[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 07:02

Goede tip Monique! Ik zal hem onthouden voor de volgende keer.
Uiteindelijk moeten alle leidingen in huis vervangen worden. Het is me een raadsel hoe die in 40 jaar al zo slecht kunnen zijn.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:07

Hier gaat ook alle koper eruit, altijd gedoe met lekkende koppelingen ondanks dat ze al jaren op hun plek zitten..

In ons andere huis ook alles met kunststof gedaan, wat een verademing. Wij hadden gewoon rode leiding voor warm en blauwe voor koud water.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 09:14

JudithO schreef:
Even gekeken, wij betalen momenteel zo'n 20-21 ct per kwh.
Ook nog geen variabel contract want de slimme meter is nog lang niet aan aansluiten toe. Daarvoor moet eerst alle electra vervangen worden. Dat lukt niet in een dag dus voor zolang het duurt gebruiken we ons oude kastje nog, die nog bij de buurman in de schuur hangt :)


Dat klinkt mij ook als muziek in de oren. Ik wacht nog geduldig wat af in de hoop dat ik er ééntje vind voor die prijs binnenkort :))

Hier ook nog zo'n oude kast. Zwart, met een hendel om af te zetten. Boinkkk. }>
Maar staat wel in mijn eigen huis, dat dan weer wel :')

Echt helemaal incognito, de ponietjes :D
Ik kan mij ook voorstellen dat de buurboer vraagt waarom ze zo aangekleed zijn. Hier vroegen ze jaren geleden al waarom mijn paarden geblinddoekt op de wei stonden en die hadden enkel maar vliegenmaskers aan := :')

Jullie buren lijken echt zo'n hele sympathieke mensen.
De geboorte van nieuw leven is altjd leuk om mee te maken.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-23 12:48

Ja onze buren zijn echt goud waard. Gisteren is Wilco voor een paar dagen naar NL vertrokken dus ben ik alleen thuis. Zodra ze dat hoorden vroegen ze gelijk of ik het wel redde, of ik wel genoeg eten in huis had voor mezelf, of ik bang was voor onweer omdat het mogelijk vanavond flink tekeer kan gaan, etc.
En 's avonds nog eens een sms van de buurman dat ik het moet laten weten als er iets is.

thequeensmum
Berichten: 3528
Geregistreerd: 20-08-12

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 12:53

Dat is toch echt geweldig! Je mag je handen dichtknijpen met zulke buren. Zeker waar jullie wonen

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-23 17:44

Haha geweldig weer dit ! :D
Arme Judith zo alleen op die berg. :')

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 00:00

JudithO schreef:
Ja onze buren zijn echt goud waard. Gisteren is Wilco voor een paar dagen naar NL vertrokken dus ben ik alleen thuis. Zodra ze dat hoorden vroegen ze gelijk of ik het wel redde, of ik wel genoeg eten in huis had voor mezelf, of ik bang was voor onweer omdat het mogelijk vanavond flink tekeer kan gaan, etc.
En 's avonds nog eens een sms van de buurman dat ik het moet laten weten als er iets is.

Hoe is het qua weer? Wederhelft was vandaag in auvergne en heeft op terugweg enorme bui gehad en hier nu ook begonnen, Inmiddels al 2x naar buiten geweest om de stroom weer in te schakelen :')
Hopelijk valt mee daar op je berg!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 07:04

Het leek heel erg heftig te gaan worden. Uiteindelijk begon het tegen 22 uur te onweren met hele felle flitsen en zware donder. Maar het nam al snel af. Als in niet te veel klappen direct na elkaar. Ik ben tot 11 uur opgebleven en toen gaan slapen. Het rommelde toen nog steeds wel iets maar niet gek veel meer gelukkig.
Ik had nog niet eens knipperende lichten, dat is normaal gezien standaard met onweer. Dus ik heb geluk gehad!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:10

Hier ook gerommel gehad, maar geen stroomuitval dit keer.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:17

Hier ging door tot 2 uur en daarna was relatief rustig.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 08:33

Het regent nu lekker, op een fijn tempo. Heel fijn voor de natuur! Jammer voor mij want even geen buitendingen, maar dat geeft wel weer een goede reden om binnen wat orde op zaken te stellen. De vaat heb ik gisteren al weggewerkt dus de keuken is weer opgeruimd. Nu de badkamers nog poetsen, het waterfilter schoonmaken en de kast waar de boiler staat weer inruimen met al het gereedschap wat daar normaal gesproken ligt.

Poosje81
Berichten: 21194
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 08:38

Hier waterig zonnetje en dus droog maar alsnog genoeg te doen binnen met 3 kinderen waarvan er 1 dan wel 18 is, maar de andere 2 in peuter en kleuter leeftijd, houdt je altijd aan de gang :+

Maar laten we TS d'r topic maar niet kapen ~~}>

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-23 08:41

Wordt niet gekaapt hoor! Ik doe er zelf aan mee :D

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-23 09:06

Hier helemaal geen onweer gehad, wel regen.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-23 15:24

De band met je pony's.
Dat kan iets heel speciaals zijn.
Dat het tussen mij en mijn pony's heel speciaal is, weet ik al jaren. Daarom zijn zij er al zo lang. Punette al 14 jaar van ons, Jolly al bijna 16 jaar en Miracle is 14 en bij ons geboren.
Hoe uit zich dit? Nou, in wederzijds vertrouwen. Ik geef wat en zij geven wat, ik neem wat en zij nemen wat. Sommige dingen zijn niet zo leuk, dat is hun geven en mijn nemen. Sommige dingen die zij doen vind ik niet leuk, maar als het niet te ver gaat sta ik ook regelmatig toe. Dat is mijn geven en hun nemen.

Gisteren had Miracle zijn graasmasker in zijn mond, waardoor hij letterlijk niet meer kon eten. Wat doe je dan? Nou, dan ga je met alle drie bij het hek staan dralen en hinniken om aandacht. Want dat wij in dat huis achter het hek zijn, weten ze allemaal erg goed.
Ik was boodschappen doen, Wilco aan het werk. Maar die weet ook dat ze nooit hinniken, tenzij er iets is. Dus hij kijken, ziet hij dus dat Miracles graasmasker niet op de juiste plek zit.
Hoe gaaf is dat? Dat de pony's dus echt om hulp komen vragen zodra het nodig is?

Net nog een heerlijk momentje gehad met Miracle. Al van veulen af aan gaan we regelmatig bij hem zitten als hij ligt te slapen. Als hij half overeind ligt, kun je naast zijn hoofd gaan zetten en hem zo aan hoofd en hals omtrekken, zodat je zelf ook plat ligt met Miracles hoofd op jou. Dat doet hij nu nog steeds, en net heb ik dit voor het eerst sinds jaren weer eens kunnen doen. Wat heb ik deze momentjes gemist!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 10:56

<3 Zo'n lieve smurfjes ! Mooi geschreven ook, die speciale band met de boefjes.

Te leuk gewoon dat ze probeerden de aandacht te trekken met z'n allen voor dat graasmasker. :D

Ik zie mijn paarden haast nooit liggen. En als het al een keertje gebeurt, krijg ik bijna een hartverzakking dat er iets mis zou zijn. Ik ben echt helemaal verpest hoor :')

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-23 11:14

Pandora2 schreef:
<3 Zo'n lieve smurfjes ! Mooi geschreven ook, die speciale band met de boefjes.

Te leuk gewoon dat ze probeerden de aandacht te trekken met z'n allen voor dat graasmasker. :D

Ik zie mijn paarden haast nooit liggen. En als het al een keertje gebeurt, krijg ik bijna een hartverzakking dat er iets mis zou zijn. Ik ben echt helemaal verpest hoor :')


Dat laatste Pandora! En toen mijn shet dan idd eindelijk ging liggen, was hij met een week dood. Dus ik krijg ook nog steeds een hartverzakking als er eentje ligt. Ik heb nu weer een zwarte shet, die ligt wel regelmatiger en kan ik idd ook bij gaan zitten of liggen. Maar de rest van de dames, liggen eigenlijk nooit. Of in de nacht dan, dat ik ze 's morgens vies terugvindt.

Maar leuke foto's judith!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 16:08

PPID'er Jolly staat nog steeds zonder graasmasker. En dat gaat goed! Miracle (zonder) en Punette (met ppid) lopen wel met, maar die hebben nog wat extra kilootjes te verbranden.
Kijk naar ons gras, het is denk ik echt maar 20-30% gras en de rest kruiden!
Afbeelding

Afbeelding

Het ruikt zooooo lekker, echt naar dat Alpenhooi. Echt goddelijk.
En de brem op de bergen staat in bloei, dus als de wind goed staat hangt er ook een walm van brem hier rond het huis. Hemels. Ik kan er absoluut nooit genoeg van krijgen.

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:11

hahahaha, in NL zouden ze zeggen wat een verwaarloosde wei. Hier iets minder kruiderig dan bij jou, maar ook veel mooi bloeiend spul. Moet Erwin van mij omheen maaien voor de insecten.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-23 17:40

Ja en de foto's doen geen recht!
In het echt is het meer de kruidenwei die mensen in NL zo graag voor hun paarden willen.
Hier bloeit het ook allemaal, echt prachtig. Er staan ook nog wilde narcissen tussen :D

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 17:53

Zo ziet onze wei er ook uit, vnl. kruiden, niet zo veel gras. En tocht zijn ze moddervet.

Pandora2
Berichten: 19855
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-23 18:21

Mijn weides zien er ook zo uit O:) oké, met iets andere kruiden dan wel :')
Op de stukken waar ze nog niet oplopen, staat alles meer dan 1m hoog ook.

Ik heb laatst ontdekt dat bijv paardenbloemen een absolute no-go zijn voor mijn ppid'er. Dacht dat die dingen goed waren voor paarden. Mis dus :+

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 13:40


Ik maar weer eens een filmpje gemaakt :D

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 17:37

Super leuk filmpje en heerlijk dat vliegen <3 maar die draag balk voor dat dak := ai ai ai....

Maar ben benieuwd naar de uiteindelijke bewoners van je kippenhok :D

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 22:04

Die tekst in de winkel, werkelijk geniaal! Balk mooi opgelost, boiler gadver! Filter houdt mooi zooi tegen! En die herten in je tuin, mega!