Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
VuurVleugels
Berichten: 1762
Geregistreerd: 07-06-19

Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-20 00:04

(Allereerst; ik hoop dat dit goed staat mods, zo niet dan mag het natuurlijk verplaatst worden!)

Ik heb een beetje Bokt magie nodig! Mijn vriend en ik zijn behoorlijk toe aan een tijdje rust. Hij werkt hard, ik ben net weer begonnen aan een universitaire studie die behoorlijk wat energie kost, dus we wilden met de kerst eventjes 9 dagen voor onszelf pakken.

Nu zijn we dus op zoek naar de gouden tip voor het ideale vakantieadres! :list:Wij zoeken:

- een plek in de natuur in the middle of nowhere, waar zo weinig mogelijk mensen zijn <|-
- een plek waar ~hopelijk~ sneeuw valt om in te wandelen :brr: (maar geen wintersportgebieden!)
- een losstaand huisje/cabin/tiny house/bungalow whatever waar we zelfstandig kunnen koken/douchen etc.
- een plek waar we terecht kunnen van 21 t/m 29 december
- een plek waar we maximaal €65/85 euro per nacht kwijt zijn (is redelijk flexibel, hangt van de locatie en reistijd af)
- een plek op maximaal 12 uur (auto)rijden vanaf Utrecht

Qua land hebben we niet echt een voorkeur, maar Zweden en Duitsland spreken ons aan vanwege de (koude) weersomstandigheden. Denemarken hebben we ook naar gekeken, maar daar spreekt de natuur ons niet erg aan. We zijn beiden absoluut bosmensen en worden intens gelukkig in grote (oer)bossen met weinig invloeden van de mens, daar zoeken we dus eigenlijk naar!

Heeft iemand dé tip voor ons? We horen het graag! *\o/* <3

Anoniem

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 05:35

Op 11 uur en 49 minuten rijden vanuit Utrecht heb je Gites de Cartayrade. Sneeuw kan ik niet garanderen. Maar echt middel of nowhere en je loopt er zo de bossen in :)

kinel
Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:23

Kijk eens op de site van natuurhuisje. Veel succes en alvast fijne vakantie.

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 06:54

Qua bos absoluut Beierse woud in Duitsland, of net over de grens in Tsjechië. Heb geen tip voor een huisje daar, accommodatie waar ik eerder gezeten heb was voor rond de 12 personen. Plaatsje Waldhauser is wel de moeite waard om eens naar te kijken, dat zijn wat huisjes midden op een berg in de bossen.

celticpony

Berichten: 1771
Geregistreerd: 06-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 07:52

Met deze wensen?

Dan “moeten” jullie echt naar adventure guesthouse in Zweden, Sunne. Fantastische (Nederlandse) mensen, mooie omgeving, rust, bossen en bijzondere activiteiten

Een andere aanrader het guesthouse van Pradis in de auvergne Frankrijk, net zo’n mooie plek, fijne mensen en te doen wat jullie zoeken .

Succes met zoektocht en fijne tijd

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:03

Het topic past beter bij Bokt erop uit en is daarom verplaatst.

Succes met je zoektocht!

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:08

Vergeet Zweden. Mijn ouders hebben er een huis op 12 uur reizen van Utrecht, maar zo zuidelijk is de kans op sneeuw echt heel klein. Wil je in die periode sneeuwzekerheid dan moet je echt heel noordelijk of of in de bergen in het noordwesten zijn. Verder wel prachtig, maar als de sneeuw belangrijk is is het niet de place to be op die reisafstand.

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:10

celticpony schreef:
Met deze wensen?

Dan “moeten” jullie echt naar adventure guesthouse in Zweden, Sunne. Fantastische (Nederlandse) mensen, mooie omgeving, rust, bossen en bijzondere activiteiten

Een andere aanrader het guesthouse van Pradis in de auvergne Frankrijk, net zo’n mooie plek, fijne mensen en te doen wat jullie zoeken .

Succes met zoektocht en fijne tijd


Sunne is veel te zuidelijk voor sneeuwzekerheid rond die tijd. Plus al gauw 16 uur rijden.
Laatst bijgewerkt door gabyfedde op 26-09-20 08:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:12

Ieder land met bergen zou ik zeggen, maar ik zou nu niet goed durven boeken hoor, Nederland is nu een risicoland dus als de coronagevallen niet dalen ben je nergens welkom waarschijnlijk.
Huisjes buiten skigebieden zijn meestal goed betaalbaar, maar in jouw prijsklasse zou ik denken aan Tjechie. In Oostenrijk zit je dan echt waarschijnlijk wel diep in de onderste klasse met weinig comfort en ook niet perse schoon. Voor sneeuwzeker moet je denken aan 1800 meter en hoger. Bedenk dan ook dat er buiten de skigebieden er niet perse vervoer heen gaat en je dan wel een goede auto moet hebben als de wegen niet goed gepoetst zijn of helemaal niet gepoetst zijn.

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 08:20

Ik zit te denken aan de highlands in Schotland. Daar moet vast ook wel wat te vinden zijn + sneeuw in de winter.

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:41

~Dubbel~
Laatst bijgewerkt door Flowq op 27-09-20 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:45

Het Zwarte Woud of the Harz <3 Beide plekken zijn wel redelijk toeristisch, dus dan zou je goed moeten zoeken naar een plekje waar het niet zo druk is. Wij hebben vorig jaar de Brocken bewandeld, was een route van 18km en soms tot de knieën aan toe in de sneeuw :D

Flowq

Berichten: 2798
Geregistreerd: 12-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:46

Wij zijn vorige week hier geweest:
https://www.muellerjoergenhof.de/

Zwarte woud in Duitsland, aan het einde van een doodlopende weg, aan het begin van de bossen.
De accommodatie zelf heeft maar 3 appartementen. Wij hebben er niemand gezien.
Ik was ook enorm toe aan rust en dat heb ik daar wel gevonden. Zelfs je telefoon heeft geen bereik daar :+ Je loopt zo de bossen in voor de prachtigste plekken! We hebben er uren gelopen.

Hoe het zit met sneeuw daar durf ik niet te zeggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:53

Flowq schreef:
Wij zijn vorige week hier geweest:
https://www.muellerjoergenhof.de/

Zwarte woud in Duitsland, aan het einde van een doodlopende weg, aan het begin van de bossen.
De accommodatie zelf heeft maar 3 appartementen. Wij hebben er niemand gezien.
Ik was ook enorm toe aan rust en dat heb ik daar wel gevonden. Zelfs je telefoon heeft geen bereik daar :+ Je loopt zo de bossen in voor de prachtigste plekken! We hebben er uren gelopen.

Hoe het zit met sneeuw daar durf ik niet te zeggen.

[ [url=m/FfuC75.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yUAYTM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gqh5rr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/ggc4Hd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jammer, is volgeboekt

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 11:55

Is met het vliegtuig een optie? Rond die periode heb je inderdaad in zuid zweden of noord Duitsland nog niet echt kans op sneeuw. Een uurtje of 2 met het vliegtuig en dan zit je halverwege Noorwegen.

Overigens heeft zweden ook nog best wel veel (zeker in het zuiden) 'polder' landschappen met vooral veel akkerbouw en weinig bos, dus goed kijken waar je dan naartoe gaat.

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:56

Het Zwarte woud is sneeuw onzeker, je kunt geluk en pech hebben. Vorig jaar was het niet best.
Denk wel aan de negatieve Duitsland erkende Corona test voor Duitsland. Zwitserland is 2 weken Quarantaine voor Nederlanders op het moment.
Zweden en Noorwegen heeft NL toch ook als risicoland?

Sizzle

Berichten: 35690
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:28

Ik ben letterlijk net langs het Schwarzwald gereden en zag sneeuw liggen _O-
Moest gelijk aan dit topic denken :D

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:58

https://cabiner.co

We hebben zo'n huisje in het bos hier in Schoonloo. Echt in de middle of nowhere. Je mag/kan er verder als buitenstaander ook niet zo goed komen.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Re: Vakantie in the middle of nowhere, tips gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:15

Schotland ?

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:02

Letsdunit schreef:
Schotland ?

Als dat tegen die tijd mogelijk is, is dat zeker een goede bestemming.
Let ook even op aanbiedingen, bijvoorbeeld buro scanbrit of DFDS.
Ook voor Scandinavië is buro scanbrit een club die weleens leuke dingen in de aanbieding heeft.

_Nelleke_

Berichten: 8059
Geregistreerd: 02-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:21

Schotland is zeker een goede optie maar met de auto ben je wel veel meer dan 12u onderweg.

Ik denk dat als je rond die periode sneeuw wil en met de auto weg wil, dat eigenlijk alleen de Alpen overblijven. Al zijn de grootste delen wintersportgebieden en zul je echt even moeten zoeken naar iets 'rustigs'

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 08:32

Als het vliegtuig ook een optie is, kan ik Spitsbergen aanraden. Gegarandeerd een pak sneeuw ;) en je vliegt er eigenlijk best snel naartoe (tussenstop in Oslo). En met wat geluk zie je nog een ijsbeer ook :) De stad heet Longyearbyen.

Mijn vriend en ik zijn er twee jaar geleden geweest en dat was echt een prachtige vakantie.

Afbeelding

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:09

Beetje gebrek aan bossen denk ik?

Solleke_Noah

Berichten: 11079
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:12

Zeg maar helemaal geen :D maar aanwezigheid van bossen zag ik niet in de eisenlijst staan precies :)

edit: ik zie het al, het is nog vroeg :+ stond in de laatste alinea, niet in het eisenlijstje. Ok, geen bossen inderdaad! Wel ijsschotsen en prachtige bergen en kayakken in een baai met kans op beluga's.
Laatst bijgewerkt door Solleke_Noah op 28-09-20 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 09:13

We zijn beiden absoluut bosmensen en worden intens gelukkig in grote (oer)bossen met weinig invloeden van de mens, daar zoeken we dus eigenlijk naar!

Staat inderdaad niet in het eisenlijstje maar wel vlak eronder :)