[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 10:35

Wij hebben de vos op 15m van het huis, reeën op zichtafstand, maar never nooit dat ik zo dichtbij kan komen om mooi te fotograferen. Vandaar die wildcam, ook erg leuk.

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-21 10:39

Ja, die gaan wij in de toekomst ook zeker weer aanschaffen.
Hier schijnt ook een lynx te zitten, die zou je dus met een beetje geluk wel op de wildcamera moeten kunnen zien. In het echt moet je wel echt een enorme lading geluk hebben om ze te kunnen spotten.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-21 11:29

Dat zou heel gaaf zijn een lynx!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 07:18

Ik zie net dat wij komend weekend de eerste sneeuw gaan krijgen. Dat wordt niet de weg op. Wij vallen in het gebied waar winterbanden verplicht zijn, evenals sneeuwkettingen in je auto. De banden hebben we, de kettingen niet.
Dat heeft er meer mee te maken dat ik de panda niet zo vertrouw als het glad is, nu met die bladeren glijd je al regelmatig wat weg.
Ik mis mijn Santa Fe :+

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 09:12

En nog even een plaatje van hoe een heldere ochtend er hier uitziet:

[ img ]

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 09:31

Wat een prachtig uitzicht!

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 09:52

Ja en dat is dan zichtbaar vanaf onze home office. Echt een straf :j

Tinka
Berichten: 3717
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:23

Wij krijgen ook sneeuw, vanaf vrijdag. Volgens mij is het of winterbanden of sneeuw kettingen.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 16:20

Winterbanden hebben wij sowieso altijd wel in dit soort gebieden. Het is je reinste zelfmoord om met koud weer zonder te rijden. Maar goed, er zijn er genoeg die rustig op zomerbandjes op wintersport gaan...

Jullie zitten wel een stukje hoger Tinka, dus ik denk dat jullie meer krijgen. Wij zitten op iets van 380 meter gok ik. Haut-Doubs.

Of of, zou kunnen. Ik dacht altijd allebei waar aangegeven. Maar ik kan me natuurlijk ook vergissen.

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:51

sn-sn-sneeuw? NEEEEE dat wil ik nog niet hoor. Met kerstmis mag, in februari mag t nog net even een keertje voor de insecten, maar meer niet. Maar jullie uitzicht is prachtig!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

tamary
Berichten: 29051
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 18:27

Liever sneeuw, vorst (en ijshakken) dan de 3-5 maanden baggerzooi zoals hier in NL. Die droge kou kunnen de dieren veel beter hebben.

[o]
Bayo - 01-01-1996 - 15-04-2017 ;(
“Technological progress has merely provided us with more efficient means for going backwards.” – Aldous Huxley –

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-21 21:42

tamary schreef:
Liever sneeuw, vorst (en ijshakken) dan de 3-5 maanden baggerzooi zoals hier in NL. Die droge kou kunnen de dieren veel beter hebben.


Eens! Ik hou ervan en mis de winters in Nederland echt niet :D

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 12:10

De topictitel is aangepast zie ik 8-) :D
Wat een mooie sfeerfoto <3
Ik beeld mij het landschap al in onder een dikke laag sneeuw.
Sneeuwscooter een optie ? <<)

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 12:29

Ja graag! Die dingen lijken me zo gaaf. In Canada racen die dingen echt overal als er sneeuw ligt, prachtig om te zien. Ook langs de snelweg hahaha.

En ja, ik heb inderdaad de titel maar even aan laten passen gisteren. Werd inmiddels toch wel eens tijd, aangezien we al bijna een half jaar uit Canada weg zijn. Het voelt echt alsof dat al veel langer geleden is.

Christiene
Berichten: 7711
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 13:06

Kan me nog een andere titel herriberen die had op den duur best een lange met meerdere landen.

Gok dat het bij jullie hier wel bij blijft als ik lees hoe moeilijk je Canada in komt en de kosten en tijd dat je een vergunning hebt.

The end

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-21 13:10

Haha nou heel eerlijk hoop ik ook dat het hierbij blijft. We hebben nu al anderhalf jaar geen echte eigen stek meer en zijn in de tussentijd zo'n 5x verhuisd, quarantaine en hotel in Canada niet meegeteld. Maar daarzijn we nu wel echt klaar mee hoor, we zijn weer toe aan wat meer vastigheid.

Wat betreft die vergunning, inmiddels staat de teller op 1 jaar en een maand, nog steeds geen updates. Belachelijk toch eigenlijk...

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 12:58

Toen wij over weggaan uit NL aan het nadenken waren (22 jaar terug, toen was er wel heel veel nog anders) kwam Canada ook voorbij. Maar om even op visite in NL te gaan of hun naar hier, is wel heftig kostbaar en ook ga je niet 'even'. Daarbij we hadden toen zo'n 30 boerderijdieren (behalve huisdieren) voor de hobby, niet slacht. Geiten, hangbuikzwijnen, de pony's en paarden en kippen. We zagen het niet zitten ze achter te laten en naar C meenemen was ook geen optie.
Toen nagedacht over Schotland/ierland, zo prachtig en lekker makkelijk met de taal, maar toch geen vooruitgang in klimaat.
Voormalige oostbloklanden nog door de gedachten laten gaan, zooooo goedkoop alles daar, maar de taal vonden we een te grote barrière.
Amerika vonden we te ver, net als Canada zelfde probleem.
Alles boven NL geweldig mooi, maar te koud.
Afrika te onzeker
Griekenland te weinig interessant voor de paardjes
Zwitserland kom je niet in.
Oostenrijk grond veel te duur.
Spanje vonden we de mentaliteit niet fijn. Portugal en Italië wel fijne mentaliteit, enorm goedkoop, maar die taal...
Duitsland en Frankrijk bleven toen over. Duitsland waren de huizen net als in Frankrijk bizar goedkoop, maar alleen in Fr konden we met gemak div hectare vinden.
En nu hebben we van alles het beste vinden we zelf. Toch dicht bij NL, als er daar iets gebeurt zijn we er binnen een dag, een heerlijk warm klimaat, een enorm huis (opknapper) en veel hectare voor een bedrag waar je in Amsterdam nog geen garage van kan kopen.
Dus als ik jullie was, zou ik ook voor Frankrijk kiezen

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 13:10

Goed verslag, Monique. Zoveel landen hebben wij niet overwogen, maar enkelen wel.

Oostenrijk, viel voor ons ook af vanwege de hoge prijzen. Je betaalt daar net zoveel voor huizen en grond als Nederland.

Zweden/Noorwegen, viel voor ons af omdat je daar die donkere winters hebt. De kou zijn we niet bang voor, die hadden we in Canada ook. Alleen daar heb je geen donkere winters (althans zover noord als wij wilden gaan). Dat maakt de winters ook goed vol te houden. Met dat hele koude weer scheen altijd de zon!

Duitsland wilden we niet wonen. We hebben daar wel wat gekeken maar vaak heb je daar ook enorm grote huizen waar we gewoon niet op zitten te wachten. Plus dat we niet heel groot fan zijn van het land.

Frankrijk was eerder nooit een optie vanwege de taal. Maar we zitten hier nu een goede 4 maanden en je pikt best behoorlijk wat op. Je komt er natuurlijk overal mee in aanraking. Daarnaast zijn we sinds we de keuze voor Frankrijk hebben gemaakt al bezig met Duolingo, elke dag (zonder uitzondering!) eventjes minstens een lesje doen. Franse films en series op Netflix kijken met ondertiteling is ook een goede, net als gewoon random de franse TV aanzetten. Afgelopen zomer was dat ideaal met de Olympische spelen.

En inderdaad een heel groot pluspunt hier is de betaalbaarheid van huizen. Zelfs af betaal je echt nog maar een schijntje vergeleken met NL.
En de natuur, echt heerlijk. Zo ontzettend veel wild hier ook, al zien we daar nu maar heel weinig van vanwege de jacht.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-21 16:29

Wilco was vrij vandaag, dus net even een stukje (2 uur, steile heuvel op) gelopen.
Nu het nog niet sneeuwde, haha.
Dat begon echter wel toen we boven waren! Eerst kleine vlokjes, maar op een gegeven moment toch wel vlokken van fatsoenlijk formaat. Genieten altijd, die eerste sneeuw :)


[ img ]

[ img ]
Hier onderin is de waterval van de Source du Lison nog te zien (witte vlekje ;) )


[ img ]

[ img ]

Monique1963
Berichten: 8559
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-21 20:01

sssoooo keimooie foto's, hahaha, letterlijk. Prachtig. Ik ben het wel met je eens, die eerste sneeuw heeft altijd iets magisch. En ik wil wel graag sneeuw, maar nu nog niet hoor. Ik ben pas net een week in de herfst-mode. Daarvoor was het hier nog 20 graden! Maar de kraanvogels kwamen hier vandaag over vliegen, we konden ze alleen horen ze vlogen boven de wolken. En dat betekent dat het met 3 dagen gaat vriezen...

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 12:02

20 graden? Dat hebben we hier al lang niet meer hoor, een maand ofzo.
Hier al op en top herfst en na storm van een paar weken geleden waren alle bomen in 1x kaal.
Dus nu klaar voor de winter, haha!

Dit is nu ons uitzicht:
[ img ]

De sneeuwgrens ligt dus lekker dichtbij!
Vannacht en morgen zou er nog wat meer bij moeten komen, en dan zou de grens ook moeten zakken zodat het hier ook wit wordt. We wachten het af.

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-21 19:21

Vandaag wilden we de winterbanden onder de auto zetten, maar het was de hele dag aan-uit met sneeuwbuien. We kunnen hier nergens de auto droog parkeren, dus helaas. Dan nog maar even niet.

In plaats daarvan zijn we heel hard verder gaan werken aan onze knopen-website. En we kunnen met trots zeggen dat deze eindelijk online is!

Nog niet helemaal af, maar het is een begin en toch al wel redelijk netjes, al zeg ik het zelf ;)
Morgen ga ik alle teksten nog eens bij langs, sommige zinnen lopen nog niet helemaal lekker.

Voor de nieuwsgierigen, de link is http://knotsandclimbing.com/

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 09:30

Zitten jullie ondertussen ondergesneeuwd ? :P
Hele bijzondere foto hierboven met die sneeuwgrens <3

Proficiat met de new born website !
Ik vind het altijd gaaf om zien hoe klimmers zo'n knopen leggen. Je moet het toch echt wel juist dan want anders.... :=

JudithO
Berichten: 7026
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-21 12:09

Ja echt he... Jouw man is toch ook boomverzorger? Of verwar ik je met iemand anders...

Het sneeuwt hier nu heerlijk door, maar het is boven 0 en dus blijft het niet liggen. Eerder vanochtend wel overal behalve op het wegdek. De sneeuwgrens op de heuvel is sowieso wel wat naar beneden geschoven, het blijft een mooi gezicht!
Tegen het einde van de middag/begin van de avond zou het hier ook wel moeten blijven liggen.
Morgen staat er ook nog de hele dag sneeuw voorspeld, dus we gaan het meemaken.
Zolang het woensdag maar weg is (boodschappen doen 20km verderop) vind ik het prima! Maar dat is wel de planning gelukkig.

Pandora2
Berichten: 19839
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-21 12:54

Oh nee, dat moet iemand anders zijn dan. :)

Mijn achterbuuf deed klimmen en paragliden. Die had altijd honderden filmpjes als hij terugkwam van vakantie :')
En ik kijk graag documentaires over hooggebergten overal ter wereld. Komt ook vaak klimwerk in voor.
Krijg altijd de kriebels als ik ze daar dan zie bengelen :=

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dammie, mvdende, Plus_en_Min, purny, xrobbiee, xSabineW en 70 bezoekers