[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
xelodi
Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:35

Heel leuk om al die verhalen te lezen! Bij mij en mijn vriend kriebelt het om over anderhalf jaar een grote reis (3 maanden) door canada te maken. Heb je nog tips zoals must-see plekken of budget tips of dingen waar je aan moet denken voor je vertrek? Wij dachten eraan om een busje te huren omdat kamperen ons wel koud lijkt :=
Mag ook via pb want is een beetje off-topic misschien :D

"Love the life you live, live the life you love."

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-21 17:48

Niet off topic hoor, zolang het over Canada gaat is het wat mij betreft on-topic!
3 maanden is een mooie lange tijd, dan kun je in feite wel heel Canada doortrekken als je dat wilt. In welke maanden willen jullie gaan? Vanaf juni is het echt niet koud meer en kun je prima kamperen. In mei kan het 's nachts nog aardig koud zijn en overdag soms ook.
En wat wil je zien, cultuur, natuur, steden? Hoe ver wil je rijden? Zijn er bepaalde activiteiten die je wilt ondernemen?

xelodi
Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 17:54

We willen eigenlijk na het hoogseizoen gaan dus vanaf eind augustus. En omdat het dan steeds kouder wordt willen in het koudste stuk beginnen en dan terug reizen naar een warmer deel (makkelijker gezegd dan gedaan omdat we waarschijnlijk een rondje moeten rijden ivm het busje wat we willen huren haha)
We komen vooral voor de natuur en we hebben een hele hoop mooie national parken op onze lijst staan. We willen lange wandelingen maken en misschien kajakken, wild spotten etc.. en een keer die files zien bij de McDonalds 's middags haha :Y) De route is alleen nog zeker niet definitief en we doen vooral inspiratie op op het moment.

"Love the life you live, live the life you love."

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-21 18:06

Haha die files heb je overal in de bewoonde wereld.
Maar erg ruim begrip, in feite kun je dan gewoon overal terecht.
Nationale parken zijn erg tof. Kies vooral veel minder bekende. Die zijn vaak minstens zo mooi en een stuk rustiger.
Je hebt overigens ook wel verhuurbedrijven waar je van oost naar west of andersom kunt rijden. Vaak als het een grotere verhuurorganisatie is, is dat wel mogelijk. Kajakken/kanoen en wildspotten kun je ook overal, al heb je met wild nooit garantie dat je wat gaat zien. Dat is echt een kwestie van geluk hebben.

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:18

Judith ik kom even je topic inbreken hoor :)) Xelodi ik kan zelf echt het westen van het land aanraden! Ben zelf in Ontario geweest (roadtrip door de hele provincie) en ook in Alberta, aan de voet vd Rockies. Vond zelf ON imo niet heel bijzonder, voor de natuur daar kan je ook naar Scandinavie/Baltics/centraal-oost europa gaan, het is vnl veel: bos, meer, bos, wat heuvels, meer, bos, meer. In Alberta heb je echt de WOW :wow: landschappen :D Mijn zus woont in de buurt van Canmore en Banff en dat zijn twee super leuke, maar heel toeristische dorpjes. Veel kleine winkeltjes met lokale kunst en ditjes en datjes. En daar natuurlijk de nationale parken die echt waanzinnig zijn. Was daar zelf eind april en we hebben bijna niemand gezien de hele dag, zal in de herfst ook wel zo zijn! Dat is wel een super mooie tijd als het bos langzaam oranje kleurt! BC en Vancouver (Island) schijnen ook heel mooi te zijn, wat zachter qua klimaat en natuur dan AB heb ik altijd het idee.

Oh, Canada <3 :D Zou daar zo graag ook heen willen verhuizen, maar ik woon nu al in Zweden :+

sevke
Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:20

Vancouver Island en de Gulf Islands zijn mijn favorieten. Victoria is ook een erg leuke en gezellige stad.

Born to slide, forced to work

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-21 18:25

BC heeft alleen een zachter klimaat rondom Vancouver, wees je daar wel bewust van ;)

xelodi
Berichten: 521
Geregistreerd: 02-06-18
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 18:54

dankjulliewel voor de tips! Als de plannen concreter zijn kom ik misschien nog wel om meer vragen +:)+
Voor nu even meegenieten van de verhalen van iemand die er al is!

"Love the life you live, live the life you love."

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-21 19:10

Al zit ik dan wel in het saaie Ontario ;)

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 23:11

HippoLogic schreef:
Wat een avontuur in Covid emigreren. Ik herken wel veel, zoals de IELTS test (gelukkig maar 1x hoeven doen), de prijzen van eieren (hier in Vancouver is $4 het goedkoopst en boerenkool kost je $2 dollar voor... 2 blaadjes!! Daar kun je geen stamppot van maken, daar heb je minstens 10 blaadjes van nodig en dan moet je die staken in het midden er nog uitsnijden). _O- Zelf kweken dus.

Maar de natuur is heerlijk!
Heb je al een nieuwe baan?


Ik ben nu 6x in Canada geweest en uit eten is onderhand net zo duur als boodschappen doen voor een maaltijd..

De ene laatste keer heb ik 2 weken in mijn eentje door BC en Alberta gereisd. Mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam, de vrachtwagens rijden er wel flink hard maar verder is het verkeer een stuk minder hectisch dan in NL.
Ik ga zeker weer terug als het weer mag, het is een fantastisch land!

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-21 20:03

Op dinsdag 15 december zijn Wilco en ik nog een stukje gaan wandelen over de Trans Canada Trail. Er was die zondagavond nog een paar cm sneeuw gevallen dus alles was nog steeds lekker wit. Omdat het geen moment in de buurt van 0 graden is geweest was het nog steeds hele fijne poedersneeuw. Het was prachtig weer, wel flink koud met toen nog maar -4 haha. Goed inpakken en gaan! Lang leve de muck boots die ik voor ons beide nog met personeelskorting had gekocht voor ik eruit gegooid was. Dat zijn echt wel hele fijne laarzen. Niet geschikt voor een complete dagtocht, maar een km of 5 moet zeker lukken. Nooit koude of natte voeten, heerlijk!

Op de donderdag heb ik lekker lang met een vriendin uit Nederland geskypet. Zo grappig dat het dan daar +10 was en hier hetzelfde getal maar dan onder 0. Wij konden die woensdag en donderdag de ramen in huis niet eens open krijgen, omdat die waren vastgevroren. Dan maar even geen ramen open.
Donderdagavond zijn we weer bij de bovenburen op visite geweest. Even bijkletsen en gewoon gezellig. Ik had speculaas voor ze gebakken en S had op haar beurt ook wat kerstspul gebakken. Een soort heel dun koekje met aan de ene kant chocola en de andere kant caramel. Zo grappig dat haar man S er dan ook doodleuk bij vertelt dat het haar wel 3 pogingen kost om met een toonbaar/eetbaar resultaat te komen, haha.

Vrijdag ben ik naar Peterborough gegaan, even paardrijden nu het weer nog enigszins te doen was. Ik heb alleen maar een kwartiertje wat rondgestapt in het weiland, want de grond was keihard bevroren en ik wil Lilah wel heel houden.
Ook voor T had ik speculaas meegenomen, en als dank daarvoor kreeg ik een bord vol verse koekjes mee terug. Voor wat hoort wat? Geen idee maar wel erg lekker!
[ img ]

In de week van 15 december zijn Wilco en ik weer een nieuw project gestart. Wel alleen de basis, want het belangrijkste onderdeel moest nog komen. Wat het is geworden ga ik nog niet vertellen, maar een preview zien jullie hier:
[ img ]

Winny het projectkonijn gaat met sprongen vooruit. Ze weet inmiddels goed de weg in en uit haar kooi en durft steeds verder weg te gaan. Ze heeft de voorraadkast gevonden en boy, dat is leuk! Een donker hok met allerlei spulletjes, waaronder haar hooi en haar brokjes! Die laatste kan ze gelukkig niet bij, haha.
Regelmatig komt ze ons opzoeken en sinds een paar maanden laat ze leuke bokkesprongen zien. Haar vacht komt tot rust evenals haar ogen, al moest ik haar linkeroog die week wel schoonmaken omdat die ineens dicht zat. Ze verandert in een super tam konijn. Waar je haar twee weken eerder niet kon aanraken gaat ze je nu lekker 'meehelpen' als je haar kooi schoonmaakt (lees: gigantisch in de weg lopen of lekker tussen je voeten zitten als je op je hurken of knieen voor de kooi zit). Ik heb ook een selfie met haar gemaakt en wat ze dan doet is haar lekkere natte neus (wordt aan gewerkt) tegen je gezicht duwen. Haar gewicht was nog niet veel verschil aan te zien, maar goed daar zou ook wel wat tijd overheen gaan.
[ img ]

We hebben in die week ook uitgezocht dat je hier meer zonuren hebt dan in Nederland. Zo'n vermoeden hadden wij al. Want ondanks dat het koud is, hebben we juist met die kou een strakblauwe lucht met een lekker zonnetje. Dat is toch genieten?

Bijna vergeten te vertellen, Wilco had die week ein-de-lijk zijn werkvisum ontvangen! Nu kon hij ook eindelijk beginnen naar het zoeken van een baan. De meest geweldige tijd natuurlijk, een week voor kerst ;)
Voor het beeld, op 14 oktober was de aanvraag goedgekeurd. Op 15 oktober heeft Wilco een aanvraag ingediend om hem per post op te sturen omdat hij nu al in Canada was. Normaal gesproken activeer je die permit zodra je Canada binnenkomt. Het heeft in totaal 9 weken geduurd voor ze dat ding geprint hadden, in een envelop gestopt en in de brievenbus! Moeilijk hoor.

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:28

JudithO schreef:
BC heeft alleen een zachter klimaat rondom Vancouver, wees je daar wel bewust van ;)

Vergeet niet de regen in de winter. Een bui die echt drie dagen én 3 nachten achterelkaar doorgaat is geen uitzondering. Dus als mensen na het seizoen (na labour day, 1e maandag in september) willen kamperen, neem je regenkleding mee voor oktober en november. Niet echt leuk. Pluspunt na labour day zijn de kampeerplekken in de nationale parken (indien open) gratis/goedkoop. :+

@JudithO: heb je alweer werk? Moet je niet terug zonder werk of mag je gewoon blijven op een WH visum?

En ramen open? In de winter? Ben je Nederlands ofzo. :=

Wat een leuk konijn.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 20:46

Dat dacht ik ook ja. Hier zijn sinds november de ramen nog niet open geweest :')

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-21 20:56

Ik heb een WHP dus ik mag gewoon blijven :)
Ik heb nog geen 'echt' werk helaas. Schiet niet op vanwege covid en alle bijkomende ellende. Maandag wel weer een job interview dus hopelijk wordt dat wat.

Ramen open doen we altijd in de slaapkamer! Alleen overdag zodat het lekker afkoelt. Ik haat het om in een warme kamer te moeten slapen, en onze thermostaat delen we met de bovenburen. Dus die gaat niet lager dan 20-21 graden, 24/7. Vandaar!

HippoLogic
Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 03:27

JudithO schreef:
Ik heb een WHP dus ik mag gewoon blijven :)
Ik heb nog geen 'echt' werk helaas. Schiet niet op vanwege covid en alle bijkomende ellende. Maandag wel weer een job interview dus hopelijk wordt dat wat.

Ramen open doen we altijd in de slaapkamer! Alleen overdag zodat het lekker afkoelt. Ik haat het om in een warme kamer te moeten slapen, en onze thermostaat delen we met de bovenburen. Dus die gaat niet lager dan 20-21 graden, 24/7. Vandaar!


Ja, slapen doe je in een Kamer, niet buiten. Dus... ramen dicht en liefst 20-22 ºC. Dat is typisch Canadees. Ze vielen van hun stokje toen ik vertelde dat we Leon (toen 4 maanden tot 1 jaar)op het Kinderdagverblijf buiten lieten slapen. In de Winter. (Niet bij verteld dat we in Nederland geen wild hebben). :+

Wat zoek je voor werk? Je weet nooit hoe een koe een haas vangt. Ben je bereid te verhuizen binnen Canada of dat eerst nog niet.

Wordt lid van de HippoLogic Clicker Training Academy HippoLogic Clicker Training Academy voor online R+ cursussen, live groepscoaching en onze Clicker Community <3 met gelijkgestemden .

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-21 13:45

Ik zoek alles wat ik ook maar een beetje kan aanpakken, maar ik wil wel boven het minimumloon zitten. Anders levert de EI meer op en die loopt nog tot de zomer. Verhuizen uit Lindsay kan nog niet, de lease op het appartement loopt nog tot eind augustus. Anders waren we al wel ergens anders naartoe gegaan.

Ik kan me voorstellen hoe hun reactie was, haha. Zeker met dat buiten slapen, met al dat gespuis hier :D

eilleen333
Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 22:13

xelodi schreef:
We willen eigenlijk na het hoogseizoen gaan dus vanaf eind augustus. En omdat het dan steeds kouder wordt willen in het koudste stuk beginnen en dan terug reizen naar een warmer deel (makkelijker gezegd dan gedaan omdat we waarschijnlijk een rondje moeten rijden ivm het busje wat we willen huren haha)
We komen vooral voor de natuur en we hebben een hele hoop mooie national parken op onze lijst staan. We willen lange wandelingen maken en misschien kajakken, wild spotten etc.. en een keer die files zien bij de McDonalds 's middags haha :Y) De route is alleen nog zeker niet definitief en we doen vooral inspiratie op op het moment.



Ik kan je echt BC aanraden. Super mooie natuur. Ik heb verder weinig van Canada gezien, alleen de stukken tussen Edmonton, Jasper en Kamloops zo ongeveer, maar echt prachtig! Veel natuur, en qua weer vond ik het altijd meevallen. Ben er een keer geweest tot eind november (in de Rocky's), en toen was het wel flink koud, maar in Augustus was het gewoon 30 graden soms :P . Alleen de nachten worden al wel snel koud.

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

Sophie_Wind
Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-21 23:18

Ik ben net begonnen met lezen, ben nu nog bij pagina 6, maar ben heel benieuwd hoe het nu gaat!
Ik volg :D
Heel erg leuk geschreven en heel knap dat je dit allemaal alleen doet _/-\o_

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-21 19:49

We hadden een witte kerst.

We hadden die week niet elke dag sneeuw zoals voorspeld, maar wel hier en daar wat. Op 24 december was er een weeralarm afgegeven. Het begon met regen, ging over in ijzel en eindigde in sneeuw. Dus... dat resulteerde in een witte kerst! Hoe mooi was dat. Op eerste kerstdag hebben we nog wat sneeuw erbij gekregen, net als tweede kerstdag (die alleen in Nederland bestaat). Op 4e kerstdag, dooide het. Maar... wel gepaard met een flinke hoeveelheid natte sneeuw wat in de loop van de dag weer over ging in droge sneeuw.
De dooi was wel even nodig, want de wegen waren een bende vanwege de ijzel. Er werd wel geschoven en gestrooid, maar de kleinere wegen uiteraard niet en dat was soms best behoorlijk glad.

Op kerstavond kregen we van onze bovenburen een tas vol lekkers! S had zich de hele week uitgesloofd in de keuken. In de tas zat popcorn, een gehaktprutje wat ze Sloppy Joes noemen zodra je het op een bolletje doet (erg lekker!), muffins, gesuikerde amandelen, chocolaatjes, haar caramel-chocola-koekjes die we vorige week ook van ze gehad hebben, theezakjes, papieren bordjes en servetjes. Heerlijk!
[ img ]

We mochten nu ook eindelijk de cadeautjes van J uitpakken. Eindelijk na een maand, haha! Van haar kregen we: een wc-rol (corona ;) ), een grote pot Nutella (ze heeft een goed geheugen), twee mokken met daarin chocolaatjes, een theedoek met daarop printen van diverse wild-sporen (bever, eland, hert, beer, wasbeer, etc), en een kerstboom-hanger van een bever in een kano. Super leuk!
[ img ]

Op eerste kerstdag hebben we heeel lang met mijn familie geskypet, die op diverse locaties aan het gourmetten was. Wij niet, want bij ons was het lunchtijd. Plus dat we geen gourmetstel hebben. Zie je het al voor je, kleine vleesjes in Canada? Nee, ik ook niet.
Het was weer erg gezellig, en in feite niet anders dan als we in Nederland waren vanwege de lockdown.

Op zaterdag 26 december was hier ook de lockdown weer ingegaan. Hiervoor gold die alleen in de regio's direct om Toronto, maar omdat die mensen overal sch*t aan hadden gingen ze vrolijk op andere locaties shoppen waar er geen lockdown was. Resultaat, de hele provincie Ontario ging nu op slot. Alleen de supermarkten waren nog open. Bij overige winkels kon je wel shoppen, maar dan moest je online of per telefoon je bestelling opgeven en die kon je dan aan de deur van de winkel afhalen (curb side pick up).

Op de zaterdag zijn Wilco en ik nog even een stuk wezen lopen op de Trans Canada Trail. Pfoe, dat was pittig! Doordat de sneeuw redelijk hoog lag moest je echt een stuk meer moeite doen om vooruit te komen. Ook omdat een deel van de sneeuw nog vermengd was met de ijzel. Het was wel echt prachtig buiten. Dunne takjes omhuld met een laagje ijs, en de dikkere takken van naaldbomen die enorm doorbogen onder het zware gewicht van het ijs en de sneeuw. Ik kan er geen genoeg van krijgen.
[ img ]

[ img ]

Zondag ben ik nog even naar Peterborough geweest. Het plan was paardrijden, maar er lag een dikke laag ijzel onder de sneeuw waardoor het enorm glad was. Daarom besloot ik om het risico niet te nemen en gewoon even te helpen met de algemene klussen bij de paarden. T was er enorm blij mee!
Wat leuk was, T en S wonen op een heuvel. Hun oprit is redelijk steil. Ik wilde vanaf de weg de oprit opdraaien, maar moest toen eerst even nadenken. De heuvel was volledig glad wit, er was nergens een oprit te bekennen. In een laag van een goede 10 cm sneeuw was dat nog best lastig, haha! Op de gok omhoog gegaan en na die tijd ook weer heelhuids beneden gekomen. Lang leve goede winterbanden en een all-weel-drive!! Echt een must hier, levensgevaarlijk om op zomerbandjes rond te blijven toeren.
[ img ]
Lilah op haar best :')

[ img ]
Campanero, een 17 jarige Paso Fino merrie

O en de beste work-out hier in Canada? Sneeuwruimen! Vaste prik, een paar keer per week. Kerstochtend sloeg wel alles, met de ijzel vermengd met sneeuw. Waar je normaal gesproken kunt schuiven, werkte dat nu niet omdat het in feite grote brokken waren in plaats van poeder. Oftewel, nu moesten we alles scheppen. En dan is ijzel ook nog een stuk zwaarder dan sneeuw. Geloof me maar dat ik er een dag goed spierpijn van gehad heb! Maar het is wel gratis fitness ;)

En als afsluiter nog even een foto van Prinsesje Winny, omdat dit haar schattigste houding is.
[ img ]

tones
Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:04

Sloppy Joes!
Mijn ouders namen die zakjes kruidenmix altijd mee naar huis.
Net als potten vol cinnamonspread en cheez whiz. :9

Ik geniet zo van je verhalen.

Prairy
Berichten: 9059
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 20:53

Wat super schattig dat konijn!

Sneeuw scheppen krijgt dan wel een iets andere betekenis inderdaad... Mooie foto's, dat levert het wel op!

Ik dacht dat een sloppy joe iets van een hamburger was...

tones
Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: Veluwe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 22:53

Prairy schreef:
Ik dacht dat een sloppy joe iets van een hamburger was...


Met geruld gehakt ipv dat t tot een burger is gemaakt.

mysa
Berichten: 10456
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-21 23:04

Prachtige sneeuwfoto's.

JudithO
Berichten: 7055
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-21 02:48

Is er hier toevallig iemand die bekend is met mennen in Canada?
Ik heb mijn menbewijs gehaald in Nederland maar hier lijkt echt alles gigantisch anders te werken, veel meer richting de drafsport.

_Snow_White
Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 12:20

Ik ken een aantal recreatieve menners in Ontario, maar geen die ook wedstrijden mennen.
Dat is volgensmij voornamelijk in de US.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_, Anoukjuuuhh, Bo_Y, GoogleAdsense, IASCrawler, Ipsiedipsie, ontherun, Thami en 141 bezoekers