[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 10:17

Haha nee dat snap ik ;)
Ik heb dit ook echt nog niet eerder meegemaakt. Bizar. Ook als je op internet zoekt is er heel moeilijk iets te vinden, omdat juist iedereen een te hoge luchtvochtigheid heeft. Zo laag als hier heb ik 1x eerder meegemaakt tijdens een skivakantie in Oostenrijk 3 jaar geleden. Toen was mijn broer echt ziek geworden ervan, en de rest van ons waren ook gigantisch aan het hoesten. Niet fijn.

Monique1963
Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:22

Tssss, dát heb ik ook nog nooit meegemaakt. Wel idd veuls te vochtig hier. Dagelijks in het gedeelte waar we niet wonen, maar wel muziekinstrumenten staan ramen en deuren open en de afzuiging gaat dag en nacht door. Er lag daar een kleed, mwah, ik wilde er onder zuigen, tilde het op en hield een stuk kleed in mijn hand. Volkomen verrot! Zonde. Tja.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 10:37

Maf toch? Ik heb ook wel ervaring met hoe een huis droger te krijgen. Vochtiger is wel echt heel anders weer. Alles wat je normaal doet, moet je nu ineens andersom doen.

Ik heb gisteren voor Wilco en mij nog even een klein kerstcadeautje gehaald. Voor Wilco een tijdschrijft over jagen, voor mij een tijdschrift over paarden. Goed voor ons Frans.

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 10:49

Dat is inderdaad maf , dat je nu dus eigenlijk omgekeerd moet denken en handelen!

En ben wel benieuwd welk tijdschrift dat is over jagen?

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

xoranlover
Berichten: 6531
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:36

Kun je geen verdamper ophangen? Dat bracht hier de luchtvochtigheid aardig omhoog. Wel vervelend.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-21 11:46

xoranlover schreef:
Kun je geen verdamper ophangen? Dat bracht hier de luchtvochtigheid aardig omhoog. Wel vervelend.


Ja, hebben we besteld. In de winkels kon ik alleen maar vochtvreters vinden, geen vocht-creërders ;)

Poosje, het heet Chasse magazine. Heel divers en niet alleen over met honden jagen, want dat vinden wij niet zo leuk (as we speak komt er achter mijn rug nu hier beneden weer een troep voorbij).

xoranlover
Berichten: 6531
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 11:49

Hopelijk helpt het bij jullie.

Poosje81
Berichten: 21173
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:11

JudithO schreef:
xoranlover schreef:
Kun je geen verdamper ophangen? Dat bracht hier de luchtvochtigheid aardig omhoog. Wel vervelend.


Ja, hebben we besteld. In de winkels kon ik alleen maar vochtvreters vinden, geen vocht-creërders ;)

Poosje, het heet Chasse magazine. Heel divers en niet alleen over met honden jagen, want dat vinden wij niet zo leuk (as we speak komt er achter mijn rug nu hier beneden weer een troep voorbij).



Top, abonnement afgesloten voor wederhelft. Ook al jaagt hij wel vrij veel met de honden is hij veel meer een einzelgänger eigenlijk, dus andere dingen die er in staan is best interessant :j

Des Lions - Fokkerij van Tinkers in Zuid Frankrijk
https://www.deslions.eu/
Live cam voor veulens 2024 via dit youtubekanaal; https://www.youtube.com/channel/UCOqsI9 ... bvuviF1vnw
Topic 2024; [KS-MK] Franse (Tinker)veulens 2024 - here we go again!

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 15:53

Met hier te lezen over die luchtvochtigheid ( of niet-vochtigheid :P ) in huis, heb ik mij zo'n luchtkwaliteitsmetertje gekocht :D
Het ding meet ook CO2, VOS en andere slechte stoffen, dus dat was mooi meegenomen.

En ik schrok wel moet ik zeggen. Dacht altijd dat het hier in mijn hutje erg vochtig was. Geeft die meter overal tussen de 41 en 48% aan :wow:

Misschien is het ding niks waard, dat kan ook natuurlijk maar de temperatuur is in elk geval al juist :')

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-21 16:12

Haha nou blij dat ik kon helpen :D

Hier gisteren de humidificateur ontvangen. Inmiddels weer boven de 40% waar het gisterochtend 29% was. Dat arme ding heeft het zwaar zeg maar haha. Maar goed boven de 40 voel je echt gelijk! Je kunt direct een stuk vrijer ademen.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 16:18

Fijn dat het ding doet wat het moet doen en je duidelijk verschil voelt. :D

Ik woon hier al 23 jaar ofzo en aangezien er in het washok en 1 muur in de keuken al die tijd al opstijgend vocht in de muren zit, dacht ik dat de vochtigheid wel te hoog zou zijn. Niet dus :+

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-21 16:24

Maf is dat ja!
We hebben inmiddels de winterbanden onder de auto zitten.
En er ligt een stuk gaas onder de auto, nu 4 dagen nog geen schade! Dat is echt een nieuw record. Erg toch eigenlijk...

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:04

Gaas of spijkermat is prima om ze weg te houden. Marters schijnen erg gevoelige pootjes te hebben en houden dus niet van zulke dingen.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-21 20:42

Ja we hebben hem an de zijkant nog wat omhoog gezet, bol zeg maar, en aan de voorkant helemaal omhoog met een houtje eronder. En nu hopen dat ze ook echt weg blijven.

Vorige week ook een nieuwe set kabels ontvangen. Maak ik de doos open, is het doosje van de kabels open, gescheurd, en zitten er maar 3 kabels in ipv 4. Gelukkig inmiddels ook weer een nieuw doosje opgestuurd gekregen, deze keer wel meer 4. Je checkt zoiets toch voor je het verstuurd, zou je zeggen...

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 09:43

Onderweg iemand tegengekomen die een kabeltje kon gebruiken misschien ? :x

Ik heb hier ook al een paar keer gehad dat je duidelijk ziet dat het pakketje een stukje opengemaakt is om te kijken wat erin zit. Maar de inhoud was wel nog compleet, dat scheelt natuurlijk :+

Gisteren mijn metertje in de badkamer gezet. Alle waardes helemaal door het dak >;) :')
Daar moet ik toch even op onderzoek gaan want dit is nie goe nie :P

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-21 10:03

Haha ja een badkamer is altijd leuk. Hier ook vol schimmel maar de rest van het huis dus kurkdroog.

Wat betreft de kabel, de verzenddoos was nog helemaal heel, het was echt alleen het doosje van de kabels. Dus daar in het magazijn gebeurd.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:30

Oh zo, ja dan moet het magazijnier met lange vingers geweest zijn }> :x

10min raam opengezet en alles weer ok in de badkamer.
Maar wel heel bizar dit. Echt een badkamertje van niks en zowat de enige plek in huis die jaren geleden wat gerenoveerd is :+
Overal is ook geschilderd met leemverf. Enkel de badkamer dus nog met de klassieke verf.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:33

Fijne feestdagen op jullie berg in de Jura ! {:)
Ligt er sneeuw ?
<|- <|- <|- <|- <|- <|- <|- <|-

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-21 13:39

Bedankt, jullie ook allemaal fijne dagen!

Hier geen sneeuw helaas, keiharde regen de hele ochtend. Nu gelukkig weer droog, dus straks nog een klein rondje wandelen.

Babootje
Berichten: 26020
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 13:44

JudithO schreef:
Haha ja een badkamer is altijd leuk. Hier ook vol schimmel maar de rest van het huis dus kurkdroog.

Wat betreft de kabel, de verzenddoos was nog helemaal heel, het was echt alleen het doosje van de kabels. Dus daar in het magazijn gebeurd.


Ventileer je goed genoeg. Een te lage luchtvochtigheid komt meestal door te slechte ventilatie.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-21 13:47

Babootje schreef:
JudithO schreef:
Haha ja een badkamer is altijd leuk. Hier ook vol schimmel maar de rest van het huis dus kurkdroog.

Wat betreft de kabel, de verzenddoos was nog helemaal heel, het was echt alleen het doosje van de kabels. Dus daar in het magazijn gebeurd.


Ventileer je goed genoeg. Een te lage luchtvochtigheid komt meestal door te slechte ventilatie.


Zeker. In beide slaapkamers staat de hele dag het raam open, net als in de badkamer. In de keuken gaat hij ook een paar uur open en met de niet-kantoordagen ook in de woonkamer (want het bureau staat eronder, anders ga je kapot van de kou).

Het gaat nu in elk geval erg goed! We hebben de luchtvochtigheid nu tussen 40 en 50% en daar ben ik voor dit huis wel tevreden mee. Veel beter gaat het gewoon niet worden, maar aangezien we vanaf 29% kwamen vind ik het al gauw goed :D

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-12-21 14:31

Gisteren nog een lekkere wandeling gemaakt, nadat de regen 's middag stopte.
Eindbestemming was Vieux Château in St Anne. Hier op loopafstand :D
Een heerlijke klim van 400 hoogtemeters bracht ons daar. Goed voor de conditie, en vooral de afdaling was flink zwaar voor de niet meer zo goed getrainde spiertjes.

[ img ]


Bovenop ziet het er dan zo uit:

[ img ]
Dit is het uitzicht richting ons dorp, rechtsonderin ergens staat ons huurhuis.

[ img ]

[ img ]

Een deel van de ruïne van het château:

[ img ]

Achteraf heb ik nog even opgezocht hoe het château ooit was. En daarbij bleek dat er nog veel meer te herkennen is in de ruïne, dus daar gaan we bij een volgend bezoek beter op letten.

En onze mini witte kerstfoto:

[ img ]
Want op de top lag nog een klein restant sneeuw :')
Mijn haar is kwijt, ook altijd leuk op de foto (hing in een staart op mijn rug haha).

Monique1963
Berichten: 8560
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 11:29

leuke foto van jullie

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-21 12:39

_O- Ik moest serieus achter die sneeuw gaan zoeken !

Jullie zijn een mooi koppel ! :+:
Die vergezicht foto's zijn prachtig, ook al is het bewolkt en grijs. Blijft een magnifieke omgeving.

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-21 12:54

Ah lief, bedankt :)

Die sneeuw was ook een grapje ja. Het is hier nu zo warm, bizar vergeleken met vorige week. Toen lag er echt nog best flink sneeuw daarboven.

En inderdaad, zelfs met dit donkere weer blijft het echt prachtig.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: aman2002, DexterM, Domi_94, DotBot, Fly_high, gillian, JackAebe, JudithO, Ladypronk, manonutjuh, nonosb, RenskeFrea, Sterrendief en 65 bezoekers