Met de auto naar doel mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Happy_Hippie
Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 17:32

hoihoi,

Ik vroeg me af of je als nederlander nu naar doel mag met de auto?
(dus ook in doel zelf met je eigen auto).

Ik kon er eigenlijk niks vinden op internet.
mischien dat hier mensen mij kunnen helpen :D

*edit: doel is een ' spookstad ' in begie
Laatst bijgewerkt door Happy_Hippie op 06-09-20 17:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:34

Naar doel? Wat is dat :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:34

Doel? :o?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:35

Doel is een dorp in België :)

Happy_Hippie
Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Re: Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 17:35

sorry haha doel is de ' spookstad' van belgie :P

willen we graag foto's gaan maken met onze auto's

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:37


Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:38

Haha als je een stad aan wil duiden, is het wel handig een hoofdletter te gebruiken ;)

Siamsmeesje
Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:41

Het zal vast mogen, maar er is wel erg veel vandalisme en voor zover ik weet woont er nog een handjevol mensen.
Foto's maken zal vast wel kunnen, maar mogelijk dat sommige bewoners het niet zullen waarderen.

Doel is hier zowat om de hoek, pal naast de kerncentrale.

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Mi_Amore
Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:43

Doel is Waasland en dus geen oranje zone. Antwerpen en Brussel wel :)

Doel is een prachtig dorp, geen 'spookdorp' maar gewoon een dorp waar de tijd stil staat, al jaren.

Weet wel dat dit soort toerisme niet altijd gewaardeerd wordt door de overblijvende bewoners die steeds meer en meer van dit toerisme krijgen, met nodige overlast en extra vandalisme.

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:44

Heb het even gegoogled omdat ik er nooit van gehoord had en het wel interessant vond, maar als ik dit lees, lijkt het erop dat je het niet altijd zomaar kan bezoeken als Nederlander. Dit is een recent stukje, en er staat dat je alleen doordeweeks kan als Nederlander. Als ik het goed lees.
https://www.reisroutes.nl/blog/belgie/s ... -bezoeken/

Iris82
Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 17:55


Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:00

Iris82 schreef:
https://www.in24fotos.nl/doel/

Mooie reportage voor mensen die meer info over Doel willen.


Heel mooi !

Mijn gemoed schiet er nog altijd van vol. Met dank aan die stomme vlaamse regering _-:( _-:(
Wat een leed hebben ze de mensen aangedaan toen ( en nu nog steeds ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:02

Happy_Hippie schreef:
hoihoi,

Ik vroeg me af of je als nederlander nu naar doel mag met de auto?
(dus ook in doel zelf met je eigen auto).

Ik kon er eigenlijk niks vinden op internet.
mischien dat hier mensen mij kunnen helpen :D

*edit: doel is een ' spookstad ' in begie

doel > Doel
begie > België
Nederlander.
Een beetje aandacht schenken aan je spelling mag best hoor.

En daarnaast.... Waarom zou je daarheen willen? Daar wonen gewoon nog mensen, laat ze lekker met rust.

Brainless
Berichten: 29720
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:04

Ik denk dat dit al aangeeft dat "vreemden" niet echt gewenst zijn.
Citaat:
De toeristen die uit nieuwsgierigheid naar Doel komen kunnen over het algemeen niet op een warm welkom rekenen. Boze blikken en soms zelfs scheldkanonades kunnen je ten deel vallen als je Doel bezoekt. Je wordt toch gezien als een soort van ramptoerist.

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Iris82
Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:09

Ik snap het wel. Die mensen zijn daar destijds blijven wonen omdat ze blij waren met hun dorp, omdat ze blij waren met hun huis.

En nu wordt er een puinbak van gemaakt, alles naar de paasei geholpen en komen er ook nog bussen vol mensen kijken hoe sneu jouw huis eruit ziet.

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

Siamsmeesje
Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:29

Wij zijn er ooit een keer per ongeluk terechtgekomen (verkeerde afslag toen we hier net woonden), maar het is gewoon zonde hoe een prachtig dorp is verpauperd en hoe de Vlaamse overheid zonder enig respect voor de bewoners als een olifant in een porseleinkast bezig is gegaan.

Lente Alle zaadjes de grond in en hopen dat ze boven de grond willen kijken dit jaar

Pandora2
Berichten: 19854
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:33

Siamsmeesje schreef:
Wij zijn er ooit een keer per ongeluk terechtgekomen (verkeerde afslag toen we hier net woonden), maar het is gewoon zonde hoe een prachtig dorp is verpauperd en hoe de Vlaamse overheid zonder enig respect voor de bewoners als een olifant in een porseleinkast bezig is gegaan.


Precies ja. En waarom ? Uiteindelijk voor niks want we zijn nu exact 22 jaar later... :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:35

Iris82 schreef:
https://www.in24fotos.nl/doel/

Mooie reportage voor mensen die meer info over Doel willen.

Jee, wat heftig. Vreselijk voor de mensen die er nog wonen. Ze zouden de toeristen toegang moeten laten betalen, dan verdienen ze er in ieder geval nog iets aan.

Majolen
Berichten: 1061
Geregistreerd: 16-07-11
Woonplaats: In het Stro!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:35

Ja, je mag er gewoon in. Op eigen risico, er is zelfs een restaurant en een café... Er wonen nog enkele mensen, toeristen vinden ze niet erg. Waar ze minder blij mee zijn zijn de hangjongeren en de kwajongens. Daarom is er ook een avondklok en is het dorp afgesloten na een bepaalde tijd.

Wij wonen er bij is de buurt.. Vandaar dat ik het weet.

PureSG
Berichten: 4644
Geregistreerd: 24-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:37

Toen wij er waren in 2018, was Doel afgesloten met slagbomen die je alleen kon openen met een Belgisch ID.
Wel kon je er te voet langsheen.

Echter, toen we er stonden kregen we direct drie boze mensen over ons heen en werd er direct beveiliging gebeld die ook meteen kwam. Deze beveiliger heeft ons toen wel binnengelaten met auto, maar dat was na een goed stevig gesprek. :o

Zou dus zeker geen warm welkom verwachten, en dat is wat mij betreft best heel begrijpelijk.

                                                                              alles is liefde

Detroit
Berichten: 2675
Geregistreerd: 16-08-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:02

Er stonden vorig jaar nog slagbomen. Konden er niet op met de auto..

Happy_Hippie
Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 19:03

Anoniem schreef:
Happy_Hippie schreef:
hoihoi,

Ik vroeg me af of je als nederlander nu naar doel mag met de auto?
(dus ook in doel zelf met je eigen auto).

Ik kon er eigenlijk niks vinden op internet.
mischien dat hier mensen mij kunnen helpen :D

*edit: doel is een ' spookstad ' in begie

doel > Doel
begie > België
Nederlander.
Een beetje aandacht schenken aan je spelling mag best hoor.

En daarnaast.... Waarom zou je daarheen willen? Daar wonen gewoon nog mensen, laat ze lekker met rust.



uhm waar slaat deze reactie op?
Sorry dat mijn nederlands niet perfect is...
Omdat ik dat leuk vind? ben er nog nooit geweest en schijnt erg gaaf te zijn om foto's van te maken?
Ben geen vandalis ofzo als je dat denkt :')

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com

Suzanne F.
Berichten: 49169
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:06

Schijnt dat je alleen binnen komt met een Belgisch ID. Staan slagbomen/poort.
En gaaf vinden om foto’s te maken klinkt een beetje ramptoeristachtig.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

November108
Berichten: 1311
Geregistreerd: 09-05-14
Woonplaats: Midden van het land

Re: Met de auto naar doel mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 19:13

Ik ben in 2018 geweest, rondje doorheen gelopen en inderdaad een enkele fotograaf gespot. Daarna lekker gaan eten in het restaurant in de molen. Hebben echt geen rare blikken gehad of uitgescholden, iedereen was vriendelijk hoor :'). We waren met twee man en gewoon erg geïnteresseerd in wat er gebeurd is allemaal, we kwamen er toch langs en moesten nog eten :D

Happy_Hippie
Berichten: 865
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Lepelstraat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-20 19:15

Mi_Amore schreef:
Doel is Waasland en dus geen oranje zone. Antwerpen en Brussel wel :)

Doel is een prachtig dorp, geen 'spookdorp' maar gewoon een dorp waar de tijd stil staat, al jaren.

Weet wel dat dit soort toerisme niet altijd gewaardeerd wordt door de overblijvende bewoners die steeds meer en meer van dit toerisme krijgen, met nodige overlast en extra vandalisme.


sorry wist het niet goed te benoemen, spookstad was inderdaad niet de juiste benaming.

Jammer dat mensen er misbruik van maken van zo'n (bijna) verlaten dorp en niks in hun waarde kunnen laten zoals iets was.

Ik hoor van mensen die daar al eerder zijn geweest dat het best indrukwekkend is om te zien,
dit is ook de reden dat ik er graag een keer heen zou willen. Een extra toevoeging was om daar mooie plaatjes proberen te schieten met de auto's


Majolen schreef:
Ja, je mag er gewoon in. Op eigen risico, er is zelfs een restaurant en een café... Er wonen nog enkele mensen, toeristen vinden ze niet erg. Waar ze minder blij mee zijn zijn de hangjongeren en de kwajongens. Daarom is er ook een avondklok en is het dorp afgesloten na een bepaalde tijd.

Wij wonen er bij is de buurt.. Vandaar dat ik het weet.


bedankt hier heb ik zeker wat aan :D


Suzanne F. schreef:
Schijnt dat je alleen binnen komt met een Belgisch ID. Staan slagbomen/poort.
En gaaf vinden om foto’s te maken klinkt een beetje ramptoeristachtig.


Hoezo ramptoerist achtig? Ik vind van die oude dorpen etc erg gaaf/ mooi/ indrukwekkend.
Vorig jaar voor het eerst in frankrijk wat van die oude dorpjes enzo gezien vond ik erg indrukwekkend!
Natuurlijk kan je dit niet helemaal met frankrijk vergelijken denk ik. Geen idee hoe ik dit goed moet verwoorden :')

Volg ons ook op instagram Ultra_Happy_Hippie
Wil je graag foto's of video's van je dier of voertuig, neem vrijblijvend contact op! https://www.chaysfotografie.com


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: brennie85 en 143 bezoekers

cron