Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Miran

Berichten: 4453
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:16

De Vogezen of de Morvan? Denk dat sneeuwzeker binnen 12 uur zonder druk te zijn in de kerstvakantie een flinke uitdaging is, los van de Corona...

Ineke2

Berichten: 33111
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:19

Solleke_Noah schreef:
Zeg maar helemaal geen :D maar aanwezigheid van bossen zag ik niet in de eisenlijst staan precies :)


Citaat:
We zijn beiden absoluut bosmensen en worden intens gelukkig in grote (oer)bossen met weinig invloeden van de mens, daar zoeken we dus eigenlijk naar!


Quote uit de openingspost :D

Nu met de oplopende besmettingscijfers zou ik geen vakantie boeken, maargoed dat is hoe ik denk... Ik blijf maar mooi in Nederland tot het weer “ normaal “ is.

Overigens is de kerstvakantie nou niet het rustigste moment om op vakantie te gaan is. Zonder Corona al niet

Kieffertje

Berichten: 1743
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: leiden

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:25

Als je op safe wil spelen kun je ook overwegen om een huisje in het bos in Drenthe of bijvoorbeeld Limburg te zoeken. Geen sneeuw en je zult af en toe wel iemand tegenkomen, maar de kans dat het door kan gaan is wel heel groot. Op natuurhuisje.nl zie ik bijvoorbeeld een aantal huisjes bij het Drents Friese Wold. Vlakbij het drielandenpunt heb je ook vrij uitgestrekte bossen. Rond de kerst weet ik niet zeker of je het met dit budget gaat redden, maar als je eisen aan het huisje niet al te groot zijn kan het misschien wel lukken.

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:01

Kieffertje schreef:
Als je op safe wil spelen kun je ook overwegen om een huisje in het bos in Drenthe of bijvoorbeeld Limburg te zoeken. Geen sneeuw en je zult af en toe wel iemand tegenkomen, maar de kans dat het door kan gaan is wel heel groot. Op natuurhuisje.nl zie ik bijvoorbeeld een aantal huisjes bij het Drents Friese Wold. Vlakbij het drielandenpunt heb je ook vrij uitgestrekte bossen. Rond de kerst weet ik niet zeker of je het met dit budget gaat redden, maar als je eisen aan het huisje niet al te groot zijn kan het misschien wel lukken.

Sorry maar die postzagel bij het drielandenpunt is nou niet echt groot te noemen.
Ja je kunt er leuk met Oogappeltje tegen omhoog stuiteren (en ook weer naar beneden) maar groot.....

_Nelleke_ schreef:
Schotland is zeker een goede optie maar met de auto ben je wel veel meer dan 12u onderweg.

Als je s'middags de boot in IJmuiden neemt, ben je de volgende middag in de highlands. Detail: je hebt in de tussentijd ook lekker gegeten en geslapen......

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-20 12:01

Latere reactie dan verwacht, maar hier ben ik weer! Heel erg bedankt voor de tips allemaal!

Cites de Cartayrade ziet er erg mooi uit, gaan we naar kijken. Maar onze voorkeur ligt toch wel echt in Noord-Europa, dus het is een goede reserve!

Natuurhuisje ziet er ook veelbelovend uit, top!

Het is voor ons belangrijk dat we er met de auto heen kunnen, dus vliegvakanties vallen af. Sneeuw is niet super belangrijk, het zou leuk zijn maar het is geen verpeste vakantie zonder sneeuw :)

Tsjechie is een goede optie waar we nog niet aan hadden gedacht, gaan we zeker meenemen! Die goede auto komt wel goed, we hebben een stevige bestelbus ;)

Ohh Flowq wat een schitterende foto's, jammer dat het vol zit! Maar we kunnen wel even spieken in de omgeving natuurlijk of er nog iets is :D

Buro Scanbrit gaan we naar kijken, bedankt voor de suggestie!

Nederland valt voor ons heel duidelijk af, maar ik snap wel dat de suggesties genoemd worden ivm corona, dus toch bedankt voor de moeite.

Beetje rommelig antwoord zo want ik kan zo snel niet quoten vanaf hier, maar iedereen in ieder geval heel erg bedankt voor de suggesties. Als er nog meerdere tips zijn, zijn die zeker welkom!

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 12:32

Ik moet toch ook aan Schotland denken. Met de boot (auto op boot) doe je er een nacht over. Op 4 uurtjes van Newcastle kan je prima in de middle of nowhere zijn van Schotland. Veel bosrijke gebieden en bijna 100% kans op sneeuw. Ik heb het vorig jaar gedaan met de auto in begin november en het was echt heerlijk, compleet even weg zijn van alles en puur genieten van de omgeving.

_Nadia_

Berichten: 2651
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:43

Schotland zou ik niet op rekenen, voorlopig moet je nog 2 weken in quarantaine als je de UK binnen komt vanuit Nederland en ik heb niet het idee dat ze dat voor de kerst terug gaan draaien.

chantalboes

Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 18:46

_Nadia_ schreef:
Schotland zou ik niet op rekenen, voorlopig moet je nog 2 weken in quarantaine als je de UK binnen komt vanuit Nederland en ik heb niet het idee dat ze dat voor de kerst terug gaan draaien.

Ah oliebol, daar had ik niet bij stilgestaan.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:41

Als jullie (net als ik :D) onwijs van oerbossen houden, zou ik echt eens naar Het Bayerische Wald kijken :j.

Dat is nog een echt oerbos met talloze beekjes. Er leeft ook veel wild zoals edelherten, wolven en zelfs elanden! In het Tjechische deel schijnt het nog ongerepter te zijn dan in het Duitse deel.

Via natuurhuisje.nl kan je daar een huisje midden in de natuur vinden.

Ik wil er heel graag eens heen om te forograferen <3

Edit: We zijn net terug van 2 nachtjes Harz. Ook erg mooi, maar verre van rustig. We waren buiten het seizoen en doordeweeks, maar het was er best druk.

VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-20 22:44

We hebben geboekt! Vanwege de ontwikkelingen omtrent corona hebben we er toch voor gekozen om binnen Nederland te blijven. Niet wat we wilden, maar je kan nou eenmaal niet alles hebben en we zijn allang blij dat we tenminste een fijn huisje in de bossen van Overijssel hebben kunnen vinden!!

Ik had nog nooit van Natuurhuisje gehoord dus dankzij jullie hebben we dit gevonden, dus het topic is niet helemaal voor niets geweest :D Heel erg bedankt iedereen!