Italie/Oostenrijk met hond, autovakantie oktober

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Italie/Oostenrijk met hond, autovakantie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 12:34

Omdat onze huwelijksreis naar Bonaire een redelijk grote kans van annuleren heeft ben ik mij aan het orienteren op de mogelijkheden. We willen wel heel graag nog een weekje weg, maar als het toch geen strandvakantie wordt dan graag mooie natuur, wat cultuur en eventueel de hond mee.

We kijken nu naar Italië en Oostenrijk, maar andere opties zijn ook welkom.

Het gaat om begin oktober, we kunnen tussen 1 en 11 oktober weg.

Wie heeft er een leuke tip voor ons?

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Italie/Oostenrijk met hond, autovakantie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 12:58

Wij komen net terug uit Oostenrijk, wat voor mij de eerste keer was. En dat is echt ontzettend goed bevallen. :j we hadden het er ook nog over dat de wandelingen daar zo leuk zijn om ook een hond mee te nemen :D
Wij hebben ons beperkt tot één gebied waar we met de tent stonden en vanuit daar met de auto wat dagtrips gedaan. Normaal zijn we meer van de rondreizen maar vanwege Corona nu hier voor gekozen en was echt top. Wij zaten in Salzburgerland tegen Tirol aan. Dagtrips hebben we gedaan naar Hoge Tauern in Karinthië, Tirol en Salzburg.
Het was 10 uur rijden met de auto, terug op zondag maakte dat we beter op konden schieten en hebben we er 9 uur over gedaan.

Ibbel

Berichten: 49129
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:03

Voor een weekje zou ik nooit zo ver weg gaan met de auto. Dan ben je 2 dagen aan het reizen en maar 5 dagen ergens onder dak.
Ardennen/Eifel/Vogezen/Zwarte Woud is ook mooi en binnen 4-6 uur te bereiken. Lijkt me voor een hond ook wel fijn, ook al vindt-ie autorijden leuk, 10 uur is wel heel lang...

turtlelito

Berichten: 1696
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Hoeven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 13:21

Ibbel schreef:
Voor een weekje zou ik nooit zo ver weg gaan met de auto. Dan ben je 2 dagen aan het reizen en maar 5 dagen ergens onder dak.
Ardennen/Eifel/Vogezen/Zwarte Woud is ook mooi en binnen 4-6 uur te bereiken. Lijkt me voor een hond ook wel fijn, ook al vindt-ie autorijden leuk, 10 uur is wel heel lang...


Duitsland valt waarschijnlijk af voor TS, vanuit Noord- en Zuid-Holland kun je daar op dit moment niet zomaar terecht.....

WenK

Berichten: 10510
Geregistreerd: 10-01-03
Woonplaats: 't Gooi

Re: Italie/Oostenrijk met hond, autovakantie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 13:58

We hebben inmiddels omgeboekt naar Curaçao. Inderdaad mede omdat veel omliggende landen nu NH als risicogebied aanmerken.

Maar de tips die hier gegeven worden zijn wel fijne voor een volgende keer. Een lang stuk met de auto hebben we geen moeite mee. Zijn ook regelmatig in Tsjechië geweest, dat is gemiddeld 8 uur rijden en vinden zowel wijzelf als de hond geen probleem.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Italie/Oostenrijk met hond, autovakantie oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-20 09:36

Oostenrijk is een 1000 km, dat rij je in 1 dag. Ga je om 3 uur 's nachts weg, dan ben je daar rond 3 uur 's middags als er geen files zijn. Ik heb dat wel eens gedaan voor een weekendje. Vrijdags weg, maandag terug.
Oostenrijk is mooi, maar het is er nu natuurlijk niet echt warm meer. Wandelen kan er in oktober vaak nog prima. Hou wel rekening met een buitje.