Alleen op vakantie, welke plaats?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 14:47

Hi allemaal,

Ik ga toch ook hier maar even informatie vragen. Eigenlijk zou ik in oktober naar IJsland toe gaan, dit is helaas geannuleerd i.v.m de maatregel die IJsland heeft ingesteld in augustus. Aangezien ik toch nog graag weg wil (liefst buitenland, maar NL heeft ook mooie plekken) ben ik opzoek naar mooie locaties waar je in je eentje goed kan vermaken met genoeg bezienswaardigheden. Hoef verder geen reactie's i.v.m covid, ik zoek de drukte niet op :)

Ik houd enorm van wandelen en wil dan ook graag mijn camera mee nemen op vakantie. Bedoeling is vooral om lekker iedere dag buiten te kunnen zijn en te kunnen genieten van de natuur of een stad.
Liefst wil ik gaan vliegen, maar mocht er in bijvoorbeeld Duitsland of Belgie mooie plekken zijn kan ik er ook met de auto heen :D

Hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:02

Ik weet niet zo goed wat het weer in Oktober doet, maar Schotland vond ik erg mooi en dan hebben wijzelf nog niet eens alle hoogtepunten gezien.

Ook blijf ik erg gecharmeerd van Toscane en Andalusië. Maar ik ben naar geen van deze locaties alleen geweest, hoewel ik denk dat bij alle drie je je alleen prima zou kunnen redden :)

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:05

Als je houd van wandelen en af en toe een stad bezoeken zit je oo bijvoorbeeld de Veluwe al helemaal prima. Of in Limburg.
Wik je naar het buitenland zit je voor zo'n vakantie in de Ardennen ook perfect. Ik zou lekker ergens een huisje huren (of meerdere op verschillende plekken) en de auto instappen en gewoon lekker gaan touren.

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:09

Obertsdorf in Duitsland? Eventueel met een tussenstop in de Eifel als het voor jezelf te ver rijden is met de auto.

gaucho

Berichten: 9517
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:11

Vorig jaar alleen naar Toscane geweest, in een agriturismo. Erg goed bevallen, zeker qua weer begin oktober en fotografiemogelijkheden. Ik vond de mogelijkheden qua wandelen wel veel minder goed aangegeven dan in Duitsland. In Duitsland vaker naar de Eifel, Hunsrück en Schwarzwald geweest, allemaal prima opties voor jou wensen. Vanuit Eifel / Hunsrück bezoek je ook makkelijk de Moezel, erg fotogeniek.

frensje
Berichten: 722
Geregistreerd: 12-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:18

De Eifel in Duitsland? Prachtig om te wandelen (en te paardrijden) en je bent er zo.

Fearn

Berichten: 4764
Geregistreerd: 06-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:18

Ik zou Krakau aanraden, en als je natuur wilt zien kun je richting het zuiden (veel gebergte) :D Ik vond Krakau een erg mooie en gezellige stad, er is veel te doen/zien, lekker eten en het is erg goedkoop! Je kunt vanuit daar ook de zoutmijnen of auschwitz bezoeken. De plek waar ik (zuidelijker) ben geweest was Zakopane, een prachtige bergachtige omgeving waar je kunt verblijven in een cottage :D Ik was zelf in een hostel, dan ontmoet je ook nog andere mensen.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 15:36

Iedereen al enorm bedankt :D Heb Eifel even opgezocht en dat is wel echt een onwijs mooie plaats zeg! Is voor mij ook maar 3 uurtjes rijden met de auto :) Obertsdorf is ongeveer 7 uur rijden met de auto, is opzich te doen, maar om dat stuk alleen te rijden net iets te ver :)

Schotland staat nog op mijn lijstje! Vermoed alleen voor over een paar jaar.
Toscane lijkt me ook echt prachtig!

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:37

Ik zou zeggen - Terschelling

SjonnieZ

Berichten: 2304
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:42

Als je de Eiffel mooi vind dan is de Elzas mss ook wel wat voor je
Heeft een mooi wandelgebied en diverse pittoreske plaatsjes

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:43

Ik ben vorige maand in zuid oost Groningen geweest en het is prachtig daar. Je zit daar ook aan de grens met Drenthe en Duitsland.
Gieten in Drenthe is ook erg mooi om te wandelen en als je er interesse naar hebt is het in de buurt van kamp Westerbork en Wildlands de dierentuin in Emmen.

boemel

Berichten: 8362
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 15:49

Omgeving Velp/ Rheden?

Prachtig wandelen/fietsen op (Hoge) Veluwe en Posbank.

Ook mooie stukken aan de Rijn en Ijssel.
Verder een mooi Openlucht Museum, dierentuin en Doesburg (Hanzestadje) op fietsafstand.

Qua buitenland Ardennen en Luxemburg ook erg mooi.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 18:14

Rhenen kan ik zo met de auto heen rijden en ben ik al aantal keren geweest ook op de Veluwe/Posbank:) Drenthe ben ik nog niet geweest! Is ook de moeite waard om even te bekijken inderdaad.

Genoeg plaatsen om eens naar te kijken, bedankt :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:19

Rhenen ligt niet bij de Posbank hoor. Rhenen en Rheden is een heel verschil. Ik zou naar 1 van de Waddeneilanden gaan. Of op de Veluwe, omgeving Vierhouten bijvoorbeeld :j

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:20

Ik kan de Eifel erg aanraden! :j Heel dichtbij eigenlijk en de natuur is er echt prachtig.

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-20 18:24

Oh oeps bedoelde wel Rheden daar woon ik nog best dicht bij :P

Eifel staat nu ook wel op mijn lijstje! Mooie omgeving en genoeg plekken om op te zoeken daar

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:33

Ik zit in een zelfde situatie, zeilreis griekenland gecancelled. Ik ga nu in mn eentje naar Sicilië; veel mooie steden en veel natuurparken. Het gebied met de Etna en veel mooie omliggebde eilanden. Ben er nog nooit geweest maar het moet er schitterend zijn! Eind september kan ik er meer over vertellen!

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 18:40

Ik ben alleen naar Luxemburg vianden geweedt en vandaaruit ook naar Of het gedeelte wat klein zwitserland heet. Dat is ook erg mooi. Zit ook een mooie waterval. Veel kastelen.

Mullerthall. En de waterval heet Schiessentümpel waterval.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 19:57

Ik ga deze maand een weekje in m'n eentje naar Vlieland, lekker uitwaaien, fietsen, boekje lezen..

Lagonda

Berichten: 1735
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Gorinchem

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-20 20:10

Paar jaar geleden deze periode in mijn eentje naar zuid Portugal gegaan (gevlogen op Faro). Heel goedkoop ticket met auto kunnen boeken. Heerlijk weer, zat te zien en te doen en lekker rondrijden :D

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 08:33

Veel plezier alvast Annumarie! Ben erg benieuwd hoe je het daar gaat vinden :)

Oh wauw! Mullerthall ziet er prachtig uit zeg


Morgen ga ik er eens goed voor zitten en kijken wat het gaat worden :D

mairead

Berichten: 3214
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:36

Wil je naar de UK, dan moet je daar 2 weken in quarantaine op t moment...
Schotland hoort ook bij, dus dat lijkt me niet heel handig als je op vakantie wilt :')

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 08:38


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 13:19

Ook mijn reis naar Griekenland naar een eiland zonder besmettingen 8)7 was helaas gecancelled. Ik heb nu een paar dagen geboekt in een wellnesshotel in Duitsland inclusief behandelingen. Zin in!

veertje99

Berichten: 1183
Geregistreerd: 04-04-12
Woonplaats: Lichtenvoorde

Re: Alleen op vakantie, welke plaats?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-20 14:01

Ga op dit moment niet buiten Europa op vakantie en al helemaal niet naar plekken waar je eerst in quarantaine moet :P

Heb zo'n vermoeden dat het Luxemburg gaat worden, zie zo veel plekken waar ik heen zou willen gaan en dat is met de auto ongeveer 4 uurtjes rijden en dan ben ik er :D