Schwarzwald wat was je mooi!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-20 08:01

Afgelopen weekend zijn mijn dochter en ik teruggekomen van een week in het Schwarzwald (Zwarte Woud) in Duitsland. Dat Duitsland een mooi land is met vele verschillende landschappen wist ik, maar in deze hoek was ik nog niet eerder geweest.

Onze verblijfsplaats was in Oppenau, een klein plaatsje in het middel- Zwarte Woud, in een prachtige omgeving.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor ons huisje kabbelde een beekje. Dit water is afkomstig uit de bergen en verfrissend koud.

De Allerheiligenfälle, watervallen, lieten ons zien hoe dat water naar beneden komt en verder stroomt. Heel bijzonder om te zien. Dit was slechts een stukje ervan.


Tijdens een dagje touren door het Zwarte Woud (tip, gebruik geen navigatie want die stuurt je rustig over de kleinste slingerweggetjes door de bergen) kwamen we terecht in Gengenbach. Een schitterend dorp, veel vakwerkhuizen en smalle, geheimzinnige steegjes.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hierna reden we door naar Triberg, een toeristische plaats die bekend staat om de oorsprong van de koekoeksklok. Veel winkeltjes en gezelligheid is hier te vinden. En natuurlijk koekoeksklokken. Veel en hele bijzondere exemplaren:

Afbeelding

Afbeelding

Net buiten het stadje staat de grootste koekoeksklok van de wereld, zo groot als een echt huis. En hij liet zich ook nog even horen om klokslag 17 uur:
Afbeelding

Terug in onze eigen regio kwamen we bij het plaatsje Oberkirch een kasteelruïne tegen. Na een flink potje klimmen en kramp in de kuiten waren we boven. Indrukwekkend!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Al met al durf ik te zeggen dat we het hebben ervaren als prachtige regio. Er is zoveel te zien en te doen. Velden met zonnebloemen, wijnbessen, veel bos, water en mooie bergen. Ook hebben wij een uitstapje naar Frankrijk gemaakt, want dat is er dichtbij. Ik kan het echt aanraden, mocht je niet te ver weg willen en toch er helemaal tussenuit.

Autumnn

Berichten: 8037
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:08

Wat verrassend mooi <3

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 08:39

Prachtig zeg! het ziet er echt super mooi uit..

gaucho

Berichten: 9522
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:43

Mooie foto's :j ik heb er recent 2 dagen doorgebracht op weg naar Oostenrijk en smaakte voor mij ook naar meer, was onder de indruk van de goed onderhouden wandelpaden en markeringen.

Ik was bij Freudenstadt, vond dit uitzicht erg indrukwekkend:
Afbeelding

Undefined
Berichten: 3765
Geregistreerd: 18-01-09

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 09:59

Wat leuk! Ik ga daar heen voor een weekendje.. Wij verblijven in Baden Baden. Nog tips voor must-sees? Wij hebben twee hele dagen en nog twee met reistijd.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:09

Het is er zeker mooi. Je rijdt er ook zo naartoe. Dat is ook wel fijn.

Heb je nog zo'n klok gekocht? ;)

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:13

Wij zijn 2 jaar geleden iets noordelijker geweest maar het is er zooo mooi.
Ik zei al tegen mijn man, als ik ooit verder weg zou willen verhuizen dan die kant op :D

Cowgirl83
Berichten: 386
Geregistreerd: 16-05-11

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-20 13:26

Zalig! Ben daar lang geleden ook geweest, vooral in het zuiden.
Zijn jullie aan Triberg ook naar de waterval geweest? Vonden wij erg mooi, alleen zal het nu met de droogte waarschijnlijk minder spectaculair zijn.
Ook Titisee vonden wij gezellig plaatsje, de Schluchsee was leuk om wat afkoeling te zoeken.
Donaueschingen vonden wij ook heel gezellig.
Ok, het is duidelijk, ik wil er nog eens naartoe :D

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-20 07:49

Germie zekers dat ik een klein koekoekje heb meegenomen naar huis :D

We zijn niet bij de Titisee/Feldberg en watervallen daar geweest. Het eerste niet omdat het te veel werd voor die dag en het tweede niet omdat we al naar de andere watervallen waren geweest, maar dat schijnt ook erg mooi te zijn.

Heen rijden deden we zo, maar de terugweg heeft 10 uur geduurd, 8 files en 2 ongelukken vlakbij ons in de omgeving van het Ruhrgebied. Gelukkig hebben we goede airco in de auto haha.

D_akota

Berichten: 663
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Re: Schwarzwald wat was je mooi!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-20 18:53

Oooh, mooi! Wij gaan in september die kant op. Nu al zin in! Ben er nog nooit geweest maar staat al heel lang op mijn verlanglijstje. En met een beetje geluk komt mijn vriendin uit Zwitserland ook een dagje over ( we hebben elkaar al 2 jaar niet gezien) *\%/* *\o/*