[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 08:08

Wat zullen die een spierpijn hebben gehad de eerste dagen. Chique vrachtwagen hoor, comfortabel vervoer zo.

Leuk filmpje

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-23 12:45

Ze zijn echt weer helemaal hun oude zelf. Net kwam er een straaljager op ooghoogte voorbij op zo'n 100-200m afstand. Geen oortje gedraaid, haha.
Gisteren ook de DA hier voor het eerst gehad om te enten. Ook weer superbraaf, kreeg daar nog complimenten voor ook. Altijd fijn :)

Ze staan inmiddels ook weer netjes op de voeten en gisteren hebben we ook Jolly nog geschoren. Die is nog nooit goed uit zijn vacht gekomen dus sinds een jaar of wat helpen we hem daar maar wat bij. PPID'er, he.
Dus nu staat hij overdag lekker te shinen en 's nachts heeft hij een lekker warme deken op.
Nee ik kan niet streeploos scheren maar who cares :')

[ img ]

[ img ]

En gisteravond nog een leuke verrassing in huis. Tegen etenstijd (7 uur) liep ik naar de gang en hoorde ik water stromen, als in een kleine waterval, maar dan in huis. Ik liep richting badkamer maar ik liep het geluid voorbij. Merde. Het kwam uit de kast. Waar de boiler staat.
De deur opengedaan en ja hoor, de boiler liet zichzelf leeglopen. Hij is helaas naar zijn grootje gegaan, eigenlijk net een jaar te vroeg. Het mooie is, dat we nu ook geen koud water meer hebben. Want het water komt naast de boiler binnen en splitst daar met een T-stuk linksaf naar het huis en rechtsaf naar de boiler. Maar een kraantje zit er niet tussen! De kraan om de inlaat van de boiler te sluiten werkt ook niet, dus steeds als we de koude kraan weer aan wilden zetten kregen we een waterval.

[ img ]


Dus, we filteren nu drinkwater uit de beek en vullen daar ook emmers waar we de wc mee doorspoelen. De vaat moet maar even wachten, net als de was.
Morgen heb ik vrij en Wilco ook, dus dan gaan we maar even een nieuwe halen. En dan gelijk het waterfilter ertussen zetten, want die moest toch op die plek komen. Het zal wel in de energierekening zichtbaar gaan worden, gok ik zo. In positieve zin. En douchen, oh wat zal dat aangenaam zijn! Het gebeurde nu regelmatig dat je tijdens het douchen aan de kant moest springen omdat hij ineens bloedheet werd. 1x de temperatuur instellen was er echt niet bij en dat werd de laatste tijd alleen maar slechter.
Dus stiekem zijn we er wel een beetje blij mee, haha.

Zo is het hier nooit saai :D

Monique1963
Berichten: 8564
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:02

Wat een pech of geluk bij een ongeluk. Succes ermee. En de pony met het graasmasker is dat die je geschoren hebt? En scheer je dan ook dat beertje nog dat erachter staat?

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 13:31

Nachtmerrie dit, water horen lopen in huis als er geen kraan openstaat }>
Paar jaar geleden ook aan de hand gehad. Boiler kapotgesprongen. Die staat op zolder naast de cv ketel. Het water spoot alle kanten op :x
Enige wat ik kon doen was de zekering afzetten, de hoofdkraan dichtdraaien, gaatje in de vloer naar de schuur openmaken en wachten tot de hele zooi leeggelopen was :=
Gelukkig is dat stookkot boven de schuur en niet boven de keuken :+
Enfin, fijn dat jullie er toch een beetje blij mee zijn :')

Jolly heeft letterlijk zijn winterjas uitgedaan :D
Het stalletje valt bijzonder goed in de smaak zo te zien :z

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-23 14:06

Jolly is inderdaad de pony van de foto. Graasmasker dragen ze allemaal ;)
Het beertje hoeft nog niet, voorlopig redt ze het zelf nog. Het ziet er alleen niet uit, maar je kunt al wel de vacht dunner zien worden op diverse plekken. Bij Jolly komen alleen de allerlangste haren eraf maar de wollige ondervacht blijft daarna nog heel lang zitten.

Het stalletje valt zeker in de smaak! Tot mijn stomme verbazing staat Punette zich er steeds te verstoppen voor de zon. Terwijl zij voorheen helemaal niet van de stal was. Dat was iets voor Jolly tijdens de regen, want hij is van suiker :j

Jeetje joh, op zolder! Dat is niet grappig... Hier gelukkig op de begane grond en de 'drain' is een rioolbuis in de grond gemetseld. Dus het gros van het water lag al beneden in de kruipruimte hahaha. De rest in de kast maar dat is inmiddels al wel een soort van opgedroogd. Het ding staat nu leeg te druppelen zodat we hem er vanavond uit kunnen gooien. Dan morgenochtend gelijk naar de bouwmarkt voor een nieuwe. Hopelijk zijn de waterleidingen nog een beetje te behouden, want in het hele huis zijn die echt wel aan vervanging toe. We gaan het zien!

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:13

He getverderrie kapotte boiler. Al klinkt een nieuwe met constant warm water ook wel lekker.

Kale pony, gelukkig alles weer fris geent.

Straaljagers op oog/oor hoogte en de cantal -O- spreek me er niet van. Die #@* (insert erg lelijk woord) hebben me de zomer van 2021 een nacht ziekenhuis overnachting opgeleverd, een "tof" ritje hoofd naar beneden de puy de dome af en naar Clermont F in de spits. Een fly by waarbij ze de bergpunt ernaast een klein beetje vergeten waren af te zetten voor publiek. En waar ze op nog geen 50/100 m overheen kwamen jagen op oorhoogte met naverbrander aan. Ik was niet de eerste tijdens die demonstraties een ritje ziekenhuis mocht ondergaan. Ze werden er bij de spoedeisende hulp een beetje gek van _-:( . Uiteindelijk heeft defensie wel alles betaald maar ik heb er nog best lang last van gehad. Ik ben gek op straaljagers maar niet zo dichtbij als ze aanstaan graag.

Knap dat je ponys er niet op reageren. Wel fijn :j voor hetzelfde geld gaan ze over de zeik.

Op begane grond nog wel oplosbaar, op zolder een drama denk ik. Dat loopt zo lekker naar beneden dan. Een gesprongen leiding op de middag voor kerst en op tweede kerstdag onder de grond in de kruipruimte is ook al een heel fijne ervaring. Bij de buren klapte de leiding eerste kerstdag. De arme loodgieter bleef maar de straat inkomen voor reparatie. :(:) die heeft echt een belabberde kerst gehad met oproepdienst

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-23 14:22

Ai dat is niet tof... Ze melden het normaalgesproken wel wanneer ze vliegen. Maar een fly by en de naastgelegen toppen vergeten is wel erg onhandig.
Ik ben er inmiddels wel aan gewend. Waar we hiervoor woonden, grens Jura/Doubs, vlogen ze echt minstens 4x per week. En dan ook echt zo laag, dat was echt bizar. Dan valt het hier echt erg mee en op ooghoogte gebeurt niet vaak.

Ik snap overigens niet precies hoe dat bij jou en anderen heeft kunnen gebeuren. Want als ze het luchtruim reserveren, wat echt heel vaak gebeurt, dan komen ze echt vol gas en super laag over. Dat melden ze altijd via een Notam.
Maar als je dat niet weet ga je daar nooit achter komen. Ze gaan ook echt nooit de gebieden afzetten. De Notam is alleen voor het vliegverkeer. Paragliden is dan bijvoorbeeld verboden, want anders gaan er doden vallen logischerwijs.
Ik hoor echter nooit van mensen die naar het ziekenhuis moeten door het lage overvliegen op volle snelheid. En ik heb ze vaak gezien, zo dichtbij dat je de piloot kunt zien.

Tinka
Berichten: 3718
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 14:50

Hier gelukkig maar af en toe een straaljager.
Wij hebben 2 keer gehad dat er een leiding losgeschoten was van de boiler. Dat was in het keldertje onder de badkamer niet erg gelukkig. De boiler zelf staat op zolder.

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:24

Het was een demoweekend op de puy de dome van defensie met flyby. Maar naast "de" top zit nog een flinke pukkel. Het was op de top erg druk. Defensie liep overal maar liet je die bult ernaast ook opgaan niet vertellende wat er zou gebeuren.da n wandel je rustig en opeens boem vanachter de berg vol over te dichtbij. De kristallen in je evenwicht orgaan kunnen daar niet tegenals je het vol op je trommelvlies krijgt en raken van de leg. ik hoorde links niks meer, zo duizelig dat ik niet meer kon staan of lopen en een enorme pijn. Dan kunnen ze niks anders doen dan je afvoeren naar het ziekenhuis. En ik was dat weekend nummer 6 al. -O- de reactie van defensie ter plekke lacherig en wegwuiven. Later wel excuses gehad. De ambulance dienst was nogal boos voor ik afgevoerd werd. Ach het was wel een beleving

In jura ook wel gehad met vakantie over de camping maar niet zo laag. Hier trainen ze eens per week/2 weken op woensdag ochtend :+

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-23 15:26

In de Jura was het standaard op 50 meter. Als je een meeting online had moest je echt even een paar seconden wachten want je hoorde niks meer.
Wel apart dat het daar bij jullie zo is verlopen.

palousa_boy
Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:47

Ik zou er wel meteen een kraan tussen zetten als je een nieuwe boiler plaats :+

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-23 15:53

Dat is precies het idee haha! En straks maken we het ook zo dat de aanbouw ook apart afgesloten kan worden in zijn geheel. Ook met elektra.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 15:56

palousa_boy schreef:
Ik zou er wel meteen een kraan tussen zetten als je een nieuwe boiler plaats :+

Droog :')

Als ik ooit verkas, wil ik niks vliegend meer boven mijn kop. Dus ook geen straaljagers }>

Een vraag aan jullie frankrijk-inwoners. Hoeveel betalen jullie voor electriciteit ?
Klein resuméke zou tof zijn. Bij voorbaat dank _/-\o_

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:01

[ img ]

Even snel een screenshotje van de laatste afrekening. Maar wij zitten wel zakelijk dus kan best zijn dat daar verschil in zit.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:21

Muchos gracias ! :D
Wat betekent saison haute en saison basse in de electriciteitswereld ?

Hier is het abonnementsgeld per jaar aangerekend.
Ik heb maar een enkelvoudig metertje en kreeg een nieuw voorstel voor 40eurocent / kWh.
Da's veels te duur }:)

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37154
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:39

Ik heb voor nu hoog ingeschat verbruik zelf gedaan en betaal 124 euro als voorschot. Maar zit kwa verbruik met alles volgens het lijstje op 35 euro per maand. Dat ga ik terugzetten dit jaar nog. Mijn stroom op hoogverbruik is 19,5 cent per kwh. De creuse uren (daltarieven die ik zelf kan kiezen wanneer, weekend feestdagen maandag en donderdag en de overige dagen 1300/1600 en 2300/0700) zitten op 17.1 cent per kwh.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

lizy29
Berichten: 6233
Geregistreerd: 05-03-12
Woonplaats: Het land van du vin, du pain, du Boursin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 17:45

Pandora2 schreef:
Muchos gracias ! :D
Wat betekent saison haute en saison basse in de electriciteitswereld ?

Hier is het abonnementsgeld per jaar aangerekend.
Ik heb maar een enkelvoudig metertje en kreeg een nieuw voorstel voor 40eurocent / kWh.
Da's veels te duur }:)


Saison haute is november tot en met maart en saison bas is april tot en met oktober.

https://www.bokt.nl/markt/ad/522801/pension-midden-frankrijk
[HK] [VOLG] Ons project in Frankrijk

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:10

Oh hetzelfde dus als in de toeristenwereld :)* :')
Zoiets hebben ze hier niet denk ik.

19 en 17 cent per kWh klinken al een stuk beter als die 40 cent die ze mij willen aansmeren. Het laagste op de markt is hier momenteel 36 cent geloof ik.
Ik word daar pissig van want wij produceren stroom voor Frankrijk en betalen zelf het dubbele }:)
Misschien moet ik dan toch eindelijk een keer verhuizen, water is ook al een stuk goedkoper in la France :Y)

Prairy
Berichten: 8984
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:47

Kun je in België geen dynamisch contract afsluiten? Dan betaal je het uurtarief plus opslagen. Tot nu toe ben ik goedkoper uit als een vast contract. Je kunt je stroomverbruik daar ook redelijk op afstemmen dan.

Straaljagers komen hier ook regelmatig over, ook door de geluids barrière, die vind ik wel vervelend, iedereen schrikt zich het apelazerus.

Balen van de boiler, hopelijk snel gefixt! Zonder verdere problemen :P

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:51

Dynamische contracten zijn hier nog niet zo ingeburgerd zullen we maar zeggen. :P
Ik denk dat enkel de 3 grootste leveranciers momenteel een mogelijkheid hebben, maar je moet er expliciet naar vragen en dan gaan ze je aanvraag bekijken.

Alleen is zoiets voor mij geen optie want geen digitale meter, dus het hield snel op :')
En het zou ook niet interessant zijn denk ik aangezien ik amper 2000kWh per jaar verbruik waarvan de grootste slurper de cv ketel in de wintermaanden is en die kan je moeilijk afstemmen op de goedkoopste periodes overdag :=

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 18:43

Even gekeken, wij betalen momenteel zo'n 20-21 ct per kwh.
Ook nog geen variabel contract want de slimme meter is nog lang niet aan aansluiten toe. Daarvoor moet eerst alle electra vervangen worden. Dat lukt niet in een dag dus voor zolang het duurt gebruiken we ons oude kastje nog, die nog bij de buurman in de schuur hangt :)

JudithO
Berichten: 7027
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-23 19:37

Het is overigens gelukt met de nieuwe boiler!
Gisteren oprecht de hele dag bezig geweest. Om half 9 stonden we al bij de bouwmarkt, dan gaat die open. Vervolgens thuis aan de gang gegaan. We hebben ook gelijk het waterfilter geïnstalleerd, want ja we gingen nu toch aan de gang.
De boiler stond zo op zijn plek, de waterleiding omleggen voor het filter was wel echt een enorme klus. Pijpenbuigers in 16mm hadden ze uiteraard niet, dus moesten we alles met bochten solderen. En wat kost dat veel tijd!!! Steeds na elke verbinding wachten tot het afgekoeld is, dan weer een stukje verder uitmeten, etc etc etc. Uiteindelijk om een uur of 8 's avonds zat alles in elkaar en hebben we rustig aan het water weer aangezet. Hij lekte eerst op de warmwaterleiding uit de boiler, maar na nog een paar slagen hield dat op. Nu drupt hij nog heel iets op de in- en uitgang van het filter, ondanks teflon tape. Dus daar gaan we nog even naar kijken, maar goed voor nu staat er een bakje onder en het druppelt echt maar heel traag.

En het filter werkt super! Zodra de kraan aanging zag je al kleine bloedzuigers, wormpjes en kreeftjes in het filter terechtkomen. Net als kleine steentjes en kleine stukjes gras. Een hele verademing om dit niet meer in onze leidingen te gaan terugvinden. Het zal de levensduur van zo'n boiler ook zeker gaan verlengen. En, ik heb vanochtend heeeeeeeerlijk gedoucht! En de helft van de vaat van 3 dagen gedaan. Het water wordt niet meer zo idioot heet als eerst en bij het douchen hoef ik maar 1x de temperatuur in te stellen. Echt hemels!

Vanochtend kwam de buurman me halen. Er stond een koe op het punt te gaan bevallen en ik had eerder al aangegeven dat ik graag een keer wilde komen kijken. Deze koe was al een paar uur bezig, maar het wilde niet vorderen. Dus het kalf moest gehaald worden en dat gaf mooi de gelegenheid om mij even op te halen zonder dat ik er een hele dag aan kwijt zou zijn. Niet dat ik dat erg vind, maar de buur voelt zich dan schuldig. De koe kreeg zowat geen weeën meer. Het kalf lag goed, dus dat was al positief. Voelde ook niet idioot groot aan.
Ik kreeg een plastic handschoen, moest die ontsmetten en mocht even met mijn arm in de koe om het kalf te voelen. Gaaf!
Daarna haalde de boer wat touw om aan de poten van het kalf te binden. Zijn vader ging met zo'n trekding achter de koe staan en zo werd het kalf de wereld in getakeld. Hij was goed levendig, gelukkig. En inderdaad een normaal formaat, het was puur dat de weeën uitbleven/niet sterk genoeg waren. Al snel stond hij in de benen en was de melkbar gevonden.
Echt heel tof dat hij me hiervoor opgehaald heeft, ik heb er erg van genoten en dat heb ik hem uiteraard laten weten. Het kalf werd in de voerbak voor de koe gelegd en daar mocht het duo even bijkomen.
Wij gingen intussen binnen wat drinken bij zijn ouders. Zijn moeder begin ik al steeds beter te verstaan, maar boy het blijft lastig hoor. Ze praat zo plat als een dubbeltje en met een accent, dat is echt niet normaal. Ze wilden ook alles weten van de pony's, dus het was een gezellige ochtend zo!

[ img ]

[ img ]


En nog een foto van mijn gemaskerde drietal, omdat het kan :)
Nouja, 1 foto per pony dan :D

Jolly
[ img ]

Miracle
[ img ]

En Punette!
[ img ]

Incognito :')

Monique1963
Berichten: 8564
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:25

Spannend met de koe. Fijn dat het goed gegaan is.

Waarom gebruik je voor de boiler geen multicouche? Flexibele leidingen, nooit meer solderen, je knijpt de verbindingen erop, kan niet lekken. Echt supermakkelijk.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Prairy
Berichten: 8984
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:38

Is dat van dat witte spul Monique? Hebben wij ook gebruikt, inderdaad prima spul.

Teflon moet blijkbaar 5 slagen eromheen, dat zou goed moeten zijn. Misschien helpt dat nog...

En wat leuk van de buurman!

Monique1963
Berichten: 8564
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 22:49

Prairy schreef:
Is dat van dat witte spul Monique? Hebben wij ook gebruikt, inderdaad prima spul.

Teflon moet blijkbaar 5 slagen eromheen, dat zou goed moeten zijn. Misschien helpt dat nog...

En wat leuk van de buurman!


yep, die witte buizen. Echt zo'n enorm gemak. solderen en teflon is altijd wel ergens gezeik. En vaak dat het niet opvalt maar pas na heel lang. Dit is flexibel van a naar b, hoef je geen haakse koppelingen te kopen als je door de bocht moet, je buigt het gewoon, en makkelijker dan metalen leidingen. Echt mega. Dit is ons derde huis waarin we het gebruiken en we willen echt noooooit meer anders.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amparo, Ann, c_alsemgeest, dollyspikkel, ellen05, Eskimo, Fly_high, MayoNeighs, mvdende, Nathalie18x, thequeensmum en 73 bezoekers