En met de beginnende herfstkleuren was dat echt ontzettend genieten. Sowieso is de omgeving hier rond Lindsay heel erg mooi. Het is gigantisch heuvelachtig, een vlak stuk weg bestaat niet. De 'highway' die hierlangs loopt is een enkelbaans 80-weg. Dus van snelweg is niet echt sprake. Maar goed, meer dan dat gaat het hier niet worden. Andere wegen zijn 60-wegen, de zogenaamde back- en country roads, en de dirt roads (onverharde wegen). Er gaan geen 5 minuten voorbij dat je geen stuk pure natuur tegengekomen bent. Voor een heel groot deel zijn dit wetlands (moeras) wat ongeschikt is voor het bewerken van grond en dus boeren. Al deze natuur zorgt ervoor dat er hier rond Lindsay heel veel wildlife zit. Dat zijn in dit geval niet alleen herten, vossen en coyotes, maar ook groter wild zoals black bears. Die worden nogal eens gespot, dus alleen op pad gaan moet je wel met voorbedachte rade doen, zeg maar. Als ik alleen ga wandelen zorg ik ervoor dat ik in een niet al te groot gebied ben, niet te ver van de bewoonde wereld. De kans dat het dan druk is, is groot. Hierdoor kan ik ervoor zorgen dat ik altijd binnen gehoorsafstand van anderen ben, mocht er iets gebeuren. Ik heb ook bear spray bij me, dat is een soort pepperspray. De kans dat je wat tegenkomt is niet groot, maar mocht het gebeuren kun je maar beter voorbereid zijn. Overigens zijn de black bears niet zo gauw aggressief, ze zijn meer nieuwsgierig van aard. De aggressieve beren zijn de grizzlies, maar die zitten hier niet.

Anyway, het was dus enorm genieten op de weg. In die week heb ik me dus maar voorgenomen om voortaan de camera naast mij op de bijrijdersstoel te hebben liggen. Tijdens het rijden kon ik dan heel snel een foto knippen, op goed geluk zonder te kijken naar de camera want ja de oogjes moeten wel op de weg blijven. Thuis zag ik dan wel of er wat geschikts bij zit, en als je er genoeg maakt is dat altijd wel het geval.

[ img ]

[ img ]


Zaterdag 26 september begon ik de dag met wat leuks. Ik had via internet een advertentie gevonden waarin iemand zocht naar een persoon die kon helpen met het rijden van de paarden. Ik had bedacht dat ik daar maar eens moest gaan kijken, dus dat heb ik zaterdagochtend gedaan. Eenmaal op locatie bleken het in totaal 5 paarden te zijn. 4 Paso Fino's en een Peruaanse Paso. Ik mocht op een merrie rijden, de rustigste van het stel, om eens te kijken hoe het zou gaan. Het is een ras apart, met een gigantisch eigenzinnig karakter. Maar al snel had ik in de gaten dat het dier echt doodbraaf was. Nadat ik na een stukje stappen een versnelling hoger inschakelde, kwam ik echt op een soort roze wolk terecht. Waar je normaal een enorm gehobbel verwacht in de draf, viel deze direct in de 'corto' en wat sneller in de 'largo', de gangen die dit ras heeft blijkbaar in plaats van de draf. Mensen, echt wat was dit genieten. Zo vlak en soepel, zo ontzettend ontspannen, ik heb nog nooit zoiets gevoeld. Als ik ooit rugklachten krijg waardoor ik een normaal paard niet meer kan rijden, koop ik een Paso Fino. Want daar ga je je rug echt helemaal niet op voelen. Niks geen gehobbel, het is meer een gezweef. Echt ontzettend gaaf. En dan zou deze merrie niet eens taktzuiver zijn. Kun je nagaan hoe een goed gaande Paso dan moet voelen.
Ik ga hier nog wel een paar keer naar terug, ik wil dit ras wel verder ontdekken. De eigenaresse merkte tijdens het rijden nog op: Ik zie een Paso Fino glimlach! Blijkbaar is dat een uitdrukking in die wereld als ze iemand zien genieten van een eerste rit op zo'n dier.
Ik had niet eens foto's gemaakt, ik had daar echt geen seconde over nagedacht. Roze wolk he ;)
Die foto's komen later nog.

Anyway, daarna ben ik via een korte stop in Peterborough (bear spray kopen) doorgereden naar Bowmanville, waar ik een truck zou gaan bezichtigen. Op locatie bleek het apparaat echt in hele goede staat. Maar goed, direct beslissen doen we niet aan want we willen wel wat vergelijkingsmateriaal hebben. Dus reed ik naar mijn volgende adres, in Toronto. Helaas pindakaas hebben de Canadezen hun fantastische rijstijl weer moeten bewijzen en stond ik 2 uur in de file omdat ritsen op het allerlaatste moment moet gebeuren en niet als de aankondiging al wordt gedaan een paar kilometer eerder. Voor het beeld, ik heb met recht een uur gedaan over een stuk van 500m. Met buiten 30 graden was dit helemaal geen pretje op dat brandende asfalt. Gelukkig had ik mijn hippe Mazda nog en beschikte deze over een goede airco.
Anyway, een half uur voor sluitingstijd was ik op plaats van bestemming. Daar aangekomen moest ik even kijken of ze wel open waren, want er stonden maar 2 auto's op de dam. Oke, 2 trucks. Maar toch, verder geen auto-achtige apparaten en dat vond ik wel wat weinig voor een dealer. De eigenaar bleek wel aanwezig, in zijn kantoor, languit voor de tv waar hockey op te zien was. Ik kreeg de sleutel en kon de truck gaan bekijken. Nou, dat ding was echt niet oke. Volledig ingespoten met glansspray, zowel binnen- als buitenkant. En binnenin hingen er minstens 5 geurhangers. Laten we zeggen dat ik hier niet zo'n best gevoel bij had. Ik heb de sleutel dus weer teruggegeven en ben bij de Walmart aan de overkant boodschappen gaan doen.

Zondagochtend stond in het teken van Skype. Bij mijn broer werd een afscheidsfeest georganiseerd voor zijn vriendin, die de daaropvolgende woensdag weer terug zou gaan naar Schotland (is Schots). Dus via Skype kon ik daar mooi bij zijn. Uiteindelijk was het heel gezellig met 5 Skype-schermen tegelijk, omdat vanwege corona niet iedereen uit Nederland ook bij het feestje aanwezig kon zijn. Werkt echt fantastisch goed!
Na de family (4 uur, haha) was de beurt aan Wilco. Ook hij zou de aankomende woensdag gaan vliegen, en ik zou hem woensdagavond zijn eerste lading boodschappen brengen op zijn quarantaine locatie in Toronto. Dus daarvoor hadden we nog het een en ander besproken.

Twee uur later (haha) heb ik het gesprek beeindigd want ja, ik wilde ook nog wel even ergens gaan wandelen! De reis ging naar Long Sault Conservation Area, hier een half uurtje vandaan. Echt een prachtig gebied van voornamelijk loofbos. En het maffe was, hier was van de herfstkleuren eigenlijk nog weinig tot niets te zien. De trails zijn echt heel tof, door een heuvelachtig terrein met diverse moeilijkheidsgraden (makkelijk, medium en moeilijk). Toen het wat rustiger werd tegen 5 uur, zag je ineens overal chipmunks tevoorschijn komen. Ik heb er nog 1 op de foto kunnen krijgen, schuw als ze zijn ben ik daar erg blij mee. Zo grappig, op de foto zie je het niet goed maar hij had zijn wangen echt helemaal volgepropt, haha. Echt geniaal om te zien.
Ook zaten er heel veel blue jays, zoek die maar eens op op Google. Knalblauwe vogels, echt heel mooi. Maar goed, stilzitten voor een foto is wat teveel gevraagd dus dat is helaas niet gelukt.

[ img ]

[ img ]

mingming
Berichten: 2504
Geregistreerd: 30-01-13

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:30

Ik lees vanaf het begin al mee, maar had nog niet gereageerd. Echt zo ontzettend leuk om te lezen wat je allemaal hebt meegemaakt :) Ook de foto's zijn echt prachtig

chanicha
Berichten: 12141
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 14:44

Ik vind dat je heel leuk overbrengt wat je daar allemaal meemaakt, het nodigt uit om steeds bij te lezen!
Respect voor je beslissing om daarheen te gaan, het is prachtig maar blijf vooral hier posten +:)+

On bended knee is no way to be free……
Ter ere aan Peter R. De Vries.

ZaZu Curacao vakantiestudio’s/appartementen verhuur, kijk op Instagram!

kleinvosje
Blogger
Berichten: 19457
Geregistreerd: 16-03-07
Woonplaats: Cochrane, Alberta, CANADA

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:47

Allemaal heel herkenbaar wat je schrijft hihi! Wij hebben onze truck bij een erkende Ford dealer gekocht, gaf wat meer vertrouwen dan dergelijke adresjes waar jij over schrijft!

Een schip dat aan de horizon verdwijnt is niet weg, je ziet het alleen niet meer...

Blue_Eyes
Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:52

Supergaaf! Ik krijg bijna zin om zelf ook te emigreren. Bíjna :))


If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-20 19:51

Blue_Eyes, wat houdt je tegen ;)

kleinvosje, snap ik heel goed ja! Maar rechtstreeks bij een merk-dealer konden wij niks geschikts vinden. Uiteindelijk is het gelukt, maar dat komt vanzelf in de verhalen voorbij.

mingming, dank je!

chanicha, ook bedankt :)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kiim, Walkure en 121 bezoekers