Roadtrip Italie/Oostenrijk, waarheen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moonsparkle
Berichten: 21713
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 16:43

Buitenom de dolomieten (waar ik ook fan van ben) kun je ook kijken naar Valle d'Aosta. Ligt op de grens bij Zwitserland. Dan kun je bijvoorbeeld eerst daar stoppen, dan nog in noord Zwitserland en vanaf daar naar huis rijden.

Als je naar de dolomieten gaat zou je een tussenstop kunnen doen op de terugweg in Lugano Zwitserland en het zwarte woud Duitsland, ook prachtig.

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 16:48

moonsparkle schreef:
Buitenom de dolomieten (waar ik ook fan van ben) kun je ook kijken naar Valle d'Aosta. Ligt op de grens bij Zwitserland. Dan kun je bijvoorbeeld eerst daar stoppen, dan nog in noord Zwitserland en vanaf daar naar huis rijden.

Als je naar de dolomieten gaat zou je een tussenstop kunnen doen op de terugweg in Lugano Zwitserland en het zwarte woud Duitsland, ook prachtig.


Haha ik ben bang dat het niet meer past, kijk maar naar het lijstje (onderaan pagina 1 is een update). Ik heb maar een week en dit is al iedere dag ergens anders overnachten. :)

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:05

Annash schreef:
moonsparkle schreef:
Buitenom de dolomieten (waar ik ook fan van ben) kun je ook kijken naar Valle d'Aosta. Ligt op de grens bij Zwitserland. Dan kun je bijvoorbeeld eerst daar stoppen, dan nog in noord Zwitserland en vanaf daar naar huis rijden.

Als je naar de dolomieten gaat zou je een tussenstop kunnen doen op de terugweg in Lugano Zwitserland en het zwarte woud Duitsland, ook prachtig.


Haha ik ben bang dat het niet meer past, kijk maar naar het lijstje (onderaan pagina 1 is een update). Ik heb maar een week en dit is al iedere dag ergens anders overnachten. :)


Dat is jammer, want het is daar echt prachtig! Plus lekker eten :P Ik vind het er zelfs mooier dan de Dolomieten, maar ik houd ook gewoon meer van het type toppen van Oostenrijk en Aosta dan de punten van de Dolomieten.

Komt nu, gezien je lijstje, als mosterd na de maaltijd, maar misschien inspireer ik je dan voor een volgende reis:

Otztal
Afbeelding


Afbeelding

Montafon
Afbeelding


Zillertal
Afbeelding

In de buurt van Val d'Aosta
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 17:19

Hahahaha jemig, mooi ben je!
Ik woon normaal in Engeland, dus een trip Europa wordt niet zo makkelijk gemaakt normaal. Door de overtocht met de boot kom je al direct een stuk hoger uit. Ik ben nu op bezoek bij mijn ouders waardoor dit makkelijk kan. Ik heb dan 3 dagen als ik thuiskom en dan ga ik weer naar Engeland. :)
De foto's (niet allemaal) doen me trouwens wel wat aan Schotland denken.

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:26

Annash schreef:
Hahahaha jemig, mooi ben je!
Ik woon normaal in Engeland, dus een trip Europa wordt niet zo makkelijk gemaakt normaal. Door de overtocht met de boot kom je al direct een stuk hoger uit. Ik ben nu op bezoek bij mijn ouders waardoor dit makkelijk kan. Ik heb dan 3 dagen als ik thuiskom en dan ga ik weer naar Engeland. :)
De foto's (niet allemaal) doen me trouwens wel wat aan Schotland denken.


:D

Snap ik. In Oostenrijk (en natuurlijk helemaal in Zwitserland) zie je vooral dat die groene bergen al snel weer een rotsige top hebben, regelmatig ook in de zomer nog met sneeuw. Dat heb je in schotland minder, in mijn herinnering. En die overgangen vind ik juist zo mooi aan de bergen, dat je vanuit bos, naar wat lage begroeiing gaat, dan naar grasland, en dan naar rost en sneeuw.

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 17:45

Maik79 schreef:
Annash schreef:
Hahahaha jemig, mooi ben je!
Ik woon normaal in Engeland, dus een trip Europa wordt niet zo makkelijk gemaakt normaal. Door de overtocht met de boot kom je al direct een stuk hoger uit. Ik ben nu op bezoek bij mijn ouders waardoor dit makkelijk kan. Ik heb dan 3 dagen als ik thuiskom en dan ga ik weer naar Engeland. :)
De foto's (niet allemaal) doen me trouwens wel wat aan Schotland denken.


:D

Snap ik. In Oostenrijk (en natuurlijk helemaal in Zwitserland) zie je vooral dat die groene bergen al snel weer een rotsige top hebben, regelmatig ook in de zomer nog met sneeuw. Dat heb je in schotland minder, in mijn herinnering. En die overgangen vind ik juist zo mooi aan de bergen, dat je vanuit bos, naar wat lage begroeiing gaat, dan naar grasland, en dan naar rost en sneeuw.



Ik geloof je gelijk!
Ik ben nog nooit in zulke échte bergen geweest (Schotland is prachtig, en Wales ook, maar dit is toch een stukkie hoger. :') )

Heb al een beetje gekeken qua overnachtingen, moet er wel wat geluk mee hebben, zie ik. Nog een paar leuke prijsjes maar de rest allemaal duurder. Dat is dan weer jammer omdat ik alleen ben, haha. Maar het komt goed, ik vind vast wel wat.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Roadtrip Italie/Oostenrijk, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 17:58

Het resiadvies voor Italië is net aangepast zie ik nu, maar hij opent op het moment de app niet

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 18:02

knollentuin schreef:
Het resiadvies voor Italië is net aangepast zie ik nu, maar hij opent op het moment de app niet


Oh, echt, hahaha, ja natuurlijk, dat gebeurt mij weer!
Ik zal ook even kijken.

Edit: coronatest als je naar Sardinie gaat, de rest niet.

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:20

Even in mijn herinnering graven, via rother hahn kun je allerlei appartementen / kamers op boerderijen boeken in Zuid-Tirol, ook tegen gunstige prijzen. .

Ben het er trouwens mee eens dat Val d' Aosta en Montafon ook echt prachtig zijn, maar dan heb je inderdaad wel 2 weken nodig.


Zell am See is een prima overnachtingsplaats, ben je ook mooi bijtijds bij de Grossglockner pas.

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 18:26

gaucho schreef:
Even in mijn herinnering graven, via rother hahn kun je allerlei appartementen / kamers op boerderijen boeken in Zuid-Tirol, ook tegen gunstige prijzen. .

Ben het er trouwens mee eens dat Val d' Aosta en Montafon ook echt prachtig zijn, maar dan heb je inderdaad wel 2 weken nodig.


Zell am See is een prima overnachtingsplaats, ben je ook mooi bijtijds bij de Grossglockner pas.


Alleen interessant als overnachtingsplaats?
Anders kan ik ook vanaf Hallstatt in één keer door naar Italie, dat is qua rijden best te doen, en dan hou ik een dag over.

Ik kan evt. ook ergens anders in Oostenrijk nog eraan plakken voor een dagje/nacht, als het op de route ligt en een aanrader is? Ik had nu Zell am See gekozen omdat het in het midden lag, maar zit er niet speciaal aan vast ofzo. :)

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 18:35

In mijn herinnering vond ik het niet heel bijzonder, meer praktisch dan mooi. Leuke stop vlakbij op de route vanaf Hallstat is de Liechtensteinklamm, dus overnachting daar, sankt Johann im Pongau, is wellicht ook nog te overwegen. Net iets van je route af liggen bijvoorbeeld Rauris en Muhlbach am Hochkonig, die zijn iets pittoresker.

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 18:48

gaucho schreef:
In mijn herinnering vond ik het niet heel bijzonder, meer praktisch dan mooi. Leuke stop vlakbij op de route vanaf Hallstat is de Liechtensteinklamm, dus overnachting daar, sankt Johann im Pongau, is wellicht ook nog te overwegen. Net iets van je route af liggen bijvoorbeeld Rauris en Muhlbach am Hochkonig, die zijn iets pittoresker.


Dankjewel, ga ik bekijken! Mogelijk kan ik toch een dag eerder weg, dus dan kan ik nog zien of ik een extra locatie erbij pak.

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-20 21:17

Hahaha, stuur ik net mijn lijstje naar mijn tante die daar héél vaak is geweest, en die zegt, "Je moet naar Beieren en de Konigssee! Die kant is veel mooier."

Tot zover mijn lijstje? :')

Ik vond de Liechtensteinklamm wel echt prachtig op de foto, dus ik moet nog maar even puzzelen... }:0

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78501
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:22

Houdt er wel rekening mee dat de Duitsers ook in eigen land op vakantie gaan en het overal gigantisch druk is. Konigsee zijn wij vanmorgen geweest, geen plaats, alles vol. Schwangau stond ook ramvol hoorde ik van andere reizigers. Om eerlijk te zeggen vind ik Schwangau niet heel bijzonder qua omgeving.
Wij zitten nu in de Bohemen, 200 meter van Oostenrijk af (daarnet stond ik in Duitsland en de hond aan de lijn in Oostenrijk _O- ) en het is hier verrassend mooi, en niet zo druk.

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:25

Toevallig vandaag naar Hallstatt geweest. Echt prachtig. <3 Ik zou ook eens kijken naar Konigssee, ligt ook redelijk bij Hallstatt in de buurt. Lijkt me ook prachtig! Dat staat voor morgen bij ons op de planning. :D

Liechtensteinklamm gaan we ook nog doen deze week. Net zoals het meer: Gosausee maar dat is een beetje hetzelfde als Konigssee, alleen dan minder toeristisch.

Als je van watervallen houdt kan je ook nog een stop maken bij de Gollinger Wasserfall. Is maar 10 minuten lopen van de parkeerplaats maar moet wel een mooie waterval zijn. :j

gaucho

Berichten: 9521
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 21:31

Die is mooi inderdaad :j

Konigssee / Berchtesgaden staat bij mij nog op mijn to do list, nog niet eerder geweest maar lijkt mij ook zeker mooi.

Je hebt in ieder geval genoeg te kiezen :')

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Roadtrip Italie/Oostenrijk, waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:04

Konigssee kun je na Hallstatt doen. Hallstatt is leuk voor een paar uurtjes, wij sliepen er ook een nacht maar vond het s' avonds uitgestorven.

Schwangau is alleen leuk om het kasteel te bezoeken.

Grossglockner hebben wij ook gedaan vorige week na Lago di Braies. Maar wij hadden die dag helaas bewolkt weer dus er was niet veel te zien.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 23:21

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 10:23

Jullie helpen echt niet. :')

Wat een prachtige plaatsen allemaal! Wel heel jammer als het nu nog zo druk is, had gehoopt het een beetje mis te lopen...

Annash
Blogger

Berichten: 26509
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-20 20:31

Ik ben gisteren op pad gegaan. Uiteindelijk een vriendin opgezocht nabij Auchsberg en in Lochau overnacht. Inmiddels ben ik in Tirol en morgen ga ik richting het Gardameer, met een stop bij Lago di Carezza. Het weer lijkt wel om te slaan deze week, hopelijk valt het mee tegen de tijd dat ik in de Dolomieten ben, zodat ik nog foto's kan maken. :)