Onze reis naar zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ThornForest
Berichten: 528
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: Fryslân

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:07

Ik volg ook!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 12:10

Ons huisje vanuit de lucht
Een groot prachtig meer vlakbij.
Afbeelding
Het rode omcirkelde is dus ons land. (Niet helemaal netjes omcirkeld btw :') ) Hier zie je ook de buren onder ons met hun drafbaan. :))
Afbeelding

Getup

Berichten: 8267
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 12:33

Echt heel gaaf ! Ik ga jullie avontuur ook volgen, heerlijk

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:13

Ik volg ook.

Voor degene die dacht dat Zweden duur is: nee, dat is een veel voorkomend misverstand. Voedingsmiddelen zijn over het algemeen iets duurder, maar huizen, grond en voertuigen zijn beter te betalen.

Qua klimaat vind ik het persoonlijk in die omgeving (mijn ouders wonen op een steenworp afstand) behoorlijk vergelijkbaar met Nederland. Heel veel kouder is het niet en het regent er ook vaak, maar tegelijkertijd is de kans op een pak sneeuw ‘s winters wel echt groter.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 13:18

gabyfedde schreef:
Ik volg ook.

Voor degene die dacht dat Zweden duur is: nee, dat is een veel voorkomend misverstand. Voedingsmiddelen zijn over het algemeen iets duurder, maar huizen, grond en voertuigen zijn beter te betalen.

Qua klimaat vind ik het persoonlijk in die omgeving (mijn ouders wonen op een steenworp afstand) behoorlijk vergelijkbaar met Nederland. Heel veel kouder is het niet en het regent er ook vaak, maar tegelijkertijd is de kans op een pak sneeuw ‘s winters wel echt groter.

Dank voor de aanvulling. :D

Hier is het eerst deel vh hooi geleverd! Blijkt het de buurman te zijn die hielp met de levering haha!

Afbeelding

Buurman werd helemaal enthousiast toen hij hoorde dat er katten, honden en paarden meekwamen. Altijd fijn. :D

Het jachtseizoen begint 1 oktober maar ze mogen hier maar 2 dieren schieten, 1 grote en 1 kleintje. Dus waarschijnlijk kort jachtseizoen.

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:30

Oja ts misschien nog een belangrijke tip! In Zweden komen veel teken voor die het tbe virus dragen (hersenvliesontsteking) zeker een aanrader om je te laten vaccineren! Veel inwoners daar halen het vaccin ziekte komt best vaak voor daar...

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:32

Wat supergaaf! Veel geluk daar!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 13:34

Zebrastreep schreef:
Oja ts misschien nog een belangrijke tip! In Zweden komen veel teken voor die het tbe virus dragen (hersenvliesontsteking) zeker een aanrader om je te laten vaccineren! Veel inwoners daar halen het vaccin ziekte komt best vaak voor daar...


Had ik inderdaad wat over gehoord.

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:43

Oh wat gaaf! Het is en blijft zo'n prachtig land <3 Ik ga je vorderingen volgen, erg benieuwd naar hoe het gaat veranderen en wat je dieren ervan vinden.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 13:54

Na de mooie foto's in het DBT topic kom ik hier ook maar volgen. :D
Wat een mooi huis zeg <3
En wat een ruimte!

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 14:27

En het staat, keurig afgeleverd en 2 balen binnen neergezet.
Afbeelding
Afbeelding

Fleuribelle
Berichten: 771
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 14:49

Wat een prachtig avontuur gaan jullie beginnen. Ik volg met zeer veel interesse.

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:21

Oh wat ontzettend gaaf !! Ik ga je volgen :j

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 15:24

Oh wauw Mirjam, wat een fantastische plek! Heel veel succes met de hele verhuizing!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 16:34

Zebrastreep schreef:
Oja ts misschien nog een belangrijke tip! In Zweden komen veel teken voor die het tbe virus dragen (hersenvliesontsteking) zeker een aanrader om je te laten vaccineren! Veel inwoners daar halen het vaccin ziekte komt best vaak voor daar...


dat klopt zeker! ik heb mij ook laten vaccineren sinds mijn honden teken magneten zijn :+

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 19:39

KarmaChansy schreef:
Zebrastreep schreef:
Oja ts misschien nog een belangrijke tip! In Zweden komen veel teken voor die het tbe virus dragen (hersenvliesontsteking) zeker een aanrader om je te laten vaccineren! Veel inwoners daar halen het vaccin ziekte komt best vaak voor daar...


dat klopt zeker! ik heb mij ook laten vaccineren sinds mijn honden teken magneten zijn :+


Ik was er echt panisch voor op de een of andere manier trek ik die beesten zo erg aan. En bij mij zitten ze nooit op de gebruikelijke plekken....

Ik nam best veel tips die op internet stonden in acht. Dus sokken over de broek inspuiten met Deet en bedekkende kleding aan. 3x raden wie op de allerlaatste dag een teek had... Juist en we waren zelfs al op weg naar huis dus gok zelfs dat die onderweg bij een parkeerplaats zat. Lekker een paar panische dagen gehad. uiteraard gelukkig niks aan overgehouden.

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-20 19:40

Mijn broer is ook zo'n tekenmagneet. Ik gelukkig niet. :')

Laylah2002

Berichten: 1236
Geregistreerd: 01-07-18
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 20:34

mirjamalvaro schreef:
Mijn broer is ook zo'n tekenmagneet. Ik gelukkig niet. :')


Niet te hard roepen :P

denisesilver

Berichten: 2879
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 22:46

Brr teken moet ik niks van hebben, hoe sowieso niet van kleine beestjes :=

Wat fantastisch zo veel grond! <3

stal_HD
Berichten: 3089
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: kerkenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-20 23:00

Nou dat wordt een paradijsje. Prachtig.
Gefeliciteerd.

Lau07
Moderator
Bronzen 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 1561
Geregistreerd: 10-07-13

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:02

Jaaa, leuk een volgtopic. :D
Nou ja, je weet dat mijn vader op de stoep staat zodra het kan voor de vakantie _O-
Ik ben heel benieuwd hoe de paarden het daar gaan hebben.

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 09:37

Oeh leuk! Snap jullie helemaal! Ik woon ook al 7 jaar in zweden <3

Edit: las dat er wat wolven rondzwerven? Haal ze snachts binnen dan, in oskarshamn zijn er een paar weken geleden twee paarden aangevallen en eentje moest worden afgemaakt. Ze pakken dus wel degelijk paarden! Gebeurt niet vaak gelukkig maar toch

En over elanden, daar kijken ze amper naar ;) mijn ene paard vind het juist leuk _O- net als wilde zwijnen enzo :')

mirjamalvaro

Berichten: 14648
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Onze reis naar zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-20 09:48

Ja er schijnen momenteel 3 wolven rond te zwerven. Man, vrouw en onbekend. Een is vlakbij gezien vd week. Nu gaan mijn paarden sowieso 's-nachts naar binnen. :j

Zebrastreep

Berichten: 9746
Geregistreerd: 27-08-19
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 11:41

anoukwendy schreef:
Oeh leuk! Snap jullie helemaal! Ik woon ook al 7 jaar in zweden <3

Edit: las dat er wat wolven rondzwerven? Haal ze snachts binnen dan, in oskarshamn zijn er een paar weken geleden twee paarden aangevallen en eentje moest worden afgemaakt. Ze pakken dus wel degelijk paarden! Gebeurt niet vaak gelukkig maar toch

En over elanden, daar kijken ze amper naar ;) mijn ene paard vind het juist leuk _O- net als wilde zwijnen enzo :')


Spot je vaak wilde elanden? Ik vindt ze zo gaaf! Wij hebben een poging gedaan om ze te spotten we zijn wel sporen tegen gekomen maar daar bleef het ook bij. Ze liepen blijkbaar ook wel midden in de nacht langs ons vakantiehuisje maar hebben we ook niks gezien of gehoord natuurlijk. Uiteindelijk maar ze bekeken in een dierenparkje :')

anoukwendy

Berichten: 4503
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-20 12:34

Zebrastreep schreef:
anoukwendy schreef:
Oeh leuk! Snap jullie helemaal! Ik woon ook al 7 jaar in zweden <3

Edit: las dat er wat wolven rondzwerven? Haal ze snachts binnen dan, in oskarshamn zijn er een paar weken geleden twee paarden aangevallen en eentje moest worden afgemaakt. Ze pakken dus wel degelijk paarden! Gebeurt niet vaak gelukkig maar toch

En over elanden, daar kijken ze amper naar ;) mijn ene paard vind het juist leuk _O- net als wilde zwijnen enzo :')


Spot je vaak wilde elanden? Ik vindt ze zo gaaf! Wij hebben een poging gedaan om ze te spotten we zijn wel sporen tegen gekomen maar daar bleef het ook bij. Ze liepen blijkbaar ook wel midden in de nacht langs ons vakantiehuisje maar hebben we ook niks gezien of gehoord natuurlijk. Uiteindelijk maar ze bekeken in een dierenparkje :')


Er lopen hier vaak 3 elanden 500 meter van waar wij wonen. En een paar km verderop lopen er ook vaak een paar maar die zie ik nooit.
Met de paarden zie ik ze bijna nooit maar als ik ze zie vinden ze het wel leuk :P
Afbeelding
Afbeelding

Maar de elandenjacht begint straks weer, weet niet hoeveel er geschoten mogen worden want ik ben er totaal niet mee bezig maar dan zal het aantal wel minderen