Meerdaagse wandeltochten, wie nog meer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marijkjuh
Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Meerdaagse wandeltochten, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-09-20 15:58

Hallo allemaal,

Aankomend voorjaar wil ik graag mijn eerste meerdaagse trail gaan lopen met de hond. Bij voorkeur in Engeland/Wales, maar welke het gaat worden heb ik nog niet bedacht.

Zijn er hier meer mensen die meerdaagse trails lopen? Wat zijn jullie ervaringen en favorieten? En zijn er hier ook mensen die zoiets solo met de hond hebben ondernomen?


winnie03
Berichten: 903
Geregistreerd: 25-05-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:17

Heey wat leuk om je berichtje te zien! Ik heb het afgelopen half jaarbdoor Europa getrokken met m'n oud duitse herder. Heb net een bus aangeschaft en zal vanaf volgende maand weer fulltime de weg op gaan. Heb de ambitie om alle epische treks in Europa te gaan lopen aankomend jaar. Heb je al eens zoiets ondernomen met je hond? :)

fulltime vanlifer. Nomad. Storyteller. Follow me and my dog on our travels through Europe!


gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 07:22

Ik heb de West Highland Way als meerdaagse tocht gelopen, erg mooi. Enige nadeel van meerdaagse tochten en overnachten in een tent is je natte spullen een dag door de regen moeten sjouwen :(

Ik zou nog wel eens een stuk van het South West Coast path En Pembrokeshire Coast path willen lopen. Heb al wel dagtochten op beide paden gelopen en eigenlijk beviel dat ook wel prima, puk je de mooiste stukken er uit.

Engeland en Wales zijn wellicht met hond niet het meest makkelijk, ivm de vele schapenweides waar je doorheen moet, vaak in het lammerseizoen sowieso verboden voor honden.

Eifel / Moezel en Zwarte woud hebben ook veel lange afstandspaden, die zou ik zelf nog wel eens willen doen. Erg mooi wandelen daar en routes uitstekend aangegeven.

Life begins at the end of your comfortzone.

Oshaa
Berichten: 1042
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 11:51

Super leuk dat je dat wilt gaan doen. Hier ook een meerdaagse wandelaar. Vorige jaar de HRP van kust-naar-kust door de Pyreneeën gelopen (wel solo maar zonder hond). Het waren hele zware, maar ook echt prachtige dagen (45 in totaal - dus misschien eerder een meerweekse). Sinds de zomer hebben we een hond en de plan is ook echt om met hem meerdaagse tochten te maken. We zijn nu vooral bezig met de basistraining, maar ook dingen als laten wennen aan slapen in een tent en natuurlijke langere wandelingen. Mogelijk dat we in november een tocht van een paar dagen gaan doen (als het weer het toelaat), anders in het nieuwe jaar.

Ik heb enkele jaren in Schotland gewoond en het is een prachtige land. Je moet inderdaad wel rekening houden met de schapen / koeien kuddes, het weer en de insecten. In het voorjaar zal het nog meevallen, maar de midges zijn echt vreselijk vanaf ongeveer juni (soms ook wel vroeger). En de kans op regen is bijna 100% (al weet je het echt nooit). We zijn in februari nog in Schotland geweest en toen zijn we zowat weggerend / gesneeuwd / gewaaid op sommige dagen, terwijl op andere dagen je zowat verbrand in de zon. Degelijke spullen zijn dan wel echt goud waard.

winnie03 schreef:
Heey wat leuk om je berichtje te zien! Ik heb het afgelopen half jaarbdoor Europa getrokken met m'n oud duitse herder. Heb net een bus aangeschaft en zal vanaf volgende maand weer fulltime de weg op gaan. Heb de ambitie om alle epische treks in Europa te gaan lopen aankomend jaar. Heb je al eens zoiets ondernomen met je hond? :)


Heb op je instagram gekeken - zo ontzettend gaaf! Dat zouden wij ook echt heel graag willen doen. Hopelijk volgend jaar een wat langere roadtrip / wandeltrip met mooie hikes in verschillende landen. We hebben wel een beetje het probleem dat de hond niet dol is op de auto. Hij is niet echt wagenziek (nooit overgegeven), maar echt happy is hij ook niet. Als we de auto van het slot doen verdwijnt hij al de tuin in. Ergens twijfelen we in hoeverre dat een probleem gaat opleveren met echte roadtrips. Al is hij zodra hij de auto weer uit is meteen weer helemaal happy. Maar goed, we gaan het zien :).
Waar gaat je volgende reis heen?

Fenn
Berichten: 6134
Geregistreerd: 13-08-04
Woonplaats: nederland

Re: Meerdaagse wandeltochten, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 10:52

Ja wat een leuk topic! Ik heb de East Highland Way gelopen met rugzak en tent, de Skye Trail en vorig jaar stukken van de Peaks of the Balkan. Daar bleek dat ik een watje werd op hele hoge hoogte (hopelijk wat minder als ik iets beter mentaal ben voorbereid). Volgende keer overwegen we Scandinavië :)) Maar misschien eerst Duitsland. Het leukst vind ik de hele dag buiten zijn, tent opzetten, lekker buiten eten en weer door. Alledrie hadden andere voordelen, dus een favoriet kan ik noemen.

        Volgens mij zitten die kabouters 's nachts
          alleen maar wat te lanterfanten.

        ~Loesje ~

Oeska
Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 08:56

Hier ook!
Afgelopen jaar in Ierland een stuk Kerry Way en de Wicklow Way gelopen.
Dit jaar een stuk van het Trekvogelpad in Nederland (want ook hier genoeg lange afstand paden) het stuk Utrechtse Heuvelrug - Veluwe.
Eerder ook huttentochten in de Alpen gelopen, maar dan de luxe variant van hut naar hut i.p.v. met tent. Scheelt een hoop kilo's, waardoor je dagafstanden wat langer kunnen zijn. Dat zagen we ook in Ierland, genoeg wandelaars daar die van B&B naar B&B lopen met een klein rugzakje. Net wat je fijner vindt.

Ik heb zelf met 2 gelopen, maar kan me prima voorstellen dat het in je eentje ook goed te doen is. In Europa loop je nooit geheel alleen op een trail, en zijn er genoeg mensen voor wat aanspraak (als je dat zoekt).
Als je de hond mee wilt nemen is het waarschijnlijk goed van te voren uitzoeken waar dat wel/niet mag (zeker tijdens broedseizoen).

"It is not the strongest of the species that survives, nor the most intelligent. It is the one that is the most adaptable to change."
~Charles Darwin~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Gee, ontherun, Typhoon en 84 bezoekers