[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 13:38

Ja ik bedoel het ook recreatief.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 14:06


JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 15:21

Dank je, ik zal er eens naar kijken.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 15:34

Twin Maples Farm is een aanrader, zij zitten net boven Lake Simcoe.
Ik heb de Percherons wel eens gereden, maar ze staan voornamelijk voor de wagen.
Zij heeft verschillende wagens/teams en doet ook vaak mee aan regionale evenementen :)

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 18:29

Ah, dat is qua afstand voor mij goed te doen! Dank :)

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 19:29

JudithO schreef:
Is er hier toevallig iemand die bekend is met mennen in Canada?
Ik heb mijn menbewijs gehaald in Nederland maar hier lijkt echt alles gigantisch anders te werken, veel meer richting de drafsport.

Nee, sorry. Ik ken een handjevol en die mennen met mini's. Ik heb ook veel gemend in NL (hackney pony's en KWPN tweespan). Wat wil je weten? Kriebelt het?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-21 19:31

Nee, maar ik ben gisteren begonnen met het beleerproces van 1 van de Paso Fino's.
Alleen vielen mijn ogen uit mijn hoofd toen ik erachter kwam dat werkelijk ELK tuig hier gewoon nog een opzetteugel heeft en dat mensen niet bang zijn die te gebruiken ook :oo

Ik heb in Nederland ook heel erg veel gemend. Vandaar dat T het met mij wel aandurft, want zij heeft zelf helemaal geen ervaring.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-21 19:01

Een nieuw jaar. De eerste week van 2021.

Al met al hebben wij in 2020 toch al onze doelen bereikt. Welliswaar via een niet op voorhand bepaalde manier, maar toch. De doelen waren kort gezegd het huis verkopen en naar Canada vertrekken. Nou, dat hebben we toch maar even gedaan, ondanks het hele corona-gebeuren.

We hadden een rustige jaarwisseling gehad. Waar het Nederlandse nieuws wederom bol stond van vuurwerk-ellende en geweld, was hier gewoon helemaal niks. Ik heb echt geen klap gehoord. Normaal gesproken zou er hier om de hoek op het evenemententerrein een vuurwerkshow zijn met de jaarwisseling, maar vanwege de lockdown is die helaas afgelast. En dus was er gewoon geen vuurwerk, want de gewone burger mag dit maar op 2 dagen in de zomer doen (Canada Day en Victoria Day). Dus we hebben de rustigste jaarwisseling ooit gehad!

We hebben ook weer een aantal porties sneeuw gehad. Begin van de week had het even gedooid, wat ervoor zorgde dat de sneeuw op de dunnere lagen veranderde in slush, en daarna vrolijk opvroor als een soort ijsbaan met hobbels, want een paar uurtjes dooi was niet genoeg om de boel schoon te krijgen. Toen ik bij iemand boodschappen afleverde, ging ik op de oprit een aantal keer bijna op mijn plaat, met als toppunt precies het moment dat ik de tassen in de uitgestoken handen van de besteller wilde over geven (jongens, niet zo vies. Er staat netjes een spatie tussen). Zag er vast hilarisch uit, en de meneer kon er ook wel om lachen.

Ik ben begin januari met een bijbaantje begonnen, namelijk full-service shopper bij Instacart. Dat is een internationale instantie waarbij mensen bij diverse winkels hun boodschappen online kunnen bestellen en deze vervolgens kunnen laten bezorgen. In een app komen die bestellingen in beeld zodra ze geplaatst zijn, dus meestal hebben de bestellers de boodschappen al binnen 2 uur in huis. Geen vetpot en het houdt me niet dagenlang volle dagen bezig, maar goed het is even wat en het is een goede reden om het huis uit te gaan.

De sneeuw. Vrijdag op zaterdag had het de hele nacht gesneeuwd. Dit resulteerde in een hele mooie verse laag op zaterdagochtend. Verse poedersneeuw! Daar gaat ieder winterhartje sneller van kloppen. Dus we begonnen de zaterdag weer met een half uurtje fitness: de 3 auto's uitpakken (2 van de buren) en de oprit sneeuwvrij maken. Een laag van 10 cm is nog steeds vrij pittig, ook als het goede poedersneeuw is! Maar echt, ik kon er nog steeds geen genoeg van krijgen.
Het schuiven werd wel steeds zwaarder, want waar je het eerder gewoon aan de kant schoof moest je het nu steeds verder omhoog scheppen. De bulten sneeuw langs de kant smolten niet en dus werden ze steeds hoger. Dit was ook het geval langs de openbare weg en de stoep. Zo had je na een paar weken dus het beeld dat er heel veel sneeuw in de bermen lag, zo hoog dat je bij sommige kruisingen niet meer om het hoekje kon kijken en eerst half de kruising op moest om te kunnen zien of er wat aan kwam.

Op de zaterdag, 2 januari, zijn we weer uit eten geweest bij T. Ze wilde heel graag dat we weer eens kwamen eten, dus dat accepteren we dan maar he? Heel lastig natuurlijk.
We hebben eerst Lilah nog even aan het werk gezet. Ik had haar meegenomen naar de top van een heuvel op een plek waar ze normaal niet kunnen komen (in de roundpen). Daar liet ik haar haar eigen gang gaan en dat was wel even nodig! Ze heeft echt voor mijn gevoel wel een kwartier lang als een soort hertje met staart omhoog rond gehuppeld. Wat een mutsje. Zo blij was ze dat ze eindelijk even de pootjes kon strekken zonder die gelijk te breken. Ze staat wel gewoon in een weiland, maar op een heel steil stuk en daar kun je niet even lekker uit je plaat gaan. Dus ze was hier wel even aan toe!
Nadat we Lilah weer terug hadden gezet bij de rest zijn we naar binnen gegaan. T had nog meer bezoek, er was een meisje bij haar aan het logeren die een paar jaar geleden een kamer bij T had gehuurd toen ze in Peterborough studeerde. Het was erg gezellig, en het eten lekker! Na het eten zijn we met ons allen voor de enorme tv de Cowboy Channel gaan kijken. Daar wordt de hele dag rodeo uitgezonden. Tja, als je er niet heen kunt, dan maar zo toch?

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 04:20

JudithO schreef:
Nee, maar ik ben gisteren begonnen met het beleerproces van 1 van de Paso Fino's.
Alleen vielen mijn ogen uit mijn hoofd toen ik erachter kwam dat werkelijk ELK tuig hier gewoon nog een opzetteugel heeft en dat mensen niet bang zijn die te gebruiken ook :oo


Echt?!

Ik ben al meer dan 25 jaar niet op competities geweest in NL en ik weet nog dat de regels over opzetteugels (voor hackneys) veranderde dat alleen heel even de opzet erop mocht, maar niet meer de hele tijd. Geen idee hoe de regels zijn verder veranderd. :o Hopelijk zijn ze veranderd...

Hier is rodeo ook een 'geliefd' tijdverdrijf. Hier in de buurt alleen een per jaar (dat ik weet) Men vertelde mij dat het niet zielig is voor de paarden want 'die worden er voor gefokt' (ze zijn letterlijk uitzonderlijk bokkig als er iemand op gaat en zullen nooit geschikte rijpaarden zijn, is mij verteld. Net als de stieren. Gaat een wereld open in een ander land).

Hier wordt er vuurwerk door de stad (Vancouver) centraal geregeld. Ook niet dit jaar vanwege covid en zodat niet iedereen zou verzamelen rond het water waar de show altijd plaatsvindt.

Hier mag je alleen op 31 oktober (Halloween) afsteken. Met een fire permit van de brandweer en alleen op eigen terrein en met toestemming van de eigenaar. Ik mis het vuurwerk wel omdat het toch een groot deel van de beleving van Oud en Nieuw is, maar de rotjes die de hele maand te pas en te onpas worden afgestoken mis ik helemaal niet! :D Vooral de strijkers mis ik niet. Ik werd altijd heel schichtig _O- in december, hier niet.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-21 13:43

Ja hier zijn zelfs de recreatie tuigen voorzien van een opzetteugel. Echt bizar.
Ik heb hem dan ook direct van het hoofdstel verwijderd, ik ga dat echt niet gebruiken.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-21 16:27

De eerste volle week van januari was een hele koude, maar mooie week. Want als de temperaturen lekker onder 0 duiken, betekent dit meestal ontzettend mooi weer.
Dagtemperaturen zitten dan vaak rond -5 tot -10, even voor het beeld. Vanwege de zon is dat wel echt heel erg goed uit te houden!

Dit betekende dus ook een paar keer achter elkaar lekker een stukje sjouwen over de Trans Canada trail. En hoe mooi is het om dan langs velden te komen waar zelfs nog geen beest overheen gelopen heeft? Echt onzettend gaaf en zo uitnodigend om die verse onaangetaste laag sneeuw als eerste te gaan betreden. Maar ja, priveterrein dus dat hebben we maar netjes gelaten voor wat het is.

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb verder flink wat boodschappen gedaan en dat bevalt me voor erbij nog best prima. De winkels zijn lekker leeg (wat mensen betreft, duh) dus dat is wel ideaal. Sommige klanten kunnen wel echt het bloed onder je nagels vandaan halen, hoor! Zo had ik iemand die hondenvoer moest hebben. De variant die ze had aangegeven was op, dus ik keek wat ze als vervanging had ingevoerd in de app. Die gescand en vervolgens kreeg ik van mevrouw bericht dat dat niet het juiste soort voer was. Oke, lekker handig om dat dus verkeerd in de app te zetten. Maar goed, na wat heen en weer geapp had ik de goede voersoort en we konden weer door. (Achteraf gaf ze me 3 van de 5 sterren feedback vanwege slechte communicatie?)
Ook had ik een order van een klant die letterlijk 100m naast de winkel woont. Tja, gemak dient de mens, nietwaar?

Op de zondagmiddag ben ik weer naar T geweest om nog even op Lilah te rijden. Man man man wat een kreng was het weer. Ze begon heel braaf, maar na een paar rondjes gingen de oren weer iets te vaak plat naar mijn zin en begon ze weer te trappen met haar achterbenen. Even later bedacht ze dat het wel leuk was om een klein beetje te gaan steigeren. En een paar rondes later ging ze echt op haar achterbenen staan. Toen ben ik echt wel even heel erg boos op haar geworden. Doe dat maar lekker bij iemand anders, maar niet bij mij. Hierna liep ze weer als een zonnetje, dus de boodschap is wel aangekomen.
Toen ik dit achteraf aan T vertelde was die best wel geschokt. Zulke dingen heeft Lilah nog nooit gedaan. Tja, ze is vast ook nog nooit zo aan het werk gezet, in plaats van dat ze haar eigen plan mag trekken.

Love2sk8
Berichten: 418
Geregistreerd: 20-06-15

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:53

Best lastig om het zo op de kop te lezen (1 april :') ) Super leuk om jullie zo te kunnen volgen, dank je wel voor de update weer!

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:05

Leuk stukje weer. Ik heb ook zo'n paard dat superbraaf is, totdat je dingen vraagt waar ze geen zin in heeft. Ze is met pensioen dus geen probleem meer.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-21 18:22

Ik gok dat het steigeren van Lilah voornamelijk komt doordat het a. glad was en b. ze energie over had omdat ze al weken niet echt heeft kunnen rennen. Dus als je niet naar voren kunt met je energie, dan ga je maar omhoog.
Ze heeft het na die keer ook niet meer gedaan. Zoveel heb ik daarna overigens ook niet meer gereden omdat het echt gigantisch gesneeuwd heeft wat heel lang is blijven liggen. Daar was gewoon geen doorkomen meer aan.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-21 15:54

17 januari. We gingen eens wat nieuws proberen.


Begin december hebben we een pakketje vanuit Nederland deze kant op laten versturen. We wachtten, en wachtten, en wachtten nog wat langer. Tot die week ineens een pakketje hier voor de deur lag. In een bol.com doos, dus uit Nederland! Jawel, na een goede 6 weken was het dan eindelijk aangekomen. Vraag me niet naar de staat, die was niet al te best. De doos was volledig naar zijn grootje en zat verpakt in een plastic zak met de tekst dat het pakket zo bij de Canadese post was aangekomen en dat ze het maar in plastic verpakt hebben om de boel bij elkaar te houden. De inhoud (Wilco's computerbril en een paar boekjes om het pakket op te vullen) was gelukkig nog volledig heel, met dank aan de familie die de boel goed ingepakt heeft!

Weten jullie nog dat ik laatst een mysterieuze foto deelde over een nieuw project waar we mee begonnen zijn? Ook op de meest essentiele onderdelen daarvan moesten we 4 weken wachten, maar ook die zijn binnen gekomen. Wat het precies is, laat ik in het volgende verslag zien (als alles goed gaat).

Oh, en hoe leuk is het om half januari nog een kerstkaart te krijgen? Vertraging in de post levert dit soort leuke verrassingen op.

In de tweede week van januari leek het erop dat een bedrijf hele positieve interesse in mij had voor een openstaande functie als accountmanager. Na wat heen en weer gemail gingen bij mij echter alle alarmbellen rinkelen. Ze mailden met dat ze hun financien beheren via bitcoins, en dat ze daarvoor wat geld naar mij over wilden maken. Ik moest dat dan contant pinnen en vervolgens bij een pinautomaat voor bitcoins omzetten in bitcoins. Hiervoor moest ik wel even mijn adres enzo geven zodat ze wisten waar het naartoe moest, en zodat ze mij konden vertellen waar ik het om kon zetten. Nee dank je. Ik heb ze verteld dat ik hier uiteraard niet mee door ga.
Ik had er eerder geen lucht van gekregen, want ze gebruikten een bedrijfsnaam met kloppend adres. Achteraf zat er een klein verschil in het mailadres, waar het originele bedrijf .ca gebruikt hadden deze oplichters .info aan het eind. Ik heb het originele bedrijf op de hoogte gesteld van het voorval en zij vertelden mij dat ze hier al van op de hoogte waren en dat ze er al even mee bezig waren. Lastig te pakken, helaas.

Wat het weer betreft hebben we redelijk wat dooi gehad in die tweede week van januari. Het was vrijdag en zaterdag 3 graden, wat eigenlijk gewoon warm aanvoelde, haha. Ik ben zonder handschoenen op de fiets wat boodschappen gaan halen. Kun je nagaan hoe snel je aan die kou went.
De sneeuw was overigens absoluut niet weggesmolten. Eigenlijk was alleen het wegdek weer een beetje fatsoenlijk, verder was alles nog hetzelfde.
Op de zondag kon ik helaas niet paardrijden om het te ijzig was. Leuk joh, die smeltende sneeuw die dan weer opvriest. Ik was overigens wel gewoon naar T geweest, want S was weer weg en T kan mijn hulp goed gebruiken.

Donderdag 14 januari was hier in Ontario de noodklok geluid en zijn we een nieuwe fase van de lockdown ingegaan. Ze noemen het de Stay-home order, oftewel een verplichting om thuis te blijven tenzij je echt niet anders kunt. Ik merkte er eigenlijk vrij weinig van, maar ik hoorde wel hier en daar geluiden dat er nu flink strenger gecontroleerd wordt. Voornamelijk bij kantoren waar mensen nog niet thuis werkten. Voor ons veranderde er nog niks, ook niet op baan-zoek-gebied. We zochten allebei iets wat we vanuit huis konden doen dus dan heb je gelukkig niks te maken met dingen als een lockdown en stay-home order.
Laatst bijgewerkt door xingridx op 19-10-21 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link filmpje aangepast

mysa

Berichten: 10472
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 17:43

Wat jammer dat er gebouwd gaat worden op dat mooie stuk.
En jeetje wat een ellende toch met die internetoplichters.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 21:08

Wat leuk met dat filmpje erbij zeg! <3 wat mooi daar!! En wat Erg van die oplichters! Gelukkig was je zelf wakker genoeg!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 03:10

Haha ja nou echt hoor! Ik heb er vorige week zelfs nog 1 gehad. Die hadden zelfs de moeite genomen een hele website te bouwen, maar zodra je vragen gaat stellen hoor je niks meer.

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-21 19:18

Koud en zonnig weer in de derde week van januari vroeg om wandelen! Ja, nu we beide nog geen baan hadden moesten we het er nog maar even van nemen. Op woensdag was het stralend mooi weer. De mooiste dag van de week. Erg koud, maar dat namen we maar even voor lief.



Omdat we niet te ver wilden gaan, kozen we ervoor om naar Warsaw Caves te gaan. Dat beviel vorige keer zo goed dat we dit nog wel eens wilden bekijken, maar nu onder een witte deken van sneeuw. Het had de voorgaande dagen niet heel veel gesneeuwd, twee keer een cm of 2. Dus wel een klein vers laagje.
De thermometer gaf -12 aan toen we weggingen en -10 toen we aankwamen. Even voor het idee.
Gewapend met thermo-onderkleding en een fleece-lined broek gingen we op pad. Uiteraard voorzien van muts, sjaal en handschoenen. Bij Warsaw Caves stonden welgeteld 4 andere auto’s. Erg druk dus, haha.

We besloten te beginnen bij het stuk richting het uitkijkpunt en de Kettles, en dan daarna te kijken hoe laat het was en wat het weer deed. Er werd in de namiddag namelijk weer sneeuw verwacht.
Op de trail namen we een afslag die we vorige keer niet gelopen hebben. Deze afslag bracht je bij een waterval. We dachten dat dit ook een rondlopende route zou zijn, dus we volgden de enkele voetstappen die in de sneeuw te zien waren. Wel erg slecht zichtbaar, maar wel te doen. Het werd een interessante route waarbij we eigenlijk gewoon tussen de bomen doorliepen, het spoor volgend. We kwamen bij een paar rotsen en moesten daar naar beneden. Tussen de rotsen liep een paadje. Wilco liep voorop en ging bijna onderuit, zo glad was het daar. “Hier is maar 1 oplossing!” zei hij. Hij ging zitten en gleed zo hup de helling af. Nu was het mijn beurt, haha. Echt hilarisch! Het zag er niet spectaculair uit maar het voelde alsof je heel hard ging haha. Onderaan kwam je uit bij een riviertje, die we over moesten steken via een paar stenen. Weer verderop moesten we weer water oversteken.

Afbeelding

Het bos was wel heel dicht en de voetstappen waren behoorlijk slecht zichtbaar. Uiteindelijk zagen we een stuk bos verschijnen wat met rood lint was afgezet. Hmm. Dit was de Caves trail, die afgesloten is vanwege covid (afstand houden in grotten is wat lastig). Inmiddels waren we wel tot de conclusie gekomen dat we niet op een trail liepen maar gewoon ergens midden in het gebied. Door het lint te volgen kwamen we weer uit bij de route waar we oorspronkelijk begonnen waren.

Afbeelding

We liepen nu over de oorspronkelijke trail alsnog naar het uitkijkpunt en daarna naar de Kettles. Een avontuur rijker, maar o wat was het mooi. Zie foto’s (en film!) en dan snap je waarschijnlijk wel waarom. En realiseer je dat dit beeld het absoluut nooit haalt bij de werkelijkheid. Het voelde echt magisch, als een soort Disneyfilm waar je in rondloopt. Er was absoluut helemaal niemand. Uiteindelijk zijn we 3 mensen tegengekomen op de weg terug van het uitkijkpunt, maar dat was het dan.

Afbeelding

En laten we zeggen dat het erg koud was! Er stond een aardig frisse wind en hoe hoger je kwam, hoe minder beschutting er logischerwijs was om de wind tegen te houden. We hadden een thermosfles thee mee, dat maakte het nog enigszins do-able. Oh, en bifi-worstjes (Canadese equivalent…) om de innerlijke motor draaiende te houden! Terug bij de auto gaf de thermometer -8 aan. Wauw, haha! Lang leve verwarmde zittingen in de auto. Ideaal om weer goed op temperatuur te komen!

Zoals ik vorige keer verteld had hebben we ons nieuwe project eindelijk kunnen starten. Het is een tuintje binnenshuis, met de focus voornamelijk op microgreens, of microgroenten zoals dat blijkbaar in het Nederlands heet. In feite zijn dit gewoon plantjes die je een week tot twee weken laat groeien, dan afsnijdt en opeet, een beetje zoals met tuinkers. Alleen kun je dit dus doen met een heleboel groenten: broccoli, radijs, en allerhande kruiden zoals bijvoorbeeld basilicum.
Daarnaast hebben we ook wat radijs in een bakje gezaaid, evenals knoflook (die begon uit te lopen dus ja, waarom ook niet) en wat sla en rucola. Op deze manier hebben we toch onze eigen groentes! En die microgreens? Die smaken echt heel erg goed.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xingridx op 19-10-21 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link filmpje aangepast op verzoek TS

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 15:27

In de laatste week van januari kregen we een melding voor koud weer. In de nacht van de vrijdag op zaterdag koelde het af naar -22, met een gevoelstemperatuur van -30. Alle reden dus om even mensen bewust te maken van het feit dat je dan niet voor je lol naar buiten gaat.

Nee, ook wij niet.

Anyway. In de laatste januari-week zou het de hele week heel koud, maar zonnig mooi weer zijn. Ineens gaf die maandag de voorspelling aan dat we op dinsdag een flinke hoeveelheid sneeuw konden verwachten. En inderdaad, op dinsdag begon het rond het middaguur te Sneeuwen. Met een hoofdletter. Er stond ook behoorlijk wat wind, waardoor de sneeuw in feite horizontaal ging in plaats van verticaal. En hard dat het ging! In no time lag er weer een vers laagje bovenop de al bestaande laag. Tja, en wat ga je doen in een sneeuwstorm? Een stukje wandelen! Echt een goed idee, haha. Maar echt genieten hoor! Koud, en we zagen er al snel uit als sneeuwpoppen. Vooral op de terugweg met tegenwind, echt prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Donderdag t/m zaterdag zou het overdag niet boven de -10 komen met een gevoelstemperatuur van rond -15. Die voorspelling hebben we ook waar gemaakt. Donderdag gingen we na een gezellig Skypegesprek met een van de thuisfronten nog even wandelen. Boy wat was dat koud! We kwamen 1 Canadees tegen die ook aan de wandel was, en die zei: "Koud he?" Nou, als Canadezen zeggen dat het koud is, dan is dat ook zo! ;)

Maar echt, ik heb die sneeuw en kou zoveel liever dan al die regen. De laatste keer dat wij in die tijd regen hadden gehad was op kerstavond geweest, voor het overging in sneeuw. En die sneeuw lag er eind januari nog steeds, wel steeds weer aangevuld met een nieuw laagje. En met de zon die we er op de koude dagen bij hadden, voelde het uit de wind echt heerlijk! Zelfs die donderdag, toen het -10 was, en we een stukje in de luwte liepen, voelde je je wangen gewoon opwarmen. Echt genieten!

Wilco had ook weer wat. Hij kwam erachter dat er via Indeed echt belachelijk veel mensen solliciteren op de functies waar hij ook op solliciteert. Vervolgens heeft hij 1 van de bedrijven die een advertentie op Indeed had lopen een directe mail gestuurd via hun eigen website, compleet met brief en CV. Binnen 5 minuten had hij reactie van een zeer opgeluchte HR afdeling dat ze zo blij waren dat er ook nog mensen waren die er moeite in wilden steken, om uberhaupt een brief te schrijven! Diezelfde middag (vrijdag) nog had hij een online sollicitatiegesprek gevolgd door een tweede gesprek op de maandag daarna met datzelfde bedrijf. Tja, soms moet je gewoon even net wat meer initiatief tonen, dat blijkt maar weer!

Op zondagmiddag hebben we na een Skype sessie met nog wat andere thuisfronten ook weer even gewandeld. Deze keer gingen we onderweg steeds in de sloot naast het pad springen, kijken hoe diep we in de sneeuw zouden eindigen. Op een gegeven moment kwamen we bij serieuze sneeuwduinen, dus daar omhoog geklommen en springen maar! Die was leuk, je landde echt tot je knieen in de sneeuw. Vervolgens kon je met je hele gewicht voorover gaan hangen zonder om te vallen. Zo grappig! Eenmaal uit het gat geklommen kon je mooi op je kont lekker van het duin naar beneden glijden. Vervelend hoor, al dat witte spul!

Afbeelding

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:07

Heerlijk, vind 't echt zo nederlands klinken om midden in een sneeuwstorm te gaan wandelen :') Word er veel geskied bij jullie?

Emj_23
Berichten: 1184
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 18:09

Wat een leuke update weer. Wat een kou en wat een hoop sneeuw!
Bijzonder dat je schijnbaar uniek bent met een brief en cv mailen. Hoe werkt dat via inreed dan? Alleen een profiel of zo?

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-21 19:24

Skien wordt hier wel gedaan ja, je hebt hier en daar wat heuveltjes. Maar echt spannend is het hier in Ontario niet. Dan kun je beter naar Quebec gaan of nog beter, naar de Rockies. Maar dat is wel een beetje ver hahaha.

Via indeed kun je inderdaad gewoon solliciteren door alleen je cv in te sturen. Zo kun je in een half uurtje dus echt belachelijk veel sollicitaties wegsturen zonder ook maar enige moeite erin te steken.

loez

Berichten: 11071
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-21 21:44

Heerlijk verhaal incl foto’s weer! Heerlijk die sneeuw!

JudithO

Berichten: 7057
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-21 16:11

De eerste week van februari hadden jullie in Nederland ook sneeuw en kou.




Ook wij hebben weer een lekkere portie winter gehad. De hele week stralend mooi weer, en donderdag zelfs even boven nul! Goed excuus dus om de auto eens door de wasstraat te rijden. Dat was echt wel weer eens nodig. Hier bij het tankstation om de hoek hebben ze een goede wasstraat, dus ik ben daarheen gereden. Eerst even de tank volgegooid, ik was er toch. Daarna het winkeltje binnen gelopen en gevraagd hoe dat daar werkt met de wasstraat. Ze hebben daar 3 manieren om de auto te wassen. 1 is een hokje met hogedrukspuit, een andere is een standaard wasstraat waar zo'n ding over je auto heen gaat en jij buiten staat te kijken, en de laatste optie is een soort Bas-autowas voor de kenners. Oftewel een soort rails waar je de auto opzet, lekker blijft zitten en aan het einde van de rit (letterlijk) weer wegrijdt. Ik koos voor die laatste, gewoon omdat dat de leukste is, haha.

Ik betaalde bij de kassa en kreeg een bonnetje mee. Nog steeds niet al te veel wijzer reed ik naar de wasstraat. Daar stond een drietal mannen, dus ik besloot hen om hulp te vragen en niet eerst zelf te proberen met het risico keihard uitgelachen te worden door een eventueel mislukte poging. De heren waren zeer behulpzaam. Op het bonnetje stond een code, die je bij een kastje aan het begin van de wasstraat moet invoeren. Hierdoor weet het systeem welke behandeling je betaald hebt. De mannen hebben me de straat in begeleid en hebben het nummer voor me ingetoetst. Ik hoefde dus helemaal niks te doen, haha. En lachen joh, in die wasstraat. Heerlijk zo in je eentje.

In die week hebben we ook weer geskypet (hoe de heck schrijf je dat nu weer?) met 2 van de thuisfronten. Erg gezellig weer!
Tijdens het Skypegesprek woensdag hoorde Wilco ineens water druppen. Bij nadere inspectie bleek het water uit de meterkast te komen! Na een nog grondigere inspectie (wat een woord) bleek dat het water vermoedelijk van buiten kwam. Dus ik ben naar buiten gegaan (tot halverwege je knieen in de sneeuw, haha) en heb even bij de meters gekeken. Die zitten hier in Canada buitenshuis aan de muur. Eens in de maand komt er dan een poppetje en die leest de standen af. Best makkelijk wel.
Anyway. Buiten zag ik dat waar de kabels naar binnen gaan, er niks afgekit was. Handig joh! Het water wat nu bij ons binnenkwam was smeltwater van de sneeuw op het dak. In de warme zon met -2 smelt dat best aardig. En als je dingen niet afkit dan loopt het daar dus langs. Naar binnen. Waar het uitkomt in de meterkast. Handig joh!
Ik heb de huisbaas een sms gestuurd met foto zodat ze kon zien dat haar aannemer weer wat verprutst heeft. Als reactie daarop heeft zij een poppetje geregeld die dezelfde middag nog op de stoep stond en het netjes afgedicht heeft. Het druppen is opgehouden, dus we zitten weer veilig.

Op zondag waren we weer bij T en S uitgenodigd voor het eten. Een paar maanden geleden had T beloofd lam voor ons klaar te maken, dus nu was de dag dat het ging gebeuren.
Eenmaal ter plaatse hebben we eerst nog wat lol getrapt met Lilah. Aan een lang touw in een weiland vol verse sneeuw waar je constant tot halverwege je kuiten in de sneeuw stond, was dat een ontzettend goede reden om uit je plaat te gaan en 1x zelfs bijna op je plaat. Lilah dan he, wij stonden erbij en keken ernaar, zeg maar. Het was overigens wel heel tof, want doordat Lilah zo idioot deed stoof de sneeuw alle kanten op. Op de volte bleef ze regelmatig op dezelfde plek ineens staan waardoor er een soort sneeuwstof naar beneden dwarrelde. Met de zon er direct achter leverde dit echt een prachtig spectakel op van sneeuw in alle kleuren van de regenboog. Zo tof! Wilco merkte nog op dat hij nu wel snapte dat het circus altijd een act heeft waar paarden gewoon rondjes rennen. Want als je zo op het midden van de volte staat en dat dier gaat zo te keer om je heen, is dat best een machtig gevoel. Ik realiseerde me dat hij dat nog nooit gedaan had, dus nu zo samen met mij met Lilah die om ons heen raasde was voor hem dus echt de eerste keer. En dan ook nog met die stuifsneeuw! Ik kan me voorstellen dat hij onder de indruk was.

Afbeelding

Afbeelding


Na het speelkwartiertje hebben we de merries nog even gevoerd en zijn we daarna naar binnen gegaan. T was de hele middag al druk met het lam, het was een enorm stuk en stond de hele middag in de oven te roosteren. Ze had zich flink uitgeleefd en ik moet zeggen, het was oprecht voor het eerst dat ik lamsvlees heb gehad wat niet smaakt alsof je een geit staat af te likken! Zeer geslaagd dus.
Laatst bijgewerkt door xingridx op 19-10-21 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link filmpje aangepast op verzoek TS